Skocz do zawartości

BMW vs. AUDI


Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze moze takie male podsumowanie z mojej strony bo widze ze toczy sie zacieta dyskusja ;) Moze nie porownuje BMW do Audi ale daje obraz ego jak sie jezdzi BMW :lol: :lol:

Dajem sie przejechac kumplowi moim E39 Touring 2002r i stwierdzil on ze jest o wiele lepszym aytem od mreca E klasy 2003r (wiec po lifting) :lol:

Oto kilka jego cytatow:

" Jak łatwo sie tym jedzie, ten silnik jest niesamowity, jak mozna nie umiec jechac tym autem, wcale nie czuc ze jedzi sie taka krowa, tutaj wszystko dziala taj jakos lekko tak jak ma byc ;), zakochałem sie w tym aucie :)"

 

Mi jego słowa i mina na twarzy wystarczyła zeby stwierdzic ze wiem ze kupilem dobre autko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kombi BMW jest o WIELE ladniejsze niz w audi!! na poczatku wachalem sie miedzy Audi 80/100 kombi a e34 520 touring - wystarczylo spojrzec i sie przejachac zeby zdecydowanie wygralo BMW!!

 

O gustach sie nie dyskutuje, ale akurat ja mialem przed betka audi kombi i moim zdaniem trzeba miec klapki na oczach (bez urazy) aby twierdzic e34 jest ladniejsza od audi a6. Co do opini nie mam na mysli forum bmw tylko ogol spoleczenstwa :-).

Audi A6 to nie ta klasa!!! nie wiem czy doczytales, ale sprawa dotyczyla Audi 80/100!!! :duh: :duh: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i takim oto sposobem poruszyłem bardzo burzliwy temat :) widać, że tylko co niektórzy potrafią patrzeć obiektywnie, bez fanatyzmu :) a fanatyzm gorszy od faszyzmy :) ogólnie też sam wole bmw, bo po prostu tak wolę, co nie znaczy, że jednak niektóre audi podobają mi sie bardziej :) myślę, że temat możemy spokojnie zakończyć bo jak to ktoś powiedział o gustach sie nie dyskutuje :) niech będzie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kombi BMW jest o WIELE ladniejsze niz w audi!! na poczatku wachalem sie miedzy Audi 80/100 kombi a e34 520 touring - wystarczylo spojrzec i sie przejachac zeby zdecydowanie wygralo BMW!!

 

O gustach sie nie dyskutuje, ale akurat ja mialem przed betka audi kombi i moim zdaniem trzeba miec klapki na oczach (bez urazy) aby twierdzic e34 jest ladniejsza od audi a6. Co do opini nie mam na mysli forum bmw tylko ogol spoleczenstwa :-).

Audi A6 to nie ta klasa!!! nie wiem czy doczytales, ale sprawa dotyczyla Audi 80/100!!! :duh: :duh: :mad2:

 

Hehe - najpierw drogi kolego zanim podyskutujemy o klasach srawdz co to jest audi a6... Potem co to audi 100. Jak juz sprawdzisz to bedziesz wiedzial audi a6 to audi 100 po liftingu oraz zmiana oznaczenia... Inna sprawa moge sie zalozyc nawet bys nie poznal audi 100 po liftingu od audi a6 przed liftingiem z konca lat 90... W mojej opini porownanie audi 100 w budzie c4 do e34 kombi ma sie jak porownywac audi 100/a6 z lat 92-98 do bmw e39. Mimo calego szacunku do bmw to wyglad zewnetrzny e34 w porownaniu do 100 w ostatnim wydaniu czyli 4 ostatnie lata pradukcji wyglada jak poriownanie auta z konca lat 90(a6 94-99 w zasadzie wygladalo bardzo podobnie do 100 91-94)) do auta z poczatku lat 80. A wrecz bym powiedzial juz predzej mozna te modele audi do e39 przyrownywac niz e34 do budy c4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe - najpierw drogi kolego zanim podyskutujemy o klasach srawdz co to jest audi a6... Potem co to audi 100. Jak juz sprawdzisz to bedziesz wiedzial audi a6 to audi 100 po liftingu oraz zmiana oznaczenia... Inna sprawa moge sie zalozyc nawet bys nie poznal audi 100 po liftingu od audi a6 przed liftingiem z konca lat 90... W mojej opini porownanie audi 100 w budzie c4 do e34 kombi ma sie jak porownywac audi 100/a6 z lat 92-98 do bmw e39. Mimo calego szacunku do bmw to wyglad zewnetrzny e34 w porownaniu do 100 w ostatnim wydaniu czyli 4 ostatnie lata pradukcji wyglada jak poriownanie auta z konca lat 90(a6 94-99 w zasadzie wygladalo bardzo podobnie do 100 91-94)) do auta z poczatku lat 80. A wrecz bym powiedzial juz predzej mozna te modele audi do e39 przyrownywac niz e34 do budy c4...

 

Ja to bym mu polał, ale octu. Jak można taką szkaradę, jaką jest Audi 100/a6, porównywać wogule z BMW E39 ?! Swoją drogą (jak sam powiedziałeś) "moge sie zalozyc nawet bys nie poznal audi 100 po liftingu od audi a6 przed liftingiem z konca lat 90" to rzeczywiście udany lifting :duh: Moim zdaniem E34 jest ładniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja porownam model 320i E36 coupe z Audi 80 2.0E, oba 1992r.

Oba silniki 2.0l, ten sam rocznik i co.

Audi 14 letnie to zlom (wiele egzemplarzy widzialem) a e36 z tego roku trudno zobaczyc w beznadziejnym stanie (blacha, tapicera itp.) nawet jak arabusy jezdzily :norty: Audi 120KM BMW 150KM wyposazenie - nie ma za bardzo co porownywac, o wygladzie nie wspomne.

Tak mozna porownywac parami np E39 - A6 z roku np 1998-99.

BMW mam od dwu miesiecy, wczesniej mialem 3 fordy, w tym 2 cosworth sierra - Audi nigdy nie bralem pod uwage - FWD dla kobiet pozostawiam :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisalem o gustach sie nie dyskutuje jednak audi w budzie c4 wyglada - (powtarzam o gustach sie nie dyskutuje) dla jednych znacznie ladniej a dla drugich znacznie mlodziej. Znajdz jakiegos kumpla co kompletnie nie interesuje sie motoryzacja pokaz zdjecie e34 z 94 roku i audi 100 z 94 zapytaj ktory jest mlodszy a potem niech uargumentuje bo moze pomyslec pytanie pulapka ;-). Co do silniczkow spoko audi 2.0 16v ma tylko 136 kucy bmw ma az 150 - ale to bmw przoduje w jednostkach napedowych a nie audi i o tym nie napisalem nawet jednym slowem - sam mialem audi z motorkiem 2.8 i jest niesamowitym molem w porownaniu do 2.8 24v bmw. Ale audi tez ma fajne silniczki z tamtego okresu - 2.3 20v 167 kucy, o 2.2 220 kucy nie bede wspominal... Ktos napisal kiepski lifting - nie nie kiepski lifting tylko rewelacyjny marketing oraz zadowolenioe koncernu z popularnosci budy c4... Panowie wiecej obiektywizmu. Ja tez mam bmw i przesiadlem sie wlasnie z audi - zadecydowaly o tym wlasnie osiagi oraz wlasnosci jezdne ;-). Pamietam jak raz na odcinku moze 500m sprawdzilem sie z e39 2.8 najpierw mnie zjadl mnie na spraincie a potem na 3 kolejnych zakretach odjechal w sina dal... Jednak potrafie przyznac model c4 zjada e34 wygladem zewnetrznym, nie tylko ja bylem zadowolonym posiadaczem audi, ale kazdy komu mowilem mialem mozliwosc zakupu e34 twierdzil znacznie ladniejsze autko wybralem - tak mowili zarowno ci co sie znaja na autkach jak i co co nie mieli w ogole pojecia jak wyglada e34 dopoki im nie pokazywalem paluchem na miescie ;p.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Design

 

design AUDI ma nudny zeby nie powiedziec bez stylu. Z przodu A6 wyglada jak A8 i reszta - wszystko okragle. Dobrze ze wyszlo nowe TT bo te do 2005 - no comments.

BMW jest agresywne i dynamiczne.

 

2. Naped

o silnikach BMW mozna sie rozpisywac ale te od konca lat ´90 sa juz ekonomiczne (porownujac) a konkurencja dalej w tyle jak chodzi o dynamike - dotyczy benzyny i diesli

 

Co do Quatro - to jedyny ratunek dla Audi powyzej 200KM i do tego sprzedaja to jako non plus ultra (nomen omen :) )

 

Do tego X-Drive jest szybszy w reakcji, nie hamuje go ESP na szybkich zakretach, lepsza trakcja jak chodzi o rozna przyczepnosc przy kombinacjach przod/tyl i lewa/prawa.

 

Ostatnia wtopa Lexusa z hamulcami - oficjalna odpowiedz Lexusa : technicznie wzorem jest BMW - to tez cos mowi.

 

3. Target

Kombi : Passat, A4 i A6 to w Niemczech najpopularniejsze auta przedstawicieli handlowych i urzednikow, typowe auta firmowe

 

BMW jest na calym swiecie postrzegane jako auta z charakterem i dla indywidualistow zeby nie powiedziec macho, na pewno nie sa to auta familijne

Audi dzieli ze Skoda i VW najwazniejsze komponenty wiec co tu pisac o prestizu?

 

W USA(najwiekszy rynek) BMW jest prestizowo wyzej od Daimlera a o Audi nie wspominajac.

 

4. Sprzedaz

od 2001 do 2006 roznica sprzedanych sztuk miedzy BMW i Audi zwiekszyla sie o 100% dla BMW.

BMW ogolnie sprzedaje co rocznie o kilkaset tysiecy aut wiecej od Audi.

 

w 2005 typowy sprzedanymodel Audi kosztowal 23.000 Euro -

BMW 35.000 Euro

 

5. Moto-Prasa

 

konzern VW ma w kieszeni co powazniejsze tytuly na rynku - Audi wychodzi we wszystkich testach lepiej jak jest w rzeczywistosci - dotyczy zwlaszcza wnetrza, gwarancji?

 

6. Future

 

Audi idzie sladem BMW - wystarczy spojrzec na prototyp A5 (2008) - design jak nowy 3er coupe i limo

do tego przesuwaja skrzynie biegow na wzor BMW (krotki front)

i-Drive jako piersze mialo BMW - wtedy skrytykowalo je Audi i niedlugo ...tez taki wprowadzilo:)

Edytowane przez non_plus_ultra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW jest drugą marką na świecie przynoszącą największe zyski. Pierwsze jest Porsche. BMW jako pierwsze opracowuje nowoczesny system utylizacji ciepła odpadowego w spalinach tzw. turbostreamer. Silniki Mpower mają po jednej przepustnicy na cylinder, wzorem silników F1. Audi natomiast wszędzie montuje swoje FSI, nawet w nowym S6 (silnik od Lambo). Nowe modele Audi swój design muszą dzielić z nowym VW Passatem i całą resztą tej bandy. To tak, jakby najnowsze X5 upodobnili do Range Rovera :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak BMW wypuscilo w tamtym roku pierwszego biturbo diesla na swiecie.

 

Tydzien po premierze w autobild byl wielki artykul haloo jakiego to Daimler montuje diesla do slk - z 3turbo. Na samym koncu - to plany dzialu rozwoju Daimlera :))))) Od tego czasi cisza

 

Od wrzesnia wchodzi 3er coupe benzyna z biturbo dostepna takze z M-Paket i M3

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=13004

 

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=13010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW jest drugą marką na świecie przynoszącą największe zyski.

Tak bo BMW olało Europę i ciągnie kasę z USA. Tam mają inny gust i dlatego nowe modele są tak paskudne. Kto w cywilizowanym świecie kupi "7" w białym kolorze????. W USA to norma...

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja poproszę białą 7 na wynos, tak, tak może być bez koloru :twisted:

 

Byłem na Bemowie, stało RS4 i E46 M3, cóż oba piękne, dzikie i rarytaśne, jednak emocjonalnie wybrałbym BMW :8) :!: :!: :!:

M3 - I K E R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze poniekąd przez kilka miesięcy mialem przyjemność ujeżdzać A4 2,5 tdi 2002 r a aktualnie od 4 miesiecy jestem szczęśliwym posiadaczem E46 320d 2002r ( 150KM ) , wniosę i ja swoje spostrzeżenia :

 

1. Komfort jazdy :

- zawieszenie : bez porównania na korzyść BMW

- halas : bez porównania BMW jest cichsze

- ilość miejsca wewnątrz : porównywalna

 

2. Ekonomika :

 

- średnie spalanie miasto / trasa

 

BMW 7,0 / 6,0 Audi 8,5 / 7,0

 

3. Dynamika :

 

Mimo większej pojemności silnika Audi i podawanej przez producenta o 10 KM większej mocy, osiągi porównywalne.

RWD robi swoje, przebieg momentu obrotowego i elastyczność zresztą tez...

 

4. Koszty utrzymania i eksploatacji

 

Podobne

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie trudno stwierdzić co jest lepsze to sprawa indywidualnych upodobań :)

Mój brat od półtora roku ujeżdża Audi A4(foto poniżej) z 2002 roku 2,5TDI 180koni z napędem na cztery łapy .

 

http://img167.imageshack.us/img167/9515/a40sv.jpg

 

Dużo jeździłem tym samochodem i bardzo go lubię. Jest naprawdę wyśmienicie wykończony i ładny we wnętrzu.

Silnik bardzo mocny do setki auto przyspiesza nieco ponad osiem sekund a jechaliśmy nim 240km/h przy spalaniu trudnym do przekroczenia 10 litrów na 100km. Do wad bym zaliczył odgłosy silnika TDI faktycznie nic ciekawego i straszne krótkie przełożenia ale to chyba każdy nowoczesny diesel tak ma :)

Napęd quattro to bajka , zimą żadne bmw mu nie dorówna :( podjeżdża wszędzie lód nie lód. No i najważniejsze przez te półtora roku auto zupełnie bezusterkowe....:)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd quattro to bajka , zimą żadne bmw mu nie dorówna :( podjeżdża wszędzie lód nie lód.

Tak jak BMW ma naped na tył tak AUDI naped quattro (nie wszystkie :mrgreen: ) co jednak daje przewage na sliskim.

Co prawda nie jechalem audi quattro ale subaru impreza wrx :D tez naped quttro, no to byłem pod WIELKIM wrazeniem jak to auto szlo po kretych drogach w deszczu gdzie tylno napedowe zostalo by daleko z tylu niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jezeli juz cos chcecie porownywac to ewentualnie:

 

80 (B4) z 90 - 3 (E36) z 90 - chociaz B4 tak szczerze to tylko obszerniejszy lifting B3 - Audi twierdzi ze to nowy model. W sumie maja racje- przeniesli bak i da sie polozyc oparcie - wiec to napewno nowy model

 

A8 (D2) z 94 - 7 (E38) z 94

 

A6 (C6) z 97 - 5 (E39) z 95

 

A8 (D3) z 02 - 7 9E65) z 01

 

A6 (C7) z 04 - 5 9E60) z 03

 

to chyba wszystkie modele wychodzace od 90 roku w nie duzych odstepach czasu (nie licze tu liftingow) i raczej porownanie tylko miedzy nimi ma sens

 

porownywanie a4 B5 czy B6 z E46 jest bez sensu, to jak porownywanie W220 z E 38 czy E 65, niby roznica 3 czy 4 lat, ale robi swoje, zupelnie inna koncepcja, inna technologia

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja staję się chyba trochę bezsensowna. Zero faktów, danych, liczb. Tylko złote myśli i lanie wody. Myślałem, że ktoś się wysili i przytoczy pare cytatów z gazet. Było tego pełno, Niemcy na wszystkie sposoby porównywali te autka. W dodatku najczęściej jeszcze dorzucali do tej bandy Mercedesa. Jeszcze post Nikiego jest :cool2: , przynajmniej jakieś własne doświadczenie. Jaki jest sens pisać w kółko o napędzie na tył i na cztery koła. I o tym, że jeden z nich jest lepszy na śliskim. O tym chyba wszyscy wiedzą. Proponuję zajrzeć do jakiejś gazetki, odszukać porównanie Audi z BMW i dorzucić pare swoich groszy. Byle mądrych i wnoszących coś.

Ja znalazłem np. test Audi A4 1.8 125KM i BMW 316i 101KM - gazeta Auto Świat Testy 1997.

Gdzie obydwa samochody dostały po 4pkt. :!: I kto tu ma rację :?:

Audi/ BMW:

- Nadwozie/wnętrze: 4pkt. / - 4pkt.

- Silnik/skrzynia biegów: 5pkt. / - 5pkt.

- Układ jezdny: 4pkt. / - 4pkt.

- Koszty/Wyposażenie: 4pkt. / - 3pkt.

Mam nadzieję, że mi się nie oberwie za te pare słów krytyki :worried:

Sam temat jest naprawdę ciekawy, tylko czemu zbacza z celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie- dyskusja przypomina pytanie czy np Kryska jest lepsza od Goski ? Bo np Kryska komus sie podoba, a Goska lepiej gotuje, a znowu Kryska lepiej robi loda itd Ciagle twierdze ze Audi to dobry konkurent... chociaz jezdze BMW. Nie wykluczam jednak w przyszlosci czegos z serii S Audi. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.