Skocz do zawartości

[E36 323i] Bierze olej po przejściu na motul-nie kopci.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

To mój pierwszy post na forum, więc z tej okazji pozdrawiam wszystkich miłośników marki BMW :)

Silnik jak w temacie, E36 to moje pierwsze, wymarzone od lat, BMW, aczkolwiek nie pierwszy samochód :)

Sprawa wygląda następująco:

Jakieś 2-3 miesiące temu zakupiłem powyższe autko - oglądałem je 2 razy nim kupiłem - raz sam, raz z kumplem mechanikiem.

Przy oględzinach auto było zalane mobilem 10w40 (przebieg 300tys), stan na bagnecie idealny, kolor oleju również, nie kopciło, pod odkręceniu korka oleju i wyciągnięciu bagnetu troszkę spadły obroty, ale auto nie gasło i nie miało nawet takiego zamiaru :) Po szczęśliwym zakupie zrobiłem ok 1tys km, po czym zmieniłem olej (motul synergy 6100+ z Intercarsu) i filtry. Przed zmianą sprawdzałem jeszcze raz stan oleju i wszystko było jak wcześniej.

Od tego momentu auto bierze olej, dolewam od 0,5-1 litra na 2tys km. Auto dalej nie kopci - jedynie lekką chmurkę puści przy odpaleniu, a jak jest rozgrzany to jak docisnę do odcięcia to przy schodzeniu z obrotów puści minimalną mgiełkę (nie można tego nazwać nawet dymem). Dwóch mechaników (jeden dobry kolega, drugi również znajomy) mówiło mi, że to normalne.

I teraz głowię się czy to jest normalne i to olać, bo wydatek 30 zł raz na 1-2 miesięcy to nie jest tragedia :)

Dodam, że auto jest dość mocno pochylone do przodu - z przodu gwintowane zawieszenie, a z tyłu seria (mam 2 krótsze sprężyny na tył od kompl. gwintu, ale zmienię dopiero na wiosnę) i czy to może być właśnie powodem spalania oleju do stanu minimum?

Robię też głównie krótkie trasy po mieście, przeważnie ok 10km, czasem więcej jak trzeba coś pozałatwiać - rzadziej trafi mi się trasa, aczkolwiek nie jest to też raz na "ruski rok" :) Nie wiem czy to może mieć jakiś związek.

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Nie jest to normalne. Może brać olej, tyle, że 1l/10 000km.

Sprawdź czy świec Ci nie zalewa. Jeśli tak to może być wina uszczelek pokrywy. (Te okulary w komplecie co są =P)

Opublikowano

Masz na myśli pokrywę zaworów? I tak muszę ją ściągnąć, bo uszczelka pokrywy zaworów do wymiany :) Aczkolwiek nie sądzę, żeby w tym miejscu aż tyle uciekało, bo plam nie zostawiam :)

Z tymi świecami to słuszna wskazówka, muszę to koniecznie sprawdzić :)

Czekam na więcej sugestii :)

Opublikowano
Przez te okulary może bardzo dużo uciekać. Ja miałem je tak zniszczone, że na kawałki się rozpadły przy ściąganiu :)
Opublikowano

możliwe,że sprzedający dodał czegoś do oleju,po wymianie silnik zaczął brać

1L na 2000km to trochę za dużo

wygląda na to,że bierze uszczelniaczami zaworów,ale powodem może też być odma

Opublikowano
W sensie o jakie okulary chodzi? :D Raczej nie sądze, aby coś dodał do oleju, bo było by widać po kolorze oleju na bagnecie i po spuszczeniu. Ponad to sprzedawca wydawał się dość uczciwy, niczego nie ukrywał, nie był natrętny, nie reklamował auta, tylko w spokoju dał wszystko obejrzeć i potestowac, z ceny też niechętnie schodził, nie chciał sprzedać za mniej niż 250 zł targu, wiec domniemam, że faktycznie nic nie ukrywał :)
Opublikowano
W sumie też słuszna uwaga, kolega mi sugerował kiedyś, że mógłbym na początek odmę wymienić :) W takim razie będe musiał na początku tygodnia zrobić zakupy i wymienić uszczelke i odme - przy tym przebiegu napewno nie zaszkodzi :) A mógłby mi ktoś jeszcze wytłumaczyć o co chodzi z tymi okularami?
Opublikowano
o okulary to chodzilo koledze komplet uszczelek pokrywy zaworow.. o te co uszczelniaja swiece. okragle uszczelki polaczone ze soba.
E38 728i 1999r
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odświeżę nieco temat. Jak już wcześniej wspominałem auto jest dość mocno pochylone do przodu, ze względu na gwintowane zawieszenie na przodzie i mniejszy profil opony.

Ostatnio zrobiłem test: gdy auto stało normalnie na prostej nawierzchni na bagnecie oleju było na minimum, a nawet nieco poniżej. Ustawiłem auto na kilka h na powierzchni pochyłej, tak aby sama buda i silnik trzymały poziom.

Okazało się, że bagnet zaczął wskazywać oleju na połowę miarki :)

Więc teraz na wiosnę mam zamiar założyć te krótsze sprężyny od kompletu z gwintu i mam nadzieję, że problem chociaż częściowo się rozwiążę :) Ponadto przydało by się nieco podnieść przód, bo mimo, że wygląda to fajnie, to na garbach miewam problemy, pod krawężniki praktycznie nie podjeżdżam :)

 

Mimo wszystko i tak mam zamiar wymienić odmę i uszczelkę pokrywy zaworów, aby mieć pewność, że oleju nie ubywa w nadmiarze :)

 

Pozdrawiam i dziękuje za chęć pomocy tym co się udzielali :)

Opublikowano
Możesz sprawdzić oringi na świecach nie ściągając pokrywy. Wystarczy jak wyciągniesz fajki i zobaczysz czy są z oleju. Jeśli chodzi o odmę to nie wiem w jaki sposób jest umieszczona w 323 ;/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli chodzi o odmę to nie wiem w jaki sposób jest umieszczona w 323

Jest pod kolektorem ssącym. Dostęp jest fatalny.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sensie o jakie okulary chodzi? :D Raczej nie sądze, aby coś dodał do oleju, bo było by widać po kolorze oleju na bagnecie i po spuszczeniu. Ponad to sprzedawca wydawał się dość uczciwy, niczego nie ukrywał, nie był natrętny, nie reklamował auta, tylko w spokoju dał wszystko obejrzeć i potestowac, z ceny też niechętnie schodził, nie chciał sprzedać za mniej niż 250 zł targu, wiec domniemam, że faktycznie nic nie ukrywał :)

 

No tak, po prostu idealny sprzedający. To że olej jest ładny to znaczy znaczy ze ktoś go przed sprzedarza wymieniał by ładnie wygląda. Wiec to już daje do myślenie. A motodoktor ma konsystencję i kolo oleju więc ni huhu nie zobaczysz czy coś bylo czy nie. A jak znam życie to pewnie jest problem z pierścienie bo to blok pokrywany nikasilem. Poczytaj o tym a będziesz coś wiecej wiedział. Acz kolwieg dymek przy odpalaniu może sugerować uszczelniacze trzonka zaworoweo.

Oczywiście sprawdź czy nei ma nigdzie wycieków i tę nieszczesną pokrywę pokrywę czy w tych świecahc nic nie ma

 

PZDR>

Opublikowano
Odświeżę nieco temat. Jak już wcześniej wspominałem auto jest dość mocno pochylone do przodu, ze względu na gwintowane zawieszenie na przodzie i mniejszy profil opony.

Ostatnio zrobiłem test: gdy auto stało normalnie na prostej nawierzchni na bagnecie oleju było na minimum, a nawet nieco poniżej. Ustawiłem auto na kilka h na powierzchni pochyłej, tak aby sama buda i silnik trzymały poziom.

Okazało się, że bagnet zaczął wskazywać oleju na połowę miarki :)

Więc teraz na wiosnę mam zamiar założyć te krótsze sprężyny od kompletu z gwintu i mam nadzieję, że problem chociaż częściowo się rozwiążę :) Ponadto przydało by się nieco podnieść przód, bo mimo, że wygląda to fajnie, to na garbach miewam problemy, pod krawężniki praktycznie nie podjeżdżam :)

 

Mimo wszystko i tak mam zamiar wymienić odmę i uszczelkę pokrywy zaworów, aby mieć pewność, że oleju nie ubywa w nadmiarze :)

 

Pozdrawiam i dziękuje za chęć pomocy tym co się udzielali :)

 

Nie za bardzo rozumiem. Czy to co napisałeś oznacza, że poziom oleju był ok tylko tobie się wydawało że olej bierze bo na miarce tak wskazywało?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

No wlasnie, to czy auto stoi na pochyłym czy nie, nie powoduje, ze dolewać trzeba oleju przeciez :D

 

Jak sie wyjasniła sprawa tego poboru?

Opublikowano
Raczej nie sądze, aby coś dodał do oleju, bo było by widać po kolorze oleju na bagnecie i po spuszczeniu

Motodoktor ma kolor świeżego oleju więc gołym okiem go w oleju nie zobaczysz. Tak jak już ktoś wcześniej powiedział masz blok pokryty nikasilem więc może być on już zużyty. Auto ma gaz? Jak długo jest w Polsce?

Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie uszczelniacze, skoro przebieg deklarowany 300 tys km to mają prawo być zużyte.

Inna sprawa, że e36 w Polsce, to zazwyczaj licznik trzeba razy 2 mnożyć, by otrzymać realny przebieg....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A co ma pochylenia auta do brania oleju ? Nie ważne jak stoi, jak dolewasz to znaczy że olej gdzieś się przedostaje.

Z tego jak Ty to opisujesz wydaje mi się, że przód jest ~70[cm] niżej od tyłu. To już sobie wyobrażam w jakim stanie jest silnik tego samochodu ?! o czym Ty byc może jeszcze nie wiesz.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam po czasie!

 

Dłuższy czas mnie nie było, odświeżam temat, żeby dociągnąć go do końca.

Z silnikiem póki co nic złego się nie dzieje.

W końcu znalazłem czas i chęci, żeby porządnie zabrać się za temat swojej e36.

Następną zmianę oleju zrobiłem już na castrol.

 

Co do pochylenia ostatnio zainwestowałem trochę w klamoty i przód zawieszenia wraca do serii. Na razie wymieniłem komplet wahaczy włącznie z końcówkami i gumami.

 

Na dniach wymieniam komplet uszczelek kapy zaworów wraz z podkładkami pod śruby, ponieważ silnik poci się w tym miejscu dość mocno. Ponadto rozmawiałem z kimś obcykanym w temacie i sprawdzało by się to co ktoś pisał wcześniej, czyli zalewanie świec olejem :)

Niedawno wystrzelił mi wężyk sprzęgła (na szczęście kilka dni po trasie do Berlina) - musiałem auto odstawić do mechanika - mówił, że silnik w dobrej kondycji.

Chcę w najbliższym czasie zmierzyć komprechę i przejechać się na hamownie, żeby sprawdzić czy trzyma serię.

 

W każdym bądź razie na dniach powinno być wiadomo, co jest przyczyną ubytków oleju, o czym nie zawaham się informować na bieżąco :)

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.