Skocz do zawartości

F10 Tylni nawiew powietrza


luis182

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem ze swoją BMW 530i mianowicie w wyposażeniu mam wersje klimatyzacji automatycznej o szerszym zakresie, natomiast w tylnim tunelu mam tylko:

-pokrętła do zamknięcia wylotu powietrza

-przyciski 3 stopniowe od podgrzewania fotela

 

 

W żaden możliwy sposób nie mogę ustawić aby na tylną kanapę wiało ciepłe powietrze ze środkowego tunelu.

Kiedy ustawiam 28 stopni z przodu to wieje aż parzy dłonie a z tyłu chłodna bryza z zewnątrz, próbowałem różnych możliwości zamykałem wloty z przodu aby gorące powietrze znalazło ujście w środkowym tunelu dla pasażerów z tyłu i nic. Próbowałem wszystkich ustawień, strzałki na wprost, ALL itd:...

 

Czy tak jest że BMW 530i nie ma ciepłego nawiewu na tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Oficjalna odpowiedź Serwisu BMW...

 

Serwis stwierdza prawidłowe działanie układu nawiewów powietrza z tylnego tunelu.

Przy ustawieniach max 28 stopni ciepła z przodu na panelu sterowania nawiewem na wprost, to z tylnego tunelu na pasażerów siedzących z tyłu nie będzie leciało w tej samej temp. powietrze.

 

Ciepłe bądź gorące powietrze będzie leciało tylko przy ustawieniach na nogi . Zasada działania zostało sprawdzona w innych modelach F10 i jest taka samo. Usterka nie występuje.

 

W modelach F01/F02 jest inny system działania nawiewów stąd klient może uważać , że w jego samochodzie jest to nie prawidłowe. Wykonaliśmy telefon do Działu Technicznego BMW Polska, który to

potwierdził.

 

 

Klima jest 2 strefowa, kiedyś miałem BMW 530 z 95 roku i wiało ciepło a teraz bryka z 2012 i z tyłu wieje chłód a serwis twierdzi "tak musi być" jestem z Wawy gdzie mogę się skierować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to historia, nie wiedziałem, że może być podgrzewana kanapa bez 4 strefowej klimy. I dziwne, że leci zimne, powinno lecieć takie jak wszędzie, tak jak kiedyś, np przy jednostrefowej klimie.

U mnie jest inny problem, jak silnik jest rozgrzany, a klima wyłączona, to wszędzie leci ciepłe powietrze, nawet przy temp. 5st.C. Przez to z klimą trzeba jeździć nawet przy jesiennych temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalna odpowiedź Serwisu BMW...

 

Serwis stwierdza prawidłowe działanie układu nawiewów powietrza z tylnego tunelu.

Przy ustawieniach max 28 stopni ciepła z przodu na panelu sterowania nawiewem na wprost, to z tylnego tunelu na pasażerów siedzących z tyłu nie będzie leciało w tej samej temp. powietrze.

 

Ciepłe bądź gorące powietrze będzie leciało tylko przy ustawieniach na nogi . Zasada działania zostało sprawdzona w innych modelach F10 i jest taka samo. Usterka nie występuje.

 

W modelach F01/F02 jest inny system działania nawiewów stąd klient może uważać , że w jego samochodzie jest to nie prawidłowe. Wykonaliśmy telefon do Działu Technicznego BMW Polska, który to

potwierdził.

 

 

Klima jest 2 strefowa, kiedyś miałem BMW 530 z 95 roku i wiało ciepło a teraz bryka z 2012 i z tyłu wieje chłód a serwis twierdzi "tak musi być" jestem z Wawy gdzie mogę się skierować?

 

Coś kolega ściemnia, bo u mnie, z tyłu leci takie samo powietrze jak z przodu. Jak ustawię pracę wnetylacji na ciepło (pokrętło pomiędzy kratkami środkowego nawiewu) i temperaturę na 24 st. oraz kierunek nawiewu na środek to z przodu i z tyłu leci to dokładnie to samo.

:shock:

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - ja też tak miałem w swojej. Nigdy nie leciało ciepłe powietrze z tyłu, diabli wiedzą czemu. Serwis się tłumaczył, że tak mają wszystkie a ja rzadko kogoś z tyłu wożę, wiedziałem że auto będę oddawał więc nie chciało mi się grzebać. Mimo znaczka 523i to u mnie też była 3litrowa benzyna pod maską - może to coś specyficznego dla tych silników? Klimę miałem najprostszą nierozszerzoną z nawiewami tak jak na fotach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył działa tak samo jak środkowy nawiew z przodu czyli bardziej jako forma wentylacji. Jak masz nastawiony przedni środek na polu niebieskim to mimo ciepłego powietrza na nogi ze środka poleci zimne. W przypadku środka nastawionego na czerwone będzie leciało z niego i z tylu ciepłe powietrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne jak ustawiony potencjometr przy nawiewach pod ekranem ponieważ tam jest niezależne od ustawień klimatronika .. To co ustawisz na klimatroniku masz zawsze z tylu i na nogach jak rownież pod ekranem gdympotencjometr jest na środku..

Bimmer Retrofit Polska


Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia moduły BMW, konwersją BMW z importu, DVD FREE, CIC seria F i E, BMW APPS, imp. naprawczych kodów FSC


Nasza firma posiada w BMW AG status External Service Partner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wierzący mi i nie...

 

Pod przednimi wlotami jest pokrętło: z niebieskim i czerwonym oznaczeniem i... obojętnie które wybiorę nastawię 28 stopni z przodu mam grzejnik a z tyłu leci zimne powietrze i oceny tego czy ściemniam to sobie w d... wsadźcie.

Proszę o pomoc w tym dziwnym przypadku a nie krytykowanie mojego wpisu :|

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz możliwość ustawienia innej temperatury nawiewu z środkowych kratek w porównaniu z tym co masz na panelu klimy, np mieć chłodniejsze powietrze na twarz a cieplejsze na szybę czy nogi. Ciekawe że chyba tylko BMW stosuje taki patent.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz możliwość ustawienia innej temperatury nawiewu z środkowych kratek w porównaniu z tym co masz na panelu klimy, np mieć chłodniejsze powietrze na twarz a cieplejsze na szybę czy nogi. Ciekawe że chyba tylko BMW stosuje taki patent.

 

Ja osobiście uważam ten patent ze zmianą stylu pracy wentylacji ciepło-zimno (pokrętło pomiędzy środkowymi kratkami) za zupełnie kretyński. Komplikuje to zarządzanie temperaturą w samochodzie. Moim zdaniem powinna być tylko wartość temperatury. Nie potrzebna za bardzo jest też siła nawiewu (4 stopnie). To wszystko powinno być regulowane automatycznie. Powinni dodać więcej czujników temperatury, np. w nogach i pod sufitem i niech sobie komuter reguluje porządnie.

Dla lubiących kręcenie i naciskanie wielu guzików jest tryb manualny. :mad2:

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wszystkim nie dogodzisz. I dlatego jest tych kilka zakresów intensywności trybu automatycznego. Inaczej jednemu by wiało za mocno, a innemu za słabo i jedynym na to remedium byłby tryb manualny. A tak ma w automacie wszystko, nawet jak chce zmienić siłę nawiewu. Co zaś do pokrętła, to ja je sobie bardzo chwalę (od czasu E39, w E60 była regulacja tego w iDrive). Dzięki temu jak jest gorąco to klima chłodzi, ale na ryja i prosto w nos nie musi lecieć lodowate powietrze :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bym się nie czepiał. W poprzednim aucie w automacie wiało właśnie prosto w gębę, tutaj wszystko działa jak trzeba. Poza tym te regulacje siły automatycznego nawiewu są tylko w rozszerzonej klimie, której można nie brać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też bym się nie czepiał. W poprzednim aucie w automacie wiało właśnie prosto w gębę, tutaj wszystko działa jak trzeba. Poza tym te regulacje siły automatycznego nawiewu są tylko w rozszerzonej klimie, której można nie brać.

 

Regulacja siły automatycznego nawiewu jest do zaakceptowania, ale ta regulacja czerwono-niebiesko pomiędzy kratkami to nieporozumienie. W E65 nie miałem takiego czegoś i generalnie klima i wentylacja działa rewelacyjnie.

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat mnie zaciekawił - tak więc wczoraj sprawdziłem jak jest u mnie ( Z przodu dwustrefowa klimatyzacja, z tyłu tylko dwi kratki nawiewu z "kółkami" do zamykania.

Tylny nawiew jest "dwustrefowy" tzn. lewa kratka i prawa kratka dmuchają strumieniami powietrza o różnych temperaturach jeżeli z przodu jest ustawiona różna temparatura dla kierowcy i pasażera.

Zamknięcie nawiewów z przodu z kratek na środku i po bokach (przy lusterkach) powoduje że z tyłu dmucha intensywniej.

Z uwagi na długość tunelu powietrze jest jednak chłodniejsze niż z kratek w desce rozdzielczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taka sama klimatyzacje. Dzis to sprawdzalem i moim zdaniem powietrze zawsze dmucha chlodem czy ustawicz na 16 czy 28 stopni. Roznica nie ma albo jest znikoma. Natomiast z przodurzy 28 st to prawie parzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanie do Darkrs

Mam prosbe. Sprawdz to jak na dworzu bedzie dosc zimno, tzn ponizej plus 5 stopni oraz jak juz silnik sie nagrzeje. Wtedy czuc duza roznice temp. Jak ustawisz na 28 stopni to z przodu bedzie bardzo gorace powietrze i wtedy sprawdz jak kest z tylu.

U mnie wieje powietrze co prawda jest cieplejsze niz jest na dworzu tzn. Powyzej 5 st. ale zdecydowanie zimniejsZe niz z przodu te 28 st. Powiedzmy ze wieje ok 15 stopni.

Prosze o odpowiedz. Jak potwierdzis swoja poprzednia wypowiedz to jade na reklamacje bo moich pasazerow to bardzo denerwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.