Skocz do zawartości

BMW E39 520 M54 nie działa tempomat


cimek

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Piszesz o tej zielonej kontrolce ?

U mnie zapala się zielona ale do momentu jak jej sam nie wyłączę to cały czas się świeci i tempomat za każdym razem się załącza :wink:

Coś masz skopane!

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego napisz jeszcze raz dokładnie jak włączasz ten tempomat, bo może to robisz niepoprawnie i tyle.

Oprócz samego włączenia zielonej kontrolki tempomatu, musisz jeszcze wcisnąć + na kierownicy aby ustalić prędkość samochodu.

Wtedy naciśnięcie hamulca powoduje zaprzestanie utrzymywania prędkości, ale kontrolka pozostaje zapalona. Kolejne wciśnięcie + znowu ustala prędkość auta.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On po prostu nie działa.Lampka zapala się tylko przy uruchomieniu silnika a gdy dotnę hamulca lampka gaśnie i wygląda to tak że odłącza temp. nic nie reaguje prędkość nie ma nic wspólnego 80 czy 120km/h? A dziś gościu mi podłączył pod komp profeska i zero błędu? :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On po prostu nie działa.Lampka zapala się tylko przy uruchomieniu silnika a gdy dotknę hamulca lampka gaśnie i wygląda to tak że odłącza temp. nic nie reaguje prędkość nie ma nic wspólnego 80 czy 120km/h? A dziś gościu mi podłączył pod komp profeska i zero błędu? :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi nie działa tempomat, ale ja mam uwalony czujnik ABS. Ciekawy jestem czy zacznie działać po wymianie :)

tylko tylny lewy czujnik jest potrzebny

jak licznik działa to i tempomat działa

a do autora tematu :

tak jak już kolega pisał - zielona Ci się oświeca ?

masz mulitifunkjcę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie to nie takie latwe

my rozgrzebalismy jeden samochod prawie do zera i sie okazalo ze czujnik pedalu sprzega byl waniety

biorac pod uwage tempomat musisz sprawdzic caly samochod

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie to nie takie latwe

my rozgrzebalismy jeden samochod prawie do zera i sie okazalo ze czujnik pedalu sprzega byl waniety

biorac pod uwage tempomat musisz sprawdzic caly samochod

 

 

w inpie jest fajna funkcja do testowania przycisków na kierownicy i czujników oraz można sprawdzić czy niema błędów w "tempomacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podpinam się, choć widzę że długo nikt nie pisał nic.

Mam podobnie, wszystko było ok do pewnego momentu.

Kontrolka się załącza, czasem da się ustawić prędkość ale jak samochód zjeżdża ze wzniesienia to potrafi się wyłączyć całkiem (kontrolka gaśnie) i dopiero po wyłączeniu zapłonu i ponownym załączeniu da się go uruchomić. Czasem też jest tak że tylko da się włączyć przyciskiem koło kierownicy ale nie ma możliwości ustawienia prędkości i za chwile zielona kontrolka gaśnie i [BAD].

Przegrzebałem już wiele różnych tematów i widzę że problem chyba jest powszechny, lecz nie ma na to rozwiązania.

Dodam jeszcze, że sprawdzałem czujniki : sprzęgła, hamulca, przyciski na kierownicy .

Samochód e39 523i 97r, gaz na lince więc tempomat z silniczkiem.

Kolega w touring;u 528 ma podobnie i też nic nie udało się zdziałać.

Z tempomatem inpa niestety się nie łączy w obu przypadkach.

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że sprawdzałem czujniki : sprzęgła, hamulca, przyciski na kierownicy .

Samochód e39 523i 97r, gaz na lince więc tempomat z silniczkiem.

a linkę tempomatu sprawdziłeś ?

ona najczęściej powoduje rozłączanie tempomatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, tzn zerknąłem czy jest cała i czy jak pociągnę za nią to przepustnica idzie, i wygląda na to że jest OK.

Chyba że w jakiś inny sposób mam ją sprawdzić.

 

EDIT : po problemie, silniczek w elemencie wykonawczym nie stykał, tzn pin wychodzący z silniczka przerywał, polutowałem i jest OK. Przy okazji został mi sterownik, który kupiłem myśląc, że w nim jest problem. Jak ktoś chętny, to mogę odsprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.