Skocz do zawartości

Czy ten olej do silnika będzie dobry BMW E46


krism84

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
powiedzcie czy warto przechodzić przy przebiegu 180 tys z 10w40 na MOTUL 8100 X-clean 5W-40?

 

Nie ważne jaki przebieg, do tych silników jest zalecany pełny syntetyk, wiele osób przechodziło z pół syntetyków na full syntetyki i byli zadowoleni, Jeśli ktoś stosuje pół syntetyk to ma sporo gorsze właściwości smarne + w dieslach turbina dostaje po tyłku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie czy warto przechodzić przy przebiegu 180 tys z 10w40 na MOTUL 8100 X-clean 5W-40?

 

Nie ważne jaki przebieg, do tych silników jest zalecany pełny syntetyk, wiele osób przechodziło z pół syntetyków na full syntetyki i byli zadowoleni, Jeśli ktoś stosuje pół syntetyk to ma sporo gorsze właściwości smarne + w dieslach turbina dostaje po tyłku.

 

Ja zmienilem 10w40 (w Holandi poprzendi wlasciciel na tym jezdzil) na 8100 X-clean 5W-40 i powiem tyle ze przed zmiana minimalnie bylo slychac turbo w kabinie (przy redukcjii), po zmianie nie slychac wogole. Jak nowka sztuka. Odnosnie tego oleju slyszalem i czytalem wiele pozytywow.

 

Pytanie:

Po przejechaniu 3k rozciekl mi sie zimmering. Czy moglo to byc spowodowane zmiana oleju czy to raczej zbieg okolicznosci?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie należy bowiem zmieniać oleju mineralnego na syntetyczny w przypadku silnika, który przez dłuższy okres był eksploatowany na oleju mineralnym. Syntetyk mając lepsze własności myjąco-rozpuszczające może doprowadzić do zablokowania układu smarowania na skutek wypłukania starych nagarów czy szlamów. Konsekwencje takiego przypadku mogą być o wiele poważniejsze z kosztowną naprawą silnika włącznie. Nie zaleca się także mieszania olejów ze sobą, gdyż zastosowane w nich dodatki mogą nie zadziałać zgodnie z przewidywaniami.

 

cytat z pewnej strony i dlatego mam wątpliwości z przejściem z 10w-40 na motula 5w-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale ty masz zalany teraz pół syntetyk a nie mineralny a to spora różnica. Jeśli się boisz przejść odrazu na syntetyk to możesz zastosować płukankę najpierw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ty masz zalany teraz pół syntetyk a nie mineralny a to spora różnica. Jeśli się boisz przejść odrazu na syntetyk to możesz zastosować płukankę najpierw.

 

Dzięki za wyjaśnienie.

Czyli mogę bez problemu mogę zlać stary olej i zalać go nowym motulem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszyscy polecają firmę MANN. http://moto.allegro.pl/mann-filtr-oleju-bmw-e46-318d-320d-520d-od-98-05r-i1472783466.html Edytowane przez guzior2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem u mechanika . Niestety nie pamięta co robił przy pompie . W sumie to już naprawdę dawno temu było i mu się nie dziwie ...Pamiętam jak miałem jeszcze 318 tds i u niego robiłem pompę mógł mnie przekręcić na ładnych kilka zł i tego nie zrobił , a pompę też zrobił tak że nie narzekałem . Jeśli chodzi o ten oring Myślę że zrobił tak jak trzeba... jednak na ręce mu nie patrzyłem...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a olej TOTAL QUARTZ 9000 5w40?? ktoś poleca?? to pełen syntetyk??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy takim przebiegu powinieneś zalać trochę gęstszy syntetyk czyli 5W40 i gwarantuje ci że pobór oleju by spadł lub nawet całkiem znikł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

półsyntetyk 10w40 Castrol Magnatec. Wymiana co 10 tyś czyli co jakies 4 miesiące. Od roku posiadam Betke i jeszcze nie dolewałem ani raz, od wymiany do wymiany. Poprzedni właściciel taki lał więc zostałem przy nim. Gdyby lał syntetyk to taki i ja bym lał ale jest jak jest. Przez rok zrobiłem 30 tyś i żadnych problemów przez ww olej. Naprawy tylko eksploatacyjne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przez 14 tys km dolałem z 250ml oleju :cool2: castrol edge 5w-40 turbo diesel ale zmieniam na motula 8100 x-clean c3 :cool2: oraz płukanka LM do tego :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja zmieniłem z Castrola 10W-40 Magnatec na Mobil 1 0W-40 a przed wymianą płukanka Liqui Moly po wymianie zauważyłem że silnik ciszej pracuje jak jest zimny, zobaczymy czt będą jakieś inne konsekwencje tej zmiany.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Ja zmieniłem z Castrola 10W-40 Magnatec na Mobil 1 0W-40 a przed wymianą płukanka Liqui Moly po wymianie zauważyłem że silnik ciszej pracuje jak jest zimny, zobaczymy czt będą jakieś inne konsekwencje tej zmiany.

 

Właśnie wiele ludzi pisało że przechodząc z Castrola na inne marki olejów poprawia się kultura pracy silnika i spada pobór oleju, u Ciebie dochodzi jeszcze to że przeszedłeś z pół syntetyku na full syntetyk :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
panowie a olej TOTAL QUARTZ 9000 5w40?? ktoś poleca?? to pełen syntetyk??

 

To bardzo dobry olej, jezdziłem na takim przez 10 lat, w peugeocie. Pełen syntetyk.

Nie wiem jak sprawuje sie w BMW, ale mysle ze bedzie dobry, bo spełnia wszystkie normy.

 

Aha, no i najwazniejsze: trzeba kupic oryginalny olej (nie jest on wcale tani), bo 79zł za 4 czy 5 litrów na allegro to jakas badziewna podróbka.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Witam,prosze was o opinie na temat wymiany oleju,czyli chodzi mi jaki olej jest najleprzy zeby warto go bylo kupic cena nie gra roli,,mam 316i z silnikiem 1,9 i mam zamontowana instalacjie gazową BRC sekwencyjna,dodam ze jest bardzo dobra,,Olej jaki stosuje to 10W40 mialem zalany Castrolem Magneticiem i powiem wam ze silnik bral olej dolewalem ze trzy razy,przy drugiej wymianie zalalem Mobilem i powiem wam ze wczoraj nadszedl kolejny czas wymiany a wymieniam co 10tys km i nie wziol nic,,a teraz Wlałem ORLEN PLATINUM CLASSIC 10W40 GAS i zobaczymy jak on bedzie sie sprawowal,,prosze was o opinie na temat tego ORLEN PLATINUM CLASSIC 10W40 GAS i wogule jaki olej jest najleprzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.