Skocz do zawartości

regulator napięcia - za wysokie ładowanie


TomaszM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam takie pytanie i prośbę o pomoc w podjęciu tropu co z tym dalej robić, gdzie szukać...

 

Otóż przypadkowo sprawdzając stan akumulatora, odkryłem że na włączonym silniku przyrządy pokazują ładowanie na poziomie aż 15,3V.

Pierwszym i oczywistym pomysłem była wymiana regulatora na nowy... I po tej czynności, ku mojemu zdziwieniu wartości pokazywane przez miernik cały czas oscylują między 15-15,2V!!!

 

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Macie jakiś pomysł gdzie szukać teraz przyczyny po wyminie, jak się okazało, dobrego regulatora napięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Może akumulator masz tak pusty że alternator ma kupę roboty i stąd to wysokie napięcie lądowania.

 

Sprawdź też czy alternator i regulator ma dobre połączenie masy.

 

Regulator zamontowałes oryginalny czy jakiś zamiennik?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale oddałeś alternator do serwisu i nie pomierzyli Ci wszystkiego czy czasem się coś innego nie przepalilo

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zapewne IBS i napięcie ładowania uzależnione jest od temperatury akumulatora, a nie silnika. Ile lat ma Twój akumulator?

W BMW napięcie ładowania uzależnione jest od temperatury akumulatora, jego zużycia, typu, a także czasu pracy. Podepnij kompa i zrób diagnostykę, bo większość elektryków samochodowych może więcej popsuć niż naprawić. Profilaktycznie przeczyść sprayem do styków połączenia przy klemie minusowej (te cieńkie kabelki idące od tej klemy do plusa akumulatora).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie...

Byłem u człowieka, specjalisty od alternatorów, który pomierzył go specjalistycznym sprzętem wpinanym między zasilanie a alternator i zdecydowanie stwierdził, że to nie wina alternatora ani regulatora (który wymieniłem jak się okazało bez potrzeby...), ponieważ to "auto żąda" napięcia 15,5V i takie dostaje...

Tak więc bez diagnostyki komputerowej się nie obejdzie...

 

Co do pytania o wiek akumulatora, to nie odpowiem bo nie wiem. Ja go nie zmieniałem. Jest nieoryginalny. Nie wiem jakie ma parametry techniczne. Będę musiał to sprawdzić... W każdym razie jeśli wsadzony był nowy to ma góra dwa lata.

 

Czy ktoś może mi doradzić kto w Warszawie pomoże zdiagnozować mój problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładając nowego tematu opisze swój podobny problem. Przez ostatnie przejechane 2000km, 3 razy zgasł mi licznik i zapaliły się wszystkie kontrolki po czym po 5 sekundach wszystko wraca do normy. Na INPA'ie nie ma żadnych błędów dotyczących ładowania lecz inne, które się pojawiły miały informacje o skoku napięcia w momencie wystąpienia błedu: 17V, 16,8V. Dzisiaj za 3 razem powstania błędu zaświeciła się żółta kontrolka akumulatora i tak została.

Jeżdżę praktycznie cały czas z włączonym ukrytym menu i monitorowaniem ładowania - wacha się w zakresie 14,5V - 14,7V więc niby wszystko ok, jednak coś jest na rzeczy. Od czego zacząć? Płytka nad aku i przeczyszczenie styków IPĄ, wymiana regulatora napięcia czy regeneracja/zakup alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No właśnie...

Byłem u człowieka, specjalisty od alternatorów, który pomierzył go specjalistycznym sprzętem wpinanym między zasilanie a alternator i zdecydowanie stwierdził, że to nie wina alternatora ani regulatora (który wymieniłem jak się okazało bez potrzeby...), ponieważ to "auto żąda" napięcia 15,5V i takie dostaje...

Tak więc bez diagnostyki komputerowej się nie obejdzie...

 

Co do pytania o wiek akumulatora, to nie odpowiem bo nie wiem. Ja go nie zmieniałem. Jest nieoryginalny. Nie wiem jakie ma parametry techniczne. Będę musiał to sprawdzić... W każdym razie jeśli wsadzony był nowy to ma góra dwa lata.

 

Czy ktoś może mi doradzić kto w Warszawie pomoże zdiagnozować mój problem?

 

Czy komputer samochodu zgłosza problem z nadmiernym wyładowaniem akumulatora?

Wg mnie to wina zużytego akumulatora. Po wymianie konieczna rejestracja akumulatora w komputerze auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witaj,

 

A więc komputer auta nic nie sygnalizuje!

Tak jak wspominałem wcześniej po nocy stan aku to 12,3V.

Czemu sądzisz, że to akumulator? Czy sprawdzenie, podpięcie auta do komputera da taką odpowiedź, lub w jakiś sposób określi stan akumulatora?

 

Dwa dni temu wymieniłem akumulator w E87 żony. Od kilku dni dawał komunikat o nadmiernym rozładowaniu i zwiększył napięcie do 15,5V. Proponuje sprawdzić na innym akumulatorze (nowym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o stan akumulatora to po nocy 12,3v niejest najgorzej.

Wazne jak mierzycie multimetrem to trzeba po otwarciu auta odczekac z 1 minute az sterownik turbiny sie wylaczy (on troche tez zzera pradu -u mnie wskazanie z 12,09 podnosi sie do 12,25 +/-)

 

Wazne, zeby podczas odpalania niespadalo ponizej 11 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto to benzyna ale rzeczywiście zaraz po podłączeniu multimetru wskazanie jest na poziomie 12,1V lecz po chwili idzie w górę i zatrzymuje się w okolicy 12,3 delikatnie się wahając w obie strony.

Przy odpalaniu nie sprawdzałem (jeszcze...) czy spada poniżej 11V.

 

Wiem już co siedzi w środku: 83Ah/720A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto to benzyna ale rzeczywiście zaraz po podłączeniu multimetru wskazanie jest na poziomie 12,1V lecz po chwili idzie w górę i zatrzymuje się w okolicy 12,3 delikatnie się wahając w obie strony.

Przy odpalaniu nie sprawdzałem (jeszcze...) czy spada poniżej 11V.

 

Wiem już co siedzi w środku: 83Ah/720A

Pisalem o sterowniku turbiny w dieslu, ale moze benzynka tez ma jakies "pozeracze pradu" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładając nowego tematu opisze swój podobny problem. Przez ostatnie przejechane 2000km, 3 razy zgasł mi licznik i zapaliły się wszystkie kontrolki po czym po 5 sekundach wszystko wraca do normy. Na INPA'ie nie ma żadnych błędów dotyczących ładowania lecz inne, które się pojawiły miały informacje o skoku napięcia w momencie wystąpienia błedu: 17V, 16,8V. Dzisiaj za 3 razem powstania błędu zaświeciła się żółta kontrolka akumulatora i tak została.

Jeżdżę praktycznie cały czas z włączonym ukrytym menu i monitorowaniem ładowania - wacha się w zakresie 14,5V - 14,7V więc niby wszystko ok, jednak coś jest na rzeczy. Od czego zacząć? Płytka nad aku i przeczyszczenie styków IPĄ, wymiana regulatora napięcia czy regeneracja/zakup alternatora?

 

Panowie, potraficie doradzić na mój problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A probowale z nowym aku czy nie?

Tak jak powiedzial ci twoj mechanik, akumulator dostaje taki prad jaki potrzebuje. W skrocie.

Jesli jest bardziej rozladowany, regulator napiecia daje mu taki prod aby wg logiki sterownika ,naladowac go jak najszybciej.

Wszystko dziala prawidlowo.

Alarm na desce jeszcze sie nie pojawia do spadek napiecie po postoju nie jest jeszcze poza dopuszczalanym poziomem min. - jak sie nie myle to bedzie ponizej 11,5 V ( nie jestem pewnien).

Jesli bardzo przeszkadza cie swiadomosc ze aku jest ladowany za duzym pradem to mozesz wymienic go. Tylko pamietaj koniecznie o rejestracji w przypadku samej wymieniany i kodowanie w przypadku wyminany na wieksza lub miejsza pojemnosc akumulatora.

Jesli poprzedni wlasciel tylko wmienil baterie ale nie przeprowadzil konieczniego "resetu" - takie wlasnie rzeczy sie dzieja. Akumulator byl prawdopodnobnie przeza caly czas przeladowaywany, przez to ze pozostaly w pamieci sterownia zapisany stare wartosci ladowania ze starego akumulator i moze zakonczy swoj zywot. szybciej.

Na twoim miejscu bym sie nie przejmowal tylko jezdzil , az pojawia sie alarma na desce. :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jestem umówiony na diagnostykę i pewnie podłączę nową baterię... Dam znać.

 

Do tego wszystkiego zorientowałem się, że mój akumulator ma większy gabaryt. Jest dłuższy niż fabryczny (278mm) i ma ok. 355mm, choć ma 83Ah/720A. Nie mam pojęcia jak jest zakodowany i oznaczony w systemie auta.

 

Pytanie czy taka różnica w wielkości może też mieć wpływ na ładowanie i parametry pracy...? Bo generalnie im cięższy tym lepszy ale przy takim samym rozmiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkosc raczej nie ma znaczenia dla komputera - bo skad on ma wiedziec czy dany aku ma 5 mm dlugosci wiecej.

Ale pojemnosc elektryczna ma.

Sprawdz u mechanika - odstawiam ,ze jesli zmienisz aku i nie wykonasz rejestracji nowego + ewentualne kodowanie bedzie dalej dawal za wysokie napiecie.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.