Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam posiadam bmw e46 2,0 diesel 150 km 2003 rok , po zapaleniu silnika zapala mi się lampka od oleju podświetlona na żółto i po paru sekundach gaśnie co to może być
Opublikowano

Z tego co wiem kontrolka oleju świecąca na żółto sygnalizuje jego zbyt niski poziom. Sprawdź, ile wskazuje na bagnecie i w razie czego dolej.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Zółta lampka sygnalizuje niski poziom oleju po wyłączeniu silnika, jak się świeci po załączeniu, to na 99% uszkodzony czujnik. :search:
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie strasząc mogą być probelmy z pompą oleju, ale najpierw sprawdź poziom na zimnym i 10 minut po zgaszeniu ;)

 

 

Od ciśnienia oleju jest CZERWONA kontrolka, od poziomu żółta /jak oleju będzie za mało w trakcie jazdy zapali się na czerwono/. Kontrolka żółta po odpaleniu auta sygnalizuje usterkę czujnika poziomu, który od tego momentu NIE DZIAŁA i nic nie sygnalizuje.

Opublikowano

 

 

Od ciśnienia oleju jest CZERWONA kontrolka, od poziomu żółta /jak oleju będzie za mało w trakcie jazdy zapali się na czerwono/. Kontrolka żółta po odpaleniu auta sygnalizuje usterkę czujnika poziomu, który od tego momentu NIE DZIAŁA i nic nie sygnalizuje.

 

Nawet po w/w sytuacji (kontrolka zapala się przy odpaleniu silnika i gaśnie po ok. 10 sekundach) czujnik DZIAŁA i w przypadku niskiego stanu oleju zaświeci się żółta kontrolka (podczas jazdy).

 

Tak jest przynajmniej u mnie - również zaświeci się na chwilkę kontrolka, po czym zgaśnie. W przypadku niskiego stanu oleju bez problemu się "odezwie".

Opublikowano

 

 

Od ciśnienia oleju jest CZERWONA kontrolka, od poziomu żółta /jak oleju będzie za mało w trakcie jazdy zapali się na czerwono/. Kontrolka żółta po odpaleniu auta sygnalizuje usterkę czujnika poziomu, który od tego momentu NIE DZIAŁA i nic nie sygnalizuje.

 

Nawet po w/w sytuacji (kontrolka zapala się przy odpaleniu silnika i gaśnie po ok. 10 sekundach) czujnik DZIAŁA i w przypadku niskiego stanu oleju zaświeci się żółta kontrolka (podczas jazdy).

 

Tak jest przynajmniej u mnie - również zaświeci się na chwilkę kontrolka, po czym zgaśnie. W przypadku niskiego stanu oleju bez problemu się "odezwie".

 

 

Potwierdzam , u mnie po odpaleniu auta dość długo się świeci żółta kontrolka , na kompie wyrzuciło , że czujnik po prostu się nie odzywa , ale niski stan oleju wyrzuciło mi normalnie podczas jazdy po prostu ponownie się zapaliła ... Z tym , że ja mam dieselka przed liftem ;[

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

 

Od ciśnienia oleju jest CZERWONA kontrolka, od poziomu żółta /jak oleju będzie za mało w trakcie jazdy zapali się na czerwono/. Kontrolka żółta po odpaleniu auta sygnalizuje usterkę czujnika poziomu, który od tego momentu NIE DZIAŁA i nic nie sygnalizuje.

 

Nawet po w/w sytuacji (kontrolka zapala się przy odpaleniu silnika i gaśnie po ok. 10 sekundach) czujnik DZIAŁA i w przypadku niskiego stanu oleju zaświeci się żółta kontrolka (podczas jazdy).

 

Czujnik nie działa, a przynajmniej nie tak jak powinien bo jedno przeczy drugiemu. /po co by się zapalała sygnalizując błąd?/ A jeżeli w/g Ciebie czujnik działa to co sygnalizuje pomarańczowa kontrolka zapalając się po odpaleniu auta?

 

Niski stan oleju sygnalizuje ta sama kontrolka ALE PO wyłączeniu auta i na pewno tego nie pokazuje jak przy odpaleniu pokazuje błąd czujnika. Zapewne za niski stan oleju podczas jady kontrolka zasygnalizuje ale raczej na czerwono jak na żółto /przy uszkodzonym czujniku/

Opublikowano

Nie wiem co sygnalizuje ta kontrolka bezpośrednio po uruchomieniu silnika (żółta oleju). Wiem, że mi się zapala, gaśnie po ok. 8 sekundach, a podczas jazdy gdy zdarzyło mi się nie dopilnować stanu oleju (na "równym płaskim" terenie minimum na bagnecie) również dała o sobie znać (oczywiście dalej mowa o żółtej). Było to na mocno pochylonym terenie, pewnie dlatego. Po dolaniu sytuacja się nigdy nie powtórzyła.

 

Spróbuję podpiąć do kompa, może będzie wiadomo co chce zasygnalizować kontrolka na początku... w każdym razie chcę tylko napisać, że niekoniecznie znaczy to, że czujnik poziomu oleju jest niesprawny.

Opublikowano

W moim przypadku zapalenie się kontrolki po wyłączeniu zapłonu oznacza, że mam dokładnie 1/2 na bagnecie....taka jest zapobiegawcza.

Zapala się tylko po wyłączeniu zapłonu i w czasie jazdy.

Opublikowano

Podepnę się do tematu bo mam tak samo. U mnie chyba mechanik coś spier**** bo przed wymianą oleju lampka się nie zapalała a teraz po wymianie się zapala jak odpalę autko to się świeci z 8 sekund i gaśnie.

Na pewno to czujnik ? Bo sprawdzałem poziom oleju mam dobry. Jest na połowie.

Dodam, że żadnych błędów na komputerze nie mam.

Opublikowano
rozwieje wszelkie wątpliwości i moge wam powiedzieć ze to czujnik poziomu oleju ktory znajduje sie w misce olejowej. Wymiana banalnie prosta, koszta nie wielkie i problemu nie ma. Na kompie błędu nie wywali jakby ktoś sie pytał. Pozdrawiam :norty:
Opublikowano

Nie wielkie?

Czujnik OEM kosztuję ile 5-6 stów? http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7508003-czujnik-poziomu-oleju/i47638/kL/sN/r1999/m03 ponad 6 stów

Nie ma co zamienników bo raz działa raz nie, a często nawet jak działa to nie wytrzyma nawet 2-3 miesięcy i znów ten sam problem. To samo z używkami kupić nie wiadomo co nie sztuka ale zaraz problem może wrócić

Niestety to jest jedna z wad którą ma wiele E46, padają te czujniki i tyle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
. To samo z używkami kupić nie wiadomo co nie sztuka ale zaraz problem może wrócić

Niestety to jest jedna z wad którą ma wiele E46, padają te czujniki i tyle.

 

Używka za 100zł przy wymianie oleju bo inaczej to się nie opłaca. /olej i tak trzeba zlać żeby wymienić czujnik/

Opublikowano
Po chugona Wam ten czujnik? Wypiąć dziadostwo i nie dorabiać patałachów z kręgu BMW:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po chugona Wam ten czujnik? Wypiąć dziadostwo i nie dorabiać patałachów z kręgu BMW:)

 

Tak, tak, odłączyć, a potem jeden z drugim co kupi po takim druciarzu będzie miał problemy. :duh:

Opublikowano
Ja mam ten sam problem kolego i niestety taki czyjnik taki tani nie jest ale na razie sie tym nie przejmuje ..Zamierzam wymienić dopiero w zimie ..A tak btw to niestety te czujki Lubią padać w e46
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego najprościej kupić używkę gdzieś na miejscu z możliwością zwrotu, a sprawdzić zakupiony czujnik można w banalny sposób. Wystarczy podpiąć zakupiony czujnik pod przewód pod autem i 'utopić' w butelce z olejem do góry nogami /inaczej się raczej nie da bo kabel za krótki/ Odpalamy auto i patrzymy czy kontrolka zachowuje się jak powinna. I tyle. Jak działa to wymieniamy, jak nie działa to odpada nam robota ze zlewaniem oleju na darmo.
Opublikowano
częsta bolączka naszych e46 jeśli stan oleju jest doby to możesz jeździć i z czasem się przyzwyczaisz , bo żółta kontrolka jest od poziomu oleju tylko i nic innego nie sygnalizuje tak mnie zapewnił mechanik ASO
Opublikowano
częsta bolączka naszych e46 jeśli stan oleju jest doby to możesz jeździć i z czasem się przyzwyczaisz

A jak pali olej to trzeba co iles tam kilometrów trzaskać machą i sprawdzać na bagnecie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.