Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od kilku dni jestem posiadaczem nowej 528. Auto jest super, prowadzi się je z prawdziwą przyjemnością.

Jako, że na liczniku mam dopiero 500km, staram się jeździć łagodnie. Jest to także mój pierwszy automat, w związku z tym nasunęlo mi się pytanie - bardzo niskie obroty (ca. 1,5-1,7) w normalnej miejskiej jeździe 60-80km/h. Czy ten typ tak ma, że utrzymuje tak niskie obroty czy też robię coś źle?

Opublikowano

Na Comfort i Comfort+ to normalne, wszak max.moment dla Twojego silnika dostępny jest już bodajże od 1250 obr/min.

Na Sport i Sport+ obroty silnika będą wyższe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W czasie jazdy z prędkościami 60-70 km/h (bez przyspieszenia oczywiście) mam obr w granicach 1200. W E60 530 d miałem wyższe :D . Wszystko u Ciebie ok :D gratuluje zakupu
Opublikowano
hehe, jak się przesiadłem z e92 330i na f10 530i to też myślałem, że skrzynia jest zepsuta :). Nowy automat trzyma na niskich obrotach by zaoszczędzić ~1l. i sprawić, że cewki zapłonowe trzeba wymieniać regularnie co rok :lol: Tak ma być.
Opublikowano
hehe, jak się przesiadłem z e92 330i na f10 530i to też myślałem, że skrzynia jest zepsuta :). Nowy automat trzyma na niskich obrotach by zaoszczędzić ~1l. i sprawić, że cewki zapłonowe trzeba wymieniać regularnie co rok :lol: Tak ma być.

 

Zaplanowana naprawa, z cewkami co rok, dlaczego ? :D

Opublikowano
Kto to wie, po prostu na każdą zimę przestawały działać. 3 razy miałem wymieniane, na szczęście na gwarancji. Teraz częściej jeżdżę na sport i leje 98, ale nie wiem czy akurat to pomogło czy trafił mi się lepszy model.
Opublikowano
Kto to wie, po prostu na każdą zimę przestawały działać. 3 razy miałem wymieniane, na szczęście na gwarancji. Teraz częściej jeżdżę na sport i leje 98, ale nie wiem czy akurat to pomogło czy trafił mi się lepszy model.

 

Ok, moze choroby wieku dzieciecego wychodzily :D . Skoro juz nie ma to bardzo prawdopodobne

Opublikowano
Przy okazji Iwo, jakie wrazenia po przesiadce z M3 na F10?

 

 

No cóż, rodzina się powiększyła więc trzeba było zmienić katapultę na bujany fotel ;)

Trochę żałuję ale komfort podróżowania wynagradza braki osiągów.

Opublikowano

No cóż, rodzina się powiększyła więc trzeba było zmienić katapultę na bujany fotel ;)

 

Do M5 fotelik nia pasował ? Zapinasz Comfort+ i jest nawet kanapa bujana :D

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano

Fotelik pasował, mentalny opór przed wydaniem przeszło pół dużej bańki okazał się zbyt duży :)

Może następne auto wezmę z większym silnikiem.

Opublikowano
Żeby samochód miał dobre osiągi poza mocą jest ważna jeszcze masa, wielkość i kilka innych parametrów. Żadne f10 nie zapewni takiej frajdy z jazdy jak e92, choćby miało 100 znaczków M i wszystkie turbiny świata pod maską :) Mi np już się nie chce jeździć f10 szybko, mógłbym mieć teraz i 520d, natomiast e92 nie chciało mi się jeździć wolno :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przesiadka ciekawa, z własnego doświadczenia powiem że w większości przypadków użycia taki silnik wystarcza :cool2: czasami jednak będzie się chciało przycisnąc i wtedy już tej radości z jazdy nie ma :D

 

Niemniej mieć w PL M3 żeby się rozpędzić na 2-3 trasach, ja spasowałem :wink:

Opublikowano
Przy okazji Iwo, jakie wrazenia po przesiadce z M3 na F10?

 

A jakie mogą być ? fatalne.

 

Sporo podsterowności oraz ociężałości w komfortowaych warunkach.

 

No otarcie łez pozostał silnik benzynowy :)

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Opublikowano

Niemniej mieć w PL M3 żeby się rozpędzić na 2-3 trasach, ja spasowałem :wink:

2-3 trasach? mamy prawie 2014 rok... troche sie zmienilo ;)

 

Ja osobiscie wspolczuje ze musiales sie rozstac z ///M, fajnie bylo by gdybys mogl zachowac dwa auta.

Ale coz, zycie, priorytety.. nie samym samochodem sie zyje :)

 

Tak z ciekawosci skoro temat niskich obrotow jest poruszony to czy taka jazda jest aby na pewno zdrowa dla silnika?

Gratuluje swoja droga nowego nabytku :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niemniej mieć w PL M3 żeby się rozpędzić na 2-3 trasach, ja spasowałem :wink:

2-3 trasach? mamy prawie 2014 rok... troche sie zmienilo ;)

 

Tam gdzie ja jeżdżę nawet sporo - same fotoradary i patrole. Po 14 punktach jednego dnia w programie promocyjnym naszej policji mi się odechciało szybko jeździć :wink:

Opublikowano

Tak z ciekawosci skoro temat niskich obrotow jest poruszony to czy taka jazda jest aby na pewno zdrowa dla silnika?

Co to za pytanie? oczywiście, że jest niezdrowa, przecież za 3 lata masz (!) kupić nowy, zgodny z euro15. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jazda ze stałą prędkością po mieście jest nierealna dłużej niż kilkaset metrów, więc tak małe obroty trwają tylko chwilę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żeby samochód miał dobre osiągi poza mocą jest ważna jeszcze masa, wielkość i kilka innych parametrów. Żadne f10 nie zapewni takiej frajdy z jazdy jak e92, choćby miało 100 znaczków M i wszystkie turbiny świata pod maską :) Mi np już się nie chce jeździć f10 szybko, mógłbym mieć teraz i 520d, natomiast e92 nie chciało mi się jeździć wolno :)

 

Bo masz mułowaty silnik bez dołu, z poprzedniej epoki. ;) Przejedź się 535i to sam Ci banan będzie na gębę wskakiwał. Też się zgadzam, ze mógłbyś 520d jeździć bo bez kręcenia wysoko chodzi sprawniej niż Twój.

 

*mułowaty oczywiście na tę budę.

Opublikowano
Jadąc z predkością 60km/h z załączonym trybem "green planet" obroty w moim klekocie są szacunkowo w zakresie 1100-1200 :roll:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.