Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie mogą być przyczyny braku sprężania na cylindrach?

 

Najpierw podejrzewałem rozrząd. Później okazało się, ze rozrząd jak najbardziej jest OK. Auto ma 185 tys km i jest jak nowy!! :cool2:

 

Problem wynikł na tle mrozu( -30 stC), podczas którego moje autko stało nie odpalane-szkodaowałem silnika-po tym jak zobaczyłem jak zgęstaniał olej.

 

Po pozostawieniu auta w ciepłym garazu (15 stC) na 48 h. auta nie dałem rady odpalicłem.

Wymieniłem: swiece (6 szt), filtr paliwa, zalałem bak do pełna benzyna o pokojowej temp i NIC!!!

 

ZAPROWADZIŁE AUTO DO MECHANIKA.tAM OKAZAŁO SIE, ZE ROZRZĄD, KTÓRY PODEJRZEWAŁEM JEST W PORZADKU!!!

 

Okazało sie, ze nie ma sprezania na każdym z 6 cyl.

 

jAKIE SA TEGO PRZYCZYNY.....?

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano
Nie ma sprężania ?? totalne zero ? to raczej niemożliwe - uszkodzony przyrząd, lub jego odmiana do pomiaru silnika wysokoprężnego pokazuje dopiero od 10 atmosfer. Sam to sprawdzaleś ?
Opublikowano

NIe, sam nie sprawdzałem sprężania. Wiem,ze na dwóch cylindrach niby jakies jest. Spręzanie sprawdzał mi mechanik.

 

Może mnie okłamał, może jest nieuczciwy. Ale jedn jest pewne, ze mi tak powiedział...

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano

Mój brat miał taką sytuację w 525 M50, w komplecie osób na nie rozgrzanym silniku 1-2-3 i tu mała pomyłka z maksymalnych obr.na 3 biegu wrzucił 2 :mad2: :duh: silnik zgasł, odpalił na chwilę coś stuknęło delikatnie w silniku i ściągnąłem go do domu. Silnik już nie odpalił. Zaprowadziliśmy do mechaniora na 5 cylindrach nie ma ciśnienia na pierwszym było minimalne. Nie wiedzieliśmy co się stało, dopóki nie zdjęli głowicy 20 zaworów pogiętych :shock: . Co się okazało silniki BMW mają to do siebie, że mają długą głowicę i osobiście mechanik w serwisie BMW, pokazywał mi taki sam przypadek, jak pogięły sie zawory. Z tego co się dowiadywałem, są to częste przypadki w tych silnikach, a przyczynąego jest pałowanie zimnego silnika.

Zrobiliśmy to, i dalej RADOŚĆ Z JAZDY :D , aż tu pewnego dnia, jadę z nim na trasie silnik rozgrzany i zaczyna tracić moc, więc redukcja, a tu nic nie pomaga, zjeżdżamy na pobocze, silnik chwilę popracował i znowu metaliczny dźwięk w silniku i zgasł. Pomyśleliśmy sobie, że ta sama sytuacja co ostatnim razem, zawory uderzyły w tłok, znowu holowanie do mechaniora, ale nie mierzyliśmy cisnienia, żeby nie narobić jakiś szkód. Co się okazało ściął się klin, na dolnej zębatce:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ51&mospid=47393&btnr=11_1285&hg=11&fg=25

pozycja nr 3

Przestawił się zapłon, silnik nie odpalał, później sprawdzaliśmy ciśnienia nie było. Po wymianie tego klinika i ustawieniu wszystkiego na nowo, silniczek chodził idealnie, do momentu kiedy gwizdnęli auto :evil: :(

Pozdrawiam.

http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
Opublikowano

Powiem tak.

Pojdę jutro do mechanika i dowiem sie kilku rzeczy na 100%. Sa tutaj zagadneinia, o które mechanika nie paytałem....pojde osobiscie i z nim pogadam...mam nadzieje, ze w poniedzialem wąte się wznowi, bo robota moze sie zacznie przy samochodzie...

 

Nie znam wartości spręzania, boje sie o niekompetencje mechaników...

Nie ma zaufania do zadnego z warsztatów, bo to moja pierwsza naprawa samochodu...i aż taka wielka..!!!!

 

Pozyjemy zobaczymy

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano
Jakie mogą być przyczyny braku sprężania na cylindrach?

 

Najpierw podejrzewałem rozrząd. Później okazało się, ze rozrząd jak najbardziej jest OK. Auto ma 185 tys km i jest jak nowy!! :cool2:

 

Problem wynikł na tle mrozu( -30 stC), podczas którego moje autko stało nie odpalane-szkodaowałem silnika-po tym jak zobaczyłem jak zgęstaniał olej.

 

Po pozostawieniu auta w ciepłym garazu (15 stC) na 48 h. auta nie dałem rady odpalicłem.

Wymieniłem: swiece (6 szt), filtr paliwa, zalałem bak do pełna benzyna o pokojowej temp i NIC!!!

 

ZAPROWADZIŁE AUTO DO MECHANIKA.tAM OKAZAŁO SIE, ZE ROZRZĄD, KTÓRY PODEJRZEWAŁEM JEST W PORZADKU!!!

 

Okazało sie, ze nie ma sprezania na każdym z 6 cyl.

 

jAKIE SA TEGO PRZYCZYNY.....?

 

Może być tylko pięć przyczyn.

1. wypalone dziury we wszystkich 6-ciu tłokach - raczej mało prawdopodobne - nie możliwe.

2. zużyte wszystkie pierścienie i gładzie cylindrowe we wszystkich cylindrach - też raczej mało prawdopodobne bo już od dłuższego czasu musiałbyś jeździć z rozwiniętym dużym żaglem na dachu.

3. pokrzywione zawory na wszystkich cylindrach - też mało prawdopodobne bo jak skrzywią sie na jednym góra dwóch cylindrach w skutek np. zerwania paska lub łańcucha rozrządu to wał rozrządu się już dalej nie obraca.

4. Źle ustawiony rozrząd - prawdopodobne sprawdź jeszcze raz

5. Zerwany klin na wale korbowym lub wale rozrządu albo jeśli nie ma klina to za słabo dokręcona śruba /są też osadzenia koła rozrządu na stożku bez klina dociskane śrubą/ wskutek czego kręcąc wałem nie obraca się wał rozrządu. Nie wiem jak jest w BMW ale jest to częsta awaria w Golfie III dieslu., bo tam klinik jest mikroskopijny i się zrywa.

Próbowałem odpalić takiego golfa i dopiero jak zdjąłem obudowę paska rozrządu to zobaczyłem, że wał rozrządu i pasek w ogóle się nie obraca.

 

Jeśli to wszystko sprawdzisz to sprężanie sprawdza się tak :

Silnik ciepły, akumulator ok. poniżej 70 obr/min możesz sobie w garku mieszać. Jak nie ma odpowiedniego ciśnienia to wlewasz do cylindra ok. 50 g. oleju silnikowego i sprawdzasz ponownie ciśnienie - jak wzrosło to pierścienie kaputt a jak nie to zawory.

 

Powodzenia

Opublikowano

Może być tylko pięć przyczyn.

1. wypalone dziury we wszystkich 6-ciu tłokach - raczej mało

prawdopodobne - nie możliwe.

2. zużyte wszystkie pierścienie i gładzie cylindrowe we wszystkich cylindrach - też raczej mało prawdopodobne bo już od dłuższego czasu musiałbyś jeździć z rozwiniętym dużym żaglem na dachu.

3. pokrzywione zawory na wszystkich cylindrach - też mało

prawdopodobne bo jak skrzywią sie na jednym góra dwóch cylindrach w skutek np. zerwania paska lub łańcucha rozrządu to wał rozrządu się już dalej nie obraca.

 

Raczej bardzo prwdobodobne, u mnie ocalały 2 zawory z 12

 

4. Źle ustawiony rozrząd - prawdopodobne sprawdź jeszcze raz

 

Jak wczesniej chodził to raczej nie mozliwe , jezeli przeskoczył to napewno uszkodził zawory jezeli nie cisnienia

 

 

 

quote]

Opublikowano

Właśnie wybieram się na rozmowe do mechanika...Spytam o kilka rzeczy i sprawa bedzie baziej klarowna, bo jak widze na tym etapie mam jeszcze za mao informacji a na przypuszczeniach lepiej nie polegac i nie "gdybać"..

 

jeszcze raz wielkie dzięki...jak coś bede wiedział to napisze na Forum BMW.....

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano
Mi w M50 też się pogięły zawory :?
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Mi w M50 też się pogięły zawory :?

 

jak?

 

Do tej pory nie wiem :)

Samochód stał się bardziej mułkowaty stracił na kulturze pracy, pojechałem do mechanika rozebrali silnik i już dokładnie nie pamiętam ile to było tych zaworów ale liczba znaczna poszła do wymiany ....... :mad2:

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Właśnie wróciłem z warsztatu.

Sprawa wygląda następująco:

Spręzanie na kazdym cylindrze jest inne: na jednym jest 2 na drugim 5 na trzecim 9 itd...na kazdym inaczej a rozbieżności w wartości spręzania jak widac są różne.

Wałki kręcą. rozrząd jest OK...rozrzad na 100% jest dobry, co nie znaczy, ze jest dobrze złożony.Byc moze włąśnie jest niepoprawnie złożony.Silnika nie katowałem. Kupiłem do jak miał 179 tys km. Teraz ma 185 tys km i dzieją sie taaaaakie rzeczy..

 

ma ktos jakies propozycje co do przyczyn takiego stanu. Propozycje naprawy...Aby mnie nie oszukali w warsztacie..?

dziekuje...

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano

Masz racje Kornelio. Tak mechanik mi oznajmił, ze treba bedzie zdjąc to i owo i sprawdzic. Od razu sie wymieni lej itp...ale najpierw trzeba zdjąć głowice i podłubac , sprawdzic co sie tam dzieje, co jest nie tak.

 

U nas na Podlasiu, można trafic na dobrego mechanika który zna sie na tym sprzęcie. Niestety-brak konkurencji powoduje to, ze ceny sa wysokie. Wiekszośc zajmuje sie naprawą polonezów i favoritek...nie wspominając o Lagunach i Golfach wszelkiej maści....

 

Tak więć głowice do rozebrania i rozrząd do sprawdzenia...

Poczekamy...zobaczymy...ja juz się pogodzilem, ze przez tydzien a nawet dwa nie wsiąde do auta..

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano
Dziekuje Kyoukushin...pogadam z łepkiem,który bedzie mi to robic. On zapewne o tym wie, ale informacji tego typu nigdy dość. Dziekuje za dobra rade jeszcze raz

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

  • 7 lat później...
Opublikowano

Witam może i stary temat ale odświerzam, 3 tygodnie temu miałem taką sytuację:

odpaliłem auto na zimnym silniku po 1 dniu postoju, auto zapaliło na sekunde i zgasło. Po sprawdzeniu przez mechanika, sprężanie było niewielke, powiedział że albo pękł wał albo ścięło klin. Po zabraniu do warsztatu okazało się że ścięło klin i do wymiany było większość cylindrów itp... Głowica poszła do planowania, była szczelna, wymienił zawory, kasetory, zrobił nowiutki klin i wszystko grało, sprężanie na każdym było 12,5 bara. Dopuki nie przejechałem 1500km i znów coś szczeliło w identyczny sposób, odpalając silnik o 1 dniu postoju , po sekundzie zgasł, dźwięk silnika identyczny jak wtedy za pierwszą awarią, auto ani nie łapie ani nic, dź więk rozrusznika, pusty dźwięk bez oznak jakiegokolwiek znaku żeby chciał zapalić... Niemam słów, mechanik twierdzi że problem jest że wlał teraz olej rzadszy bo wcześniej był gęsty i jakiś kasator sie zapchał i wystarczy przeczyścić i odpali... Jakoś mnie to nie przekonuje. BMW 52OI AUTOMAT , 99 ROK, PRZEBIEG 210 TYS- ORYGINALNY. Wedługo mechanika, być może to złośliwość rzeczy martwych...

Opublikowano
najprawdopodobniej założył oryginalny klin, raczej go nie doabiał bo twierdzi że większość części musiał załatwiać z bmw bo nie było zamienników... czy to mogą być zatkane przez syf kasatory? on twierdzi że kiedyś ktoś musiał dolewać jakgoś doktora albo zgęszczcza do oleju bo w silniku było dużo syfu teraz zaczęło po wymianie oleju na rzadszy wypłukiwać syf i musi być jeszcze jedna wymiana oleju i będzie dobrze ale najpierw przedmuchanie kasatorów...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.