Skocz do zawartości

[E9x] amortyzatory, sprężyny - jakiej firmy wybrać?


Andreas

Rekomendowane odpowiedzi

Standardowe to tak wygląda własnie z przodu, wiem bo miałem kiedys i mam duzo zdjec jak było całe nowe. Tutaj przód trochę za wysoko jak na m-tech może faktycznie. Ale tył jest ok , dokładnie tak jak byc powinien i to jest dziwne, ze tylko przód taki jeep. I trzeba pamietać , że kazdy zawias siada spokojnie 1 cm z czasem . Nie porównujmy nowych amorów i spręzyn do wysokosci klapniętych sprężyn 99% e90 jakie jezdżą . Nie masz co liczyc , ze siądzie po 3 miesiacach, bo siądzie po 30 tys km , nie wcześniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 724
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Standardowe to tak wygląda własnie z przodu, wiem bo miałem kiedys i mam duzo zdjec jak było całe nowe. Tutaj przód trochę za wysoko jak na m-tech może faktycznie. Ale tył jest ok , dokładnie tak jak byc powinien i to jest dziwne, ze tylko przód taki jeep. I trzeba pamietać , że kazdy zawias siada spokojnie 1 cm z czasem . Nie porównujmy nowych amorów i spręzyn do wysokosci klapniętych sprężyn 99% e90 jakie jezdżą . Nie masz co liczyc , ze siądzie po 3 miesiacach, bo siądzie po 30 tys km , nie wcześniej.

 

Pro kity coś pomogą ? I czy mogę tylko zmienić sam przód na pro kit a tył zostawić m tech ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowe to tak wygląda własnie z przodu, wiem bo miałem kiedys i mam duzo zdjec jak było całe nowe. Tutaj przód trochę za wysoko jak na m-tech może faktycznie. Ale tył jest ok , dokładnie tak jak byc powinien i to jest dziwne, ze tylko przód taki jeep. I trzeba pamietać , że kazdy zawias siada spokojnie 1 cm z czasem . Nie porównujmy nowych amorów i spręzyn do wysokosci klapniętych sprężyn 99% e90 jakie jezdżą . Nie masz co liczyc , ze siądzie po 3 miesiacach, bo siądzie po 30 tys km , nie wcześniej.

 

Pro kity coś pomogą ? I czy mogę tylko zmienić sam przód na pro kit a tył zostawić m tech ?

 

Pomogą na bank , będzie znacząco niżej przód , a tył jakoś ok 1 cm niżej siądzie . Musisz miec 4 sprezyny jednakowe, takie wstawianie przód inne tył inne to druciarstwo najgorsze jakie może być . Pro kit jest progresywny , ma inną twardosc , obniżenie i charakterystykę niż mtech. Tylko pamietaj o tym , ze to nie są amory dostosowane skokiem do pro kita i wykończysz je szybciej. Ale wygląd bedziesz miał dobry na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowe to tak wygląda własnie z przodu, wiem bo miałem kiedys i mam duzo zdjec jak było całe nowe. Tutaj przód trochę za wysoko jak na m-tech może faktycznie. Ale tył jest ok , dokładnie tak jak byc powinien i to jest dziwne, ze tylko przód taki jeep. I trzeba pamietać , że kazdy zawias siada spokojnie 1 cm z czasem . Nie porównujmy nowych amorów i spręzyn do wysokosci klapniętych sprężyn 99% e90 jakie jezdżą . Nie masz co liczyc , ze siądzie po 3 miesiacach, bo siądzie po 30 tys km , nie wcześniej.

 

Pro kity coś pomogą ? I czy mogę tylko zmienić sam przód na pro kit a tył zostawić m tech ?

 

Pomogą na bank , będzie znacząco niżej przód , a tył jakoś ok 1 cm niżej siądzie . Musisz miec 4 sprezyny jednakowe, takie wstawianie przód inne tył inne to druciarstwo najgorsze jakie może być . Pro kit jest progresywny , ma inną twardosc , obniżenie i charakterystykę niż mtech. Tylko pamietaj o tym , ze to nie są amory dostosowane skokiem do pro kita i wykończysz je szybciej. Ale wygląd bedziesz miał dobry na pewno.

 

Jest jeszcze jedna opcja założyć stare sprężyny przód o oznaczeniu D7, dziwne bo zawias miałem standard a sprężyna D7 nie jest od m pakietu?? Możliwe ze do 335i automat wsadzali sprężyny M tech pod zawias standart ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna opcja założyć stare sprężyny przód o oznaczeniu D7, dziwne bo zawias miałem standard a sprężyna D7 nie jest od m pakietu?? Możliwe ze do 335i automat wsadzali sprężyny M tech pod zawias standart ?



Ty miales chyba jakąs historię dziwną z numerami amorów , więc nie wiem co tam masz w sumie na przodzie , moze byc i tak, ze po założeniu starych spręzyn bedziesz miał dalej troche za wysoko . Cholera wie co bedzie , a koszt roboty znowu. Jak chcesz miec tak nisko jak na zdjeciu ze starymi seryjnymi amorami, to pro kit musisz sobie wrzucić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna opcja założyć stare sprężyny przód o oznaczeniu D7, dziwne bo zawias miałem standard a sprężyna D7 nie jest od m pakietu?? Możliwe ze do 335i automat wsadzali sprężyny M tech pod zawias standart ?

 

Ty miales chyba jakąs historię dziwną z numerami amorów , więc nie wiem co tam masz w sumie na przodzie , moze byc i tak, ze po założeniu starych spręzyn bedziesz miał dalej troche za wysoko . Cholera wie co bedzie , a koszt roboty znowu. Jak chcesz miec tak nisko jak na zdjeciu ze starymi seryjnymi amorami, to pro kit musisz sobie wrzucić .



Te amory wylane były oem bmw do zawiasu standart sprawdzałem po numerach, było nisko bo już nie miały takiego ciśnienia

Albo przyzwyczaję się do kozy albo pro kit :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna opcja założyć stare sprężyny przód o oznaczeniu D7, dziwne bo zawias miałem standard a sprężyna D7 nie jest od m pakietu?? Możliwe ze do 335i automat wsadzali sprężyny M tech pod zawias standart ?

 

Ty miales chyba jakąs historię dziwną z numerami amorów , więc nie wiem co tam masz w sumie na przodzie , moze byc i tak, ze po założeniu starych spręzyn bedziesz miał dalej troche za wysoko . Cholera wie co bedzie , a koszt roboty znowu. Jak chcesz miec tak nisko jak na zdjeciu ze starymi seryjnymi amorami, to pro kit musisz sobie wrzucić .

 

Te amory wylane były oem bmw do zawiasu standart sprawdzałem po numerach, było nisko bo już nie miały takiego ciśnienia

Albo przyzwyczaję się do kozy albo pro kit :)



Pojeździj rok , jak nie opadnie jakos akceptowalnie , to sobie prokita kup wtedy. Innego wyjscia nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie mam pytanie,


autko ma już prawie 300 tyś, na przód oem bmw amorki jeszcze siedzą, czy jeśli nie są wylane, jest sens je wymieniać?

Oczywiście na przeglądzie sprawdzili to niby 78%.... ale to między bajki można wsadzić te ich pomiary.

Coś postukuje mi czasami jak zjeżdżam z krawężnika, a cała zawiecha jest 100% dobra, nie ma żadnych luzów


Czy amor może stukać?

Czy amor po tylu km nadaje się jeszcze do tłumienia nierówności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wymienił całe że sprężynami.

Moje po 150 tys km wylały ale wymieniłem tylko amory bez sprężyn

Po przejechaniu 50 tys km pękły sprężyny w dwóch miejscach.

Teraz już wiem żeby wymieniac

Całość ze sprężynami

Założyłem sachs przód i tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że łożyska amora to powinny strzelać przy skręcaniu?


Choć tam jest wbudowana poduszka z łożyskiem... hmmm jest jakiś sposób na sprawdzenie tego? Czy tylko wyjęcie?


A czy nie wylany amor może wydawać głuche dźwięki? Takie no wiecie, bardziej te zawieszenie z przodu głośniej pracuje, nie wybiera dołków, tylko taki podskakuje bym powiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że łożyska amora to powinny strzelać przy skręcaniu?


Choć tam jest wbudowana poduszka z łożyskiem... hmmm jest jakiś sposób na sprawdzenie tego? Czy tylko wyjęcie?


A czy nie wylany amor może wydawać głuche dźwięki? Takie no wiecie, bardziej te zawieszenie z przodu głośniej pracuje, nie wybiera dołków, tylko taki podskakuje bym powiedział.

 

Jak to łożysko jest zmielone, to trzeszczy przy skrętach, jak rozerwana guma to może i postukiwać pewnie. Nie da się inaczej tego stwierdzić jak wyciągając amor. Sam amor też może postukiwać jak uszkodzony. U mnie takie postukiwanie było z przodu , mimo, ze amory po wymianie były z łożyskami .W dwóch warsztatach nic nie znalezli w zawieszeniu przednim . I dopiero ponownie w drugim warsztacie się zagłębili w to i okazało się , że na podnosniku tak sie wahacz układał , ze nie było luzu mimo szarpania wszystkim na lewym przodzie , a jak stawał na kołach to dociśnięty sworzeń wahacza miał luz lekki . Jakoś doszli do tego na tym podnośniku szarpiąc juz na chama do skutku wszystkim po lewej stronie. Także nie zawsze od amora czy łożyska musi byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

Idąc za powyższymi sugestiami postanowiłem wraz z amortyzatorami i sprężynami wymienić też stabilizatory na m-pakietowe, czy stabilizator tylny m-pakiet z e92 będzie pasował do e91?

 

Zacytuję sam siebie. Nie wymieniłem jeszcze stabilizatorów. Może i dobrze, bo dzisiaj zmierzyłem z przodu stabilizator, ale tylko ten odcinek widoczny od strony nadkola i w najgrubszym miejscu ma on 26 albo 26,5 mm. Teraz pytanie czy to jest wiarygodny pomiar, czy trzeba by było zmierzyć stabilizator w innym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Przedni stabilizator z podwozia M opcjonalnego pasuje do: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6793311-stabilizator-przedni-z-pod-gumow/i49349/kL/sN/r2006/m04

Tylny mi pokazuje, że był bez zmian w stosunku do standardu w takim 318i, ciekawa historia.

W każdym razie wymień łączniki stab. też i gumy to oczywiste, groszowe sprawy. Meyle HD polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem wymienić stabilizatory i z przodu i z tyłu, ale tak jak pisałem powyżej z przodu zmierzyłem stabilizator i wychodzi że ma conajmniej 26mm, więc chyba to jest ten grubszy i niema sensu na wymianę na m-pakietowy?Chyba że się mylę i m pakiet jest jeszcze grubszy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Chciałem wymienić stabilizatory i z przodu i z tyłu, ale tak jak pisałem powyżej z przodu zmierzyłem stabilizator i wychodzi że ma conajmniej 26mm, więc chyba to jest ten grubszy i niema sensu na wymianę na m-pakietowy?Chyba że się mylę i m pakiet jest jeszcze grubszy?

 

Jak chcesz to mozesz zmienic na ori m3 e92. Ma 26 chyba, ale jest troche sztywniejszy i ma inne tuleje, ktore robia robote. Jedynu problem to mus zmiany lacznikow na meyle hd, bo rozne juz probowalrm i kazde leca po chwili, a te daja rade

Tylny mam 15mm, ale od razu wymienione tuleje tez tylnych sanek. Warte zachodu, bo nie lata juz przy uskokach.

Mozna kupic zamienniki tulei lemforder, bo to dokladnie to samo co ori. Mialem w rekach i lemforder nawet nie pokusil sie o zatarcie znaczka M jak to jest w wahaczach trw do m3

Mam dodatkowo koni sport zolte i krotkie springi. Twardo jak ktos chce zapytac, wiec dobrze koni polaczyc m pakietowymi springami, zeby nie bylo betonu, tak jak to jest na pro kit np.


Jesli komus cos stuka przy podjezdzaniu pod kraweznik, kostka brukowa albo jakies dziury przy powolnej jezdzie, to na 90% laczniki stabilizatora. Ja juz sporo wymienilem, bo naczytalrm sie z necie, a to zawsze laczniki. Naprawde meyle hd robia robote. Nawet ori mialem za ponad 300zl i nie polataly za dlugo przy krotkich springach jak pro kit, h&r czy vogtland i sztywnym stabilizatorze

Edytowane przez Punisherrr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cos to pytaj, bo juz troche przerobilem lacznikow, stabilizatorow, wahaczy itd

Ogolnie z seryjnego zawiasu praktycznie malo zostalo. Wszystko co sie dalo z m3 wpakowac, to jest zmienione

Dobrze jest sprawdzic tuleje plywajace na tylnym wahaczu, bo czesto wiele osob narzeka, ze nie ma trakcji, a okazuje sie kolo doslownie lata na boki i jest niestabilne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć posiadam BMW e90 318d z 2008 roku w m pakiecie wizualnym.


mój VIN to: WBAVG110X0A570388


poszukuje amortyzatorów do tego auta, nie znam się a nie chciałbym oddawać. Doradzilibyście jakie wybrać tak aby pasowały do tego zawieszenia? Poszukuje solidnej dobrej firmy ze średniej półki, jakie wybrać? Nie muszą być Sachs, poszukuje jakiegoś zamiennika tak aby był równie dobry ale nie z górnej półki cenowej.


Będę wdzięczny za wszystkie polecenia :) pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.