Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
e91 318i manual 2010 r. 143 KM

 

miasto: 9,5 l

trasa autostrada 135 km/h tempomat: 7,5 l

trasa zwykła krajówka: 6,8 l

średnie wychodzi: 8,5 l (to co komputer pokazuje mniej więcej pokrywa się z dystrybutorem)

 

pomiar zimowy (temp niemal cały czas poniżej zera)

Jestem ciekaw czy to całe Efficient Dynamics, które jest akurat u mnie to placebo, czy rzeczywiście daję chociaż ten 1 l oszczędności na spalaniu benzyny.

 

Pytanie ile z tego ED zostało, jeśli faktycznie jest.

Bo z tego co wiem to tylko 320d były ed.

 

Inny dyfer, felgi, opony, zawieszenie, wspomaganie, odzyskiwanie energii, dwumas itp.

 

Bo opony masz z oporami toczenia 'A' ?

 

Pod koniec produkcji e91 zrobili też w słabszym n43b20a (benzyna). Z karty pojazdu i książki wynika, że jest. Organoleptycznie stwierdziłem obniżony prześwit, system odzyskiwania energii w alternatorze/akumulatorze, nie widzę pompy wspomagania (zamontowany servotronic), start stop, opony rzeczywiście A (dopiero teraz zauważyłem - dzięki). Dyfra i dwumasu nie widzę, więc nie mogę się wypowiedzieć :( Felgi nie wiem jak rozpoznać (wieloszprychowe).

 

Na szybie z tyłu miałem wielkie logo BMW ED. Odkleiłem jak kupiłem samochód od Niemca.

www.kancelariaturowski.pl
  • 5 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 541
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Witam.

Kolego nie rozumiem twojego rozczarowania. Ja posiadam e91 330x-drive i teraz nie schodze poniżej 12l. Dziś nawet moje poczciwe e46 330xd automat zjadlo 18.8l na 100km. A najmniej miałem e91 - 6.7l, a e46 7,8l. Poniżej 7 litrów było trzeba szukać 2.0.

 

Da sie jezdzic oszczednie i to bezwiekszych wyrzeczen. Ja etap ujezdzania auta mam za soba i staram sie jezdzic tak jak inni uzytkownicy naszych drog.


http://i67.tinypic.com/2vmf3x4.jpg

http://i67.tinypic.com/711mdy.jpg


Wynik z wycieczki pl-wlochy + pl (3500 km).

Auto jest po chipie (e90 2005, 330d. Silnik po wymianie ma okolo 80tys przebiegu)

Edytowane przez Vince
Opublikowano

6.2 l/100 km w 325i benzyna 2005 rok 250 kkm N52B25 !

view?usp=sharing

Oszustwo tkwi w tym że to tylko dystans pierwszych 50 km płynnej jazdy po niemieckich drogach lokalnych od momentu resetu .

Bez szaleństw i dziadowania , po prostu w kolumnie .

Ale i tak dalsze 400 km (większość drogi lokalne , trochę miasta i odrobinę autostrady ) zakończyło się spalaniem 7,8 .

Normalnie w Polsce to ok 10 średnio .

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E91 330xi automat 258KM LPG 5W40.


Spalanie:

w trasie spokojna jazda ~10.5 LPG

w trasie szybko (130-150kmh) ~ 12.0 LPG

miasto W-wa korki 16-18 LPG

miasto poza korkami ~ 13.5 LPG

Średnie z 5 tyś. km (70% trasa) ~ 12.6 LPG

Opublikowano

To i ja coś wrzucę. E90 330D 2006 z Xdrivem i manualem. Hybryda 340km/680nm, DPF/EGR OFF

Wyjazd z mojego miasta w poł-zach Polsce do Włoch, jakies 1300km. Ja z Żoną+ pełen bagażnik.

Postój w jedną i drugą stronę w tym samym miejscu, mniej więcej w połowie drogi.

Do Włoch, po przejechaniu 680km spalanie, prędkośc średnia i zasięg+ zdjęcie paragonu po dotankowaniu do pełna:


45222509041_0060a38abc_b.jpg

30283531707_6380dd94e9_b.jpg

45222489931_75b9016552_b.jpg

45172518022_dc1033fa5d_b.jpg


Tutaj to samo, tylko z Włoch do tego samego miejsca co powyżej gdzie dotankowywałem na drugą połowę drogi.


45222481921_60a4c9d4ee_b.jpg

45222472701_d98bb0e192_b.jpg

45172535052_e7cf5b8dd8_b.jpg

31349032888_95e2d59023_b.jpg


Dodam tylko, że po dojechaniu na miejsce we Włoszech spalanie spadło do 5,9. W drodze powrotnej, po dojechaniu do domu spalanie wynosiło 6,3.

Droga do Włoch: Przez Niemcy 130-140, Austria i Włochy przepisowo+tam gdzie w Niemczech ograniczenia też przepisowo. Dodam jeszcze jakies 30minut stania w korku pod Monachium.

W drugą stronę również przepisowo, jednak w Niemczech około 160-170 tam gdzie można bo mi się już chciało być w domu :P Stąd spalanie trochę wzrosło. Zdjęć po dojechaniu na miejsce w jedną i drugą stronę nie chce mi się szukać po wiadomościach, możecie wierzyć mi na słowo. Jazda może nie emerycka, ale delikatna. Bez bezsensownego butowania. Wg paragonów, komputer zaniża o 0,2-0,3L, ale wynik wydaje mi się i tak zajebisty...szczególnie patrząc na moc i 4x4.

Opublikowano
To i ja się pochwalę E90 325i silnik n53 (trochę chodzi jak diesel) PRZEJECHANE 290 000km. Spalanie na trasie w normalnych warunkach trasa e91 Włoclawek Gdańsk 6l trasa powrotna autostrada szybkość dozwolona 7,5l. Na blacie komputer pokazuje średnie spalanie od czterech miesięcy 7,8 tak orientacyjnie 30 procent to jazda miejska.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Do tych spalań trzeba podawać srednia prędkość bo u mnie w mieście mam 20km/h i spala powiedzmy 14, a w Krakowie będzie 30km/h i będzie spalac 10. Potem wychodzi że co drugi katuje auto albo ma popsute bo tyle palą. U mnie znajomy ma 335d chyba zrobione coś pod 400koni i ma spalanie niby w mieście 8,5litra ale zapomniał dodać że był dwa razy w trasie zakopane-morze. Kto kupuje duży silnik musi się liczyć z większym spalaniem bo dwa tłoki trzeba dokarmić. Zróbmy ranking kto mniej płaci za ubezpieczenie bo pewnie niektórzy płacą mniej za 3 litry jak za 1,6 litra :D
Opublikowano
Dokładnie, takie pierdziele z tym spalaniem, trasa trasie nie równa, z drugiej strony jak widze(tak jak dwa posty wyzej) ze ktos się chwali spalaniem w 3l dieslu na poziomie 6l to nasuwają mi sie pytania, na ciula ktoś kupuje taki silnik? Do jazdy emeryckiej polecam 318d wystarczy i będzie cacy spalanie.
Opublikowano (edytowane)
Dokładnie, takie pierdziele z tym spalaniem, trasa trasie nie równa, z drugiej strony jak widze(tak jak dwa posty wyzej) ze ktos się chwali spalaniem w 3l dieslu na poziomie 6l to nasuwają mi sie pytania, na ciula ktoś kupuje taki silnik? Do jazdy emeryckiej polecam 318d wystarczy i będzie cacy spalanie.

 

Jesteś mało bystry? Masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem?

Rzucę Ci dwa hasła:

-odcinkowy pomiar prędkości

-fotoradary

Chyba byłeś kiedys za granica?

Wytłumacz mi tez różnice między dynamiczna i emerycka jazda 130km/h na autostradzie z odcinkowym pomiarem prędkości.

Edytowane przez zielony90
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, takie pierdziele z tym spalaniem, trasa trasie nie równa, z drugiej strony jak widze(tak jak dwa posty wyzej) ze ktos się chwali spalaniem w 3l dieslu na poziomie 6l to nasuwają mi sie pytania, na ciula ktoś kupuje taki silnik? Do jazdy emeryckiej polecam 318d wystarczy i będzie cacy spalanie.

 

Dlatego, że oprócz osiągania wysokich prędkości i dawania w p. jest jeszcze coś takiego jak kultura pracy silnika i bezpieczeństwo czynne.

Opublikowano
Dokładnie, takie pierdziele z tym spalaniem, trasa trasie nie równa, z drugiej strony jak widze(tak jak dwa posty wyzej) ze ktos się chwali spalaniem w 3l dieslu na poziomie 6l to nasuwają mi sie pytania, na ciula ktoś kupuje taki silnik? Do jazdy emeryckiej polecam 318d wystarczy i będzie cacy spalanie.

 


A nie było w dieslu hardkor 316d? :mrgreen: Pytam, bo tematu diesla nie śledzę, a to już byłoby hiper-oszczędne.

www.kancelariaturowski.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Był w F30, dwa litry, 4 cylindry o oznaczeniu 316d. 116KM, przyspieszenie do setki 2 tygodnie ale spalanie katalogowe 3,9l/100. :D
Opublikowano
Dokładnie, takie pierdziele z tym spalaniem, trasa trasie nie równa, z drugiej strony jak widze(tak jak dwa posty wyzej) ze ktos się chwali spalaniem w 3l dieslu na poziomie 6l to nasuwają mi sie pytania, na ciula ktoś kupuje taki silnik? Do jazdy emeryckiej polecam 318d wystarczy i będzie cacy spalanie.

 

Jesteś mało bystry? Masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem?

Rzucę Ci dwa hasła:

-odcinkowy pomiar prędkości

-fotoradary

Chyba byłeś kiedys za granica?

Wytłumacz mi tez różnice między dynamiczna i emerycka jazda 130km/h na autostradzie z odcinkowym pomiarem prędkości.

Dokładnie .

Na niemieckiej benzynie i na landstrasie w kolumnie aut zrobiłem 6,2 l/100km w E91 325i N52b25 . U nas w podobnych warunkach w życiu nie da się ! Najmniej 7,7 !

W Anglii najwyższa dopuszczalna na autostradzie to 110 . Pełno radarów i pomiarów odcinkowych . Masakra ! Sam nie jeździłem ale moja córka jeżdzi Fiestą 1,6 i robi 6 l/100km . Nie kupiłbym tam wiekszego silnika niż 2.0 . Nie ma sensu .

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
e91 318i manual 2010 r. 143 KM


miasto: 9,5 l

trasa autostrada 135 km/h tempomat: 7,5 l

trasa zwykła krajówka: 6,8 l

średnie wychodzi: 8,5 l (to co komputer pokazuje mniej więcej pokrywa się z dystrybutorem)


pomiar zimowy (temp niemal cały czas poniżej zera)

Jestem ciekaw czy to całe Efficient Dynamics, które jest akurat u mnie to placebo, czy rzeczywiście daję chociaż ten 1 l oszczędności na spalaniu benzyny.

 

E90 318i 143 PS 2009, sedan, manual

Porównajmy wyniki :D

Komp miałem w tym czasie skorygowany na 1053 (czyli pokazuje spalanie wyższe o 5.3%)


Poniższe wyniki na zimowych laczkach GoodYear Ultragrip 8 205/55/R16. Mam już założone zupełnie nowe Pirelli P7 Cinturato w tym samym rozmiarze, zobaczymy jak teraz spalanie.


Miasto (zakorkowane): też tak właśnie 9.0-9.5

Trasa autostrada: 2x200 km, w pierwszą stronę lekko pod górkę, licznikowe 150 km/h = 8.5. W drugą stronę obniżyłem do 145 km/h, zeszło do 8.0, potem dojazd obwodnicą i miastem do domu (jakieś 35 km) = 7.9 cała trasa (z klimą)

Trasa krajówka: ostatnio zrobiłem trasę tak 2x85 km, z czego ponad połowa to miasto i pipidówy, reszta drogi poza miastem, prędkości tak 80-90, jazda z klimą i koleżanką = 6.8-6.9 jakoś wyszło

Średnia po 16,200 km: 8.94 l/100 km, z czego 88-89% to miasto (odcinki po 2x14 km codzienne dojazdy do pracy w korkach). Teraz na lato będzie malało.


https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/89390

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jakieś chore te wyniki macie w tych 2 litrowych n43.. ja w n53 - tempomat 120 autostrada mam 6,8l-6,9l, miasto 12-12,5



cooooooooooo.. jakie Efficient Dynamics, w serii e9x daje Ci to tyle, że masz start stop i odzyskiwanie energii z hamowania, także wielkie g*wno

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Obniżony zawias od standardowego o 1cm (mniejszy opór), opony z oporem toczenia A/B, skrzynia biegów o innych przełożeniach. Servotronic zamiast hydraulicznej pompy wspomagania z paskiem do koła pasowego, elektryczna pompa wody zamiast hydraulicznej z paskiem do koła pasowego. U mnie od wału korbowego idzie pasek tylko na jedną rolkę do alternatora. :D


Jak pozbierasz to razem to jakąś oszczędność dostaniesz. No ale 12 l w mieście nie przebijemy :mrgreen:

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
jakieś chore te wyniki macie w tych 2 litrowych n43.. ja w n53 - tempomat 120 autostrada mam 6,8l-6,9l, miasto 12-12,5



cooooooooooo.. jakie Efficient Dynamics, w serii e9x daje Ci to tyle, że masz start stop i odzyskiwanie energii z hamowania, także wielkie g*wno

 

O ile N43 jest ponoć o 15% oszczędniejsze od swojego 4-cylindrowego odpowiednika, o tyle N53 jest już ponoć o 30% oszczędniejsze. Tak czy inaczej, 2.5-3 litry różnicy może być.

Ja podawałem wyniki przy licznikowych 145 i 150, przy 120 będzie na pewno oszczędniej, acz jeśli wynik który opisujesz jest prawdziwy, to na pewno wiele nie da się go przebić.


Z doświadczenia jednak wiem, że mają znaczenie takie czynniki jak wiatr czy chociażby nachylenie terenu. Przykładowo: ja jadąc z Gdyni do Torunia jechałem pod górkę = spalanie wyższe. Wracając z powrotem jechałem z górki = spalanie niższe. Nie wiemy w jaki sposób Ty jechałeś, ale z moich licznych obserwacji wiem, że najczęściej ludzie mają tendencję do pokazywania tych lepszych wyników. Poza tym: BC oszukuje trochę. Wszystko co ja podałem to jest z korekcją +5.3%, obecnie +7% dla niemal idealnych wyników. Więc Ty możesz tu się chwalić 7.0 l/100 km, spoko, ale w rzeczywistości to może być bardziej 7.5 lub więcej...

W mieście różnica z pewnością będzie największa, tutaj nie ma takiej siły by 3.0 R6 dorównało 2.0 R4, korków i ciągłego ruszania nic nie pokona.


Tu zresztą kolejny punkt, piszesz "miasto", a być może tym miastem jest jakaś pipidówa, gdzie są 2 skrzyżowania, a tak to cały czas prosta i 60-80 km/h. Plus jaki dystans? Ja jeżdżę 14 km w jedną stronę do pracy, jeśli Ty jeździsz 25 km, to też jest inaczej. Pojeździj w porannych korkach w dużym mieście na krótkim/średnim dystansie i zobaczymy czy zmieścisz się w 12.0 l/100 km. Sporo też zależy od tego czy silnik pracuje w trybie uwarstwionym, u mnie może być zapchany katalizator (nie jestem tego pewien), co też spowoduje podwyższone wyniki, gdzie Twój samochód może pracować inaczej jeśli np. często jeździsz trasy i katalizator się elegancko przepala.


Na sam koniec: masz też auto o 3 lata nowsze, to również może być drobna różnica na korzyść. Generalnie krótsze dystanse i niższe prędkości faworyzują mniejsze silniki. Zakup R6 z czysto logicznego punktu widzenia zaczyna nabierać sensu gdy jeździmy dużo na trasach i autostradach = można wykorzystać moc, a i spalanie nie będzie znacząco wyższe od wersji R4. Ja używam auta głównie w warunkach miejskich.


Skrzynia także robi różnicę, być może masz automat, a ten ma dłuższe przełożenia = niższe obroty = lepsze spalanie na trasie. Czyli trasa z górki+automat to najkorzystniejsze warunki dla Ciebie. Najbardziej niekorzystne to będzie z kolei duże miasto w godzinach szczytu -> tutaj będzie dużo gorzej vs 2.0 R4 manual.

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano
Obniżony zawias od standardowego o 1cm (mniejszy opór), opony z oporem toczenia A/B, skrzynia biegów o innych przełożeniach. Servotronic zamiast hydraulicznej pompy wspomagania z paskiem do koła pasowego, elektryczna pompa wody zamiast hydraulicznej z paskiem do koła pasowego. U mnie od wału korbowego idzie pasek tylko na jedną rolkę do alternatora. :D


Jak pozbierasz to razem to jakąś oszczędność dostaniesz. No ale 12 l w mieście nie przebijemy :mrgreen:

Taaa.. a jazda bez świateł w dzień to oszczędność 0,5 litra na 100 ...

Najważniejsze to PŁYNNOSC jazdy , a najlepsze wyniki są w przedziale prędkości średniej 60-90 .

Na N52B25 w E91 z 2005 roku uzyskałem 6,2 l/100 km przy średniej 70 km/h na niemieckiej landstrassie na odcinku ok 100 km w normalnym ruchu

Przyznaję że reset pomiaru był lotny na ciepłym silniku ...i na niemieckiej benzynie ... a potem nigdy więcej już tego nie powtórzyłem ...

Nie przeszkadza to oczywiście mieć ponad 12 na krótkich odcinkach w mieście w zimie ze średnią ok 40 czy ok 11 na autostradzie ze średnią ponad 150

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu zresztą kolejny punkt, piszesz "miasto", a być może tym miastem jest jakaś pipidówa, gdzie są 2 skrzyżowania, a tak to cały czas prosta i 60-80 km/h. Plus jaki dystans? Ja jeżdżę 14 km w jedną stronę do pracy, jeśli Ty jeździsz 25 km, to też jest inaczej. Pojeździj w porannych korkach w dużym mieście na krótkim/średnim dystansie i zobaczymy czy zmieścisz się w 12.0 l/100 km. Sporo też zależy od tego czy silnik pracuje w trybie uwarstwionym, u mnie może być zapchany katalizator (nie jestem tego pewien), co też spowoduje podwyższone wyniki, gdzie Twój samochód może pracować inaczej jeśli np. często jeździsz trasy i katalizator się elegancko przepala.

 

mam 7 km do pracy.. w zimę pod robotą silnik ma 75-80 stopni... olej nawet nie mówię bo wskazówka od temp oleju ani drgnie.. NOXa nie mam, wykodowany, także silnik non stop jedzie na mieszance bogatej, katów nie ma, bo mam customowe kolektory z wydechem 1:1 kopia supersprinta, tras nie robię w ogóle, 30 dni w miesiącu miasto - aglomeracja Śląska, także z tą pipidówą to też nie trafiłeś.. skrzynia manual :) ogólnie w korku paliwo wręcz spier*ala, a nie ucieka :P także grunt to w miarę płynna jazda

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Taaa.. a jazda bez świateł w dzień to oszczędność 0,5 litra na 100 ...

Najważniejsze to PŁYNNOSC jazdy , a najlepsze wyniki są w przedziale prędkości średniej 60-90 .

Na N52B25 w E91 z 2005 roku uzyskałem 6,2 l/100 km przy średniej 70 km/h na niemieckiej landstrassie na odcinku ok 100 km w normalnym ruchu

Przyznaję że reset pomiaru był lotny na ciepłym silniku ...i na niemieckiej benzynie ... a potem nigdy więcej już tego nie powtórzyłem ...

Nie przeszkadza to oczywiście mieć ponad 12 na krótkich odcinkach w mieście w zimie ze średnią ok 40 czy ok 11 na autostradzie ze średnią ponad 150

 

Co do świateł, to to też już mierzyłem :P Przynajmniej w moim poprzednim aucie, załączenie świateł powodowało wzrost zużycia paliwa o 0.1 l/h/ Czyli jak jedziemy ze średnią prędkością 100 km/h, to przekłada się to na 0.1 l/100 km. Średnia prędkość w mieście to jednak bardziej 33 km/h (i to nie zawsze), więc to jest wzrost o ~~ 0.3 l/100 km :) I tak zgadzam się, najważniejsze to płynność jazdy, zmiana biegów jakoś przy 2200-2700 to już tam jedno, ale najważniejsze to nieużywanie hamulca, czyli: hamowanie silnikiem. Wtedy dojeżdżając do świateł spalanie mamy 0 l/100 km, a hamując zamieniamy energię w ciepło, tego odzyskać się prawie nie da (no chyba, że w bardzo nowoczesnych autach, w E90 jest jedynie odzysk energii gdy się hamuje silnikiem -> akumulator jest doładowywany -> później przez jakiś czas nie ma potrzeby korzystania z alternatora, póki stan naładowania znowu nie spadnie poniżej pewnego poziomu i cykl się powtarza). Paliwa też testowałem różne, ale różnicy nie stwierdziłem, poza tym dodatkiem od Millersa. To faktycznie coś dało.

 

mam 7 km do pracy.. w zimę pod robotą silnik ma 75-80 stopni... olej nawet nie mówię bo wskazówka od temp oleju ani drgnie.. NOXa nie mam, wykodowany, także silnik non stop jedzie na mieszance bogatej, katów nie ma, bo mam customowe kolektory z wydechem 1:1 kopia supersprinta, tras nie robię w ogóle, 30 dni w miesiącu miasto - aglomeracja Śląska, także z tą pipidówą to też nie trafiłeś.. skrzynia manual :) ogólnie w korku paliwo wręcz spier*ala, a nie ucieka :P także grunt to w miarę płynna jazda

 

Niektórzy wkładają emulator NOx, wówczas samochód pracuje w zasadzie tak jak przedtem, jedynie tyle, że...emituje trujące związki NOx do środowiska (ciężko powiedzieć jak dużo). Manual na pewno pomaga utrzymać się w przedziale 12-13 w mieście. Masz z pewnością dłuższe przełożenia w R6 niż w R4, więc na 6stym biegu niższe obroty. U mnie przy licznikowych 150 km/h jest 3400 rpm. Działa Ci start stop? U mnie coś ostatnio prawie wcale nie chce się włączać, a w zeszłym roku bardzo chętnie się włączał, aku jest nowy. Może to zapchany kat, trzeba będzie znowu przegonić.

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
start stop jak i keyless od razu wykodowane, najgorsze dziadostwa jakie miałem w samochodzie

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 lata później...
Opublikowano
start stop jak i keyless od razu wykodowane, najgorsze dziadostwa jakie miałem w samochodzie

 

Dlaczego keyless Twoim zdaniem to dziadostwo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.