Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam do was pytanko moze ktos bedzie umial mi odpowiedziec na pytanko a mianowicie zamontowalem sobie dzisiaj nowe lampy do e39 z 2002r musialem przerabiac wtyke bo stara miala wtyke na 7 kabelkow a nowa jest na 6 kabelkow w starych lampach do swiatel postojowych wychodza 2 kabelki w nowych jeden...wszystko ladnie pieknie swieci ale jest ale...zauwazylem ze swiatla postojowe dziwnie mroza tak delikatnie pulsuja da sie to jakaos obejsc co by je nie popalic ?doodam ze wywala mi blad swiatel na kompie... i jeszcze jedno nie wiem czy to jest normalny objaw moze tak musi byc ale wole sie upewnic jak wlanczam swiatla postojowe to swieca mi sie LED-y ale w raz z postojem swieca sie lekko swiatla STOP czy to jest normalne ? dodam ze jezeli wcisne STOP wtedy jest mocne swiatlo a tak bez wcisniecia swieci stop ale delikatnie...Prosze o jakas porade co zrobic zeby nie pulsowaly te LED-y...no i co z tym stopem ...

 

Pozdrawiam...

E39
Opublikowano

to z tym delikikatnym swieceniem stopu to pewnie objaw zlego przerobienia kabelkow.

 

To ze komputer sygnalizuje uszkodzenie lamp z tylu to tez normalne. W BMW do kazdej zarowki oswietleniowej idzie osobny obwod, ktory dokladnie wie, jaka ma byc zamontowana zarowka. Dlatego zastepowanie normalnych zarowek allegrowymi diodami bedzie powodem sygnalizowania bledu.

 

Co do polaczania lamp tylnych z diodami/neonami/ czy jak kto zwie to najwygodniej jest dokupic w ASO specjalne przejscowki. Dizeki temu wszystko swieci jak nalezy, montaz jest prosty i komputer nie pokazuje glupich bledow.

 

 

Pulsowanie jest dziwne. Z regoly jest efektem uszkodzenia regulatora napiecia na alternatorze. Ale w Twoim przypadku moze masz cos pogmatwanego z elektryka. Najlepiej przywroc instalacje do poprzedniego stanu, dokup przejscowki i dopiero szukaj problemu z pulsowaniem.

 

Ile dales za lampy?

pozdrawiam

t.

Opublikowano
mhm a slyszalem ze mozna to obejsc montujac do kazdego z kabelkow do postoju czyli 2 do kazdej lampy opornik 20w o opornosci 50om prawda to jest ponoc znika problem mrozenia LED-ow i bledu komputera ?... Spotkal sie ktos z tym tematem ?...
E39
Opublikowano
no pewnie da sie obejsc. Z definicji, zarowka stop ma 21W a pozycyjnych 5W. dioday natomiast mają ulamki tego co zarowka, wiec i opornosc jest inna. Stosujac odpowiednie oporniki, takie, by suma mocy wydzielanej na diodzie i oporniku byla taka sama jak na zarowce ze strony komputera bedzie OK. Nie wiem tylko, czy jest sens ciac kable i przerabiac wtyczki oslabiajac tym samym instalacje (luty tez mogą puscic, zwlaszcza w zimie) jesli mozna kupic przejscowke

pozdrawiam

t.

Opublikowano
a ktos moze przerabial stara instalacje na nowa i podzielil by sie jak co zrobil bo wkoncu nie wiem co z tym postojem i stopem jak zrobic rzeby bylo dobrze wydaje mi sie ze wszystrko dobrze jest podlaczone bo wszystko swieci tak jak trzeba tylko to mrozenie no i stop ?...
E39
Opublikowano
Jeszcze chyba do tego wsyztskiego trzeba zaprogramowaś sterownik swiateł.

www.bmw-uzywane.com

http://img115.imageshack.us/img115/7632/88263882bl9cn0.jpg

M3 3.0 E36 '95 Turbo - okolice 500 KM

Opublikowano

no tak ale nie znam angoelskiego i nic mi to nie mowi ... tak na zdjeciach sa jakies moduly przejsciowki ja nic takiego nie zakladalem przerobilem wtyczke poprzewiercalem otwory i pozaginalem troszke blache bo nie chciala wejsc lampa i tyle... ponoc sie jakies oporniki doczepia 20w o opornoscie 50om w czwartek bede prubowla moze przestana mrugac ledy i zniknie blad w kompie...ma ktos moze opis po polskiemu co i jak zrobic w elektronice zeby bylo dobrze ?

 

 

z gory dzieki..l.

 

 

Pozdrawiam...

E39
Opublikowano

Cze!

Nie ma innych rozwiązań.

- albo wymieniasz moduł od świateł (koło schowka na prawej ścianie)

- albo montujesz zestaw resytorów HELLA (montowane do blachy pod koło zapasowe)

- albo montujesz sam resytory ale z tego co wiem to się strasznie grzeją, więc musisz je zamontować w takim miejscu, żeby miały dobre chłodzenie i nic nie spaliły.

 

Co do mrugania i innych dziwnych zachowań, to sprawdź podłączenie, a najlepiej kup oryginalne przejściówki.

Opublikowano

witam.

 

mam to samo u siebie. Lampy tylne (tez mam z bialem kierunkiem) delikatnie mi pulsują. Dowiedziałem się, że aby tak nie było muszę zmienic moduł. Dzowniłem do ASO i powiedzieli, że to koszt około 1000 zl :D

BMW i wszystko jasne!!!
Opublikowano
A moze ktos sie wypowie odnosnie zamaontowaqnia dodatkowo oprinikow po 2 na kazda lampe 20W o opornosci 50om ponoc zalatwiaja sprawe pulsowania i bledu na kompie ? ktos slyszal o takim myku ? albo ktos ten sposob testowal czy to dziala ?...
E39
Opublikowano
A moze ktos sie wypowie odnosnie zamaontowaqnia dodatkowo oprinikow po 2 na kazda lampe 20W o opornosci 50om ponoc zalatwiaja sprawe pulsowania i bledu na kompie ? ktos slyszal o takim myku ? albo ktos ten sposob testowal czy to dziala ?...

 

Stary, z calym szacunkiem ale nie męcz buły. Dowiadywales sie chociaz, ile kosztuja te przejsciowki?

 

Z Twoich postów wynika, ze nie masz duzego poejcia o elektryce (prawo Ohma - prosta rzecz). Pewnie mozna to zrobic opornikami tylko, skoro nei masz o tym pojecia to taka grzebanina niesie ze sobą ryzyko zwarc, topienia sie instalacji a nawet pozaru. Po co Ci to? Sprawdz najpierw cene przejsciowek, wydaje mi sie, ze jest akceptowalna, podłącz to przyzwoicie i bedziesz mial swiety spokój

 

powodzenia

pozdrawiam

t.

Opublikowano
Mam pytanko czy te światła wogóle da sie zainstalować ?? Przeciez te od modelu 00-03 po FACE LIFTINGU nie dosyć ze maja niżej mocowania(ale to nie prolem) to sa o wiele grubsze i odstaja na błotniku o jakies 2cm. Jak sobie z tym poradziłeś ??
Opublikowano

z montazem tych lamp jest sporo zabawy no trezba przec wszystkim przewiercic 2 otwory na lampe no i trzeba okolo 0,5cm zrobic przetloczenie pare razy trezba stuknac mlotkiem gumowym zeby delikatnie blacha sie wgiela po tych zabiegach wszystko jest OK..efekt zajebisty...ale przy najmniej u mnie pozostaje jeden problem a mianowicie pulsowanie LED-ow...w przyszlym tygoniu bede chcial podpiac pod lampy oporniki ponoc zalatwiaja sprawe ale pozyjemy zobaczymy..ale ogolnie polecam wyglad jest calkiem inny no i wszystko swieci tak jak trzeba tylko to puslowanie...

 

 

Pozdrawiam....

E39
  • 2 lata później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Posiadam lampy Hella z 2002 roku, auto mam z 96 :), musiałem wiercić dodatkowe dziury we wnękach na lampy, poza tym zamiast wyginania blachy spiłowałem tył lamp i zrobiłem większe dziury we wnękach (powiększyłem jedną dolną kwadratową:) :) i dokupiłem wtyczki do nowych lamp z kabelkami do podłączenia do starej wtyczki. Wszystko pasuje idealnie:).

Na zdjęciach: na czerwono zaznaczone miejsce spiłowania lampy, wtyczki:).

http://images30.fotosik.pl/202/192803a39ed6e25f.jpg

http://images23.fotosik.pl/205/f397d7541bd81087.jpg

http://images23.fotosik.pl/205/9034c7158cb9436d.jpg

 

A czy ktoś może ma, albo wie jaka ma być kolejność połączenia kabelków ze starej wtyczki z wtyczką w nowej lampie po liftingu?

 

Do oryginalnych lamp po lifcie jakie oporniki należy wlutować (o jakiej oporności), aby nie występował błąd przepalenia żarówki i w które kabelki trzeba je wlutować (wiem, że w te od postoju, ale które to są)?

 

Czy ktoś zna jednoznaczną odpowiedź??

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, odswieze troche ten temat. Mam pytanie do Ratovnik, czy mozesz mi podac konkretne numery czesci, chodzi mi o te wtyczki i kabelki na lewa i prawa lampe. Wpisywałem ten nr. 61130006626 do realoem i wychodzš jakies dziwna rzeczy. Czy na tym zdjeciu jest to komplet do jednej lampy czyli wtyczka do lampy po lifcie - kabelki do połaczenia - wtyczka do starego typu kostki przy instalacji przed liftem ?

Aha i jeszcze jedno czy po spiłowaniu lamp faktycznie dobze przylegaja do karoserii i czy masz uszczelki czy na silikonie bo moje po spiłowaniu i zastosowaniu uszczelek leza tak sobie.

Proszę o odpowiedz.

Pozdrawiam

BMW E39 523iA LPG
Opublikowano

Witam.

 

Piłowałem tak, aby pasowały do wnęk, nie stosowałem uszczelki z poprzedniej lampy ponieważ ta gąbka jest trochę za gruba a w niektórych momentach jest za cienka.

 

Po spiłowaniu i dopasowaniu lamp nałożyłem grubą warstwę silikony na lampę i na odpowiednie miejsce we wnęce na lampę, docisnąłem je i przykręciłem. Na drugi dzień odbyła się kontrola szczelności (lałem wodę do rynienki przy otwartym bagażniku i sprawdzałem czy coś się pojawia od środka na tej półeczce pod lampą). Z tego co pamiętam pojawiły się dwie krople, wytarłem . "dosilikonowałem" i już tak od czerwca ani kropli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.