Skocz do zawartości

Czy wymieniać cały rozrząd + popychacze, wałek ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kolejnye pytanie iproblem :mad2: , szykuje mi siewymiana rozrzadku sadze , że za jakieś 5tyś, w związkuz tym, że posiadam silnikm40 w który ponoc lubi takie wymiany :mrgreen: , dla lepszej pracy,zastanawiam się co i jak wymienic... Silnik lekko klepie na zimnie przy odpaleniu, czasami zdarza się, że dopóki sie lekko nie rozgrzeje słychać lekkie cykanie , które ustaje kiedy przekraczam 2tyś obrotów zupełnie :mad2: , będę zmieniał sprzęgło, więc mechanik powiedział mi, że i tak trzeba wyjąc skrzynię... i może wtedy bym zrobił wszystko, tylko teraz:

 

Ile to bęędzie mnie kosztowało?

Czy trzeba robić wszystko, pomijam rozrząd bo to wiadomo, ale coz tym wałkiem popychaczami itd moze jeszcze coś, i chodzi o koszta, co jest priorytetem, czy warto robić coś na raty w ogóle, czy jest jakas zasada, która mówi, że wymienia sie coś razem z czymśpowiedzmy

 

Proszę o fachową pomoc, w związku z tym , że nie znam sie na tym, a chciałbym zweryfikować różne opinie

z gry dziekuje i pozdrownienia :P

Opublikowano

Czes Kolego. znów sie spotykamy...

 

ja sie na tym nie znam. ale dam ci namiary na sprawdzonego goscia. On zna się na mechanice, bo poprostu sam w tym siedzi. Jego dane dostałem od Mirka Tomeckiego-też forumowicza, więc do dzieła i pytaj go śmiało. :cool2:

 

To jego namiary:

Podam ci adres email do niego :[email protected] i numer GG: 5152912 .napisz do niego a on napewno ci pomoże.Pozdrawiam i powodzenia

 

Aha...

na Forum ma nick "Robertbmw"

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano

Wszystko zalezy od tego jak ci silnik chodzi. Jezeli poza tym cykaniem nic sie nie dzieje to wymien tylko pasek i rolki.

 

będę zmieniał sprzęgło, więc mechanik powiedział mi, że i tak trzeba wyjąc skrzynię... i może wtedy bym zrobił wszystko

 

co ma skrzynia do rozrzadu a tym bardziej wymiany walka i popychaczy.

Nie daj sie nabrac na to.

Walek, dzwigienki i popychacze w M40 wyjmuje sie bez sciagania glowicy a tym bardziej skrzyni biegow.

Opublikowano
Skrzynia do tego nie ma nic to wiem:), ale ponoctrzeba zdjąc skrzynie żeby zmienić sprzęgło, bo juz sie kończy a nie hcce żeby mnie to zaskoczyło i zebym kiedys nie ruszył po prostu z miejsca bez biegu :mad2:
Opublikowano

Och jak ja bym chcial,zeby u mnie tylko cykala taka cykada :P

Jezeli ci tylko cyka ,to nic nie wymieniaj.A jezeli masz za duzo kasy ,to mozesz wymienic tylko popychacze i olej.Reszte wymienisz jak Ci porzadnie zacznie klepac i silnik nie bedzie sie chcial wkrecac na wysokie obroty.

pozdrawiam

Opublikowano
Hehe za duzo kasy to nie mam , chyba nie ma takich ludzi naprawde:) :lol: ... a warto wymieniaćsame popychacze tylko bez wałka i dzwigienek,czy jest sens klasc nowe na stare rzeczy ktore sa wyrobione??nie mam pojecia bonie znam sie na tym zbytnio:(
Opublikowano
to musi ocenic mechanik...wystarczy ze zdejmie pokrywe zaworow i wszytsko jak na dloni widac...jezeli tylko lekko ci cykaja zaworki i rano przez chwile to wystarczy wymienic same popychacze jezeli walek i krzywki okaza sie wporzadku...
Opublikowano

mialem to samo wałek na bank do wymiany a reszte też bym proponował

mnie z robotą wyniosło to 1200zł

1000 za czastki a 200 robota

Opublikowano
wracając do tematu, chciałem się zapytac i zweryfikowaćswoje dane :wink: jaki rozrząd tzn pasek i te trzy rolki można kupić bez przejmowania się tym, ze zaraz coś peknie itd. jakie zaleca się najlepiej montować do m40, są jakieś najlepsze firmy, gdzie to najlepiej dostac,czy warto z allegro chociażby, czy lepije isc do sklepu i dac sobie siana z wysyłkami??
Opublikowano
Jezeli tylko cyka na zimnym to nic nie zmieniaj.

 

 

Dołączam się. Na razie nic nie kombinuj. :D

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

Z m40 jest tak. Jeżeli Ci ładnie się wkręca na 1 2 3 do odcięcia, żwawo i bez problemu, nic nie kuleje, a jedynie cyka, to nie przejmuj się tym. Tylko olej sobie zmień na 5w40, żeby w przyszłości nie było f.u.c.k.u.p.u z tym jaki ja miałem.

Fakt faktem jak okaże się że wałek masz we wzorcowym stanie, dźwigienki również a tylko popychacze cykają i chcesz się tego pozbyć, możesz tylko je wymienić. ale tylko pod warunkiem że reszta będzie w stanie idealnym. Inaczej zużyty wałek czy dzwigienki mogą rozklekotać nowe popychacze, i na odwrót.

Co do rozrządu, to jak masz wymieniać, to całość.Rolki i pasek.

 

Aby wymienić popychacze i dźwigienki, wystarczy tylko zdjąć pokrywę zaworów, nic więcej. Aby wyjąć wałek, trzeba zdjąć pasek rozrządu, więc jak będziesz robił rozrząd, warto się dogadać że w razie czego i wałek wymienisz, jak okaże się że jest zużyty.

Minimalne zużycie wałka, popychacza czy dźwigienki, może powodować nie wkręcanie się silnika na obroty.

Opublikowano

Narazie wkręca sie na obroty bez problemów, co prawda teraz go nie katuje ze względu na mrozy, ale wkreca sie w granicach 5 6 tys bez problemow, no chyba że jest nierozgrzany i jade nim dopiero co ruszywszy spod domu po calej zimnej nocy, ale takzrobilem tylko raz i nie masensu cisnac silnika na zimno, szkoda go :| .

 

Kyokushin wpomniałes, że jak wymienia sięwałek to rzeba zdjąc pasek rozrządu, więc jak teraz wymienie rozrzad pasek +rolki to później mechanik znowu przy wymianie wałka będzie zdejmował pasek, czy to mu nie zaszkodzi, jego żywotności itd :?: :!: Tu znalazłem coś takiego :

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=83248324/

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=82120193/

 

Czy warto coś takiego, jakiej firmy najlepiej?? pasek i rolki do bmw m40

Opublikowano
Nie ma żadnego odezwu na ten temat :? , zbyt trudne pytanie czy co :) a tak serio, to jakiej firmy kupić rozrząd tzn pasek i rolki, jakie robi bmw fabrycznie, co kupić, żeby nic sie nie stało....payrzyłem na allegro, ale mam jakieś wątpliwości, szukałem na forum i dokładnie nie znalazłem odpowidzi odnośnie firmy która produkuje względnie dobre rzeczy w związku z rozrządem, słyszałem, ze pasek GATESA jest w porządku a co z rolkami SKF, co to jest ....co wybrać d0 m40
Opublikowano
kup pasek jakiejs znanej firmy - tak jak wymieniles Gates,Bosch, Contitech itp...roznica jest tylko w cenie, rolki firmy SKF sa bardzo dobre. A raz zdjetego paska sie juz nie zaklada - przynajmniej ja wychodze z takiego zalozenia....zaoszczedzisz 40 pln a pozniej placz..

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Okej czyli gates i skf, ale gdzie zostały wyprodukowane te czesci tzn rolki sa SKf ale niemieckie czy jakie gatesjaki dokladnie, chodzi mi o miejscie produkcji, mianowicie, żeby nie było niewiadomo skąd :mad2: , ponoc trzeba uważać na ilosc ząbków na pasku bo nawet te fabryczne niby z katalogu moga nie pasowac czasami, jak u Ciebie ten zestawik
Opublikowano
Wymienione tu firmy to firmy" pierwszego wsadu"do bmw , mercedesa , opla vw itp. i nie ma znaczenia gdzie wyprodukowano i np. firma INA "też pierwszy wsad " roli rozrządu produkuje w Kanadzie (i tylko tam ) a rolki i napinacze pasków mikro tylko i wyłącznie w Słoweni . I gdybyś się uparł i chciał kupić rolkę lub napinacz firmy INA produkcji made in germany ( choć firma INA jest typowym niemcem ) to nie kupisz bo w Niemczech pozostała tylko produkcja sprzęgieł . Ps. tak tak trzeba uważać na ilość zębów by przez przypadek nie założyć łańcucha od Husqvarny :twisted2:

Syrena z sercem od rekina!

http://img264.imageshack.us/img264/227/resize1yf.jpg


Duże Zdjęcie

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Wczoraj wymieniałem pasek rozrządu i przy okazji oglądałem wałek rozrządu, bo klepie mi niemiłosiernie. Po oględzinach stwierdziłem, że nie jest jeszcze za bardzo zużyty. Postanowiłem powyciągać szklanki i tu jest problem. Czytałem, że nie trzeba ściągać do tego wałka. Więc pytanie jak to zrobić, czy jest do tego jakiś specjalny przyrząd ??

Przy okazji zobaczyłem, że kopułka i palec są już powypalane na maxa, więc zamówiłem i też dziś wymienie.

 

Czy może się okazać, że po wymianie samych szklanek silnik ucichnie. Jeżdżę na półsyntetyku i samochodzik nie ma problemu wkręcić się do 6200obr/min przy przebiegu 250.000km.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.