Skocz do zawartości

Opony po 50000km


fungous

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pemek ile na nich przejechaleś km?

Obecnie mam na blacie 34 500 km, ale pare tys km przejechałem na zimowkach.

Generalnie dosc szybko sie zuzyly, średnio maja 4,5 mm obecnie.

Na nowy sezon chce juz nowa oponę.

Pemek nie martwi Cie jazda na oponach bez RF, kiedy nie ma zapasu w bagażniku?

 

Ja z tego powodu pozostałem przy RF na 19".

Kupiłem zestaw naprawczy made by BMW :) mam nadzieje, ze da rade.

RoF mam na zimę, na lato przerzucę sie na tradycyjna oponę. Opisze wrażenia na pewno!

Poza tym, nawet jak przy RoF złapiesz kapcia, to tez daleko sie nie dojedzie. A opona jest często do wyrzucenia, nie wspominając o tym jak wyglada felga po takiej jeździe. Miałem tak raz w E60, 30km jazdy do wulkanizacji, opona do wyrzucenia, felga zmasakrowana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, nawet jak przy RoF złapiesz kapcia, to tez daleko sie nie dojedzie. A opona jest często do wyrzucenia, nie wspominając o tym jak wyglada felga po takiej jeździe. Miałem tak raz w E60, 30km jazdy do wulkanizacji, opona do wyrzucenia, felga zmasakrowana...

aż chce się wspomnieć o przyspieszonym zużywaniu elementów gumowo-metalowych zawieszenia przy okazji opon rof

 

ja na przyszły sezon przesiadam się na 20" bez run flaków

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No tak tylko jeźdz sobie do Francji, Chorwacji czy w podobną trasę z rodziną i potem kop sie z Assistance. Chyba za stary na to jestem, bo mi się po prostu nie chce :D

 

No Runflat też Ci za wiele nie da w tej sytuacji. Najlepiej to koło zapasowe w bagażniku na dłuższe podróże i koniec. Jeżdżąc na co dzień po mieście można je trzymać w garażu ale w trasę to sobie bez zapasu nie wyobrażam wyjazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat miał używkę dostępną po jakieś wymianie, wróciłem na niej do domu i w ciągu tygodnia przyjechał komplet nowych sztuk Primacy HP :cool2:

 

Jeżdżę na nich do dziś. Zamierzałem założyć zwykłe opony (PSS), ale nie wyobrażam sobie kopania się z zestawem naprawczym na środku autostrady albo w szczerym lesie.

Edytowane przez Zodiac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko jeźdz sobie do Francji, Chorwacji czy w podobną trasę z rodziną i potem kop sie z Assistance. Chyba za stary na to jestem, bo mi się po prostu nie chce :D

 

No Runflat też Ci za wiele nie da w tej sytuacji. Najlepiej to koło zapasowe w bagażniku na dłuższe podróże i koniec. Jeżdżąc na co dzień po mieście można je trzymać w garażu ale w trasę to sobie bez zapasu nie wyobrażam wyjazdu.

 

Dokładnie, też mam dojazdówkę w bagażniku przy dłuższych trasach. Z tym, że trzeba się liczyć ze sporym ograniczeniem przestrzeni bagażowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to niedopompowane koła i jazda z dużymi prędkościami.

Wtedy by były zjechane oba brzegi, a nie tylko wewnętrzny.

Miałem bardzo podobne zużycie opon. Mimo geometrii (niby dobrze zrobionej) po kilku miesiącach: zewnętrzna część opony 4 mm, a na wewnętrznej ... brak.

Wskazywano, że to xDrive, tak mają bemki ...

Zrobiłem geometrię gdzie indziej, nowe opony - zobaczę za kilka miesięcy ... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę sie pod temat..

Mam 5gt z 2010 r. Napęd na tył 3,0d auto jak je kupiłem miało 100 tys. Przejechane i od momentu kupna zrobiłem nim 15 tys km. W sierpniu wyskoczył mi monit o przebitej oponie prawy tyl i okazało sie ze zjadło oponę od środka tak jak koledze ze zdjęcia z pierwszej strony postu. Na wszystkich innych kołach zauważyłem ze rownież ze są brane od wewnętrznej strony. Kupiłem nowa oponę pojechałem ustawić zbieżność i wydawało sie ze wszystko jest ok. Posprawdzałem zawieszenie i nic nie kwalifikowało sie do wymiany. A dziś znowu wyskoczył mi monit o przebitej oponie tym razem zjadło prawy przód a w drodze są opony lewej strony.. Auto było ustawione według ustawień fabrycznych.. Opony jak kupiłem samochód miały bieżnik z 8mm były jak nowe i nawet teraz na środku bieżnik nie nosi śladów zużycia kwalifikującego opony do wyrzucenia gdyby nie fakt ze auto systematycznie zjada je tam gdzie nie powinno. Ciśnienie w kołach rownież kontrolowałem regularnie wiec o żadnych zaniedbaniach nie może być mowy.. Macie na to jakaś teorie ?

Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Strach pomyśleć co mogłoby się stać gdyby przy dużej prędkości wystrzeliły te opony :duh: Edytowane przez ITommyI

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Z tego co zauważyłem na forach Anglii i Niemiec u nich występuje ten sam problem ze zdzieraniem sie opon od wewnętrznej strony. Dlatego mnie zastanawiacie to nie jest jakiś globalny problem z ustawieniami geometrii.

 

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=525812

 

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?p=17688205#post17688205

 

 

http://www.motor-talk.de/forum/goodyear-runflat-reifen-mit-gefaehrlichen-rissen-t5148549.html

Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak pisałem już wcześniej może to wynikać z tego, że BMW przy geometrii powinno być dociążane ciężarem około 200 kg (zależy od ilości paliwa w zbiorniku). Brak dociążenia powoduje przede wszystkim różnice w pochyleniu tylnych kół. Taka jest specyfika BMW. Nie wiem czy zdzieranie opon wynika z tego, ale jest to bardzo prawdopodobne, bo skoro na co dzień sporadycznie występuje sytuacja pełnego dociążenia samochodu, to może przez to następuje nierówne zużywanie opon. Może też być odwrotnie. Większość "speców" od zbieżności i geometrii, ustawiając ją nie ma pojęcia, że każde BMW trzeba dociążyć i po prostu robią to źle. Trzeba by przeanalizować na maszynie jak pochylają się koła zależnie od dociążenia, a potem porównać to z problemami opisywanymi na forach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.