Skocz do zawartości

530i M54, problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia


Diablo16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem E39 530i z uszkodzonym silnikiem mianowicie była podobno wydmuchana uszczelka pod głowicą.

Kupiłem już z wymontowanym silnikiem.

Zakupiłem motor 3.0 m54 z E60 i zamontowałem.

Wszystko działa jak należy tylko jest problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia.

Mianowicie niby sie układ odpowietrzy parownik jest gorący ogrzewanie grzeje.

Ale wystarczy tylko auto zgasić na jakiś czas i już jest brak ogrzewania i parownik zamarznięty.

Nie ma reguły nie raz dzień jest dobrze, a na drugi znowu nie grzeje.

Dodam, że przelewem do zbiorniczka leci normalnie płyn ciurkiem.

A węże od i do nagrzewnicy są zimne.

Zmieniałem już termostat korek od chłodnicy ale nic nie pomogło.

Jeżeli ktoś ma jakieś sugestię co zrobić byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam Diablo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie, tym bardziej jak masz gaz, pod górę postaw, dla pewności przejdź procedurę odpowietrzania 2 razy. Musi się udać, a jak nie to trzeba szukać przyczyny gdzieś indziej. Może parownik puszczać do układu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak ja wymienialem rurke od nagrzewnicy i chyba z 10 razy odpowietrzalem zeby wszystko wrocilo do normy tzn odpowietzralem na gorce roznymi sposobami tutaj w klubie dopiero kolega mi doradzil zeby na zimnym silniku wlaczony nawiew na full grzanie i lac plyn chlodniczy do odpowietrznikow na full po sam korek pojedzic i zobaczyc jak nie powtrorzyc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem już na te wszystkie powyższe sposoby. I niby ładnie się odpowietrzy jest dobrze.

Zgasi sie odpali za 10 minut znowu w kabinie zimno brak ogrzewania.

Ściągam ten wąż co wychodzi z głowicy i nic nie leci po chwili dopiero zaczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki M54 odpowietrza się w dosłownie 5 minut. Temperatura na 32 żeby otworzyć zawory ogrzewania, wentylator na zero, włączamy zapłon, odkręcamy odpowietrznik na chłodnicy i korek,dolewamy płynu aż z odpowietrznika poleci czysty płyn bez powietrza zakręcamy,zapalamy silnik,nagrzewamy do temp.roboczej.Na drugi dzień sprawdzamy na zimnym silniku stan,ewentualnie dolewamy i to wszystko.Całą robotę robi dodatkowa pompka elektryczna która może być walnięta u Ciebie i stąd problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki M54 odpowietrza się w dosłownie 5 minut. Temperatura na 32 żeby otworzyć zawory ogrzewania, wentylator na zero, włączamy zapłon, odkręcamy odpowietrznik na chłodnicy i korek,dolewamy płynu aż z odpowietrznika poleci czysty płyn bez powietrza zakręcamy,zapalamy silnik,nagrzewamy do temp.roboczej.Na drugi dzień sprawdzamy na zimnym silniku stan,ewentualnie dolewamy i to wszystko.Całą robotę robi dodatkowa pompka elektryczna która może być walnięta u Ciebie i stąd problem.

Wszystko ok ale jak zrobić włączone ogrzewanie na 32 i wentylator na zero :)

 

Na drugi dzień prócz uzupełnienia płynu dobrze jest na rozgrzanym silniku, pracującym kiedy naszło już ciśnienie odkręcić odpowietrznik. Czasami coś poleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok ale jak zrobić włączone ogrzewanie na 32 i wentylator na zero :)

 

Nie wiem gdzie widzisz problem,dla Ciebie napiszę inaczej :) " temperaturę ustawić na 32 stopnie aby otworzyć zawory ogrzewania i wentylator dmuchawy na najniższy stopień" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok ale jak zrobić włączone ogrzewanie na 32 i wentylator na zero :)

 

Nie wiem gdzie widzisz problem,dla Ciebie napiszę inaczej :) " temperaturę ustawić na 32 stopnie aby otworzyć zawory ogrzewania i wentylator dmuchawy na najniższy stopień" :)

 

Nie ma Się co unosić, teraz napisałeś to nieco sensowniej bo wcześniej było tak :

wentylator na zero, .
i tylko o to chodziło :wink: niby nie wiele, ale jak mogło namieszać
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przelew leci jak włączysz ogrzewanie i nawiew(na jedną kreskę wystarczy)a samo przekręcenie stacyjki nie powoduje ,że zadziała przelew.Jak masz sprawną funkcję rest to dodatkowa pompka działa.A metoda, którą opisał Kobra to najlepsza i najprostsza opcja odpowietrzania.

Nie wiem(bo nie używam)czy instalacja gazowa nie jest tu przyczyną,że w układzie pozostaje powietrze.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie dotyczące napięcia na kostce tej co dochodzi do tej pompki dodatkowej.

Mianowicie bez przekręcania stacyjki jest 3,8 V, a po przekręceniu około 12V ale nie cały czas.

Chwilę jest, a za chwilę znowu tylko 3,8 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.