Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Odpowiedz jest prosta, manual jest beznadziejny i bardzo awaryjny, automat jest szybki i praktycznie bezproblemowy, szczegolnie w benzynach.

 

Jak się go robi tak aby był awaryjny i "beznadziejny" to taki jest :) Dla mnie automat to beznadzieja. Jeżdżę manualem odkąd pamiętam i nigdy nie miałem problemów, a automat jest po prostu nudny.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Automat z programem, czy to dedykowanym czy to xhp robi robotę nawet w takim 320d.

Jak się przesiadłem z 6hp z xhp na gołe 8hp to byłem zdziwiony że skrzynia jest jakaś bezpłciowa. Na szczęście da się ją uzdrowić, do tego łopatki i nawet te 2 litry bawią.


Kolega po przesiadce z e70 na f15 miał podobne odczucia.


Nie wyobrażam sobie wrócić do maluala.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpowiedz jest prosta, manual jest beznadziejny i bardzo awaryjny, automat jest szybki i praktycznie bezproblemowy, szczegolnie w benzynach.

 

Jak się go robi tak aby był awaryjny i "beznadziejny" to taki jest :) Dla mnie automat to beznadzieja. Jeżdżę manualem odkąd pamiętam i nigdy nie miałem problemów, a automat jest po prostu nudny.

No niestety, producent nie bedzie zwracal uwagi na 1% ludzi co chce manuala. 99% ludzi czerpie przyjemnosc z jazdy autem a nie machania biegami i zabawe w ciezko pracujace sprzeglo oraz bole nogi po staniu w korkach. Dochodzi jeszcze kwestia odsprzedazy, manual to od razu 10tys w dol, jesli w ogole ktos chce takie "cudo" w f30 :D Ale to sa juz kwestie wyboru i upodobania.

Opublikowano

obecnie manual w BMW jest autem niesprzedawalnym. Taki 1% koneserów kupiło go kiedyś na wieczność. Jeszcze 335 w f32 się trafiają w manualu ale te auta stoją w ogłoszeniach od zawsze jak widzę. Tylko fotki się zmieniają.

Mówię oczywiście o autach w miarę młodych. Nie dotyczy e90 czy e46.

  • Lubię to 1
Opublikowano
Żadnych awarii czy niespodzianek do 120 tys km bo przy takim przebiegu sprzedałem. Polecam

 

120kkm to żaden wyznacznik - dla Ciebie te auto było bezproblemowe, bo użytkowałeś w zakresie 0-120kkm. Zabawa zaczyna się przy drugim/trzecim i kolejnym właścicielu, który użytkuje auta od 120kkm (to i tak bardzo sympatyczny przebieg) w górę ;)

 

Dla mnie automat to beznadzieja. Jeżdżę manualem odkąd pamiętam i nigdy nie miałem problemów, a automat jest po prostu nudny.

 

Też nie lubiłem automatów, ale nie kupiłbym BMW z manualem - tak jak pisali koledzy auto niesprzedawalne. Jak szukałem używki, to widziałem ze 2-3 oferty super fur za psie pieniądze - nikt nie brał, bo to manuale były.


Co do automatu, to wiedziałem, że będę musiał się przyzwyczaić i że ZF jest całkiem fajny. Dla wszelkiego mam łopatki przy kierownicy, więc jak jest potrzeba zabawy biegami to można w ten sposób ;)

Opublikowano
Żadnych awarii czy niespodzianek do 120 tys km bo przy takim przebiegu sprzedałem. Polecam

 

120kkm to żaden wyznacznik - dla Ciebie te auto było bezproblemowe, bo użytkowałeś w zakresie 0-120kkm. Zabawa zaczyna się przy drugim/trzecim i kolejnym właścicielu, który użytkuje auta od 120kkm (to i tak bardzo sympatyczny przebieg) w górę ;)

 

Dla mnie automat to beznadzieja. Jeżdżę manualem odkąd pamiętam i nigdy nie miałem problemów, a automat jest po prostu nudny.

 

Też nie lubiłem automatów, ale nie kupiłbym BMW z manualem - tak jak pisali koledzy auto niesprzedawalne. Jak szukałem używki, to widziałem ze 2-3 oferty super fur za psie pieniądze - nikt nie brał, bo to manuale były.


Co do automatu, to wiedziałem, że będę musiał się przyzwyczaić i że ZF jest całkiem fajny. Dla wszelkiego mam łopatki przy kierownicy, więc jak jest potrzeba zabawy biegami to można w ten sposób ;)

 

Jeszcze E91 3.0xd miałem w manualu, co było już rzadkością. Ale od 6 lat F31 3.0xd z automacie zf z łopatkami i za nic bym się już nie zamienił na manual. Pełen luz w korkach, a jak się chce pobawić w redukcje, to używam łopatek, mimo, że po wciśnięciu gazu do podłogi sam kickdown robi robotę :-)

E30 324TD Touring 116KM, E46 330d Touring Remapped 205KM, E91 330XD Touring 270KM remapped , F31 330d xDrive 305KM remapped, G21 M340i LCI


Seria 3 musi mieć 3 litry :-)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tyle ze wy patrzycie na automat ze względu na codziennie korki. Ja takich problemów nie mam :) Podeślijcie te aukcji gdzie rzekomo te nowsze bmw (ale nie n43) z manualem stoi latami "za pół darmo". Chętnie zobaczę i kupie.
Opublikowano
Tyle ze wy patrzycie na automat ze względu na codziennie korki. Ja takich problemów nie mam :) Podeślijcie te aukcji gdzie rzekomo te nowsze bmw (ale nie n43) z manualem stoi latami "za pół darmo". Chętnie zobaczę i kupie.

 

Nie mam korków, chyba, że udam się do miasta, co robię nie często.

No sorry, musisz sam poszukać. Nie wiem co teraz jest (jeżeli w ogóle coś jest) - ja szukałem 4 lata temu :lol:

  • 9 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam forumowiczów. Obecnie posiadam e46 z 3L dieslem M57. Jak wiadomo bardzo dobry i pancerny silnik w tych modelach. Przymierzam się do zakupu f30 i chciałbym zapytać jaki silnik wybrać w tym modelu. Czy jest w tych modelach silnik którego nie trzeba się obawiać. Nie ma różnicy czy to będzie benzyna czy diesel. Jedynie to by był bez awaryjny i osiągi takie jak 330 M57 lub lepsze. Za czym się rozglądać a co omijać.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słyszałem że 320i 328i często naciągane się łańcuchy. To może napiszcie co kupić by w miarę spać rozsądnie skoro nie ma tak udanych silników w tych modelach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
N20 i N26 nie maja dobrej opinii no chyba ze ktoś dbał o ten motor a jak serwisował według zaleceń BMW to omijaj takie egzemplarze szerokim łukiem.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
Słyszałem że 320i 328i często naciągane się łańcuchy. To może napiszcie co kupić by w miarę spać rozsądnie skoro nie ma tak udanych silników w tych modelach

 

Najlepiej b48 lub b47, z przedlifta n47 i zmienić rozrząd jeśli nie był wymieniany. To będą najbezpieczniejsze opcje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co powiecie o silniku N55 306 KM słyszałem że są to dobre silniki .

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jaka to jest kasa.... N55 nikt nie chce a B58 chca wszyscy i rynek o tym doskonale wie...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
B58 to jego następca i jest o wiele lepszy. Występuje w wersji 340i.

Co to znaczy że jest lepszy? Mniej awaryjny czy chodzi tu o moc?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
B58 to jego następca i jest o wiele lepszy. Występuje w wersji 340i.

Co to znaczy że jest lepszy? Mniej awaryjny czy chodzi tu o moc?

 

B58 ma bardzo duży potencjał jeśli chodzi o moc ale piszemy tu o awaryjnosci. Jeśli miałeś m57 i szukasz trwałego silnika to na pewno n55 to nie jest ten wybór. Tematów tu na forum jest mnóstwo ile jest problemów z tym silnikiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chodzi o potencjal, n55 tez ma, chodzi o budowe. B58/B48 to silnik diesla B57/B47 z wtryskami od benzyny.
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chodzi o potencjal, n55 tez ma, chodzi o budowe. B58/B48 to silnik diesla B57/B47 z wtryskami od benzyny.

Nie za bardzo rozumie co napisałeś. B58 I B48 to silniki diesla A B57 i B48 to benzyna?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
B58/B48 to silniki benzyna zbudowany na podstawie silnikow diesla B57/B47. Tu jest wtrysk PB a tu ON.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za wyjaśnienie. W takim razie będę rozglądać się za 340i B58 . Jest ich bardzo mało z tego co zauważyłem. Jeśli nic dobrego nie znajdę raczej skuszę się na 335i N55

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Dzięki za wyjaśnienie. W takim razie będę rozglądać się za 340i B58 . Jest ich bardzo mało z tego co zauważyłem. Jeśli nic dobrego nie znajdę raczej skuszę się na 335i N55

Do tego większość jest z rynku amerykańskiego, więc miej to na uwadze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.