Skocz do zawartości

regulator napięcia - za wysokie ładowanie


TomaszM

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Teraz mam 290 tys. Autentycznego przebiegu nie znam, auto nigdy nie było w ASO, dopiero ja je tam zaprowadziłem pierwszy raz. Auto mam od 120 tysiecy. Szczotki wyglądały już na nie oryginalne. Regulator był już wyciągany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak , to najważniejszy element , napięcie ładowania jest uzależnione od temperatury zewnętrznej im niższa tym wyższe napięcie,

napięcie ładowania jest jedynym elementem regulującym prąd ładowania akumulatora w samochodzie ,

reszta czynników jest mniej istotna ale też wpływa na napięcie ładowania

jak temp na klemie IBS (jak wysoka to też obniży napięcie ładowania )

prąd ładowania akumulatora (jak niski pobór prądu świadczy o naładowanym akumulatorze , to obniży napięcie)

przy dużym rozładowaniu akumulatora powinien początkowo trochę zaniżyć napięcie aby ochronić akumulator

ale rozładowanie ogólnie podwyższa napięcie ładowania aby szybciej naładować akumulator


Jak system START/STOP i regeneracja energii z hamowania to akumulator nigdy nie jest ładowany do końca przez alternator

jego prawidłowa wartość to między 60% - 80% naładowania , takie wartości są utrzymywane cały czas ,

aby zawsze przyjąć energię z hamowania silnikiem .

 

Mam nowy akumulator parę dni temu założony. Jak były temperatury na plusie ładowanie koło 14.60-14.70.


Dzisiaj na minusie temperatura to ładowanie 15v


Tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak ma być :cool2:

Nowy też AGM?

Rejestrację zrobiłeś?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam nowy akumulator parę dni temu założony. Jak były temperatury na plusie ładowanie koło 14.60-14.70.


Dzisiaj na minusie temperatura to ładowanie 15v


Tak ma być?

Oryginalny zwykły. Ten nowy zwykły. BTool zrobione reset nowego akumulatora

Klema ibs

czy jest dobrze to się okaże , nie słuchasz co do ciebie się mówi

oryginalny akumulator to znaczy jaki masz kupony w BMW i tam przypisany , oryginalny to nie precyzyjne pojęcie

A) ustal w CAS jaki jest tam wpisany akumulator

zdjęcie, to najważniejszy wpis z niego dde steruje magistralą BSD

d9ddfabe3d69.jpg

B) ustal jaki masz wpisany w FA (mogą być różne ale należy wybrać taki jaki ma być , czyli taki jaki kupiłeś a nie oryginalny

sto razy ktoś mógł go zmienić , z tej wartości jest kodowany wpis w CAS programami bmw jak ista , lub kodowanie do serii NCS

008445da97bd.jpg

dopiero będzie wiadomo czy jest dobrze

C:) a co do Btool to skąd ktoś ma wiedzieć jakie tam są procedury kodowania akumulatora

jeśli wszystko będzie się zgadzać to wtedy można będzie przyjąć że jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nadal nie rozumiesz ,

poszukaj kogoś z INPA NCS lub ISTA

te programy które przytaczasz resetują histogram ładowania i pewnie nie zmieniają wartości tylko rejestrują poprzednią wartość

(nie wiem czy z cas czy z FA/VO)

jeśli jesteś pewny na 100% że np poprzednia wartość to akumulator zwykły np B090 ( W FA w CAS to klasse batterie 90ah )

masz samochód od początku i wiesz ze wszystko jest robione fabrycznie ,

może poprzednia wartość to A090 czyli akumulator AGM 90 bedą inne parametry ładowania niż dla zwykłego B090 ,

podpowiem ci przyjechał do mnie ktoś kiedyś na przypisanie akumulatora miał bmw e90 320d ,a wpisane w cas akumulator 46Ah

to samo było w FA , kupił nowy akumulator zwykły 90AH i jak bym tylko zrobił tylko wymianę na nowy to nadal by był ciągle nie doładowany

a tak to zmieniłem na B090 i zakodowałem CAS do serii wtedy wpis w cas był

CLASSE BATTERIE

90ah

może masz poprawnie , reset zrobiony tylko czasami warto sprawdzić czy wpis jest poprawny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć wszystkim.

W e92 325d mam problem z ładowaniem akumulatora. Kupiłem nowy akumulator zwykły (kwasowo-ołowiowy) Fiamm 100Ah 870A. Od razu na miejscu mi go zamontowali, a napięcie ładowania wahało się w okolicach 15V. Stwierdzili, że po tygodniu mam przyjechać, to się ustabilizuje w tym czasie i wtedy podbiją gwarancję. Znajomy, znajomego zrobił mi rejestracje akumulatora, ale że posiadał Iste to tylko mógł zmienić pojemność (nie mógł zmienić typu B-zwykły, A-AGM), no to ustawił na 90Ah. Po tym dokonał adaptacji.

Po tym okazało się, że ładowanie nie spadło - nadal wynosi około 15V. Dziś podłączałem się pod Inpe i po odczycie "Read Vehicle Data" wyskoczyła linijka "XX E92 OKAY E_Words : B090"

Wiem, że fabrycznie zamontowany był właśnie B090, czyli zwykły 90Ah. Czy ten wpis z Inpy dotyczy aktualnie zakodowanego akumulatora, czy takiego, jaki był zakodowany fabrycznie? Czy będę musiał spróbować to odczytać z CAS-a przez NCS? (nie używałem jeszcze NSC, dlatego nie chcę ryzykować, że coś uszkodzę)


PS. Próbowałem samemu zrobić jeszcze raz adaptację przez Inpa, lecz w zakładce "E90" > "Motor" > "DDE 6 dla M57TOP / M57TU2" wyskakuje błąd "Oczekiwanie na sterownik: "D60M57D0,D62M57B0" nie znaleziono. Znaleziono sterownik: 'D60M57A0' . Program będzie zatrzymany. Muszę zainstalować nową Inpę która ma wpisany ten sterownik?

Inpa 5.0 pobrana z iBMW


Z góry dziękuję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma 100ah do wyboru, 90 lub 110.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem, ale problem już rozwiązany. Sprawdziłem NCS-em i miałem zakodowane B090. Potem zrobiłem jeszcze raz adaptację w inpie.

Na zimnym, zaraz po odpaleniu miałem ładowanie 14,9-15,2 V. Jednak po przejechaniu 10 km sprawdziłem i ustabilizowało się na około 14,3 V, czyli idealnie. Gwarancja podbita.

Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.