Skocz do zawartości

E9x rozmiar opon i felg - pomoc w wyborze.


sokolnh

Rekomendowane odpowiedzi

Ja również szukam felg do swojej trójki znalazłem ogłoszenie http://tablica.pl/oferta/felgi-do-bmw-e90-e91-e92-e93-CID5-ID2pY3D.html#xtor=EREC-55-[id1]-20130305-[displayLink]-6954271@1-20130305180259 pasują do standardowego zawieszenia ,a ja ma M technik.Nie wiem czy będą pasować.Zastanawiam się czy do srebrego lakieru będą pasować ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja również szukam felg do swojej trójki znalazłem ogłoszenie http://tablica.pl/oferta/felgi-do-bmw-e90-e91-e92-e93-CID5-ID2pY3D.html#xtor=EREC-55-[id1]-20130305-[displayLink]-6954271@1-20130305180259 pasują do standardowego zawieszenia ,a ja ma M technik.Nie wiem czy będą pasować.Zastanawiam się czy do srebrego lakieru będą pasować ?

Jak dla mnie średnio te felgi wyglądają ale o gustach się nie dyskutuje ;)

Jak bardzo masz auto posadzone??

Do srebrnego auta ładnie pasują grafitowe felgi ;) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód mam 8 cali i 225/40 a tył 8,5 cala i takze 225/40

Wczesniej było odpowienio 225/40 i 255/35

Pedant pewnie by sie rzucał o te 1cm na strone, jak dla mnie razem z rantem ochronnym wyglada to prawie identyko.

Wulkanizator potwierdził ze spokojnie taki rozmiar na 8,5 cala moze byc

Prawie robi różnice... 1cm na stronę to w sumie 2cm.

Wygląda prawie identyko ale nie idealnie ;) a chyba każdy z forumowiczów dąży do ideału.

 

Gwarantuje że na aucie z boku nie zauważyłbyś różnicy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód mam 8 cali i 225/40 a tył 8,5 cala i takze 225/40

Wczesniej było odpowienio 225/40 i 255/35

Pedant pewnie by sie rzucał o te 1cm na strone, jak dla mnie razem z rantem ochronnym wyglada to prawie identyko.

Wulkanizator potwierdził ze spokojnie taki rozmiar na 8,5 cala moze byc

Prawie robi różnice... 1cm na stronę to w sumie 2cm.

Wygląda prawie identyko ale nie idealnie ;) a chyba każdy z forumowiczów dąży do ideału.

 

Gwarantuje że na aucie z boku nie zauważyłbyś różnicy :D

Gwarantuje, że bym zauważył ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuje że na aucie z boku nie zauważyłbyś różnicy :D

 

Gwarantuje ci, że ty po kilku "krawężnikach" zauważysz róznice.

 

Najbezpieczniej na felge 8,5 cała założyć 245/40

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Wulkanizator potwierdził ze spokojnie taki rozmiar na 8,5 cala moze byc

 

Sa tacy co powiedza ze 225 moze byc spokojnie na felge 12 cali http://www.youtube.com/watch?v=_969LMBnxPA&feature=youtu.be ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również szukam felg do swojej trójki znalazłem ogłoszenie http://tablica.pl/oferta/felgi-do-bmw-e90-e91-e92-e93-CID5-ID2pY3D.html#xtor=EREC-55-[id1]-20130305-[displayLink]-6954271@1-20130305180259 pasują do standardowego zawieszenia ,a ja ma M technik.Nie wiem czy będą pasować.Zastanawiam się czy do srebrego lakieru będą pasować ?

Chromowane najlepiej pasują do ciemnego koloru.Podobne ma Alpina ,ale cena jest 2-3 razy wyższa.Ładnie prezentują sie na czarnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

tytułem podsumowania. Wziąłem Nokiany ZG2 - Opony REWELACYJNE. Kleją się drogi - trudno nawet przy ostrym ruszaniu zerwać przyczepność choćby na chwilę. Dziś przejażdżka autostradą ponad 200 km/h w ulewę i rewelacja. ZDECYDOWANIE POLECAM - cena za komplet 1900 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuje że na aucie z boku nie zauważyłbyś różnicy :D

 

Gwarantuje ci, że ty po kilku "krawężnikach" zauważysz róznice.

 

Najbezpieczniej na felge 8,5 cała założyć 245/40

 

Pzdr

 

Wytłumacz mi prosze co zauważe i co gwarantujesz skoro mam standardowy rant ochronny który wystaje za felge ?? Gwarantujesz chyba pisanie głupoty.

Rozumiem walory wizualne - ok, cos tam pedant z suwmiarką zauwazy ale bez przesady.

Ludzie, jeśli nie wiecie co pisać to nie piszcie bo az nie w tyłku szczypi jak niektórych czytam.

Vale - może sie kiedyś spotkamy na śląsku po drodze to wtedy cie wezmę na zgadywanie :-)

P.s. Opony kupowałem gdzie indziej (udało mi sie dostac Michelin Pilot Sport 3 w cenie 500zł za sztuke z 2012r) wiec wulkanizator miał całe 60zł za załozenie - zresztą stały fachowiec od kilku lat który poprostu powiedziałby mi - nie kupuj takich, lepsze bedą te i te a powiedział jednak coś z czym widze część tego forum ślepo wierząca tylko w producenta nie potrafi nie tyle nawet zaakceptować co zrozumieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do tematu są to chyba styling 287 a nie jak ktoś napisał styling 189

różnica jest bardzo subtelna i chyba mają inne ET

 

Tak, masz racje. To Styling 287

Przod 18x8 225/40 ET34

Tyl 18x8,5 255/35 ET39

 

Roznica miedzy tymi dwoma felgami naprawde jest subtelna. 287 maja otwory na sruby pomiedzy szprychami, a 189 maja otwory na sruby na szprychach... po tym moim zdaniem najlatwiej je rozroznic.

 

Styling 287

http://www.ace-equipment.de/styling287_weblog.jpg

 

Styling189

http://www.ace-equipment.de/styling189_weblog.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie muszę powiedzieć ze współczesne opony dobrych Marek są naprawdę świetne. W tym roku kupiłem do testów i troche z braku wyboru dunlop blueresponse do jednego auta i efficient grip performance do drugiego i muszę przyznać, ze oba sprawują sie swietnie. Wcześniej miałem conti sport contact 5 oraz F1 asymetric 2. Tez nie mogłem narzekać.

 

A jak jest ze ścieralnością i nie tylko tych GY, bo ja właśnie czekam na założenie - miałem dobrą ceną na nie i skusiłem się na testy :wink: Czytałem, że cichutkie również są i kleją dobrze :cool2:

Ja takie Gy kupiłem i kleja niesamowicie i bardzo cichuteńkie, zdecydowanie cichsze niż CSC 3 ale od CSC 5 sa pewnie tez cichsze, na razie zrobiłem 1000 kilometrów to za mało by cos powiedzieć ale jak na razie jestem bardzo zadowolony :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie uwiodła marka Continental. Wiadomo ,że na rynku wiele się zmienia i model modelowi nierówny ale Conti zawsze było w ścisłej czołówce. Mercedes wypuszcza(ł) swoje modele na tych gumach, a to o czymś już swiadczy. Natomiast na Bridgestone się zawiodłem i to bardzo.. Zjeżdzone do tej pory 3 komplety w roznych samochodach Potenza Re050a zwykłe i ROF, Turanza er300, bardzo głośne, szybko się zużywają, 1 wystrzał...

 

Tyle ze Continentalki szybko sie scieraja.Ja mialem zalozone sportcontact3 w rozmiarze 205/60/16 w pasacie i szczerze mowiac 2 sezony i na oponkach 4mm bierznika.Zrobilem jakies 30tys glownie po autostradach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak dla wyjaśnienia mojego problemu, to zmieniłem opony na nowy komplet 225/45/17 CCS5 nie ROF, no i jak ręką odjął... :) , co prawda dla swojego własnego spokoju pojadę jeszcze na geometrię, ale komfort jazdy jest NIEPORÓWNYWALNY! Auto już nie wariuje na koleinach, i nie muszę z nim "walczyć" żeby utrzymać go na drodzę.

Fakt na ROF auto lepiej się trzymało drogi, ale dla mnie jednak ważniejszy jest komfort :wink:

Dzięki wszystkim za podpowiedzi, i za rady :)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie poruszył tu tematu ET felg. To ma największy wpływ na szarpanie kierownicą w koleinach. Jak ET felgi jest małe i oś symetrii felgi nie jest w osi pracy zwrotnicy (albo nie jest choćby blisko niej) to każda kolejna chce skręcać kołem. I nie żadna opona tego nie zmieni, ewentualnie węższa opona może odrobinę zmniejszyć.

Przerabiałem temat w poprzednim samochodzie (Accord). Miałem komplet felg 17 i opony 225/45 ze sporym ET, prowadził się idealnie w koleinach, nic nie było czuć na kierownicy. Potem kupiłem felgi z dużo mniejszym ET i się zrobiła tragedia (a opony te same).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich

 

Mam do was pytanko odnośnie felg 18 cali bo też mam takie u siebie. Jakie oponki na nich macie znaczy sie o jakim rozmiarze?? i jak wam się na nich jeździ?? nie dobija wam mocno jak wjedziecie w większą dziurę?? I jeszcze chciałbym się dowiedzieć jakie zawieszenie macie org czy jakieś twardsze??

 

Bo kurcze ja mam zawieszenie orginalne zwykłe i felgi 18 cali opona 222/40 BRIDGESTONE POTENZA i wydaje mi się że za mocno mi dobija na większym wyboju (zaznaczam większej a nie jakiejś ogromnej dziurze) I tak się zastanawiam czy nie było by lepiej jak bym wymienił sprężyny przednie na sztywniejsze?? co o tym sądzicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak Ci dobija zawieszenie to opona raczej nic z tym nie ma wspolnego. Dobijanie zawieszenia i dobijanie opony to rozne sprawy. Masz sprawne amortyzatory? Opona 225/40/18" jest ok, tak samo jak wersja mieszana z 255/35/18" z tylu, jak masz dobre cisnienie w kolach to ona na pewno nie jest przyczyna problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też myślałem że mam coś z zawieszeniem nie tak coś wywalone itd pojechał na przegląd żeby klijent mi wszytko dokładnie posprawdzał i mówi że jest wszytko tutaj dobrze. A wiec zawieszenie odpada.

 

Oponki z tego co wyczytałem to są zwykłe nie ROF.

 

Nie miałem jeszcze jak do tej pory do czynienia z BMW a więc nie wiem jak tam dokładnie jest zawieszenie skonstruowane. Ale tak sobie myślałem że jak duże koło wpadnie w dziure to za mocno je podbija srężyna sie poddaje i tucze. Wogóle przy większym odboju czuje nawet delikatnie to na kierownicy:/ Albo po prostu sobie wkręcam:)

 

Powiedzcie mi jeszcze jakie duże dystanse mogę założyć na tył żeby mi nie tarło fele mam 8 calowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też myślałem że mam coś z zawieszeniem nie tak coś wywalone itd pojechał na przegląd żeby klijent mi wszytko dokładnie posprawdzał i mówi że jest wszytko tutaj dobrze. A wiec zawieszenie odpada.

 

Oponki z tego co wyczytałem to są zwykłe nie ROF.

 

Nie miałem jeszcze jak do tej pory do czynienia z BMW a więc nie wiem jak tam dokładnie jest zawieszenie skonstruowane. Ale tak sobie myślałem że jak duże koło wpadnie w dziure to za mocno je podbija srężyna sie poddaje i tucze. Wogóle przy większym odboju czuje nawet delikatnie to na kierownicy:/ Albo po prostu sobie wkręcam:)

 

Powiedzcie mi jeszcze jakie duże dystanse mogę założyć na tył żeby mi nie tarło fele mam 8 calowe

twoje bmw ma twarde zawieszenie dlatego tak tłucze na 18 przy niskim profilu opony. u mnie tez odczuwam dyskomfort jak wpadam dziury chociaz mam 16". poprostu twarde zawieszenie. 18" wygląda fajnie na aucie ale na polskie drogi sie nie nadaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.