Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Obilo mi sie cos kiedys o uszy o blokowaniu visca w celu jesli sie nie myle zwiekszenia mocy nie wiem czy jest to prawda czy mit moze zwiekszenie mocy pomylilo mi sie z inna zaleta tego blokowania ale tez slyszalem kiedys ze zblokowanie pwoduje niszczenie pompy wody. Prosze o informacje jakie sa zalety blokowania co one daja jesli cos wogole daja i ewentualnie jak zblokowac visco.

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Opublikowano

Stracisz, a nie zyskasz :!: :doh:

 

Blokując wisko obniżysz efektywną moc silnika.

 

W wyścigach na 400 m ciułający każdy kilowat zdejmują na czas sprintu paski klinowe, żeby wyłączyć alternator, wentylator, czy nawet pompę cieczy :shock: na te kilkanaście sekund (chociaż nawet krótka jazda bez tego ostatniego elementu jest bardzo ryzykowna).

 

Wisko jest właśnie po to, żeby nie obniżać silnikowi mocy, gdy wentylator nie jest potrzebny (np. przy jeździe szosą).

 

Blokując wisko, włączysz wentylator na stałe, a wtedy do jego napędu będzie potrzeba nawet do 2 kw mocy :!:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Nie mam zamiaru blokowac pytam bo chcialem sprawdzic ten mit ktory napisalem wyzej :)

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Opublikowano
Blokowanie viska moze pomoc tylko i wylacznie wtedy gdy temperatura w aucie wychodzi poza pion. W innym przypadku autko moze byc niedogrzane, i tak jak napisal Rapid straci nieco mocy + wycie zalaczonego elementu.
Opublikowano
tez mnie ciekawi po co dlatego pytam co to daje i czy cos daje . gdybym wiedzial po co to bym nie pytal. sprawdzam plote co mi sie o uszy obila

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Opublikowano
wisko można zblokować przy paleniu gumy żeby odrazu chłodził się silnik bo niema normalnego przepływu powietrza jak przy jeździe na wprost i silnik nie ugotuje się tak szybko jak przy niezblokowanym wisku. ale do normalnej jazdy to nie polecam, utrata mocy jak koledzy już wspomnieli.
Opublikowano

Visco blokuje się wtedy kiedy jest niesprawne, po to by w ogóle było chłodzenie na wolnych obrotach oraz przy jeździe z małymi prędkościami.

Poza tym jak wyżej było napisane hałas i nadmierne chłodzenie co również jest częściową utratą mocy.

Opublikowano
a moze ktos opisac zasade dzialania budowe zdjecia jakies w przekroju itp bo wizualnie wiem jak wyglada to ze otwiera sie za pomoca jakiejs tam cieczy ktora jest w nim to tez wiem ale chodzi mi o dokladna rozpiske calej drogi na ktorej sie znajduje kiedy i jak sie otwiera caly schemat by moc sobie dokladnie wyobrazic to podczas pracy silnika tak bym mial ewentualnie jaies argumenty gdybym slyszal w przyszlosci bzdury ze dodaje mocy itp zalety.

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Opublikowano

W przypadku wentylatorów napędzanych od wału korbowego nie ma pierwszorzędnego znaczenia, czy jest on bezpośrednio w osi wału korbowego (rzadko, ale bywało), czy zwykły napędzany na sztywno, czy włączany sprzęgłem elektromagnetycznym, czy wiskozą. (Te dwa ostatnie są o tyle doskonalsze, że pobierają moc tylko kiedy jest to niezbędne).

 

Ważne, że wentylator wprawia w ruch powietrze, a powietrze stawia mu opór.

Pokonanie tego oporu wymaga mocy.

 

Do tego dochodzi odrobina dodatkowych oporów (bezwładność elementów ruchomych i tarcie przekładni pasowej, jeśli jest), ale one są marginesem.

 

Ty z kimś się założyłeś :?:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
nie nie zalozylem sieale nie lubie miec wciskanego kitu i wole sie zabezpieczyc przed nastepna rozmowa na temat visca z ta osobaby moc jej to przedstawic argumentami.

----------------------------------------------------

Sprzedam: Liczniki Używane Do BMW 1502 - 1602 - 1802 - 2002 - 2002tii . Seria I i II .

3 rodzaje sportowych kierownic

-----------------------------------------------------

Opublikowano
Kiedyś zblokowałem wisko i mogę powiedzieć że moje e23 3.5 chodziło wtedy jak odrzutowiec, robiło tyle hałasu i kurzu wokół siebie że masakra!! Zblokowane wisko= maksymalne chłodzenie, strata mocy, szybkie zabicie pompy wody o czym chyba nikt w tym poście nie napisał albo nie doczytałem.
www.sosen.pl
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
cześć a mam takie pytanie jak zablokować visco ( w ktorym miejcu i czym) czekam wlasnie na nowe ,ale przy tej temperaturze i jezdzie po miescie niestety musze zanim dostane nowe lepiej zablokowac niz go przegrzac ( nie prawada????)
Opublikowano
cześć a mam takie pytanie jak zablokować visco ( w ktorym miejcu i czym) czekam wlasnie na nowe ,ale przy tej temperaturze i jezdzie po miescie niestety musze zanim dostane nowe lepiej zablokowac niz go przegrzac ( nie prawada????)

 

trzeba przyspawać nakrętkę do obudowy viskozy :norty:

 

ale bardzo jest niebezpieczne takie blokowanie szczególnie w M40 ponieważ pompa wody napędzana jest z paska rozrządu i jak się zatrze łożysko to stanie pasek rozrządu albo poździera zęby co prowadzi do jednego.........

kolizji tłoków z zaworami i trup :mad2:

Opublikowano
dzięki piotr 323 ja mam 730 e-32 a na klej pojdzie i czy musze sciągac osłone z pod silnika i tunel od chlodnicy
Opublikowano
dzięki piotr 323 ja mam 730 e-32 a na klej pojdzie i czy musze sciągac osłone z pod silnika i tunel od chlodnicy

 

szczerze nie bardzo znam 7 , w sumie to tylko wokół e30 się kręcę,

wątpię żeby klej złapał do 2 metali , ja zasmarkałem spawarą,

osłona może zostać - wyjmiesz do góry, a tunel to razem z wiatrakiem wyciągniesz jak go odkręcisz - pamiętaj lewy gwint :!: :!:

Opublikowano

Jak chcesz żeby wisko chodziło non-stop wystarczy odgiąć blaszkę-bimetal, który znajduję się na przodzie wiskozy.

Nie polecam tego bo straty mocy są spore :twisted:

Ale i tak lepsze to niż przegrzanie :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Kiedyś zblokowałem wisko i mogę powiedzieć że moje e23 3.5 chodziło wtedy jak odrzutowiec, robiło tyle hałasu i kurzu wokół siebie że masakra!! Zblokowane wisko= maksymalne chłodzenie, strata mocy, szybkie zabicie pompy wody o czym chyba nikt w tym poście nie napisał albo nie doczytałem.

 

Witam,

 

Sosen a jak chcesz "zabic" szybciej pompe wodna, jak pompa kreci sie razem z alternatorem na pasku i jest "zasilana" z silnika a nie z wiatraka? :roll:

strata mocy, wycie jak samolot, maxymalne chlodzenie i ewentualne wieksze zuzycie paliwa -tak ale szybsze zabicie pompy wodnej raczej nie :)

 

dodam tylko ze w przypadku Visco marki SACHS na bimetalu jest mala srubka typu imbus, ktora to reguluje sie temperature wyjsciowa i tym samym szybsze zalaczanie sprzegla olejowego viscozy.To tak za miast wyginania "blaszki" ;) .Jest tylko maly problem, jest ona zablokowana czyms w rodzaju zywicy i trzeba podejsc do tego delikatnie.W kraju gdzie temperatury przekraczaja 35 stopni w lecie jesli nie ma sie Visca na tropiki pomaga dokrecenie owej srubki.Ja z doswiadczenia polecam wymiane na wlasciwe i sprawne

 

pozdrawiam goraco Wszystkich milosnikow BMW :)

Opublikowano

Nie moge tego czytac az sie gotuje :evil:

 

Jestesmy na forum Oldtimerow, jakie smarkanie jakie spawanie, VISKO jest cholernie waznym elementem ukladu chlodzenia i nie kosztuje 5000zl. Nie jest tez napedzane zadnym paskiem rozrzadu ani w M40 ani zadnym innym silniku. Zblokowane visko rozwali pompe wodna, zabierze cenne konie, narobi kupe halasu ale napewno nie spowoduje niedogrzania silnika w lecie jesli tylko sprawny jest termostat. Co post to wieksze bzdury.

 

Blagam o odrobine godnosci dla forum i marki BMW, niedlugo ktos zacznie dyskutowac jak przykleic lampy guma do rzucia bo zgubilem srubki..... :evil: :evil: :evil:

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano

Blokowanie "wiska" nieuchronnie doprowadzi do uszkodzenia wentylatora. Prowidłowo działające sprzęgło nie pozwala osiągać maksymalnych obrotów wentylatora przekazywanych wału korbowego przez pasek, zabezpieczając je przed nadmiernym wydatkiem mocy ciągu. Mam tutaj na uwadze te chwile, kiedy wskazówka obrotomierza często znajduje się w okolicach czerwonego pola.

Rozgrzany przepływającym powietrzem wentylator z tworzywa staje się bardziej miękki, jego łopatki zaczynają przy wyższych obrotach wyginać się w stronę chłodnicy (bo "przeciągają" powietrze przez chłodnicę) aż zahaczą o chłodnicę i nieszczęście gotowe :roll:

Rada : zamontować nowe sprawne sprzęgło, lub przebudować układ chłodzenia na wentylowany elektrycznie :cool2: . Też się sprawdza i rzadko nawala.

POZDRAWIAM,


WIESŁAW


LPGaz to też paliwo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.