Skocz do zawartości

CHIPTUNING BMW 318D 320D 330D ProfiStrojenie DPFoff PROMOCJA


TC

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 622
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chce zrobic tuna E70 3.0D 10.2010 po lifcie N57 245KM 115 tyś km. Byłem wczoraj u gościa co robi Skrzynie Aut. i mówił, że jak robię tuna to muszę zmienić sprżęgło na mocnijsze. Mają zrobić coś w granicy 300 KM i moment ok 600 Nm. Czy może ktoś poradzić odnośnie tego sprżegła? Czy do 4.0D dawali jakieś mocniejsze sprżęgło?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce zrobic tuna E70 3.0D 10.2010 po lifcie N57 245KM 115 tyś km. Byłem wczoraj u gościa co robi Skrzynie Aut. i mówił, że jak robię tuna to muszę zmienić sprżęgło na mocnijsze. Mają zrobić coś w granicy 300 KM i moment ok 600 Nm. Czy może ktoś poradzić odnośnie tego sprżegła? Czy do 4.0D dawali jakieś mocniejsze sprżęgło?

 

 

Sprawdz czy przypadkiem nie masz fabrycznie konwertera v102, jezeli tak to wg mnie powinno byc ok. Ja mam taki, co prawda w e91 330xd, ale teraz auto ma 300KM i 698Nm i od 25tys km jest w porzonsiu. Fabryczny f85 mysle ze bylby u mnie za slaby.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W automacie nie ma sprzęgła, chyba że chodziło mu o lockup ? Te skrzynie wytrzymują bez problemów 600 Nm.

Zawsze czytałem, że to sprżęgło hydrokinetyczne. Ale myślałem że jka pisżę o sprżęgle w automacie BMW to oczywiste.

Dzięki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czołem, mam kilka pytań dot E92 320d 177 steptronic (ok 180kkm przelotu):

1. Na jakie przyrosty można liczyć bez obawy o żywotność skrzyni: czytałem, że 400nm to max dla 6 biegowego automatu ale nie wiem jak ma się to do mocy?

2. Planuję wymianę oleju w automacie - warto zrobić to przed programem, czy może nie ma to żadnego znaczenia?

3. Czy istnieje możliwość optymalizacji/aktualizacji oprogramowania skrzyni?

Kupię komplet felg styling 270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem, mam kilka pytań dot E92 320d 177 steptronic (ok 180kkm przelotu):

1. Na jakie przyrosty można liczyć bez obawy o żywotność skrzyni: czytałem, że 400nm to max dla 6 biegowego automatu ale nie wiem jak ma się to do mocy?

2. Planuję wymianę oleju w automacie - warto zrobić to przed programem, czy może nie ma to żadnego znaczenia?

3. Czy istnieje możliwość optymalizacji/aktualizacji oprogramowania skrzyni?

 

1. 220KM 400-440Nm

2. raczej nie ma, ale no lepiej mieć świeży olej aniżeli stary

3. reset adaptacji

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsza droga ;-)

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko do znawców tematu

E70 3.0D LCI 245KM, przebieg 115tys - udokumentowany w ASO

Dziś zrobiłem tuna w Koszalinie w Auto Expert. To chyba warsztat o największej renomie w Koszalinie i w okolicach.

Warsztat wysyła gdzieś program do obróbki a oni tylko wgrywają i tetują. Koszt 1tys

Efekt - (Jedna tylko Jazda z Koszalina do Kołobrzegu jak na razie) - uto lepiej się zbiera w obrotach ok 1300-2200

Tak jakby mniej pali bo jechałem dość ostro, ale czasami wlokłem się 80 km/h za jakimś "clio" Zawsze spalanie było ok. 9,5 a teraz wyszło (po uprzednim skasowaniu oczywiście) 8,5. Jest tylko jeden szkopuł. Na BMW Carly przy monitorowaniu "Current engine torgue" przy paru kickdownach na trasie pokazywało max. 545 Nm. A więc tyle co normalny max parametr oryginalny tego modelu tzn. bez tuningowania. Przyznam się że przed chipowaniem nie sprawdzałem ile silnik dawał max. Czy może ktoś poradzić czy to reklamować? W moim poprzednim 330xd Carly po chipe pokazywał max. 599 Nm. przy kickdownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To pomiaru na hamowni nie było? W sumie przy takiej cenie to nie mogło być, od tego bym zaczął a nie carly :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carly korzysta z czujnika momentu na silniku. Może teoretycznie silnik może "wydobyć z siebie" obiecywane 600 Nm. Ale praktycznie tak się nie dzieje jeśli silnik pracuje obecnie 8 biegowym automatem. Jadę 60-70 km/h robię kickdown i jest tam jakaś redukcja, ale max to 545 Nm. Owszem może hamownia coś by wyksztusiła z silnika tylko, że auto jeździ po drodze i ja chciałbym w sytuacji gdy tego potrzebuję dostać 600 Nm. Taki teoretyczny tuning można sobie wsadzić w "d". Jeśli tak też działają warsztaty z hamowniami, które dają teoretyczny wydruk to sorki, ale takie tuningi są bez sensu. Dla mnie sensor na silniku pokazuje to co silnik daje i to też tak "rozumie skrzynia". Jeśli ktoś coś może to skomentować to bardzo proszę bo jestem w kropce. Mam auto w dobrej kondycji, nie chodziło mi o maxa dlatego nie robiłem tego na hamowni, ale te 600 Nm z mego autka powinno być skoro tak wszyscy obiecują. Tylko jak to ma się do rzeczywistości na drodze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

carly moze ci mierzyć Nm na kołach a te są mniejsze niż deklarowane przez producenta czy z hamowni

analogicznie ktoś ci mówi że ma 400KM na hamowni mierzone to w praktyce może mieć jakies 320KM na kołach a różnica to straty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem na hamowni!!! Max momentu 620Nm. Ponad 600 Nm od 1800 do 2600. Moc max 297 KM przy ok 4000. Tak wiec zwracam honor tunerowi. Tunning byl bez hamowni ale zeby wiedziec ile podnioslo hamownia jest niezbedna. Autko troche mnie pali. Ok 0.5 litra. Ogolnie 1200 km zrobione na trasie i mega zadowolenie. Jeden szkopol to taki ze ciagle wchodzi blad ze cos tam za wysokie torque momentem do kompa. Tak jakby tuner nie podwyzszyl limitu w programie i dla programu torque moment przekracza limit oryginalnego maxa. Dosłownie tego błędu tera nie napiszę bo jestem teraz na drugim końcu świata w robocie ,ale to coś w tym stylu "Torque moment 1 higher (albo over) torque moment 2. Ciągle to wyskakiwało na Carly kiedy robiłem disgnostykę po przebiegu kilkuset kilometrów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy na forum i nie wiem czy w dobrym temacie pisze.

 

Od niedawna stałem sie posiadaczem bmw e91 318d 2007 z silnikiem m47 122 km bez dpf i mam dwa pytania.

czy moge go chipowac ? Czy podzespoly wytrzymuja ?

Przebieg ma ponad 300 tys ale wszystko zadbane zero wyciekow, wszystko ladnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do fazhut:

Dzięki za odp. Problem w tym, że w warsztacie znów by musieli dobierać się do wnętrza kompa. Znów rozklejac i sklejać. Więc jak przyjadę to kolę powie "a czy panu to przeszkadza ze wchodzi błąd? Przecież autko jeździ dobrze." No i tu pyatnie do ciebie, bo jak widzę jesteś znawcą tematu. Czy ten notorycznie wchodzący błąd moze coś namieszać w prawiłowej i bezawaryjnej ekploatacji mojej pieknej? Odd czasu do czasu mogę wejść do Carly i go skasować, ale trochę to upierdliwe. Nie mówię juz o sprzedaży auta z takim błędem. Jak kupiec będzie dociekliwy to wykryje ten error i będzie marudził że coś popsute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ja to raczej robię amatorsko, dla siebie, niemniej uważam, że szczególnie w przypadku braku pełnych kompetencji mogli zdjąć Tprot przy programowaniu bootloaderem i teraz już by autko szło via OBD, bez targania sterownika na stół.

 

2. Może łapać limp mode, więc uważam, że jeśli nie wykonali poprawnie to po prostu reklamuj i tyle, zapłaciłeś -> masz prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amatorsko, nieamatorsko cos tam jednak wiesz i ludziom radzisz. Tu na Forum czasem ci najmądrzejsi cicho siedza bo skąpia podzielic się wiedza. Z kąd ma taki normalny koleś jak ja co tylko chce pojeździć a po za tym ni ema czasu na co innego ma cos wiedziec o Tprot. Czy ten Limp mode jest groźny? Wożę przy sobie tableta z Carly i ten moduł Bluetootha do OBD. Cos tam moge zawsze skasować. Ostatnio wymieniłem klocki z czujnikiem i w Carly musiałem wejsc do OBD żeby skasować. Już tam dokładnie nie pamietam ale zwykłe kasowanie błedu i kasowanie serwisu nic nie dawało. Już miałem jechać gdzieś po pomoc ale pokombinowałem z ta opcja OBD i poszło. Ale to nie na temat. Teraz jestem w robocie dwa miechy. Jak wróce to zareklamuje popierając sie właśnie twoimi radami. Wyskoczę im z tym limp mode i SVTQL. Może troche się ogarna i coś z tym zrobią. Bo tak na zdrowy rozum myłsałem że gdzies tam jest jakiś limit w programie. Tym bardziej że Carly nie pokazywał nawet ponad 545Nm. W mojej starej e91 330xd pewnie tego limitu w programie nie było i Carly dojeżdzął do 599Nm. A tak jeszcze zapytam. Jakie jest twje zdanie na temat wymiany tarczek w konwerterze na mocniejsze po chipowaniu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Limp mode = tryb awaryjny, czyli ograniczenie mocy

 

SVTQL = Single Value Torque Limiter - jednowymiarowy (1x1) ogranicznik momentu. Wystarczy sobie nawet w google wpisać BMW Torque Monitoring i wychodzi mnóstwo tematów, jak to ludziom błędy wyskakiwały, jak źle soft był zrobiony

 

Co do samej wiedzy - ona jest dostępna, tylko trzeba poszukać. Tunerzy niechętnie się dzielą, bo też trochę czasu nad rozwojem spędzili i nie jedną nieprzespaną noc na różnych forach i w HEXach mają za sobą, niemniej zaczynali dokładnie tak samo i zapewne czasem jest to obawa, żeby nie pomagać ewentualnej przyszłej konkurencji.

 

Co do tarczek - nie ruszałbym. Jeśli auto ma 600 Nm, to te skrzynie znoszą taką wartość bez problemu, olej sobie wymień i tyle :)

 

W starej E91 miałeś zapewne EDC16C31/35 i tam absolutnie nie było czegoś takiego jak Torque Monitoring :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.