Skocz do zawartości

Chcę kupić F10/11 porady,opinie, porównania.


Kirył

Rekomendowane odpowiedzi

przymierzam sie do kolejnej f10 ( wczesniej mialem 2.0D )

 

znalazlem mysle ciekawa oferte - 2.5D xdrive 2013 rok , przebieg okolo 154k

 

auto z pierwszej reki z pelna dokumentacja + opinia rzeczoznawcy

 

brakuje mi jedynie Hifi professional DSP - wczesniej mialem i gralo naprawde fajnie

 

o silniku czytalem rowniez pozytywne opinie , przyzwoita moc ... - ale pewnie lada chwila rozrzad mnie czeka

 

jakies dodatkowe opinie uzytkownikow ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś mi się obiło, że w 2012 czy 2013r. rozrządy w 2.0d były już poprawione.

 

Mógłby ktoś to potwierdzić ?

 

Niby tak, ale byłem świadkiem szurania w F30 2012r przy przebiegu 80k. Nawet w stosunkowo nowych autach są przypadki urwania. Trochę to wszystko wygląda jak loteria.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, powoli przymierzam się do sprzedaży E61 i zakupu F10/F11.

Jest jedna rzecz, którą bardzo słabo opisano i trudno znaleźć informacje:

8TF Active Protection For Pedestrians

Co to jest? Jedynie podnoszenie maski, czy hamowanie przed pieszymi?

 

Na części filmów z YT (2010, 2011) opisują to jako system aktywnie rozpoznający przeszkody (samochody i pieszych) za pomocą... kamery?

https://www.youtube.com/watch?v=C5oEgizhD24&t=6s

https://www.youtube.com/watch?v=tHtaCeGkuwk

Jeszcze w innych miejscach opisuja system jako działający we współpracy z tempomatem Stop&Go:

http://www.smartmotorist.com/motorist-news/world-premiere-bmw-5-series-crash-test-with-automatic-braking-system.html

 

Jednak na różnych forach opisują system - jako jedynie unoszący maskę, aby ulżyć pieszemu podczas kolizji.

Jak to w końcu jest? Od którego roku można oczekiwać tego systemu? Kobieta jeździ często autem i czasem "nie nadąża" za szybkością pojazdu. Mimo dobrych hamulców - wolałbym mieć taki system w nowym aucie.

 

Audi ma Active Braking System, który hamuje przed pojazdami i pieszymi...

W BMW podobno jest to częścią Connected Drive?

 

Może... po lifcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten system u siebie i też chętnie dowiem się jak to działa.

Kup w sex-shopie dmuchaną lalę, ogrzej i ubierz ją, następnie postaw pionowo na drodze. Później spróbuj ją potrącić/przejechać. Dostaniemy odpowiedź! :)

Masz aktywny tempomat z f-cją "stop and go"?

 

W USA zachodzą w głowę jak to działa i w jakim pakiecie - już od 2012 roku. Dealerzy nie wiedzą :) Może wydzielić do tego osobny temat?

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=658924

 

http://www.bmwblog.com/2014/12/10/pedestrian-warning-city-braking-activation-bmw-connecteddrive-receives-euro-ncap-advanced-award-201/

http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/connecteddrive/2013/driver_assistance/intelligent_driving.html#activeprotection

http://www.bmw.com/_common/shared/insights/technology/connected_drive_2013/driving_assistance/intelligent_driving/bmw-connecteddrive-driverassistance-intelligentdriving-drivingassistant-04-600x338-en.jpg

 

Znalazłem taka ulotkę:

http://5series.net/info/2011_5_Series_Brochure.pdf

w której wspominają jedynie o wykrywaniu pieszych i zwierząt dzięki kamerze podczerwieni. W tej opcji nie wspomnieli nic o hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8TF Active Protection For Pedestrians

 

 

U siebie mam:

 

S6UKA Night Vision With Human Recognition

 

I to jest opcja, o której piszesz. Kamera rozpoznaje ludzi podczas właczonego night vision. Działa bardzo fajnie :), korzystam w terenie niezabudowanym nocą. Natomiast 8TF to pewnie pirotechniczne otworzenie zamków maski i nie jestem pewien, czy mam taki zapis w specyfikacji... Natomiast mówiono mi, że mój samochód jest wyposażony w tą funkcjonalność :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki.

 

Mam upatrzoną f10 520d koniec 2011r. manual w Niemczech, 150k przejechane, numer VIN podany, lalka środek beżowy w nogach czarny bez nawet wgniecionych siedzeń jak nówka środek, bi-xenon, pro navi, przysłowiowa mucha nie siada. Facet prowadzi komis rozmawia tylko po niemiecku akcent typowo niemiecki nie żaden podrabianieć, ciapaty itp. Cena na wywóz 65k netto więc git.

 

Dzwoniłem przez znajomą pytanie poszło czy auto jest bezwypadkowe on, że nie daje gwarancji i nie wie i się jąka. W aukcji brak zaznaczonej opcji bezwypadkowy, chodź w innych aukcjach ta opcja jest. Co o tym sądzicie? Jest sens dzwonić jeszcze pytać się czy do końca auto było serwisowane w ASO? Czy to coś mi to da jak auto było rozbite i zrobił to na lewo?

 

Po wpisaniu w google dziwny plik w excelu może ktoś na to spojrzeć?

Edytowane przez GODFATHER9191

Aktualizacja najnowszych map/Kodowanie/Zmiana oświetlenia/ambientu wewnątrz auta - zapraszam PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego odpuszczasz?? Auto zapewne ma historie bo to auto po leasingu i na bank było serwisowane u dealera.

Ja swoje poprzednie auto kupiłem właśnie takie (mieszkam w NL) i nie bal bym się takiego kupić ponieważ w tym przypadku przynajmniej tutaj dealer wymienia każdą pierd..le na nowa bo klientowi wisi a leasing i tak nie ma na to wpływu. Jeżeli możesz sprawdzić historie auta (u dealera z książki serwisowej) ja bym się nie bał. Przynajmniej przebieg ma prawdziwy i nie ulep.

Oczywiscie w DE aut od groma ale w tej cenie nie tak łatwo coś znalesc bo rodzynka nikt nie odda w tych pieniądzach cudów nie ma.

Powodzenia!

 

PS. pamiętaj ze to uszkodzenie €1300+ oni liczą jak by zrobili u dealera a ceny tutaj nie małe wystarczy ze zadrapany zderzak i już liczą wymianę całego :)

Pogadaj ze sprzedawca ze wiesz skąd auto i co to za uszkodzenie na ta kwotę, może już sam to ogarnął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie rozumiem coś z tego rozkodowania auto kupiłem 2 lata temu i ma przejechane 220tys

a tu takie coś

Date Mileage Type Dealer

2016-12-16 08:53:00 117,809 km Dealer Visit Bavaria Stockholm Bil AB/ Vällingby

VIN WBAMX11040C308320 Production Date 2010-10-22

Central Mileage 117,809 km Type code MX11 Type 520D (EUR) Series F11

(5 Series) Body Type TOUR Steering LHD Engine N47T Displacement 2.00 cm3 Power 135kw / 184hp

Drive HECK Transmission Manual Colour HAVANNA METALLIC (A17)

Upholstery STOFF DIAGONALANTHRAZIT (AWAT)

 

 

 

2016-04-05 07:22:00 110,541 km Dealer Visit Bavaria Stockholm Bil AB/ Vällingby

2016-04-05 00:00:00 110,541 km Maintenance Jobs Bavaria Stockholm Bil AB/ Vällingby , Vällingby

2014-12-08 08:45:00 99,860 km Dealer Visit Bavaria Stockholm Bil AB/ Vällingby , Vällingby

2014-12-08 00:00:00 99,860 km Maintenance Jobs Bavaria Stockholm Bil AB/ Vällingby , Vällingby

2014-08-21 13:03:00 97,689 km Dealer Visit Bavaria Stockholm Bil AB/ Vällingby , Vällingby

2014-06-23 07:57:00 94,425 km Dealer Visit 35217 2014-03-10 07:10:00 93,025 km Dealer Visit 24823

2014-03-10 00:00:00 93,025 km Maintenance Jobs Bavaria Stockholm Bil AB/ Vällingby , Vällingby

2014-03-03 16:33:00 91,947 km Dealer Visit 24823 2013-12-23 12:46:00 84,145 km Dealer Visit 24823

2013-03-22 07:15:00 60,609 km Dealer Visit Bavaria Stockholm Bil AB/ Vällingby , Vällingby

2013-03-22 00:00:00 60,609 km Maintenance Jobs Bavaria Stockholm Bil AB/ Vällingby , Vällingby

2012-12-11 00:00:00 50,941 km Maintenance Jobs Bavaria Stockholm Bil AB/ Vällingby , Vällingby

2012-12-07 11:45:00 50,941 km Dealer Visit Bavaria Stockholm Bil AB/ Vällingby , Vällingby

2012-12-07 00:00:00 50,941 km Maintenance Jobs Bavaria Stockholm Bil AB/ Vällingby , Vällingby

2012-04-02 07:20:00 29,687 km Dealer Visit Bavaria Stockholm Bil AB/ Vällingby , Vällingby

2012-04-02 00:00:00 29,688 km Repair Jobs (0.67 hours) 09090

Tapniete LG F60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Przymierzam się do F10 ,ale jak czytam opinie to nie za dobrze to wygląda. Trochę loteria, żeby trafić na bezawaryjny model ?

 

Celuję w 520d z 2013-2014. Te silniki 2.0d po 2013 roku są już ok ? czy takie same problemy? Co w nich poprawiono i na co trzeba mimo wszystko uważać ?

 

Rozważam też 520i. Jak z awaryjnością tej benzyny ? ma ktoś może z forumowiczów ? Czytałem, że 528i to nienajlepsza konstrukcja.

 

Mam też pytanko o automat. Jest się czego obawiać ?

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się obawiasz awarii idź w r6 a mam wrażenie że awaryjność r4 jest jednak trochę przejaskrawiona na forum 90% sprzedaży to auta z r4 nawet w DE więc i siłą rzeczy awaryjność jest większa bo jest większa masa tych aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym celował zdecydowanie w R6. Kultura pracy między 6-cylindrowcem, a 4-cylindrowcem to niebo, a ziemia. To samo osiągi i bezawaryjność. Nie miałem problemu z 6 garami ani w E60 ani w F10, w końcu BMW słynie z tych silników. Z automatem to samo, nie było żadnych problemów. Swoją drogą uważam, że w tej klasie manualna skrzynia to jakieś nieporozumienie. W sumie co kto lubi, ale wg mnie automatyczna skrzynia to podstawa. Wracając do F10 - na rynku używanych trzeba się trochę naszukać zadbanego i niewyeksploatowanego egzemplarza, ale warto być cierpliwym. No i jeszcze jedna kwestia - nie liczyłbym na okazje cenowe. Za darmo nikt dobrego samochodu nie odda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy jak użytkujesz auto - ja też myślałem mocno na R6 w dieslu w F10 ale jak stwierdziłem ze moje trasy to będzie w 70 % - miasto i dojazd do 25km to R6 jest bez sensu - ten motor potrzebuje trasy żeby pokazać swoją wielkość , i kupiłem 2.0d B47 190 kucy w automacie i jestem mega zadwolony - motor szyty na miare
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą uważam, że w tej klasie manualna skrzynia to jakieś nieporozumienie. W sumie co kto lubi, ale wg mnie automatyczna skrzynia to podstawa.

 

nie zapominaj ze to tylko 5er ;p klasa srednia ;D

 

jeszcze niedawno 7er i M'ki mialy / mają manualne skrzynie ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich czytających tan post.

 

Coraz poważniej zastanawiam się o przesiadce z Hyundaia i40 na BMW F11.

Zauważyłem, że na tym forum jakoś tak przeważa temat "piątek" w Dieslu. Co za tym idzie, zapewne sporo z Was ma takim właśnie paliwem zasilane swoje auta. Ale do rzeczy. Miałem kiedyś w przeszłości dwa auta na ON i nie wspominam ich zbyt dobrze. Po przejściach z tymi Dieslami zakupiłem i40 w benzynie. Jestem z niego mega zadowolony, ale... brakuje w nim mocy i to bardzo, a przede wszystkim... to nie BMW, które od zawsze mi się marzy. Nigdy nie miałem auta tej marki niestety... Teraz jednak chciałbym spełnić marzenie. Wracając jednak do tematu ON. Jak wygląda w tym modelu sprawa silnika zasilanego ropą? Czy to, iż jazda w cyklu miejskim Dieslem nie jest wskazana jest wciąż aktualne? Auto będę używał na dojazdy do pracy 8 km w jedną stronę, a maksymalnie rozwinięta prędkość, to 80 km/h. Raz w tygodniu przejazd +/- 30 km autostradą z takową właśnie prędkością (autostradową) i raz, dwa razy w roku przejazd około 700-800 km w jedną stronę, także po autostradach. Roczny przebieg łączny oscylował będzie - myślę - w granicach 15.000 km. Moim zdaniem to jest za mały przebieg na kupno Diesla, oraz odległość pokonywana do pracy i z pracy od poniedziałku do piątku również za nim nie przemawia. Pomyślałem jednak, że spytam użytkowników i fachowców tutaj zgromadzonych o poradę/porady.

Przeglądam ogłoszenia i zauważyłem spore różnice cenowe między benzynowymi 520, 528, 530, czy 535. Czy możecie coś powiedzieć o silnikach benzynowych? Który można śmiało brać pod uwagę? Domyślam się, że różnice cenowe nie biorą się z niczego.

Czy xDrive to dobra sprawa? W prawdzie domyślam się, że z pewnością przydaje się zimą (i zapewne nie tylko, aczkolwiek przede wszystkim), ale interesuje mnie też awaryjność tego układu, a także o ile podnosi spalanie.

Na co zwracać uwagę przy kupnie danego modelu silnikowego? Czy są znane elementy wyposażenia na których działanie trzeba zwrócić uwagę?

Teraz może się wam wydać dziwne to pytanie, ale liczę na zrozumienie i rzetelne odpowiedzi. Sprawa przebiegu. Czy jest jakaś "granica" dla danego silnika, po której auto zaczyna niedomagać? W prawdzie wiem, że w myśl powiedzenia "jak dbasz, tak masz" nie powinno się przejmować zbytnio przebiegiem, ale logicznie rzecz biorąc, każdy element jest zrobiony z jakiegoś tam materiału, który - czy to się komuś podoba, czy nie - ma określoną trwałość, wytrzymałość. Tak więc jak wygląda sprawa awaryjności z uwagi na przebieg?

Czy skrzynia automatyczna stwarza jakieś problemy i czy wymaga jakiegoś serwisowania?

Jeszcze jedno (chyba także ważne) pytanie. Czy do 30.000 Euro znajdę coś sensownego?

Mam nadzieję, że nie pominąłem niczego.

 

Liczę na Was moi drodzy i z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez kkamykk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kkamykk w tych warunkach 30i, diesel na 15k rocznie to słabo, xdrive jak najbardziej przydatny, skrzynia jeśli wymieniany olej na czas raczej bezawaryjna, z tym 2.0d w 5er daj spokój, nie jedzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marian74: Nie chcę żadnych chipów... Wiem, że to staje się powoli normalne, ale jednak mam jakieś takie konserwatywne zdanie w tym temacie. Niby to nic złego, a jednak jestem przeciwnikiem. Skoro ktoś stworzył taki silnik o takiej mocy, to znaczy, że miał w tym jakiś cel. Ale to tylko moje zdanie.

 

@marcych: Orientujesz się jak wygląda sprawa awaryjności (czy też bezawaryjności) w tym modelu silnikowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.