Skocz do zawartości

podwyższenie e46


akatycha

Rekomendowane odpowiedzi

witam jestem posiadaczem bmw e46 2.5 l benzyna.. mam autko od pol roku i jest od kad kupilem nisko usadzona..pierwszy tydzien bylo kiepsko ale na dluzsza mete autko na glebie mi sie podoba...mialem zalozone oponki 17 na wszzystko trzeba bylo uwazac ale dawalem rade..przyszla zima zmienilem oponki na zimowe 16 na stalach i automatycznie auto siadlo jeszcze do dolu... na zime to kiepska sprawa sniegi itp,szkoda zderzaka a tym bardziej ze nieraz musze dojechac 400 km do pracy w 4 osoby... chcialbym ja podniesc dobra i odrobina... kolega mechanik twierdzi ze od razu nowe zawieszenie ale co do tego nie jestem pewny bo w lato wole ja nizsza a zawieszenie obecne mam w bardzo dobrym stanie dlatego szkoda wymieniac tym bardziej ze mowil ze czesci kolo 1200 aole co i jak nie wiem..

 

chciałbym zebyscie mi cos doradzili czy jest jakis inny sposob... czytalem o gumach pod sprezyny ale byly to posty z 2008 roku i nie wiem co o tym myslec ( ile to daje jak to siee sprawdza i czy jest bezpieczne ) bo predkosci tez sobie nie zaluje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez wydawalo mi sie to dziwne i nie bardzo mi sie w to wiezyc chcialo gdy facet mowil na wulkanizacji tak podczas wymiany ale wjezdzajac na podworko mam płaskownik zabetonowany i juz o niego gdzie na 17 uwazajac nie bylo takiej opcji..wiec doszlo mi do lba ze cos z tym musi byc... ale pomijajac to doradzcie czy sa jakies inne rozwiiazania.. bo wylozyc poltora tysia to szkoda biarac pod uwage ze obecne zawieszenie technicznie jest jak najbardziej sprawne..niepotrzebne koszty..wolal bym to wylozyc na wiosne na nowe lacki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 - 225 16-205

 

co do profilu nie pamietam dokladnie a sprawdzic moge na jutro bo znajduje sie daleko od auta bo szkoda mi jej trzec do puki czegos nie wymysle..wiem ze wysokosc profilu w 16 jest wieksza moze nawet o 2 razy niz w 17 ale zasadniczo opny nie graja tu roli bo i na 17 w okresie letnim jak wskoczy centa czy dwa wyzej to nie bede plakal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co myslicie o gumach pod sprezyny?podniesie? wytrzymale? i przede wszystkim bezpieczne??
oooo młodzi gniewni ujeżdżają juz e46 ;)

zaczyna sie, mozna będzie pomału jakiś ranking druciarstwa robić

narazie plasujesz sie wysoko kolego !

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby podnieść auto to tylko wymiana zawieszenia , żadne podkładki ale tu chłopaki poruszali remat opon bo w tym temacie możesz trochę ugrać.

Z tego co pamiętam to oryginalna opona do twojego auta powinna być : 195-65-R15 sprawdź w katalogu jaka to jest całkowita średnica opony ,czyli od asfaltu do jej najwyższego punktu, oraz sprawdź czy ta co jest obecnie taż ma taką średnicę, a jak masz mniejszą do zmień na taką średnicę jaka jest zalecana i to Ci podniesie auto.

Praktycznie jak zmniejszasz szerokość opony to opona może być wyższa, ale bez przesady bo będzie obcierać.

Należy pamiętać że pod obciążeniem (4 osoby) na wysokich oponach na zakrętach to odczujesz.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych E46 był montowany pakiet na złe drogi. Było to w zasadzie podniesienie samochodu za pomocą podkładek.

Tu na przód (poz. 12, 13, 14)

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/323i-M52/1998/browse/front_axle/guide_support_spring_pad_attaching_parts/

Na tył (poz. 16, 17, 18)

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/323i-M52/1998/browse/rear_axle/rear_spring_strut_mounting_parts/

To chyba jedyne rozsądne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznijmy od nowa bo nie chodzi tu o kola..

 

jedynym wyjsciem podwyzszenia auta jest nowe zawieszenie czy moze jest jakies rozwwiazanie..?

 

co myslicie o gumach pod sprezyny?podniesie? wytrzymale? i przede wszystkim bezpieczne??

 

mam zamontowane gumy w moim drugim autem, którym ścigam się na wrak race, sprawdza się to. czy bezpieczne hmm, guma siedzi pod sprężyną i opiera się na amorku, także nie ma szans żeby wypadła... co najwyżej może się rozpaść na kawałki.

 

ale w normalnym aucie śmierdzi to niestety druciarstwem. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem wypowiedzi...

i 'juz' e46 ? straszny wysyp sie tego teraz zrobil gdzie sie nie obejzysz e46..

młody nie młody autko zapracowane wlasnymi rekoma... dlatego kombinuje zebby oszczedzac spod auta...

której częsci nie zrozumiałes ? kij z tym, prościej napisze

kupiłes chłopie bmw, nie fiata punto a bmw, nie stać Cie na jego prawidłową eksploatacje, moze przy kupnie nie domyśliłeś się ze to nie tylko paliwo i choinka zapachowa na lusterko, trzeba zrobić zawias to zrób to zgodnie ze sztuką, to nie bedzie kosztować tyle co w fiacie punto, kupiłes bmw....

głeboko w du pie mam czy zapracowałeś na auto czy nie, odnosze sie do tego co piszesz, a piszesz o druciarstwie, nie ty pierwszy, takich jak ty bedzie więcej, ceny spadają, dzieci nie mające na utrzymanie śliniąc sie do starych mogą dostać na dojechane e46 a te będzie przechodzić prawdziwe lekcje druciarstwa....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

puzonn, idź się lecz Chłopie bo chyba masz problem.

A na pewno niedostatki dobrego wychowania.

 

Druciarstwo o którym piszesz, uskuteczniła już Twoja ukochana fabryka zwana BMW, a mianowicie już fabrycznie mogłeś ustroić auto w wyższe podkładki pod amor i sprężyny do których link podał 330i już parę postów wcześniej.

 

Ale... fabryczne podkładki kosztują tyle co drugie sprężyny (używki). Robota taka sama, więc jak już zmieniać wysokość na zimę, to lepiej sprężyny albo gwint kupić.

 

A, że zimą niżej - normalne. Wyższy profil, więc jest bardziej miękko. Sam się wczoraj zdziwiłem jak wyjeżdżałem z pewnego CH. Latem na 18' jadę bez problemu, a na zimie się prawie powiesiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buahaha własnie podwijam kiece i lece

zaleje za 20zł jak staszek

 

co nie zmieni nic z prawdy która napisałem....

 

byc moze jestem troche uczulony w temcie druciarstwa ale tyle tego widuje....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ostatniej wypowiedzi to gdyby mnie nie bylo stac to bym jezdzil cienkusem.. cos siepsuje wyrzucam ile trzeba ale jak zawieszenie technicznie jest dobre to szukam rozwiazania..piniedzmi trzeba umiejetnie dysponowac zeby do czegos dojsc w zyciu.. a pytam o alternatywne rozwiazanie bo chozi mi po glowie zeby przetrwac zime a na wiosne kupic sobie cos mocniejszego..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem iż piniedzmi trzeba rozsądnie gospodarować.Natomiast nie rozumiem czytając ten temat niczego.

Mam zawieszenie s226a i na zimę szesnastki/50.Dokąd nie pojadę w leśne wertepy to nie ma opcji by zawiesić się.

To tyle.Pakiet na złe drogi ,czyli inne górne i dolne gumy pod sprężyny kosztuje ok. 120zł. za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

same sprezyny wystarczy wymienic bez amorow . a opona dedykowana na 17cali to 225/45 .moja e46 ma 11cm zwisu . z zimie na oponach 205/55/r16 sam przejade powoli przez dosyc wysoki prog ale, jak siedza 3osoby to juz obcieram . kup sobe sprerzyny kyb w miare dobre i tanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
podłącze się pod temat, potrzebuje podwyższyć moje bmw bo szoruję spodem przy przejeżdżaniu przez progi spowalniające. Sprężyny wymienione, amortyzatory też, poprawiło się ale niewiele, niestety nie wymieniłem wszystkiego na raz (tzn przodu i tyłu równocześnie) co pewnie też ma wpływ. Zastanawiam się czy zawieszenia gwintowane są tylko obniżające a jak nie zostaną mi podkładki pod sprężyny. Chyba że jest jeszcze jakieś rozwiązanie. Opony i felgi są zgodne z tymi co przeznaczone do mojego modelu czyli 16 cali (tak wiem 17 byłyby lepsze) 205/55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości jak wy szorujecie o te progi?

 

Mam copupe z zestawem sprotline od eibacha odpowiednik m-pakietu jeśli chodzi o twardość i wysokość i jeszcze nie zdarzyło mi się szorować podwoziem o nic nawet o całkiem solidne i wysokie progi.

Amortyzatory mają mało co do gadania jeśli chodzi o wysokość.

Sprężynami się reguluje ten parametr ewentualnie podkładki od bmw czyli pakiet na złe drogi jednak przypominam mistrzom, że te podkładki mają dopuszczenie do drogi a więc nie stanowią zagrożenia a i kąty będą się zgadzać w zawieszeniu.

 

Co do samych sprężyn założyłem nowe sprężyny od eibacha miałem pakiet s226 i samochód niewiele poszedł w dół, jaki wniosek mamy stare dojechane przez lata sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.