Skocz do zawartości

E9x rozmiar opon i felg - pomoc w wyborze.


sokolnh

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem jaka jest jakość dróg w Irlandii. Myślę że są lepsze niż w Polsce. Skoro poprzednio jeździła kobieta i nie miała problemów (zapytaj) to może jednak opony typu ROF. Jeśli wygląd ma dla Ciebie mniejsze znaczenie, bardziej komfortowe są 205/55/16 - to jest standardowy rozmiar dla tego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok beta kupiona.

 

Mam tylko pytanko czy jak ilość oleju będzie niska to komp mnie o tym powiadomi? Mam zamiar umówić sie na wymianę nie długo coś tam jeszcze jest ale nie wiem a nie chciałbym aby coś sie stało.

 

Pozdro

Jeździ sie zaje....biscie zakochałem sie w BMW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe :D

W instrukcji z tego co pamiętam pisze że trzeba manualnie, na płaskim podłożu i stacyjce w poz. 2 sprawdzić olej, więc nie zdzwi sie jak nie będzie o niczym informował np. w trakcie jazdy :wink:

 

Tak btw. wejdź na stronkę BMW Polska, podasz VIn i za free dostaniesz manuala. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj samochód nie jeździł stan był poniżej połowy podziałki zrobiłem niem ponad 200km z dużą prędkością na autostradzie dziś jeździłem głównie po mieście i jest prawie max. Fakt przód auta jest uniesiony podczas sprawdzania teraz a wczoraj chyba był pochylony w dół.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale w trakcie pracy silnika olej jest w obiegu więc nie ma go nawet jak zmierzyć, a czujnika ciśnienia z wartościami chyba nie ma, jedynie spadek ciśnienia oleju który jak zaświeci to prawie pozamiatane :wink:

Nie wiem jak w BMW bo jeszcze nigdy nie mialem minimalnego stanu oleju ale w poprzednim Audi A3 TDI z 2002 roku. w czasie jazdy informowała mnie żółta kontrolka o potrzebie dolania oliwy. Podejrzewam, że w BMW jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale w trakcie pracy silnika olej jest w obiegu więc nie ma go nawet jak zmierzyć, a czujnika ciśnienia z wartościami chyba nie ma, jedynie spadek ciśnienia oleju który jak zaświeci to prawie pozamiatane :wink:

Nie wiem jak w BMW bo jeszcze nigdy nie mialem minimalnego stanu oleju ale w poprzednim Audi A3 TDI z 2002 roku. w czasie jazdy informowała mnie żółta kontrolka o potrzebie dolania oliwy. Podejrzewam, że w BMW jest podobnie.

 

No to mamy ciekawostkę, ktoś testował albo ma możliwość zapytać w serwisie/kogoś obeznanego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W e46, e39 jeśli jest niski poziom oleju to kontrolka oleju zaświeca się na żółto to napewno w innych modelach też tak jest tylko po co czekać na to jak można samemu kontrolować poziom co jakiś czas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie.

Autko to e92 LCI (2011) 2.0D. Założyłem dzis zimowiki felgi 16 AEZ Yacht opony continental 830p 205x55x16 w miejsce 18 235 przód 255 tył wiem wiem różnica wielka... Komfort na dołach i torach niebo a ziemia natomiast jakość prowadzenia masakra. Mam wrażenie ze auto poleci bokiem w każdym mocniejszym zakrecie do tego do 140 jest ok ale powyzej auto zrobilo sie niesamowicie nerwowe . Lekkie ruszenie kierownica i juz skret.

 

Wg mnie Problem polega na tym ze o ile przod siedzi ladnie - et felgi 35 - to z tyłu felga "weszla" troszke za bardzo jak dla mnie mnie. ktos pisal na forum ze lci maja zwiększony rozstaw.. wydaje mi sie patrząc na auto ze nie maja.. I tu moje pytanie.. jak uważacie co zrobić ? dystanse ? jezeli tak to jakie ? kurcze lekko podłamany jestem po dzisiejszej przejażdżce.. ja rozumiem ze w zimie szybko sie nie powinno jeździć.. ale caly urok z jakości jazdy mi prysnął :((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moim zdaniem popełniłeś zbytni downsizing :) Ja jeżdżę zimą na 225/45/17 i uważam, że to jest optymalny rozmiar ( inna sprawa, że do 3.0d mniejsze nie wejdą, ale nawet jakby weszły, nie założyłbym mniejszych) Oczywiście prowadzenie gorsze na zakrętach i przy dużych prędkościach niż na 19" ale nie odbiera przesadnie przyjemności z jazdy. Myślę, że dystanse itp na niewiele tu się zdadzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeszłego sezonu zrobiłem test, mam do tego celu taki jeden ostry równy zakręt na drodze dwujezdniowej. Na zimówkach (205/55/16) vmax 120km/h i samochód ucieka, jest bardzo niestabilny. Na oponach letnich (225/45/17) vmax 165km/h i aż kark boli. Różnica kolosalna. Wątpię aby kombinowanie z dystansami cokolwiek tutaj pomogło. Popatrz sobie na wysokość bieżnika w porównaniu z oponą letnią oraz to jak zimówka jest miękka.

 

P.S

Ja dopiero jutro rano zmieniam opony na zimowe. Odwlekałem ten moment, bo wiedziałem, że cały fun z jazdy pryśnie. Mam tylko nadzieje, że drogowców zaskoczy zima i będzie można czasami dodać za dużo gazu w zarkęcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LCI ma ten sam rozstaw kol (skoro jest tak w E93 tak jest to pewnie tez w E92)

Wiele zalezy od tego jakie zastosowales opony zimowe:

- runflaty? jak nie to opona bardziej plywa

- opony o podwyzszonej nosnosci czyli XL? - jak nie, to jeszcze bardziej plywa

Miedzy 16 a 17tka nie ma az tak duzej roznicy, zeby auto totalnie plywalo (16") a w drugim wypadku bylo stabilne (17")

Ja zakladadalem zimowki na bez ROF, bez XL zarowno 16tki jak i 17tki i auto w obu przypadkach jezdzi jak "ponton" - super komfort podczas jazdy na wprost :cool2: a na zakretach kladzie sie lepiej niz stary Avensis :norty:

Generalnie opona zimowa jest bardziej miekka i miedzy 17tka zimowa (Semperit) a 17tka letnia (Dunlop Sportmaxx) jest ogrmona roznica w prowadzeniu na korzysc letniej (obie bez ROF i bez XL)

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież opona zimowa a letnia to dwie różne bajki to raz a dwa zrobiłeś znaczną zmiane rozmiaru.

 

zazwyczaj nie jeżdze sportowo ale czasem zdarza mi sie pokonać szybciej zakręt czy dojechać szybko do skretu na światłach (kiedy zaczyna palić się różowe :wink: ) mocne dohamowanie tuż przed skrętem kierownicą i szybki skręt. Na letnich 225/45/17 auto po prostu skręca, natomiast na zimówkach 205/55/16 zaczyna układać się na boku, wyraźnie czuć, że opony bardzo pracują w zakręcie i nie sa już tak sztywne jak letnie.

 

Tak po prostu jest i tyle, trzeba się z tym liczyć.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za odpowiedzi. Jezeli tak juz bedzie to ok . Wiedzialem ze duzo zalezy od opon ale nie wiedzialem ze az tyle.. Szczerze to balem sie ze problemem moze byc tylna felga z et35 bo na oko troszke weszla w nakole. Ale jak mowicie ze ok to bede spokojny i bede jezdzil bardziej zimowo ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzuć zdjęcie do galerii na 16" - sam myślałem nad tym wzorem do swojego sedana, ale jak widać w galerii wygrały oryginalne 17" :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.