Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Teraz czytam ,cytuję :

Jeden z pracowników koncernu produkującego ogumienie zeznał, że "ściemą" są także renomowane testy opon przeprowadzane przez ADAC przed każdym z sezonów. Otóż część producentów przed rozpoczęciem egzaminu otrzymywała informacje dotyczące typu kontrolowanej opony oraz warunków, w których sprawdzian będzie przebiegał.

 

Firmy bardzo chętnie wykorzystywały nieoficjalne "wskazówki". Przygotowywały ogumienie, które często całkowicie różniło się od odpowiedników dostępnych na rynku cywilnym i było idealnie dostosowane do warunków testu.

 

Następnie zestaw spersonalizowanych opon trafiał do wcześniej umówionego sklepu, skąd kupowali go przedstawiciele ADAC. Dzięki temu wyśmienity wynik egzaminu stawał się wyłącznie formalnością i generował producentom potężne zyski. Kierowcy wierzyli w prawdziwość opinii niemieckiego automobilklubu, przez co opony wyróżnione w teście znikały z półek sklepowych w okamgnieniu.

Koniec cytatu !

Nic dodać nic ująć!

Od siebie dodam że porównywałem testy opon robione w Niemczech i te z Kanady i nie były takie same, ale pierwsza dziesiątka to w zasadzie była ta sama tylko nie na tym samym miejscu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Odpowiedzi 398
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam.

W związku z tym że w moim X3 kończą się opony zimowe a nie posiadam letnich mam dylemat czy kupować opony na lato i zimę przy małych przebiegach. Auto służy mi jako drugie w domu a moje miesięczne przebiegi to 500-1000. Jeden z wulkanizatorów w moim mieście doradził mi że przy takich przebiegach to on założyłby zimowe. Coś doradzicie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lepiej kupić chociażby używane letnie - koszt z przełożeniem zdecydowanie nie duży - a szkoda niszczyć zimówek latem + jednak dużo dłuższa droga hamowania - jest to poprostu niebezpieczne...
Opublikowano
Witam.

W związku z tym że w moim X3 kończą się opony zimowe a nie posiadam letnich mam dylemat czy kupować opony na lato i zimę przy małych przebiegach. Auto służy mi jako drugie w domu a moje miesięczne przebiegi to 500-1000. Jeden z wulkanizatorów w moim mieście doradził mi że przy takich przebiegach to on założyłby zimowe. Coś doradzicie ?

 

Witamy,

 

No właśnie chodzi o ekonomię i bezpieczeństwo. W tym temacie można mówić dużo, ale mamy wszystko streszczone w artykule: http://www.rezulteo-opony.pl/poradnik-opony-zimowe/czy-mozna-jezdzic-w-lecie-na-oponach-zimowych-3569

 

Pozdrawiamy,

 

Rezulteo

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

Opublikowano
Witam.

W związku z tym że w moim X3 kończą się opony zimowe a nie posiadam letnich mam dylemat czy kupować opony na lato i zimę przy małych przebiegach. Auto służy mi jako drugie w domu a moje miesięczne przebiegi to 500-1000. Jeden z wulkanizatorów w moim mieście doradził mi że przy takich przebiegach to on założyłby zimowe. Coś doradzicie ?

 

To wcale nie jest malo, co podales. Ja bym jednak zainwestowal w swoje bezpieczenstwo, bo ilosc robionych km nie ma nic wspolnego z sytuacjami na drogach

Opublikowano
Witam.

W związku z tym że w moim X3 kończą się opony zimowe a nie posiadam letnich mam dylemat czy kupować opony na lato i zimę przy małych przebiegach. Auto służy mi jako drugie w domu a moje miesięczne przebiegi to 500-1000. Jeden z wulkanizatorów w moim mieście doradził mi że przy takich przebiegach to on założyłby zimowe. Coś doradzicie ?

 

To wcale nie jest malo, co podales. Ja bym jednak zainwestowal w swoje bezpieczenstwo, bo ilosc robionych km nie ma nic wspolnego z sytuacjami na drogach

 

W sumie to X3 została zakupiona ze względu na bezpieczeństwo ( przesiadka z Octavii I z 2005 r).

A czy jest ktoś co jeździ na wielosezonowych. Mam takie ( Kleber ) drugą zimę na yarise i jestem z nich zadowolony a dojeżdżam do pracy 50 kilometrów po różnych drogach. Zdaję sobie sprawę że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego ale mój styl jazdy jest bardzo spokojny . Niestety nie wszystko na drodze od nas zależy.

Opublikowano

Witam.

Ja mam dylemat(a) z innego powodu. Otóż kupiłem auto (318i) na typowych Runflatach, czyli 225/45/17. Ciągało mnie po koleinach do czasu założenia zimówek 205/55/16. Przeczytałem ten wątek forum od początku i nie znalazłem odpowiedzi na moje wątpliwości. Ponieważ na zimowych 205-tkach nie ściąga mego auta w koleinach, to pomyślałem sobie, że może lepiej będzie jak na posiadane felgi 17 7,5" założę letnie opony o rozmiarze 205/50/17 (a może nawet 205/55/17)???. Średnica opony jest mniejsza niż w 225-14-17 a większa od zalecanej 205-55-16. Na 16-tkach wskazywana prędkość jazdy jest wyższa o ok. 5-6 km/h (porównywałem ze wskazaniami nawigacji) od faktycznej i nie ściąga w koleinach. I w związku z tym nasuwa mi się pytanie, czy zmieniając w opony opisany wyżej sposób pozbędę się wrażliwości szerszych opon na koleiny i czy ta wrażliwość to tylko "przypadłość" używanych Runflatów od Michelina.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też to przerabiałem tą sprawę.

Na 205 prowadzi się jak gokart, a na 225 jest już duży dyskomfort i nie ma znaczenia jaka marka opon.

Do tego runflaty ze względu na swoją budowę są twarde.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Witaj Bośniak,

 

Skoro głównym motywem było bezpieczeństwo to tak jak ktoś napisał - nie ma znaczenia jakie dystanse się na codzień pokonuje -> jeżeli chodzi o montaż opon na dany sezon. Całoroczne opony to nie jest do końca ekonomiczne rozwiązanie... Coś więcej w tym temacie na naszej stronie pod linkiem:

- Jak sprawdzają się opony całoroczne w zimie?

 

Pozdrowienia,

 

Rezulteo :)

Wszystkie opony do BMW i najnowsze informacje ze świata opon na http://www.rezulteo-opony.pl


Śledź nas na: Facebooku oraz na Twitterze https://twitter.com/rezulteo_opony

Opublikowano
Gdzies kiedys przeczytalem, ze od pewnej szerokosci kapcia zaczyna sie plywanie :) Moze to wlasnie 205ka jest maksymalnym rozmiarem na przedniej osi, kiedy to jeszcze nie plywamy :)

 

hmm moje letnie to r18 255/55

Bardzo szeroki kapeć , teraz śmigam na r16 zimowych i dla mnie , szeroki kapeć = lepsza trakcja , choć może to być bardzo subiektywne.

Inną sprawą jest to , że mam za słabiutki silnik jak na takie oponki , ale w sumie jestem b. spokojnym kierowcą , mimo młodego wieku .

 

Zimy nie widać , zmieniać , nie zmieniać , szkoda mi trochę zimowych opon (kupione w grudniu)

Opublikowano
Ja w swoim F25 mam od początku opony wielosezonowe (Pirelli ROF) ,przez 2 lata zrobiłem jedynie ok.6 tys.km ,zima tego roku bardzo długa i uciążliwa. Nie narzekam ,choć z drugiej strony nie mam zbyt dużego wyboru opon (Stany) :wink: i częściej używam innego auta (Van Toyoty)... ale też na całorocznym ogumieniu i z napędęm na przód więc bywa zabawnie :D
Opublikowano
Patrzac na profil opony to Chyba jezdzisz jakims Duuuzym Xem :)

Tam w ogole montuja slabe silniki? :D

 

zaskoczę e46 136 ps ;] oczywiście 255/35 ;p

Opublikowano
Ja już tydzień temu zmieniłem opony na letnie. Jak zmieniłem z 17 na 16 zimowe to nie odczułem poprawy komfortu. Odwrotnie już czuć, że jest troszeczkę mniej komfortowo, aczkolwiek jest znacznie więcej przyczepności. Co jest dużo zaletą.
Opublikowano

Mam dylemat co robić ?

 

kupić nowe opony 205/65R15 i zakładać na standardową felge 15 :(

 

ewentualnie 225/60R15 ? co sądzicie o takim rozmiarze ?

 

czy szukać też jakiś opon z felgami w komplecie - tylko problem z ogłoszeniami na tablicy bo tam często podane nie wszystkie parametry felg

 

z tego co wyczytałem to do mojej e39 pasują 7Jx15 5x120x74 ET 20

 

czy któryś z tych parametrów może się różnic ?

znalazłem np

http://tablica.pl/oferta/kola-felgi-18-bmw-e39-5x120-m5-CID5-ID4YCVF.html#f21b7faa47

 

jednak tu jest inne ET .. to chyba słabo , a teoretycznie też e39

 

dzięki za rady :) !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktos ma cynka jak ma wygladac pogoda na najblizse tygodnie? :) szkoda zimowek przy takich warunkach jak mamy teraz za oknem :)

 

To pytanie raczej do wróżki. :mrgreen:

Ale skoro zadajesz pytanie trochę hmm ..... to zobacz tu

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.twojapogoda.pl%2F16dni.htm&ei=_R4PU5nJEIjiywP5q4H4Bw&usg=AFQjCNFPYlmOHV4flZbKNvFHPIRnUWrmbA&sig2=m7TwxaKWP5nr3SirLGJ6VQ&bvm=bv.61965928,d.bGQ

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Witam posiadam felgi BMW wzór 124

 

http://oi46.tinypic.com/mbjrkz.jpg

z tego co mi wiadomo tylne felgi posiadają większe ET niż tylne

 

przód: 8X18 ET-20 sugerowany rozmiar opony 245/40 R18

tył: 9X18 ET-32 sugerowany rozmiar opony 275/35 R18

 

w moim przypadku tył i przód są identyczne 8Jx18 ET20 czy jest to normalne czy może kupiłem 4 felgi przednie :duh: ?

Opublikowano
Cześć, tamat mi cholernie bliski. Powiedzcie mi, czy tylko ja mam taki problem, że rok w rok jak spadnie śnieg to stoję i czekam na wymianę :mad2: , czy z Wami też jest podobnie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.