Skocz do zawartości

530dAT koszty utrzymania, części, naprawy


Shadow69

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ok to żeby nie być gołosłownym kolejne 3 grosze od mnie...

Opis Koszt

"olej do automatycznej skrzyni biegów 7 litrów Texaco Texamatic ETL 7045E" 367 zł

Filtr Oleju A/T Kpl. + uszczelka 294 zł

Dodatkowe koszty 16 zł

"Wymiana oleju w skrzyni 150 zł

 

 

Separator oleju - filtr odmy 226 zł

6x Uszczelka kolektora ssącego 82 zł

6x Uszczelka kolektora ssącego 106 zł

Pasek Klinowy Continental 5PK2060 54 zł

Pasek klinowy Continental 5PK813 30 zł

olej AMS OIL 5W40 358 zł

6x Świeca Żarowa BERU GN024 270 zł

Filtr Paliwa MANN 105 zł

Filtr Oleju MANN 36 zł

Filtr Powietrza MANN 90 zł

Tarcze hamulcowe przód x2 ATE 398 zł

Klocki Hamulcowe ATE zestaw 220 zł

wycieraczki bosh ori E39 80 zł

wycieraczka bosh Tył 18 zł

Płukanka do silnika millers 0 zł

Szczęki Hamulca ręcznego 108 zł

zestaw montażowy szczęk 33 zł

Klocki hamulcowe tył TRW 131 zł

Tarcze hamulcowe tył TRW 309 zł

Opłyn hamulcowy TRW DoT4 25 zł

 

"Robocizna

- Wymiana oleju w silniku + filtr

- wymiana kompletnego separatora oleju

- usunięcie klapek kolektora ssącego + uszczelnienie otworów

- wymiana świec żarowych -

- wymieniony komplet uszczelek pod kolektorem

- wymiana filtra powietrza

- wymiana filtra paliwa

- wymiana klocków i tarcz (przód i tył)

- wymiana kompletu hamulca ręcznego

- ogólny przegląd" 400 zł

 

Naprawa szyby po uderzeniu kamyczka 80 zł

Zakup felg z oponami RONDEL 0058 + FALKEN 800 z

 

Rolka Napinająca Paska A/C 117 zł

Napinacz paska Klimatyzacji 145 zł

Tulejka - Ori 17 zł

Tulejka - Ori 14 zł

Rolka paska alternatora 197 zł

Rolka E46/E39E/E53 177 zł

uszczelnienie turbo 40 zł

Osłona silnika z termometrem 77 zł

Robocizna Marcina 170 zł

Rozrząd TOTAL

 

 

4x opona letnia UNIROYAL Rainsport 2 1 920 zł

Zabezpieczenie do felg 60 zł

 

Przewody podciśnień SAMCO 70 zł

Wynajęcie podnośnika 50 zł

 

Wycięcie katalizatorów

nowe siatki łączące wydechu 200 zł

Czyszczenie EGR 0 zł

 

Maty Gumowe przód KPL 200 zł

 

Zaślepka EGR na kolrktor wydechowy 50 zł

Zaślepienie EGR - wynajem podnośnika 40 zł

 

Przelotka - replika zaworu EGR 80 zł

 

"Wahacz rozprężny przód - wzdłużny - kompletny z tulejami gumowo metalowymi

zakupiono zamiennik Lemforder" 340 zł

"Wahacz rozprężny przód - wzdłużny - kompletny z tulejami gumowo metalowymi

zakupiono zamiennik Lemforder" 340 zł

Filtr Paliwa MANN 108 zł

Filtr Oleju KNEHT 43 zł

Olej MOTUL 5W40 - X-Clean 8100 290 zł

Termostat główny - zakupiony GATES 145 zł

Filtr Powietrza MANN 99 zł

Termostat EGR - ORI 130 zł

Płyn chłodniczy maxis G12+ różowy 75 zł

 

"Robocizna

- Wymiana termostatów

- wymiana filtra oleju

- wymiana filtra paliwa

- wymiana oleju w silniku

- wymiana wahaczy przednich

- wymiana filtra powietrza

- wymiana płynu chłodniczego

" 280 zł

Subtotal

 

"Zmiana kół na zimowe+składowanie +

zakup nowej oponyFULDA Kristal Contact 91H 205x55x16 prawa tył" 500 zł

 

Wymiana drążka kierowniczego Prawego 120 zł

Robocizna Marcina - wymiana 30 zł

Ustawienie zbieżności i geometrii 140 zł

 

Wymiana Żarników świateł xenonowych 394 z

Kierownica indywidual M-Pakiet 600 zł

"Lampy przód

- polerka + natrysk

- regulatory

- napylanie odbłyśnika

- czyszczenie soczewki" 700 zł

 

- Czujnik poziomowania świateł tył 70 zł

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie ma co się oszukiwać: E39 to nie jest pancerne auto, było dość zaawansowane, jak na czasy, w które wychodziło i już choćby z racji wieku pewne rzeczy mogą niedomagać.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że piszecie o takich kosztach, może niektórzy przejrzą na oczy przed kupnem E39 za 7tyś w stanie idealnym :mrgreen:

 

A Ty się nie pochwalisz ile włożyłeś? :mrgreen:

Ha ha ha no cóż, z tego co pamiętam

amortyzatory tył- 650zł

tuleje tylnej belki 850zł

czujnik ABS- 200zł

panel kilmy-100zł

łączniki stabilizatora- 100zł

olej filtry- 500zł

opony zimowe-1200zł

dodatkowe felgi- 400zł

klamka dzrzwi-80zł

wycieraczki-120zł

wentylator klimy -450zł

dmuchawa (nie założona)-80zł

jeż plus przewód paliwowy-650zł

termostat- 145zł

naprawa licznika -300zł

 

 

I to by było na tyle na 1,5 roku użytkowania auta, reszta przede mną :mrgreen:

Edytowane przez tom3653

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

He he znalazłem :D W galerii było.

1.Częściowa zmiana tapicerki siedzeń oraz kanapy tylnej(boki siedzeń obszyte skórą),wymiana skóry na kole kierownicy ,gałce zmiany biegów ,mieszka zmiany biegów oraz mieszka hamulca ręcznego.

Data 28-29.08.2008 .Koszt :2000 zł.

2.Regulacja geometrii zawieszenia kół.

Data 19.08.2008 .Koszt :110zł .Przebieg :265300.

3.Wymiana szklanek popychaczy zaworowych szt. 12 ,wymiana pompy vacum wspomagania hamulców ,wymiana uszczelki pokrywy zaworów ,wymiana wężyków przelewowych wtryskiwaczy ,czyszczenie zaworu EGR.

Data 03.09.2008 .Koszt :700 zł .Przebieg :265580.

4.Wymiana radia samochodowego na Alpinie CDA 9853R ,przeciągnięcie przewodów ekranowych ,montaż wzmacniacza Lanzar/Vibe 421 ,montaż subwoofera Pionier TS-W306C.

Data 14.10.2008 .Koszt :3610 zł.

5.Wymiana docisku ,tarczy ,łożyska ,koła dwumasowego(LUK) ,wymiana oleju silnikowego(Shell helix plus 10W40)wymiana filtra oleju ,filtra paliwa ,filtra powietrza.

Data 11.02.2009 .Koszt :3430 zł .Przebieg :272250.

6.Zmiana opon na Dunlop SP 225/55R16 (używane) ,wyważenie kół.

Data 17.04.2009 .Koszt :800 zł .Przebieg :274400.

7.Wymiana uszczelniacza skrzyni biegów przy wyjściu na wał napędowy ,kontrola oleju skrzyni biegów ,kontrola podpory oraz krzyżaków wału napędowego ,wymiana filtrów kabinowych przeciwpyłowych.

Data 23.04.2009 .Koszt :180 zł .Przebieg :274580.

8.Wymiana napinacza ,tulei z nakrętką ,siłownika oraz rolek paska wielorowkowego.

Data 15.06.2009 .Koszt :450 zł .Przebieg :276733

9.Wymiana tarcz hamulcowych przód oraz tył(Brembo) .Wymiana klocków hamulcowych przód oraz tył(TRW) ,wymiana szczęk hamulca ręcznego(TRW) ,wymiana kompletu sprężyn do szczęk hamulcowych .Regulacja geometrii zawieszenia kół.

Data 07.09.2009 .Koszt :1320 zł .Przebieg :279470.

10.Wymiana opon zimowych na Michelin(przód) ,Pirelli(tył)225/55R16, (używane),wyważenie kół.

Data 09.10.2009 .Koszt :670 zł .Przebieg :280540.

11.Wymiana elektrycznej pompy paliwa w zbiorniku(VDO)

Data 14.01.2010 .Koszt :450 zł .Przebieg :28303.

12.Wymiana oleju silnikowego (Castroll Magnatec Diesel 10W40) ,filtra oleju ,filtra paliwa ,filtra powietrza.

Data 25.02.2010 .Koszt :360 zł .Przebieg :284180.

13.Zmiana felg na AEZ Randon 8,5’ x 18’ET 15.Opony letnie Bridgestone Potenza RE040(przód) 225/45R18,Dunlop SP 01(tył)245/40R18(używane) .Montaż opon i wyważenie kół.

Data 21.04.2010 .Koszt :2400 zł .Przebieg :286070.

14.Montaż rolety przeciwsłonecznej tylnej szyby.

Data 11.05.2010 .Koszt :50 zł .

15.Wymiana kolektora ssącego(używany) ,wymiana uszczelniaczy kolektora ssącego oraz zaworu EGR i czyszczenie zaworu .Wymiana świec żarowych(NGK) 6 szt. Wymiana przewodów podciśnieniowych kolektora ssącego.

Data 24.07.2010 .Koszt :380 zł .Przebieg :289020.

16.Wymiana paska wielorowkowego 5PK1815.

Data 28.07.2010 .Koszt :60 zł . Przebieg :289140.

17.Montaż radia CB RX-40 Pol – Mar

Data 19.08.2010 . Koszt :370 zł.

18.Montaż ramek/ringów aluminiowych do zegarów.

Data 21.08.2010(zlot BMW) .Koszt :70 zł .Przebieg :289750.

19.Uszczelnienie pompy wtryskowej wraz z wymontowaniem i sprawdzeniem. Sprawdzenie wtryskiwaczy. Wymiana filtra paliwa.

Data 17.11.2011.Koszt 650 zł.Przebieg:291200.

20.Wymiana oleju silnikowego (Shell helix plus 10W40),filtrów powietrza i oleju. Wymiana termostatu cieczy chłodzącej(BEHR),wymiana płynu chłodzącego Petrygo.

Data 18.04.2011.Koszt :440 zł. Przebieg:296500.

21.Wymiana łożyska koła tylnego prawego.

Data 17.08.2011.Koszt części + robocizna :420 zł. Przebieg 300300

22.Wymiana oleju silnikowego (TOTAL quartz 7000 diesel 10W40) ,filtrów powietrza i oleju.

Data 19.04.2012.Koszt :260 zł. Przebieg:307600.

23.Usunięcie katalizatora i wstawienie strumienicy.

Data 28.06.2012.Koszt :80 zł + katalizator. Przebieg:308300.

24.Wymiana linki otwierania od maski silnika.

Data 29.06.2012.Koszt linki :100zł. Przebieg 308345.

25.Naprawa zawieszenia z przodu i tyłu, wymiana linek hamulca ręcznego i ustawienie geometrii zawieszenia. Wyważenie kompletu kół 16-to calowych.

Data 29-30.08.2012.Koszt części + robocizna 2970 zł.

26.Prostowanie 2 felg aluminiowych.

Data.05.09.2012.Koszt 200 zł. Przebieg 311410.

Pewnie jeszcze było trochę drobnych rzeczy których zapomniałem zanotować :wink:

Jeszcze powędrowały w tym roku nowe tylne opony 245/40 R18, wyremontowane oryginalne reflektory itd.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrót BMW sprawdza się w kilku rozwinięciach m.in. Będziesz Miał Wydatki - w tym samochodzie wszystko kosztuje i niech nikt się nie oburza, że nie... oraz Będziesz Mechanikiem Wieśniaku hahaha :D Gdyby nie moja poprzednia 530d to pewnie bym nigdy nie nauczył się takich rzeczy jak obsługa WDS, INPA, i naprawy typu wymiana magla czy sprzęgła. Sytuacja finansowa zmuszała do działania i robienia wielu rzeczy samemu :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 520d sedan z 2001r. polift w bardzo okrojonej wersji, ale ma za to tempomat. Kupiłem go za 14 tysięcy, ale na tym się nie skończyło, poza tym były jeszcze konieczne naprawy (poniżej ceny części wraz z robocizną na wymianę):

 

- oleje, filtry - 1000zł

- rozrusznik - 800zł

- intercooler - 200zł

- tylne zawieszenie (4 wahacze, 2 amortyzatory, tuleje pływające) - 2000zł

- przednie zawieszenie (4 wahacze, 2 amortyzatory, drążki kierownicze z końcówkami, drążki stabilizatora) - 3000zł

- zestaw nowych opon na zimę i lato - 4000zł

- klocki hamulcowe na przód - 300zł

- termostat główny i EGR - 600zł

- czujnik na tylne lewe koło - 150zł

- świece żarowe - 120zł

- ODMA - 250zł

 

same naprawy i rzeczy konieczne 12 420zł

 

Do tego można doliczyć fanaberie właściciela:

- zestaw do MP3 z BT - 400zł

- aerodynamiczne wycieraczki - 80zł

- uchwyty na kubki przód i tył - 200zł

 

W perspektywie jeszcze są takie rzeczy jak:

- poprawa lakieru

- czujniki parkowania

- naprawa pompki w baku paliwa

- regeneracja wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inixi termostat główny i EGR 600zł :shock: :shock: :shock: ze złota je kupiłeś?

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre zawieszenie to pojecie wzgledne tuleje w wachaczach moga juz byc troche szarpniete zebem czasu a po kilku miesiacach od zakupu potrafi sie wszystko sypac pokolei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na części i naprawy wydałem około 20 400pln w ciągu prawie 3.5 roku.

Na mody i moje "widzimisie" wydałem około 9 000pln

 

Czytając twoją listę trudno oprzeć się wrażeniu że kupiłeś auto mocno zajeżdżone.Na dodatek wygląda na to że szukałeś najdroższych części,160zł. płacić za wycieraczkę do szyb i wymieniać ją 3razy przy przebiegu 50000km. :duh: to ja przez 75000km. wymieniłem pióra dwa razy za 60zł.

Podobnie jak Ty mam swoją od 3,5roku.Dałem dużo bo 25000PLN.Zrobiłem 75000km.i włożyłem w nią 7500PLN.w tym 2opony zimowe i 4letnie, =1500zł

-tarcze mikody z klockami =1200zł

- pompa progowa =750zł

-dwa czujniki ABS =120zł

-łącznik wału =160zł

-tuleje pływ.tył+robota =200zł

-tuleje wahaczy przód+robota =250zł

-jeż =150zł

-piasta koła przód+robota =180zł

-półoś+robota =150zł

-linka maski =10zł

-szczotki alternatora =15zł

-pompa wody =320zł

-olej skrzyni+płyn chłodniczy =200zł

-odma =130zł

-filtr powietrza i paliwa 230złx2 =450zł

-wymiana oleju i filtra 230zł x5 =1150zł

-

-wahacz prowadzący tył+robota i zbieżność =230zł.

na mody i widzimisie nic nie wydałem :mrgreen:

Razem wydałem w zaokrągleniu 7500pln.

W najbliższym czasie czeka mnie wymiana opon i wahaczy z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czytając twoją listę trudno oprzeć się wrażeniu że kupiłeś auto mocno zajeżdżone.

To twoja opinia, z moją nijak się nie pokrywa. :wink:

Na dodatek wygląda na to że szukałeś najdroższych części,160zł. płacić za wycieraczkę do szyb i wymieniać ją 3razy przy przebiegu 50000km. :duh: to ja przez 75000km. wymieniłem pióra dwa razy za 60zł.

Co roku wymieniam wycieraczki, co w tym dziwnego że 160pln za 3 sztuki? Poniżej 100pln nie kupisz praktycznie nic na fabryczne mocowania, swoją drogą planuję przerobić je na standardowe, żeby cokolwiek normalnego tam założyć, jak narazie to pasuje valeo, bosch i ori. Są jeszcze jakieś płaskie, ale trzeba zdejmować uchwyty pod nie.

Zauważ, że ja mam za sobą już sporo wymian, które innych też czekają, prędzej czy później wszystko wyjdzie.

Ja nie napisałem że to były części tak wywalone, że nie dało się na nich jeździć, tylko wychodzę z założenia, że jak mam coś rozebrane raz, to wolę wymienić to, co w niedalekiej przyszłości może się sypnąć, niż potem 2 razy rozbierać to samo.

Tak wyszedłem z założenia, gdy miałem tylne zawieszenie na stole, za jednym zamachem poszły wahacze x2, tuleje x4, kpl hamulców, łożyska, linki, przewody hamulcowe, paliwowe, konserwacja i jakieś tam pierdółki.

Poduszkę silnika miałem zerwaną tylko jedną, a i tak zmieniałem wszystkie, niby wystarczyło 250pln, ale ja tam wolę spać spokojnie. :mrgreen:

Uwierz mi, że są tacy co sporo więcej wymieniali w aucie, lecz albo szli po taniości, i wyszło mniej jak u mnie, albo po prostu wstyd się przyznać. :wink:

U mnie plus jest taki, że nie niewiele ruszałem przy zawieszeniu, a przy silniku i skrzyni praktycznie nic, nie licząc osprzętu.

Ja tam nie mam nic do ukrycia, napisałem jak jest, co robiłem, czego tu się wstydzić? :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja to wgl nie wiem po co ten temat jest i czemu ma sluzyc ?

Bedziemy sie tu wychwalac kto kupil bardziej zajechane auto i musial wiecej wladowac ?

po co pisac wymiany oleju itd...

rowniez mozna od razu pisac ile na paliwo sie wydalo... :X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 czujniki ABS-u za 120 zł.? :shock:

 

Oryginalne czujniki używane po 60zł. chodzą dłużej jak nowe.Albo nowe za 300zł. :duh:

 

Shadow nie ma co się wstydzić,ja Cię podziwiam.Gdybym myślał tak jak Ty to wymieniłbym u siebie turbo,maglownicę,wtryski,pompę CR,i wiele innych części bo w 14letnim aucie z przebiegiem ponad 300tkm zawsze jest możliwość że coś padnie.Wydałbym prawie tyle ile chcę przeznaczyć na E6O 535D,Szukam takiej do 40000PLN.- E39 nie sprzedaję,może oddam córce jak skończy studia,taki prezencik :D

Moje BMW jest zawsze gotowe do jazdy i wszystko naprawiam na bieżąco,często jeżdżę do Niemiec w jedną stronę 1200km. i nigdy mnie nie zawiodła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Brushu, a po co zakładać temat "przerywa na wolnych" "nie dogrzewa się" itp, jak można od razu oddać auto do mechanika? :roll:

Forum nie jest tylko do problemów i zakładania galerii, swoje spostrzeżenia i opinie wyrażać można.

Jeśli ci to nie odpowiada, nie pisz, nikt nikogo do tego nie zmusza, a na pewno nie ja.

Temat ma na celu doinformowanie tych, którzy mają chrapkę na e39 za 8 tyś i liczą na bezproblemową eksploatację i tanie naprawy, co by ich wyprowadzić z błędu, proste.

Bogi, dzięki za uznanie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inixi termostat główny i EGR 600zł :shock: :shock: :shock: ze złota je kupiłeś?

 

To jest cena części wraz z robocizną, same części kosztują koło 420zł, ale sprytny mechanik tak je wymienił, że całą wodę z układu wylał i musiał wlać jeszcze raz. Przy okazji okazało się, że jakaś rura łącząca układ ze zbiornikiem wyrównawczym była łatana sylikonem i też była do wymiany (nie wytrzymała ciśnienia w układzie).

 

A na przestrzeni jakiego czasu te naprawy? Bo to też dosyć istotne :wink:

Auto było kupione we wrześniu 2012r.

Oleje, filtry - od razu po kupieniu auta, oraz przed ostatnią zimą drugi raz jeszcze (ale nie liczyłem tego, bo mam wrażenie że to taki kosztorys dla kogoś, kto ma zamiar kupić auto).

Po dwóch miesiącach - rozrusznik i termostaty - nie mogłem zdzierżyć zimy jeżdżąc w mrozie.

Po zimie tylne zawieszenie.

Późnym latem przednie zawieszenie oraz klocki (w międzyczasie wymieniana była drobnica, czyli ODMA, intercooler, czujnik ABS).

Przed ostatnią zimą świece i nowe opony na zimę.

A teraz nowe opony letnie.

 

Mam całą historię w fakturach, ale aktualnie nie mam ich przy sobie, więc wszystki pisałem tak pi razy drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 czujniki ABS-u za 120 zł.? :shock:

 

Oryginalne czujniki używane po 60zł. chodzą dłużej jak nowe.Albo nowe za 300zł. :duh:

 

Chodzą dłużej jak nowe lub krócej, zależy jak trafisz z używką. Sam niedawno szukałem do swojej i oryginał Siemens (poza ASO oczywiście) 250 zł. Wolę wydać te 250 zł. i mieć spokój do końca eksploatacji, niż za rok lub dwa wcześniej szukać następnej używki.

Ale kwestia podejścia do tematu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brushu, a po co zakładać temat "przerywa na wolnych" "nie dogrzewa się" itp, jak można od razu oddać auto do mechanika? :roll:

Forum nie jest tylko do problemów i zakładania galerii, swoje spostrzeżenia i opinie wyrażać można.

Jeśli ci to nie odpowiada, nie pisz, nikt nikogo do tego nie zmusza, a na pewno nie ja.

Temat ma na celu doinformowanie tych, którzy mają chrapkę na e39 za 8 tyś i liczą na bezproblemową eksploatację i tanie naprawy, co by ich wyprowadzić z błędu, proste.

Bogi, dzięki za uznanie :cool2:

 

 

Shadow - w pełni się z Tobą zgadzam. Ja na moje auto wydałem znacznie więcej niż Ty i nie uważam, że kupiłem trupa, a wiele osób znających się i doświadczonych w BMW nawet po zakupie twierdziło, że całkiem nieźle trafiłem. Ja podobnie jak Ty nie czekam aż koło mi odpadnie lub zacznie stukać, nie zastanawiam się który element układu chłodzenia padnie następnym razem - po prostu staram się nie dopuszczać do takich rzeczy i wymieniać zawczasu.

Wiele osób twierdzi, że ma OK zawias jak mu nie puka i nie stuka. A to bzdura, bo jak puka i stuka w E39, to znaczy, że jest w stanie agonalnym, a luzy może mieć i pracować po cichu (tylko potem znów są pytania na forum, że coś komuś pływa i nie wie czy to przez opony 245 czy niski profil - zamiast naprawić zawias).

Jak ktoś wcześniej stwierdził - to auto było drogie w zakupie, ale nie tylko dlatego, że to BMW. Po tylu latach (najmłodsze mają ponad 10 lat) wiele elementów chociaż ze starości się sypie i kupując nowe, trzeba płacić jak za nowe. A nie tylko eksploatacja najczęstsza podlega wymianie.

No cóż, są rożne podejścia i pewnie każde jest dobre dla danej osoby. Jeden kupuje auto i jak tylko mu się zacznie coś sypać, to po roku sprzedaje i kupuje następne. Inny kupuje i naprawia tylko jak się coś rozpadnie lub uważa, że lepiej nowe (ale innej klasy), bo wtedy przez 3 lata nie certoli się z awariami (jak dobrze pójdzie). Są i tacy, w tej grupie pewnie Ty Shadow i ja też, którzy kupują auto na lata i wiedzą, że jak nówka kosztowała 250k pln, a kupuje się ją teraz za 10% ceny, to przynajmniej drugie tyle trzeba włożyć. I myślę, że nie dla widzimisię, ale po to, by auto miało wartość użytkową auta za 250k pln (tzn. wszystko działa, zawaias pracuje tak jak ma pracować w BMW, silnik trzyma moc, a szyby otwierają się na guzik). Może to przewrażliwienie, ale przecież auto powyżej kwoty 30k pln (nowe) kupuje się już bardzije dla przyjemności niz dla przewiezienia tyłka z punktu A do B. A co to za przyjemność mieć E39 z licznymi awariami i usterkami oraz niedociągnięciami?

Cudów nie ma. Poniżej 50k pln (zakup + naprawy i wymiany) nie będzie E39 w stanie idealnym (nie mówię o ideale allegrowym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki. Z szacunkiem. Kupiłem swoje drugie 530d mimo wielu zmagań z pierwszym autem (nie moim pierwszym ale pierwszym bmw) skusiłem się na drugą e39 i mimo, że narazie w drugiej nie robiłem póki co zbyt wiele to po doświadczeniach śmiem twierdzić, że to jest poprostu dość wadliwe auto... Wiem spoko dbacie o swoje auta i nie dopuszczacie do awarii, ale biorąc na porównanie auta grupy VAG (wiem nie ten segment ...no chociaż audi można porównywać) to tam nie ma tylu awarii... Auta za 30tyś. nie kupuje się do wożenia od A do B? A co to jest 30tys. zł? Szwagier kupił 4 lata temu A6 C5 2002r. i nawet połowy nie wsadził tego w auto co ja wsadziłem w 530d przez niecałe 3 lata użytkowania... Zawieszenie, sprzęgło, problemy z common rail to są sprawy obce dla 1.9TDi. Zaraz ktoś wypali o pompowtryskach to powiem, że ojciec 7 lat ma 1.9TDi i jedyne co leci w pompowtryskach to zasyfienie olejem kostki elektrycznej przez co auto gubi zapłon, którą to kostkę się czyści i auto jedzie dalej. Nie wspominam o masie pierdół typu jeże, pękające regulatory lamp, awarie hamulca ręcznego, przyciski klimatronika, awarie abs, awarie LCM i masa masa innych typowych pierdół, z którymi zmaga się właściciel e39...

 

Chłopaki ja jeździłem i jeżdżę 530d e39 ale przełknąłem to, że auto jest stosunkowo awaryjne i ma wiele niedopracowanych elementów. Przełknijcie to i nie usprawiedliwiajcie marki...

 

Nie ma co gadać, że auto kosztowało kiedyś tyle i tyle. Liczyć się powinna z tym osoba, która kupuje nowe auto (przekraczając próg salonu traci ze 30% wartości), a nie osoba, która kupuje auto klasy średniej wyższej po przykładowo jak ja 14 latach od produkcji, że kosztowało kiedyś 200tys. zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest, bo w moje poprzednie auto Mercedesa CLK 200 (c208), którego miałem równe 4 lata wsadziłem przez ten czas (serwis, naprawy, opony, eksploatacyjne rzeczy) 7-8 tys. zł. Kupiony z przebiegiem 202 tkm, sprzedany z przebiegiem 265 tkm. e39 mam od niecałych 4 miesięcy (kupione z przebiegiem 198 tkm.) i już włożyłem w nią niecałe 2 tys., dokładny kosztorys przedstawię już wkrótce jak doprowadzę ją do perfekcji (jak na swój wiek oczywiście).

Zobaczymy co będzie dalej :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Auto nie jest wadliwe tylko DROGIE W UTRZYMANIU.

Te samochody nie stały i nie jeździły do kościoła i to co przedstawiają cyferki na licznikach (z których większość się cieszy) to jest w większości fikcja, a książki przeglądów są jakie są :wink: .

Więc nie dziwmy się że wkładamy w nie ciężko zarobione pieniądze.

Z drugiej strony BMW poszło po bandzie. Mój kolega miał E60 535d( kupił nowy) i ten samochód więcej stał w naprawie jak jeździł. Po jakimś czasie miarka się przebrała i ma A6 C6 3.0Tfsi i zapominał co to serwis, a żeby pozostać przy BMW do głaskania ma E30 z 86 roku.

Dlatego obiektywnie patrząc BMW nie jest jakimś cudem.

PS.Układ chłodzenia w BMW uważam za całkowitą porażkę.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cichy jak wspomniałem takie rzeczy jak regulatory, padające sterowniki ABS czyli ogólnie sprawy NIEEKSPLOATACYJNE, a i tak każdy praktycznie przez nie przechodzi to nie jest wadliwość? :P e39 ma multum takich bolączek. Ale co do przebiegów zgadzam się z Tobą. Auta są po części wyeksploatowane i też wiele napraw jest nagromadzonych. Ogólnie wiele aut jest sprowadzonych z zachodu, a to że ludzie tam są bogatsi nie oznacza, że są próżni i kupują ponad dwulitrowe motory czy to dieslu czy benzynie żeby latać po mieście... A na autostradach niestety przebiegi lecą bardzo szybko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni się zgadzam. W E39 jest tyle niedopracowanych pierdół, o których w innych autach się nie myśli, że szok! Układ chłodzenia faktycznie jest do kitu i jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek, nawet najdrobniejsze, niesprawności. I jest to auto drogie w utrzymaniu. Dlatego te auta już powoli stają się pojazdami dla zapaleńców/miłośników E39, którzy są w stanie (finansowo i mentalnie) ładować kasę w pojazd niemłody o coraz niższej wartości rynkowej. W przeciwnym razie pojazdy stają się szrotami - wolniej lub szybciej (coraz "większa większość").
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy piszecie... Chyba nie wiecie jak się pierdzieli e60, już kolejna osoba mówi o różnych pierdołach które są warte w tysiącach. Jak o samochód dbasz tak masz. Nie oszukujmy się każdy młody weźmie bete bo na tył napęd i ogólnie fajnie lans itp, taki dopierdziela ją i później sprzedaje tobie i ty oczekujesz przy zakupie że będzie cud malina. Ale są osoby które dbają o tą serie jak np poprzedni właściciel który nie dorzynał jej (63 lata ma, pierwszy właściciel) zawsze wymieniał oleje filtry na czas. Fakt e39 to auto napewno droższe niż punto w utrzymaniu, ale jeśli kupujesz BMW za 9 tys i oczekujesz że będzie bez awaryjny to polecam wziąść kredyt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.