Skocz do zawartości

lampka oleju


adams123456

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
nie strasząc mogą być probelmy z pompą oleju, ale najpierw sprawdź poziom na zimnym i 10 minut po zgaszeniu ;)

 

 

Od ciśnienia oleju jest CZERWONA kontrolka, od poziomu żółta /jak oleju będzie za mało w trakcie jazdy zapali się na czerwono/. Kontrolka żółta po odpaleniu auta sygnalizuje usterkę czujnika poziomu, który od tego momentu NIE DZIAŁA i nic nie sygnalizuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Od ciśnienia oleju jest CZERWONA kontrolka, od poziomu żółta /jak oleju będzie za mało w trakcie jazdy zapali się na czerwono/. Kontrolka żółta po odpaleniu auta sygnalizuje usterkę czujnika poziomu, który od tego momentu NIE DZIAŁA i nic nie sygnalizuje.

 

Nawet po w/w sytuacji (kontrolka zapala się przy odpaleniu silnika i gaśnie po ok. 10 sekundach) czujnik DZIAŁA i w przypadku niskiego stanu oleju zaświeci się żółta kontrolka (podczas jazdy).

 

Tak jest przynajmniej u mnie - również zaświeci się na chwilkę kontrolka, po czym zgaśnie. W przypadku niskiego stanu oleju bez problemu się "odezwie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Od ciśnienia oleju jest CZERWONA kontrolka, od poziomu żółta /jak oleju będzie za mało w trakcie jazdy zapali się na czerwono/. Kontrolka żółta po odpaleniu auta sygnalizuje usterkę czujnika poziomu, który od tego momentu NIE DZIAŁA i nic nie sygnalizuje.

 

Nawet po w/w sytuacji (kontrolka zapala się przy odpaleniu silnika i gaśnie po ok. 10 sekundach) czujnik DZIAŁA i w przypadku niskiego stanu oleju zaświeci się żółta kontrolka (podczas jazdy).

 

Tak jest przynajmniej u mnie - również zaświeci się na chwilkę kontrolka, po czym zgaśnie. W przypadku niskiego stanu oleju bez problemu się "odezwie".

 

 

Potwierdzam , u mnie po odpaleniu auta dość długo się świeci żółta kontrolka , na kompie wyrzuciło , że czujnik po prostu się nie odzywa , ale niski stan oleju wyrzuciło mi normalnie podczas jazdy po prostu ponownie się zapaliła ... Z tym , że ja mam dieselka przed liftem ;[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

 

Od ciśnienia oleju jest CZERWONA kontrolka, od poziomu żółta /jak oleju będzie za mało w trakcie jazdy zapali się na czerwono/. Kontrolka żółta po odpaleniu auta sygnalizuje usterkę czujnika poziomu, który od tego momentu NIE DZIAŁA i nic nie sygnalizuje.

 

Nawet po w/w sytuacji (kontrolka zapala się przy odpaleniu silnika i gaśnie po ok. 10 sekundach) czujnik DZIAŁA i w przypadku niskiego stanu oleju zaświeci się żółta kontrolka (podczas jazdy).

 

Czujnik nie działa, a przynajmniej nie tak jak powinien bo jedno przeczy drugiemu. /po co by się zapalała sygnalizując błąd?/ A jeżeli w/g Ciebie czujnik działa to co sygnalizuje pomarańczowa kontrolka zapalając się po odpaleniu auta?

 

Niski stan oleju sygnalizuje ta sama kontrolka ALE PO wyłączeniu auta i na pewno tego nie pokazuje jak przy odpaleniu pokazuje błąd czujnika. Zapewne za niski stan oleju podczas jady kontrolka zasygnalizuje ale raczej na czerwono jak na żółto /przy uszkodzonym czujniku/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co sygnalizuje ta kontrolka bezpośrednio po uruchomieniu silnika (żółta oleju). Wiem, że mi się zapala, gaśnie po ok. 8 sekundach, a podczas jazdy gdy zdarzyło mi się nie dopilnować stanu oleju (na "równym płaskim" terenie minimum na bagnecie) również dała o sobie znać (oczywiście dalej mowa o żółtej). Było to na mocno pochylonym terenie, pewnie dlatego. Po dolaniu sytuacja się nigdy nie powtórzyła.

 

Spróbuję podpiąć do kompa, może będzie wiadomo co chce zasygnalizować kontrolka na początku... w każdym razie chcę tylko napisać, że niekoniecznie znaczy to, że czujnik poziomu oleju jest niesprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu bo mam tak samo. U mnie chyba mechanik coś spier**** bo przed wymianą oleju lampka się nie zapalała a teraz po wymianie się zapala jak odpalę autko to się świeci z 8 sekund i gaśnie.

Na pewno to czujnik ? Bo sprawdzałem poziom oleju mam dobry. Jest na połowie.

Dodam, że żadnych błędów na komputerze nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwieje wszelkie wątpliwości i moge wam powiedzieć ze to czujnik poziomu oleju ktory znajduje sie w misce olejowej. Wymiana banalnie prosta, koszta nie wielkie i problemu nie ma. Na kompie błędu nie wywali jakby ktoś sie pytał. Pozdrawiam :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wielkie?

Czujnik OEM kosztuję ile 5-6 stów? http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7508003-czujnik-poziomu-oleju/i47638/kL/sN/r1999/m03 ponad 6 stów

Nie ma co zamienników bo raz działa raz nie, a często nawet jak działa to nie wytrzyma nawet 2-3 miesięcy i znów ten sam problem. To samo z używkami kupić nie wiadomo co nie sztuka ale zaraz problem może wrócić

Niestety to jest jedna z wad którą ma wiele E46, padają te czujniki i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dolałem 200ml oleju, ale ciągle to samo jest, lampka oleju zapala się na około 15 sekund.

Przed dolaniem oleju poziom oleju na bagnecie:

http://ifotos.pl/zobacz/Beztytuup_nearxns.png/

Po dodaniu 200ml:

http://ifotos.pl/zobacz/Zdjcie001_nearxnq.jpg/

Poziom oleju chyba jest dobry ?

Pindowate są te czujniki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
. To samo z używkami kupić nie wiadomo co nie sztuka ale zaraz problem może wrócić

Niestety to jest jedna z wad którą ma wiele E46, padają te czujniki i tyle.

 

Używka za 100zł przy wymianie oleju bo inaczej to się nie opłaca. /olej i tak trzeba zlać żeby wymienić czujnik/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po chugona Wam ten czujnik? Wypiąć dziadostwo i nie dorabiać patałachów z kręgu BMW:)

 

Tak, tak, odłączyć, a potem jeden z drugim co kupi po takim druciarzu będzie miał problemy. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dlatego najprościej kupić używkę gdzieś na miejscu z możliwością zwrotu, a sprawdzić zakupiony czujnik można w banalny sposób. Wystarczy podpiąć zakupiony czujnik pod przewód pod autem i 'utopić' w butelce z olejem do góry nogami /inaczej się raczej nie da bo kabel za krótki/ Odpalamy auto i patrzymy czy kontrolka zachowuje się jak powinna. I tyle. Jak działa to wymieniamy, jak nie działa to odpada nam robota ze zlewaniem oleju na darmo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.