Skocz do zawartości

regulator napięcia - za wysokie ładowanie


TomaszM

Rekomendowane odpowiedzi

@Up

 

Dzis zglupialem do reszty.

 

Po zmienj nocy , temp przy gruncie 0,0 C sprawdzilem napiecie akumulatora. Na zimno miernik zatrzymal sie na 14,0 V ladowanie na rozgrzanym 14,5V - 14,7V .

Akumulator ma 4 lata . Zmienial poprzedni wlasciciel na jakiegos krzaka - Greenbatery :norty:

Sprawdzic miernik czy jak padnie to szukac greenbatery :norty: :wink: :?: :?:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Dużo zależy jaki masz akumulator. Przy AGM jest właśnie ~14,7 przy zwykłym niższe ale tu nie mam porównania.

 

Ładowanie nawet przy AGM może być niższe jeśli akumulator jest w pełni naładowany.

Ja miałem małe problemy z ładowanie, 14,7 tylko przy rolowaniu bez gazu a tak 13,7-14V ale z czasem samo się uspokoiło.

Ta sytuacja miała miejsce jak zrobiłem drugi raz adaptacje już starszego akumulatora. Teraz jest wszystko o.k.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dużo zależy jaki masz akumulator. Przy AGM jest właśnie ~14,7 przy zwykłym niższe ale tu nie mam porównania.

Tu pewnie wchodzi w gre odczyt IBS w bloku temperatury- w kwasowym przy 14,7 to juz elektrolit sie gotuje

Ładowanie nawet przy AGM może być niższe jeśli akumulator jest w pełni naładowany.

Tak,Moze nawet Prawie Wcale nie ladowac ale nie wiedzialem ze regler w tym systemie moze ma wiekszy max ladowanie - dziekuje za odpowiedz

Mierzyłem miernikiem który nie jest pierwszej młodości. Dziś odpaliłem auto ukryte menu pozycja 9 ładowanie 14.4- 14.6 v więc chyba ok?

Kazdy miernik ma tolerancje pomiaru , jest to na nim napisane i nalezy brac pod uwage jego dokladnosc.

Nie przekraczasz max ladowania wiec mozesz byc spokojny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

podepnę się


e84 N47 z 2010 roku z fabrycznym akumulatorem AGM. W stanie spoczynku zimny 12,6-12,8V, w stanie spoczynku ciepły ponad 13V, prąd ładowania waha się w okolicy 14,80V-14,85V, czasami jak jadę z włączonym ukrytym menu to widzę że jest 14,4V a innym razem znowu 14,83 a zdarza się że wskakuje nawet na 15,10V. Dziś robiłem próbę i przy włączonych wszystkich odbiornikach tj. wszystkie światła, max nawiew, klima, grzane doopy, tylna szyba ładowanie ciągle powyżej 14,80V, elektryk /kolega/ mierzył woltomierzem z obciążeniem oporowym próbę obciążeniową aku i wszystko OK, wskazówka w zielonym zakresie. Podczas rozruchu prąd również w normie, nie ma spadków. Elektryk ten za bardzo nie siedzi w BMW, dlatego wolę się upewnić zanim cokolwiek kupię choćby regulator napięcia. Błędów ISTA D mi nie zgłasza. Czy na to może mieć wpływ stałe rozłączenie systemu START/STOP? Czy tak ma być i się nie przejmować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Czyli specjalista od alternatorów wprowadził mnie w błąd i nie potrzebnie wydałem 600 zł na regulator napięcia?

Bo do mojego silnika nie ma zamiennika tego..

A jakie napiecie pokazuje przy odpietym ibs?

 

A tego nie sprawdzałem. Możesz powiedzieć jak mogę to zrobić ?


Na voltomierzu na wyłączonym silniku akumulator pokazuje 12.8V (auto rozgrzane)

Przy włączonym silniku 14.90-15 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem tani krajowy. Jakaś niższa linia Centry. Mam jakiś wewnętrzny opór przed inwestycją w drogi akumulator. To proste urządzenie, nie ma co ulegać marketingowi. W granicach 300zł kupisz zwykły z 3 letnią gwarancją jeśli taki Ci wystarczy. To moje zdanie.

Zgodnie z zapowiedzią w sklepie (3 lata i śmietnik), znowu należałoby go wymienić. Nie trzyma już napięcia...


Kodował mi przy jakieś okazji kolega z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem i też jednoznacznie nie wskazywał że jest zużyty/popsuty. Do tego było to lato więc nie było problemu z zapalaniem itd...

Może dogadaj się z kimś, że sprawdzisz go przez jeden dzień zanim kupisz. Właśnie po to by wykluczyć tą wątpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.