Skocz do zawartości

Aktywny tempomat - doposażenie


szymonb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie co dokładnie potrzebne było by do doposażenia mojego auta w aktywny tempomat.

330i 2005 rok , posiadam tempomat oraz manetke w której mogę zmieniać prędkość o 1 kilometr.

Zegary posiadają ruchoma wskazówkę od tempomatu + wydaje mi sie ze maja ikony od aktywnego tempomatu.

 

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
W silnikach 6 cylindrowych tak, w 4 cylindrowych już trzeba ostro powalczyć bo zmian jest więcej.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Czyli wypada zrobic dolozenie czujnika plus kodowanie i to wszystko :D ?

 

Nie wystarczy! Musisz jeszcze "dołożyć" moduł o którym pisałem wcześniej.

Szkoda że to "ustrojstwo" deaktywuje się przy prędkości 30 km/h...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz powiedzieć, że poniżej 30kmn/h przestaje działać?

 

Miałem zareagować odnośnie przydatności aktywnego tempomatu, bo dla mnie w obecnym pasku chodził dobrze z naciskiem nawet na bardzo dobrze i właśnie w mieście widziałem dużą przydatność gadżetu. Wystarczy przejechać się trasą obecnie Tarnów- Rzeszów(kiedyś już od Krakowa, teraz jest autostrada na połowie odległości), aby docenić ACC jako świetny dodatek smując się niczym kapitan smuja w kolumnie samochodów. Nie ma nawet jak wyprzedzić, bo jakiś inteligent z GDDKiA rozdzielił drogę o pojedyńczym pasie ruchu w każdą stronę stalową barierką.

Dość głupie uczucie towarzyszy zwalnianiu. Czuć jak silnik napędza koła a prędkość jest zmniejszana hamując pomimo jakiejś tam mocy przenoszonej na koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ta "funkcja hamowania" jest realizowana? Komputer używa hamulców roboczych, czy to takie hamowanie silnikiem? Czy jak ktoś z przodu zaczyna mocno hamować to funkcja działa skutecznie czy jednak trzeba cały czas uważać i dohamowywać w takich sytuacjach samemu? A może jest jakieś ostrzeżenie gdy trzeba "pomóc"?

 

No i czy to nie świruje na jednopasmowych drogach, zwłaszcza jak próbujemy trzymać nieco większą odległość od poprzedzającego samochodu i jadą samochody z naprzeciwka?

Edytowane przez ra1406
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Właśnie przymierzam się do dołożenia aktywnego tempomatu do E92. Z tego co się zorientowałem potrzebna jest kamera ACC, moduł LDM (niestety w e92 nie ma go zainstalowanego jak w starszych E90, producent przeniósł funkcje do DSC), wiązka przewodów do kamery, wiązka przewodów do modułu LDM oraz nowa manetka. Mam kilka pytań do osób bardziej rozeznanych w temacie:

 

1. Czy można podmienić manetkę bez rozbierania całej kierownicy, da się dojść jakoś od spodu?

 

2. Wiązki przewodów da się dokupić czy trzeba samemu pleść, mógłby ktoś ewentualnie spisać numery z naklejek?

 

3. W jaki sposób wpiąć się do skrzynki bezpieczników, z tego co widzę wykorzystywane są dwa bezpieczniki jedne dla ACC i jedne dla modułu LDM.

Niestety w podstawowej wersji JBE (skrzynki) jedne z nich jest już użyty, a drugiego nie ma na schemacie więc nie wiem czy jest w ogóle podłączony.

Można wpiąć się w jakieś inne nieużywane?

 

4. Czy w module LDM trzeba zakodować nowy VIN żeby zadziałał, podobnie w kamerze ACC (części prawdopodobnie używane będę brał)?

 

5. Z tego co wiem kamerę ACC trzeba po montażu skalibrować, da się tylko DIS-em czy można też jakoś INPA-ą ?

 

6. Zastanawiam mnie jeszcze czy nie trzeba wymieniać wskaźników, teoretycznie na moim jest ikona do aktywnego tempomatu, w katalogu do tempomatu z funkcją hamowania i aktywnego również widnieje ten sam numer części, ale po odpaleniu testu wskaźników te ikony się nie podświetlają. Nie próbowałem jeszcze zakodować w module KOMBI funkcji ACC i sprawdzić czy wtedy podczas testu się pojawią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mogę się wypowiedzieć nt. pkt.1 ponieważ u siebie dokładałem tempomat i trzeba było zdjąć kierownicę,ale to nie jest problem, odpinasz airbag a pod nim nakrętka, odkręcasz i kiera schodzi bez problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze

Witam

Właśnie jestem po doposaźeniu mojej e60 w tempomat aktywny stop&go i mam pytanko związane z jego działaniem .

W instrukcji :

[code][b]System nawigacji Profesional
Jeśli w napędzie jest płytą DVD z mapą do systemu nawigacji system dopasuje przyspieszanie i zwalnianie pojazdu do drogi którą aktualnie jedzie.[/b]
[/code]

Pytanko-o co chodzi w instrukcji? ,ja rozumiem źe jadąc autostradą auto powinno jechać np 140 kończy się autostrada i zaczyna się teren zabudowany auto zwalnia do 50 ,czy tak powinno być ?

Edytowane przez malysz1976
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tu chodzi raczej o wzniesienia i spadki, auto przewiduje ze bedzie wzniesienie albo spadek i dostosowuje tepomat.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki Rivasi za odpowiedz ,ale wcześniej juź tak miałem z tempomatem $544 dopasował prędkość jadąc z góry i pod góre.

Ktoś z fabrycznym tempomatem stop&go mógłby się wypowiedzieć ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja tego nie wymyśliłem cytuje instrukcje - najlepiej niech się wypowie ktoś kto ma stop&go w e60
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.