Skocz do zawartości

stan oleju w automacie


Irkii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

przejzałem wyszukiwarke ale nie znalazłem jakoś odpowiedzi na mój problem, więc postaram się go przedstawić w tym poście. Jak taki był to proszę o namiary bo "dotykających" go jest sporo.

 

Otóż mam wątpliwości co do chwili sprawdzenia poziomu oleju w swoim automacie.

 

Jak sprawdzam przed zaparkowaniem auta w garażu jego poziom jest poniżej min. Jak sprawdzam na wyłączonym silniku po ok. 30 min. mam go ponad stan. Jak sprawdzam na tyle co zapalonym silniku to jest w miarę ok.ale pasowało by dolać.

 

Z tego co wiem to poziom oleju w automacie sprawdza się na odpalonym silniku ale co wy na takie rozbiezności?(wydaje mi się że ok 1l) Jaka chwila jest optymalna do sprawdzenia faktycznego poziomu? Czy nie ma może kontrolki w kompie która mierzy jego stan?

Naprawdę zgłupiałem, boję się o skrzynie.

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wszystko zależy jaką masz skrzynię.

Generalnie trzeba postępować zgodnie z zaleceniami producenta.

Np. w skrzyniach 5HP24 poziom oleju mierzy się na włączonym silniku 650-950rpm bieg P i temperaturze oleju w skrzyni 40C.

Rozbieżności mogą wynikać z temperatury oleju. W mniarę wzrastania temp. olej się rozszerza.

Edytowane przez Radi540E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radi a gdzie są oznaczenia skrzyni od czego zależy jej typ bo myślałem że w danym modelu jest dany automat tzn. w moim 4 biegowy.

Czyli prawidłowy efekt da pomiar po rozpaleniu samochodu rano i ok. 5 min? skorygujcie mnie jak się myle.

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju sprawdza się na rozgrzanej skrzyni. Normalną temperaturę pracy skrzynia osiaga po ok. 15-20 km jazdy. Bezpośrednio po uruchomieniu silnika oleju może nawet nie być na miarce, ponadto gdy się rozgrzeje to się rozszerza. W starszych skrzyniach, gdzie była miarka to określano zazwyczaj dwa poziomy przy 30-40 stopniach i przy 80.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radi a gdzie są oznaczenia skrzyni od czego zależy jej typ bo myślałem że w danym modelu jest dany automat tzn. w moim 4 biegowy.

Jaką masz skrzynie możesz sprawdzić po VINie tutaj

Tam znajdziesz oznaczenie skrzyni.

A rozszyfrować dokładniej je możesz za pomocą objaśnień w TIS (Transmision Designations).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju sprawdza się na rozgrzanej skrzyni. Normalną temperaturę pracy skrzynia osiaga po ok. 15-20 km jazdy. Bezpośrednio po uruchomieniu silnika oleju może nawet nie być na miarce, ponadto gdy się rozgrzeje to się rozszerza. W starszych skrzyniach, gdzie była miarka to określano zazwyczaj dwa poziomy przy 30-40 stopniach i przy 80.

No tak ale u mnie jest na odwrót. na chłodnym silniku jest więcej a jak sprawdzam po jeździe na P itd. to nie ma nawet minimum co wy na to?

To co ty piszesz zgadzało by się z tym co i ja słyszałem od znajomego, który właśnie w ten sposób zalał zadużo i poszła uszczelka, lub simering, mniejsza o to ale u mnie wygląda na odwrót????

obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Radi, jeśli oba poziomy są sprawdzane na pracującej skrzyni to faktycznie wygląda to na bardzo dziwne zjawisko. Jeśli dawno nie wymieniałeś oleju to po prostu wymień i będzie wiadomo, czy było za mało. Jeśli masz skrzynie 4HP22 (czterobiegowa) to przy normalnym spuszczeniu i poziomie powinno zejśc ok. 3 L, jeśli wyjdzie mniej to znaczy, że było za mało. Może właśnie takie poziomy siadczą o tym, że brakuje tego oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale olej jest w miarę świerzy 20 tyś.?? a wymiana razem z filtrami-tak jakma być to chyba z 600zł, wolał bym dolać:) ale nie przelać.

Gelo a możesz poprzeć jakimiś dowodami swoją teorie???

 

Co do skrzyni to 4 biegowy aut. z sportem, ekonomkiem i manualem (a nie "zimowym").

Nie wiem dopkładnie jakie ma oznaczenia bo jestem ostatnio poza domem i nie mam auta przy sobie.

 

Jeszcze dla wyjaśnienia: na zimnym (zgaszony silnik)jest najwięcej, jak zapale i wtedy jeszcze raz sprawdzam to ~ tak sobie, a na rozgrzanym ledwie co dotyka miarki - sporo za mało.

 

Pisze że to dziwne bo u znajomego było odwrotnie tzn. na zgaszonym za mało, a jak się okazało na rozpalonym za dużo i poszła ta w.w. uszczelka z nadmiaru.

Edytowane przez Irkii
obecnie Alfa 156 GTA SW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzdury piszecie ......

 

sprawdza sie olej na rozgrzanym silniku - musi osiagnoc tem optymalnej pracy ( ale to chodzi nie o tem silnimka a o rozgrzanie skrzyni - wiec nie moze sie nagrzewac na postoju...)

 

ojej bezwzglednie sprawdza sie na odpalonym silniku i dzwigni w pozycji D - bo wtedy skrzynia zasysa olej do roznych sekcji - jest gotowa do pracy - a na N i P pracuje ( nie pracuje ) na mniejszej ilosci oleju ...

 

jezeli na rogrzanym silniku i na D masz ponizej min to bezwzglednie i jak najszybciej uzypelnij stan - tak zeby bylo miedzy min a max...

 

oleju sie nie sprawdza na zgaszonym silniku poniewaz wtedy olej scieka z wszystkich sekcji do misli i jest go wtedy wiecej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie - na R cisnienie oleju jest kierowane do innych skcji - wiec poziom oleju moze byc zaklamany - a skrzynia ma miec stan w trakcie jazdy - czyli w pozycji D... - tu nie ma sie co sprzeczac - tak jest i koniec... jak ktos chce kombinowac to prosze bardzo - ale wiedzcie - ze najczestsza przyczyna uszkodzen skrzyn biegow jest za niski poziom oleju ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dokumentów serwisowych BMW na temat poziomu oleju w ASB znajdujących się w TIS (jeden z maja 1988 roku, a drugi z października 1992 roku) wynika, że:

- poziom oleju sprawdza się na rozgrzanej skrzyni do temp 80 stopni +- 10 stopni w pozycjach P lub N. Górna kulka na miarce określa poziom maksymalny, środkowa poziom minimalny,

- różnica między min i max poziomem wynosi 0,25 L,

- ostatania kulka (na samym końcu miarki) określa poziom oleju przy temperaturze 20 stopni, czyli na zimnej skrzyni.

Miarka służy to pomiarów w pozycjach P lub N, a nie D. Oczywiste jest, że na D będzie niższy poziom, ale dla łatwości diagostyki poziomy określono dla pozycji P lub N. Pamiętajcie, że nadmiar oleju również szkodzi skrzyni, tak samo jak niedobór, a skrzynie w BMW są bardzo wrażliwe na odchyłki od zalecanych poziomów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaintrygowała nie wypowiedz xilwera

a mianowice jak według niego sprawdziś samemu ten olej

czy należy biec obok auta czy może dojechać do ściany garażu???

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.