Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

przejzałem wyszukiwarke ale nie znalazłem jakoś odpowiedzi na mój problem, więc postaram się go przedstawić w tym poście. Jak taki był to proszę o namiary bo "dotykających" go jest sporo.

 

Otóż mam wątpliwości co do chwili sprawdzenia poziomu oleju w swoim automacie.

 

Jak sprawdzam przed zaparkowaniem auta w garażu jego poziom jest poniżej min. Jak sprawdzam na wyłączonym silniku po ok. 30 min. mam go ponad stan. Jak sprawdzam na tyle co zapalonym silniku to jest w miarę ok.ale pasowało by dolać.

 

Z tego co wiem to poziom oleju w automacie sprawdza się na odpalonym silniku ale co wy na takie rozbiezności?(wydaje mi się że ok 1l) Jaka chwila jest optymalna do sprawdzenia faktycznego poziomu? Czy nie ma może kontrolki w kompie która mierzy jego stan?

Naprawdę zgłupiałem, boję się o skrzynie.

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano (edytowane)

Witam!

Wszystko zależy jaką masz skrzynię.

Generalnie trzeba postępować zgodnie z zaleceniami producenta.

Np. w skrzyniach 5HP24 poziom oleju mierzy się na włączonym silniku 650-950rpm bieg P i temperaturze oleju w skrzyni 40C.

Rozbieżności mogą wynikać z temperatury oleju. W mniarę wzrastania temp. olej się rozszerza.

Edytowane przez Radi540E39
Opublikowano

Radi a gdzie są oznaczenia skrzyni od czego zależy jej typ bo myślałem że w danym modelu jest dany automat tzn. w moim 4 biegowy.

Czyli prawidłowy efekt da pomiar po rozpaleniu samochodu rano i ok. 5 min? skorygujcie mnie jak się myle.

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
Poziom oleju sprawdza się na rozgrzanej skrzyni. Normalną temperaturę pracy skrzynia osiaga po ok. 15-20 km jazdy. Bezpośrednio po uruchomieniu silnika oleju może nawet nie być na miarce, ponadto gdy się rozgrzeje to się rozszerza. W starszych skrzyniach, gdzie była miarka to określano zazwyczaj dwa poziomy przy 30-40 stopniach i przy 80.
Opublikowano
Radi a gdzie są oznaczenia skrzyni od czego zależy jej typ bo myślałem że w danym modelu jest dany automat tzn. w moim 4 biegowy.

Jaką masz skrzynie możesz sprawdzić po VINie tutaj

Tam znajdziesz oznaczenie skrzyni.

A rozszyfrować dokładniej je możesz za pomocą objaśnień w TIS (Transmision Designations).

Opublikowano
Poziom oleju sprawdza się na rozgrzanej skrzyni. Normalną temperaturę pracy skrzynia osiaga po ok. 15-20 km jazdy. Bezpośrednio po uruchomieniu silnika oleju może nawet nie być na miarce, ponadto gdy się rozgrzeje to się rozszerza. W starszych skrzyniach, gdzie była miarka to określano zazwyczaj dwa poziomy przy 30-40 stopniach i przy 80.

No tak ale u mnie jest na odwrót. na chłodnym silniku jest więcej a jak sprawdzam po jeździe na P itd. to nie ma nawet minimum co wy na to?

To co ty piszesz zgadzało by się z tym co i ja słyszałem od znajomego, który właśnie w ten sposób zalał zadużo i poszła uszczelka, lub simering, mniejsza o to ale u mnie wygląda na odwrót????

obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano
No tak ale u mnie jest na odwrót. na chłodnym silniku jest więcej a jak sprawdzam po jeździe na P itd. to nie ma nawet minimum co wy na to?
Rozumiem, że na zimnym też sprawdzasz na P i włączonym silniku. Jeżeli tak, to faktycznie jest to dziwne zachowanie. :?
Opublikowano
Tak jak napisał Radi, jeśli oba poziomy są sprawdzane na pracującej skrzyni to faktycznie wygląda to na bardzo dziwne zjawisko. Jeśli dawno nie wymieniałeś oleju to po prostu wymień i będzie wiadomo, czy było za mało. Jeśli masz skrzynie 4HP22 (czterobiegowa) to przy normalnym spuszczeniu i poziomie powinno zejśc ok. 3 L, jeśli wyjdzie mniej to znaczy, że było za mało. Może właśnie takie poziomy siadczą o tym, że brakuje tego oleju.
Opublikowano (edytowane)

no ale olej jest w miarę świerzy 20 tyś.?? a wymiana razem z filtrami-tak jakma być to chyba z 600zł, wolał bym dolać:) ale nie przelać.

Gelo a możesz poprzeć jakimiś dowodami swoją teorie???

 

Co do skrzyni to 4 biegowy aut. z sportem, ekonomkiem i manualem (a nie "zimowym").

Nie wiem dopkładnie jakie ma oznaczenia bo jestem ostatnio poza domem i nie mam auta przy sobie.

 

Jeszcze dla wyjaśnienia: na zimnym (zgaszony silnik)jest najwięcej, jak zapale i wtedy jeszcze raz sprawdzam to ~ tak sobie, a na rozgrzanym ledwie co dotyka miarki - sporo za mało.

 

Pisze że to dziwne bo u znajomego było odwrotnie tzn. na zgaszonym za mało, a jak się okazało na rozpalonym za dużo i poszła ta w.w. uszczelka z nadmiaru.

Edytowane przez Irkii
obecnie Alfa 156 GTA SW
Opublikowano

bzdury piszecie ......

 

sprawdza sie olej na rozgrzanym silniku - musi osiagnoc tem optymalnej pracy ( ale to chodzi nie o tem silnimka a o rozgrzanie skrzyni - wiec nie moze sie nagrzewac na postoju...)

 

ojej bezwzglednie sprawdza sie na odpalonym silniku i dzwigni w pozycji D - bo wtedy skrzynia zasysa olej do roznych sekcji - jest gotowa do pracy - a na N i P pracuje ( nie pracuje ) na mniejszej ilosci oleju ...

 

jezeli na rogrzanym silniku i na D masz ponizej min to bezwzglednie i jak najszybciej uzypelnij stan - tak zeby bylo miedzy min a max...

 

oleju sie nie sprawdza na zgaszonym silniku poniewaz wtedy olej scieka z wszystkich sekcji do misli i jest go wtedy wiecej...

Opublikowano

CZesc

Moja 4Hp22/h

Na zimnym powyzej max na P a na cieplym pomiedzy kreskami.

Sam nie wiem ,czy tak ma byc.

Przy wymianie zeszlo 3,5l i tyle wleli.

pozdrawiam

Opublikowano
niekoniecznie - na R cisnienie oleju jest kierowane do innych skcji - wiec poziom oleju moze byc zaklamany - a skrzynia ma miec stan w trakcie jazdy - czyli w pozycji D... - tu nie ma sie co sprzeczac - tak jest i koniec... jak ktos chce kombinowac to prosze bardzo - ale wiedzcie - ze najczestsza przyczyna uszkodzen skrzyn biegow jest za niski poziom oleju ...
Opublikowano

Z dokumentów serwisowych BMW na temat poziomu oleju w ASB znajdujących się w TIS (jeden z maja 1988 roku, a drugi z października 1992 roku) wynika, że:

- poziom oleju sprawdza się na rozgrzanej skrzyni do temp 80 stopni +- 10 stopni w pozycjach P lub N. Górna kulka na miarce określa poziom maksymalny, środkowa poziom minimalny,

- różnica między min i max poziomem wynosi 0,25 L,

- ostatania kulka (na samym końcu miarki) określa poziom oleju przy temperaturze 20 stopni, czyli na zimnej skrzyni.

Miarka służy to pomiarów w pozycjach P lub N, a nie D. Oczywiste jest, że na D będzie niższy poziom, ale dla łatwości diagostyki poziomy określono dla pozycji P lub N. Pamiętajcie, że nadmiar oleju również szkodzi skrzyni, tak samo jak niedobór, a skrzynie w BMW są bardzo wrażliwe na odchyłki od zalecanych poziomów.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
sprawdzać olej na P przy 40C+-10C.

Dokładnie to samo powiedzieli mi w serwisie BMW....a oni chyba wiedzą co mówią. Chociaż pewnie nie zawsze...no ale.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.