Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem tu nowy- prosze o wyrozumialosc. Nosze sie z zamiarem kupna E46 na pewno w dieslu.

W gre wchodzi 320d (150km) i 330d(184km). Mam na ten cel 25.000

Z tego co widze da juz sie kupic przyzwoite autko z okoloc 2001-2002.

Najwiekszy dylemat mam z silnikiem. Kolega namawia mnie na 330d mowiac ze nie spali duzo wiecej a radosc z jazdy duzo lepsza.

Nie ukrywam ze zalezy mi na ekonomii dlatego bedzie to diesel. No ale ktory ? Glownie poruszam sie przez miasto + kawalek trasy ok 20 km dziennie. Ale zdaza sie tez trasa. Czy taka 330d spali duzo wiecej nic 320d(150km) ? Ewentualnie jakie roznice spalania wchodza w gre? Z gory dziekuje za opowiedz bo naprawde sie na tym nie znam i jest to dla mnie spory dylemat.

Mam blisko siebie 330d z 2001 za 25.700pln - i zasnanawiam sie czy jest sens wogole sie mu blizej przyjzec, bo wyglada bardzo atrakcyjnie, ale jesli jej spalanie bedzie duzo wieksze niz wersji 320d 150km to podaruje sobie ta 330d - stad moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

Jestem tu nowy- prosze o wyrozumialosc. Nosze sie z zamiarem kupna E46 na pewno w dieslu.

W gre wchodzi 320d (150km) i 330d(184km). Mam na ten cel 25.000

Z tego co widze da juz sie kupic przyzwoite autko z okoloc 2001-2002.

 

Skąd ten wniosek? Oglądaleś którekolwiek 330D za te 25kzł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, poszukaj na forum, poczytaj. O tych silnikach napisano już wszystko.

Chociażby tutaj:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=120861&hilit=320d+330d

 

Chociaż w Twoim przypadku to nawet nie musisz czytać. Kolega Bax ma rację, za 25 tys. to i tak będziesz dokładać, bo żadnej igły nikt za tyle nie sprzeda. Wejdź do działu z ocenianymi autami z aukcji, będziesz wiedział jak to jest, gdy zdjęcia super, cena również, a w realu padaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2001 za 25.700pln

To one juz tak nisko stoja ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo w tym temacie jak i innych, w którym pojawia się 330d pisze się o Chipie do tego silnika (mam na myśli 204 konną wersję).

Czy może się wypowiedzieć ktoś kto dokonał takiej operacji w swojej bawarce i jak autko się zachowywało bądź jak się zachowuje dotychczas. Proszę o podanie szerszych informacji typu ile czasu temu robił, ile na nim już przejechał i co, jeśli w ogóle coś było, musiał w tym czasie wymienić.

Wiadomo, że silnik ten podatny jest na modyfikacje i ja również zamierzam takich dokonać jak kupię swoją wymarzoną ale najpierw chciałbym się dowiedzieć nieco więcej czy nie ma to potem wpływu na żywotność silnika.

Oczywiście od razu sprostuje by nie wypowiadały się osoby nie znające tematu twierdzące, że silniki powinny mieć taką moc jak fabryka oszacowała bo ja się z tym nigdy nie zgodzę. Jak jest coś dobrze zrobione a tylko takie coś mam na myśli to nie powinno to mieć wpływu ale sporo zależy też od jednostki więc pytam jak reaguje na chip 330d i jakich bezpiecznych przyrostów można się spodziewać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja szukałem 3.0d, przeznaczone było ok 30tyś. skończyło się na 2.0d i to jeszcze 136km bo była w najlepszym stanie. I szczerze to trochę teraz żałuje. bo jeździłem 136, 150 i 184 każdą przez jakiś czas i powiem że jak dla mnie nie ma porównania do 184. Lecz przy budżecie 25tyś 3.0d jest nie osiągalne. Ja dlatego też w końcu zrezygnowałem bo to trochę za mało było. Choć przy 150 jest jakaś alternatywa można zrobich chipem coś ok tego co ma 3.0d, ale z kolei idąc tą drogą to i z 3.0d można zrobić więcej ;] Edytowane przez maciek06
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, możesz się zdać na naszą opinię. Ja wszedłem w tą z pierwszego linku i już wiem, że jeśli uwierzysz w to, co tam jest napisane, to uwierzysz we wszystko. Przebieg 130 tys. powinien bronić sę nienagannnym wnętrzem, a nie obszytą kierownicą :duh: i zmęczonymi fotelami, którym plak nie pomógł. Na otarcie łez mamy pseudo-xenon (oczywiście tylko do pierwszej kontroli drogówki) oraz radio CD zrobione prostym, choć nie do końca skutecznym zabiegiem wyrwania klapki od kasety (wciśnięcie płyty w powstały otwór wymaga niejakich zdolności manualnych :cool2:).

Odejmij jeszcze ze 3.000 pln na zarobek komisu i robi się kwota jak za 316i z 98r. Do tego dochodzi jeszcze wszystko to, czego nie widać na zdjęciach. Czyli turbo, dwumas, wtryski... Jeśli właściciel chce pogonić auto za grosze, to chyba siedzi na bombie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widze po Waszych wypowiedziach panowie moge zapomniec o 330d - moze to i dobrze zescie mi wybili to z glowy.

Czy uwazacie ze za te 25.000 pln 320d 150km z 2002 roku jest osiagalna? - oczywiscie w przyzwoitym stanie?

Lepiej zdac sie na nasz krakowy rynek czy raczej na zagranice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytajac twoj post gdzie piszesz ze masz ok 25tys do wydania na 320d po lifcie lub 330d, do tego zastanawiasz sie ze wzgledu na ekonomie, ktore wiecej spali itp, to ostrzegam:

- auto w tej cenie to skarbona, nikt dobrej bawarki z tego rocznika nie sprzeda ponizej 30k

- 330d to nie tylko wieksze spalanie ale i ubezpieczenie, naprawy

- o silnikach 2.0 i 3.0 bylo walkowane wiele razy

- za 25k kup zadbana 320d 136km lub 320i i nie kombinuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info:

Np tutaj dla przykladu podam dwie o ktorych mowa w moim pierwszym poscie:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11323718

oraz

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10732884

 

Tak z ciekawości w drugim ogłoszeniu na 9 zdjęciu co ten samochód ma wewnątrz na dachu bo u mnie czegoś takiego nie ma (mam szyberdach) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak z ciekawości w drugim ogłoszeniu na 9 zdjęciu co ten samochód ma wewnątrz na dachu bo u mnie czegoś takiego nie ma (mam szyberdach) ?

 

Jak się domśylam siedzą tam czujki alarmu fabrycznego

BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

kolego w dziale giełda masz ostatnio dodane dwa ogłoszenia 330d

 

jedno to kombi 330xd http://otomoto.pl/bmw-330-xd-C11143841.html

 

a drugie sedan tylko troche droższy ale może coś opuści a ty coś dorzucisz i kupisz http://bandulik.otomoto.pl/bmw-330-d-C11404145.html

........srebrne beem wjeżdża na teren........
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

kolego w dziale giełda masz ostatnio dodane dwa ogłoszenia 330d

 

jedno to kombi 330xd http://otomoto.pl/bmw-330-xd-C11143841.html

 

a drugie sedan tylko troche droższy ale może coś opuści a ty coś dorzucisz i kupisz http://bandulik.otomoto.pl/bmw-330-d-C11404145.html

Cytat z tego ogloszenia za 30.000

"Spalanie tego 3 litrowego (POTWORA) to miasto 7,7litra na 100km trasa

6,9 litra na 100km ale wiadomo spalanie zalerzy od nas samych jaką kto

ma noge "

Watpie aby to byla prawda...

 

Sadze ze lepiej w moim przypadku bedzie kupic 320d po lifcie za te 26.000 - moze sie cos uda znalezc godnego uwagi w tych granicach cenowych. Bo wydaje mi sie ze utrzymanie i tankowanie 330d bedzie sporo drozsze a mi zalezy na ekonomii. Mysle ze te 150 km bedzie swoje jechac jednoczesnie bedzie zauwazalnie tansze w eksploatacji niz 330d. Jesli sie myle wyporwadzcie mnie z bledu . Przynaje sie jestem ciemnogrod w tej materii dlatego zaczalem ten temat abyscie wyprostowali moje myslenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jelsi kupisz 320d. po lifcie ponizej 30k PLN to miej w rezerwie kasiorke na turbine, wtryski, dwumase, itp. Jak dla mnie to cena zanizona a auto albo po dzwonie albo zaczyna sie sypac. I z pewnoscia nie bedzie mialo ponizej 200k km przejechane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chcę się wypowiedzieć na temat skrzyni biegów tego silnika. Jeżdże juz pare ładnych lat na scigaczu i na krosie zawsze miałem manualne skrzynie biegów(samochód) Nigdy nie miałem automata i do pomyslenia nie było żebym sobie kupił ową skrzynie. Do czasu gdy przejechałem się tym autem, skrzynka pracuje wręcz idealnie mam wrażenie że jest dopracowana pod styl jazdy :evil: biegi zmienia redukuje jak należy. Można by się przyczepić do momentu zastonowienia jaki ma podczas redukowania biegu przy wcisnietym pedale do oporu, ale biorąc całokształt pod uwage mozna przymknąć na to oko. Jeśli chodzi o typowo sportowy tryb jazdy przyznam że poprowadził bym tę skrzynie troszeczke inaczej, nie ma się czym zresztą martwić gdyż zawsze zostaje nam opcjia Tiptronic;)Jestem typowym przykładem gościa który twierdził że automaty to gó.... dopoki nie przejachał się takim własnie sprzętem jak 330d, sam tego doświadczyłem polecam jak najbardziej niedowiarkom :mrgreen:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie na temat napisałeś pisząc o tej skrzyni ale moje podejście jest następujące:

Ja akurat uwielbiam jeździć samochodem i dla mnie tego typu udogodnienie jak skrzynia automatyczna to odbieranie mi frajdy z jazdy. Lubię kiedy coś zależy ode mnie a nie od komputera więc jeśli chodzi o mnie to tylko manual. Poza tym mało kiedy automatyczne skrzynie wytrzymują znaczne podnoszenie parametrów fabrycznych czyli mocy i momentu, a jak wiadomo skrzynia automatycznie nie jest tania w naprawie więc tym samym manual to mniej rzeczy do zepsucia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chcialbym zapytac o zdanie osob ktore posiadaja BMW e46 320d 136km czy warto jest kupowac poniewaz z tego co wiem zdania sa rozne. szukam opini u zrodla. za pare mies chce zakupic wlasnie takie auto, dodam ze szukam w cenie 18-20 tys bo tyle kasy posiadam, rocznik 98-2000 z przebiegiem 160-190 tys/km. niestety nie stac mnie na wersje po lifcie:(. Slyszalem o wadliwych turbinach ale mysle ze to kwestia poprostu dobrze trafionego egzemplarza, bo tak jest z kazdym autem, jak nie trafisz to kazde bedzie sie psuc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.