Skocz do zawartości

VISCO 100 raz


Rekomendowane odpowiedzi

niczym nie smarowac tylko musisz wyciagnac zbiorniczek i wymienic uszczelke (oring)...a to ze dolewales nie ma nic z tym wspolnego ze sie mogl zapowietrzyc...chyba ze zabraklo plynu w zbiorniczku to wtedy tak.jezeli masz zapowietrzony to tez nie spuszczaj plynu.poszukaj na forum jak sie odpowietrza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wieczmen wymien najpierw ta opaske na nowa, zacisnij ja dosc mocno i wytrzyj dokladnie od spodu chlodnice jakas szmatka. Pozniej dolej plynu jesli ci brakuje do tej kreski na srodku i obserwuj co dziennie po przejazdzce czy chlodnica cieknie od spodu i czy poziom jest ten sam plynu co byl. Jesli nie bedzie mokra od spodu ani na oslonie od silnika nie bedzie sladu po plynie ani poziom sie nie zmieni to znaczy , ze miales tak jak ja ZA Slabo dokrecona opaske. Tez mialem mokra chlodnice pod zbiorniczkiem wyrownawczym i po zacisnieciu opaski jest sucho.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlacze moje pytanie pod ten temat jako ze dotyczy chlodzenia silnika.

Zauwazylem ze podczas jady temperatura jest w miare na rowno, ale kiedy jade np 80km/h i wrzuce na luz temperatura zaczyna rosnoc rowniez dzieje sie tak jezeli jade pod gorke i silnik jest obciazony rowniez wskaznik przechodzi polowe. Po odpalenia samochod moze chodzi nawet i 3h i sie nie przegrzeje w korkach rowniez. Czy moze byc opcja ze slizga sie pasek na pompie macie jakies podejrzenia lub mieliscie cos podobnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam, ale byłem trochę zapracowany...

Wymieniłem visco, kupiłem za 250PLN, założyłem i było super, jak stanąłem w korku na poznanskiej super ulicy Niestachowskiej to znów temp zaczęła rosnąć, tak jakoś nagle, i co się okazało... luźny pasek klinowy, widziałem na własne oczy jak podniosłem maskę... wiatrak i koło pompy wody stanęło na moment na wolnych obrotach!!! Podciągnąłem pasek i jest ok, tzn temp w czasie jazdy cały czas pion, w korku przesunie się o ok 1 mm, w czasie jazdy bardzo nieekonomicznej :twisted: cały czas pion, pod górkę tak samo, myślę, że wystarczyło tylko naciągnąć pasek na samym początku...

Pozdro chłopaki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Visco psuje się na dwa sposoby:

1. Nie załącza się wcale (silnik będzie się przegrzewał)

2. Blokuje się na stałe (silnik nie będzie dogrzany)

Na zimnym silniku, np. rano sprawne Visco jest zblokowane i dobrze wieje. Dopiero po jakimś czasie jak już siła odśrodkowa wciśnie olej wewnątrz sprzęgła w każdą szczelinę, Visco się rozłącza do momentu osiągnięcia temp. załączenia. Ja miałem ten drugi przypadek i temp. dochodziła max do 70-80 st.C, a że było to w zimie to z ogrzewankiem było chudo. Wieć padło na Visco, wymieniłem na nowe marki Sachs i od dwuch lat temp. stoi jak drut na 90 st.C

 

Pozdr.

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Visco psuje się na dwa sposoby:

....

2. Blokuje się na stałe (silnik nie będzie dogrzany)

Pozdr.

Darek

 

tu nie masz racji bo w dolnym zakresie temperaturę reguluje termostat, jak schłodzi sią za bardzo to termostat odetnie duży obieg i temp. wróci a visko może sobie dmuchać cały czas a i tak nie schłodzi jeśl będzie tylko mały obieg włączony,

 

więc proszę nie wprowadzać ludzi w błąd, :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, Visco psuje się na dwa sposoby:

....

2. Blokuje się na stałe (silnik nie będzie dogrzany)

Pozdr.

Darek

 

tu nie masz racji bo w dolnym zakresie temperaturę reguluje termostat, jak schłodzi sią za bardzo to termostat odetnie duży obieg i temp. wróci a visko może sobie dmuchać cały czas a i tak nie schłodzi jeśl będzie tylko mały obieg włączony,

 

więc proszę nie wprowadzać ludzi w błąd, :x

Kolego, ja opisałem 2 możliwe usterki sprzęgła Visco. Czyz nie uwazasz, ze nr 2 to tez usterka?

Sam miałem taki przypadek, Visco było zablokowane non-stop. Być może termostat się u mnie nie domyka na 100%, ale tak prawdę mówiąc który termostat po paru latach pracy zamyka obieg w 100%? Oczywiście, usterka nr 2 jest mniej szkodliwa, ale jest to zawsze usterka. A samochodami z Visco jeżdżę już ok. 10 lat i miałem wszystkie możliwe przypadki.

Pozdr.

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Odgrzeję trochę temat ponieważ mam do wymiany wisco (chyba). Wiatrak świszcze niemiłosiernie nawet na zimnym silniku, strzałka temp. nigdy nie wychyliła się poza pion ale ten huk spod maski za bardzo zwraca uwagę przechodniów. Z tego co poczytałem na temat wisca to u mnie jest chyba zblokowane. W mojej okolicy proponuja mi jakieś podróby za 140 zł lub oryginał za 500. A ja chciałbym kupić tego BEHRA za 250 zł. Gdzie go moge dostać, może jest jakiś sklep wysyłkowy bo coś nie mogę znaleść?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wisko to temat stary jak swiat ale nikt jeszcze nie dal calkowitej odpowiedzi jak go naprawic ani nie zamiescil konkretnych odpowiedzi

Juz sie utarlo ze jak cos z wisko szwankuje to trzeba bulic i to slono (za markowe rzecz jasna) no i jest w tym logika bo tu chodzi o bezpieczenstwo silnika :shock: Wisko sredni wytrzymuje od 10 do 15 lat ale to tylko takie moje spostrzezenia i nie warto na nie zwracac uwagi bo czest jest inaczej. Napewno lepiej bylo by po przebiegu sprawdzic (80% dokladniej) moze nawet co do kilometra :wink: ) ale nik tego tak naprawde nie wie, bo kto wie tak naprawde ile ma auto przebiegu :lol:

ja obstawiam 350K Km +/-25K Km ale trudno powiedziec.

wiec jak komus pada wisko to moze byc pewny ze juz ponad 300K Km ma zrobione :mrgreen:

ale jak komus szkoda wybulic salate to powiem ze 1 wisko na 3 jest z pewnoscia do uratowania, ale nie ma 100% pewnosci dlugowiecznosci takich regenerowanych

poza tym jest sporo roboty jezeli wczesniej sie jej calkowicie nie zepsuje przy rozbieraniu

najczesciej trzeba wymienic lozysko, uszczelniacze , czasami pada blaszka bimetaliczna tzn traci swoje poprawne wlasciwosci ale to jest najzadsza usterka

no i pozostaje jeszcze zlozenie no i uzupelnienie plynu

sporo roboty i klopotu w zamian za wydatek 300 pln za behru

oczywiscie nie ma gwarancji :naughty:

Czasami nie trzena rozbierac jak lozysko dobre i wystarczy uzupelnic plyn albo poprawic dzialanie popychacza wtedy mozna jeszcze na jakis czas szybko i tano przedluzyc zywot swojej wiskozy

Jak bede mial okazje dorwac stara wiskoze to specjalnie ja rozbiore i zrobie zdjecia i pokaze co i jak, dla potomnosci :cool2: :twisted2:

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz to wyślę ci moje stare visco i zrobisz foto reportaż :)

 

A tak na marginesie to lepiej kupić nowe i mieć pewność :)

 

Dokładnie.Byłem ostatnio u mechanika na wymianie pasków i pompy wody i okazalo sie że visco nadaje sie tylko i wyłacznie na smietnisko.Ale nie mialem zadnych problemow z temperatura silnika.Nowe visco siedzi juz pod maska.Z roznych zrodel dowiedzialem sie ze visca firmy sachsa sa strasznie felerne.Ta ktore mialem wczesniej nie przejezdzilo nawet roku.Plyn który znajduje sie w nim poprostu sie wylal.Natomiast dzis zauwazylem ze wiatrak zaczal obcierac jednym ze swoich skrzydel o coś.Jutro musze przyjrzec sie temu dokladnie.Może ktoś mial podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odswierzam temat - moje przjescia z temp - wsakzówka poza połową a w upały czasmi o dwie grubosci wskazówki - wymienione pompa wody, nowy czujnik temperatury, trzy chłodnice, trzy termostaty na różne temperatury (92, 88, 80) wymienione nowe visco Behr, podmiana zegarów oraz płukanie układu chłodzenia - rozwiązanie problemu - nowe visco Behr okazało sie padliną - obecnie na uzywanym Viscu nie wiadomo jakiej firmy pozyczone od kolegi któremu padła pompa wody (wymienił wszystko łacznie z chłodnicą profilaktycznie) teraz jest ok temp. trzyma pion i Visco załacza sie jak powinno.

Pozdrawiam

p.s nie sądziłem ze Vicso Behra okaże sie padilną (zaufałem firmie i być moze gdybym kupił inną markę moje przejscia z temp zakończyło by sie na początkowym etapie)

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

mam problem z viskiem, zblokowalo mi sie na stałe,więc kupiłem nowe firmy behr (450zł) i po założeniu huczało mi auto jakbym 5.0 v12 miał pod maska, a tam sie kryje m52b20, w warsztacie powiedzieli, że jest wadliwe. W sklepie zaś powiedzieli, ze on powinno troche postać w pozycji swojej pracy, czyli w pionie i bedzie ok. Ogólnie pojezdzisz troche i sie uspokoi. Temperature trzyma ok, ale dzwiek jest bardzo uciążliwy. Skończyło się tak ze wisko oddałem do reklamacji, teraz moje pytanie do Was, kto ma racje, czy ono jest wadliwe czy nie. Słusznie oddałem do reklamacji, czy dostane je spowrotem?

Drugie pytanie czy macie doświadczenie z wiskami firmy vemo? warto to kupić (300zł)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam marcin325tds :)

sam zmienilem niedawno na behr, ale tak jak wspominasz ustawilem je w pozycji pionowej na pare godzinek i dopiero zalozylem :)

po zalozeniu jeszcze jakis 20 minut mialem sieczkarnie pod maska :) ale pozniej spokoj

slyszalem ze zaraz po zalozeniu wisko, ktore bylo skladowane w nie odpowiedni sposob moze sie uszkodzic ???? ale w to watpie a objawy beda podobne do twoich

szczegolnie kiedy jest zimno :)

generalnie powinno sie dla swietego spokoju przed zalozeniem nowe wisko pionowac na kilka godzinek ew. na caly dzien w pokoju ,domu lub gdziekolwiek jest pow. 20 C

berh jest firma ktora zajmuje sie tylko i wylacznie ukladami chlodzenia wiec jej produkty sa na wysokim poziomie a zle opinie to glownie odosobnione przypadki

raczej bal bym sie tych vemo azle to taki sam zamiennik jak pozostale tylko nie ma markowego znaczka

ale przyznam szczeze ze Bmw to jedyne tak czyle na jakosc produktow auta na rynki i najlepiej do nich stosowac sprawdzone markowe zamienniki

chyba ze interesuje cie czesta ich wymiana ;) :lol:

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesze raz sie wypowiem odnosnie tego co napisales

piszesz ze zablokowalo ci sie stare wisko i wymieniles na nowe i to tez huczy.

I tu widze problem nie koniecznie wisko bo mozesz miec problem z pompa wody bo wtedy bedzieci sie bardziej grazla chlodnica i wisko bedzie staralo sie ja dochlodzic. ale to tylko moje spostrzezenia

bo jesli na zimnym ci wisko rwie to juz cos nie tak

pisz jak bedzie cos zle we.

jak bedzie dobrze to tez napisz i oswiec nas w swojej sprawie :D

BMW jest tanie dla bogatych

http://img102.imageshack.us/img102/1093/copyright6phpki9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada działania Viska - bardzo ładnie opisane.

 

"Napęd wiatraka ze sprzęgłem czułym na temperaturę odbywa się za pomocą silikonowego płynu sprzęgającego, który kontroluje prędkość wiatraka przenosząc odpowiednio napęd. Napęd taki ma zdolność do utrzymywania obrotów jałowych wiatraka niezależnie od prędkości obrotowej silnika, gdy potrzeba chłodzenia silnika jest niewielka.

 

Wnętrze napędu podzielone jest na dwie komory. Tylna komora zawiera rotor (K), zaś przednia komora tworzy zbiornik płynu (M). Płyn jest pompowany do zbiornika poprzez ruch obrotowy rotora i pompę tłoczącą ©. Pompa tłocząca ma otwór, zwany portem wypuszczającym (A) i 'tamę' (B), która jest obniżeniem w tarczy pompy zaprojektowanym tak, aby wytwarzać wzrost ciśnienia w płynie. Powoduje to przepływ płynu z komory rotora do zbiornika w czasie pracy silnika. Pompę tłoczącą stanowi część obwodowa tarczy pompy (P). Rotor jest bezpośrednio połączony poprzez wałek napędowy (L) z silnikiem, i dopóki silnik pracuje, ruch obrotowy rotora utrzymuje płyn w zbiorniku (M).

 

Gdy wzrasta temperatura, i tym samym potrzeba chłodzenia silnika, bimetaliczny element (E) wyczuwa temperaturę powietrza za chłodnicą i steruje zaworem (G), który postępowo (wraz ze wzrostem zapotrzebowania) otwiera dopływ (H). Otwarcie zaworu pozwala na ponowne dostanie się płynu do komory rotora, co powoduje zwiększenie stopnia przeniesienia napędu wiatraka. Tym samym wraz ze wzrostem temperatury cieczy chłodzącej komora rotora wiatraka zapełnia się większą ilośćią płynu, zwiększając jednocześnie współczynnik tarcia, co powoduje wzrost prędkości obrotowej wiatraka (w zakresie przewidzianym konstrukcyjnie), i tym samym zwiększa się przepływ powietrza wokół chłodnicy, poprawiając chłodzenie.

 

Zgodnie z powyższym opisem, prędkość obrotowa wiatraka ze sprzęgłem wiskotycznym czułym na temperaturę zależna jest od temperatury silnika, a nie od jego prędkości obrotowej."

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img152.imageshack.us/img152/4042/c033uv.gif

Zacieniowane obszary to elementy napędowe, kolorem czerwonym zaznaczony jest obszar płynu.

 

A - port wypuszczający

B - 'tama'

C - pompa tłocząca

D - przednia obudowa

E - element bimetaliczny

F - główna obudowa (z użebrowaniem chłodzącym)

G - zawór

H - dopływ

J - uszczelka

K - rotor

L - wałek napędowy

M - zbiornik płynu

P - tarcza pompy

 

A u mnie padl chyba element L bo wiatrak lata na boki ,sa luzy na tym elemencie i slychac dzwiek taki jakby gotowac ziemniaki i na garnku latała pokrywka) zamowilem nastepne jest w drodze. Poprzednie zakladalem 2 lata temu (czy visca wszystkim tyle wytrzymuja? na tym viscu ktore mi padlo zrobilem niecale 60k km)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam problem z viskiem, zblokowalo mi sie na stałe,więc kupiłem nowe firmy behr (450zł) i po założeniu huczało mi auto jakbym 5.0 v12 miał pod maska, a tam sie kryje m52b20, w warsztacie powiedzieli, że jest wadliwe. W sklepie zaś powiedzieli, ze on powinno troche postać w pozycji swojej pracy, czyli w pionie i bedzie ok. Ogólnie pojezdzisz troche i sie uspokoi. Temperature trzyma ok, ale dzwiek jest bardzo uciążliwy. Skończyło się tak ze wisko oddałem do reklamacji, teraz moje pytanie do Was, kto ma racje, czy ono jest wadliwe czy nie. Słusznie oddałem do reklamacji, czy dostane je spowrotem?

Drugie pytanie czy macie doświadczenie z wiskami firmy vemo? warto to kupić (300zł)?

Visko na zimnym silniku podcas odpalenia musi sie załączyć ale to trwa kilka chwil potem cichnie - taka jest prawidłowa praca visko - tobie ciągło cały czas wiec zapewne wadliwe - kolega miał do czynienia z reklamacą dwa razy Viska lecz firmy Sachs - przekraczało mu pion lecz producent dwa razy odrzucił reklamację po swoich niby testach w koncu załozył jakis zamiennik i teraz jest ok.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.