Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW 735i 1990 rok

 

 

Problem sie zaczal wczoraj (auto mam caly tydzien) - jechalem w korku i nagle wskazowka zaczela dochodzic do czerwonego pola i po kilkunastu sekundach wrucilo do normy. Od wczoraj wogole nie dzialalo ogrzewanie.

 

Dzisiaj bylo juz ostro bo calkiem weszlo na czerwone, zaczela sie przegrzewac wiec wylaczylem silnik. Okazalo sie ze silnik jest zimny - to by wyjasnialo dlaczego orzewanie nie dziala (nie mam klimy) ale woda w chlodnicy zagotowana. Odkrecilem zbiornik z olejem (w poszukiwaniu wlewu do chlodnicy -:-)) olej zimny, silnik zimny - plyn w choldnicy zagotowany.

 

Srednio znam sie na silnikach - na moj gust termstat - podobno z powodow przymrozkow takie cos sie zdarza. Dziwi mnie jednak ze wskaznik temp. dotyczy temp. oleju a olej jest zimny, silnik tez wiec nie wiem dlaczego plyn w chlodnicy nagrzany. Dodam ze ten gruby przewod idacy od chlodnicy do silnika (stojac naprzeciw auta przewod z prawej strony) byl bardzo nagrzany.

 

Powiedzcie prosze co to moze byc bo mam nadzieje ze nie przekonam sie ze BMW oznacza Bedziesz Mial Wydatki :shock: :?

 

 

ps. do chlodnicy dolalem 1 litr plynu wiec troche ubylo

Opublikowano

Masz totalnie zapowietrzony uklad chlodzenia lub ewentualnie tak jak piszesz termostat. Jak go odpowietrzyc znajdziesz w watkach na forum.

 

Dziwi mnie jednak ze wskaznik temp. dotyczy temp. oleju

Od kiedy wskaznik temperatury mierzy temperature oleju?? Mierzona jest temperatura plynu chlodzacego (czujnik temperatury w glowicy)

Opublikowano

a no chyba ze tak - jak mowilem - nie znam sie :)

 

ale i tak dziwi mnie od czego nagrzal sie plyn w chlodnicy skoro silnik jest zimy :)

 

dzieki wielkie, troche mi ulzylo

Opublikowano
Masz totalnie zapowietrzony uklad chlodzenia lub ewentualnie tak jak piszesz termostat. Jak go odpowietrzyc znajdziesz w watkach na forum.

 

Dziwi mnie jednak ze wskaznik temp. dotyczy temp. oleju

Od kiedy wskaznik temperatury mierzy temperature oleju?? Mierzona jest temperatura plynu chlodzacego (czujnik temperatury w glowicy)

a oprucz tego może być jeszcze zamarznięta chłodnica.

Opublikowano
płyn w chłodnicy? czy prędzej w zbiorniczku wyrównawczym.

i tu pojawia sie problem bo w kazdym innym aucie wiedzialem co gdzie jest ale nie mam pojecia gdzie w BMW jest zbiornik wyrownawczy :) W kazdym razie Odkrecilem lekko korek i bulgotal zagotowany plyn.

Opublikowano
i tu pojawia sie problem bo w kazdym innym aucie wiedzialem co gdzie jest ale nie mam pojecia gdzie w BMW jest zbiornik wyrownawczy :) W kazdym razie Odkrecilem lekko korek i bulgotal zagotowany plyn.
Można powiedzieć że tam gdzie korek jest zbiorniczek wyrównawczy.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano

no to w takim razie tam plyn byl goracy - gotowal sie, sorki za nabijanie postow ale troszke sie przestraszylem bo jeszcze miesiac temu mialem honde civic ktora sie psula srednio raz na tydzien a kazda naprawa >800 zl :]

 

ostatnie pytanie - poczytalem troszke forum i widze ze w wiekszosci przypadkow to jest wina badziewnego plynu w chlodnicy - w moim bmw plyn byl wymieniany niedawno (2-3 tyg temu) latwo sie domyslic ze mechanik musial wlac jakis badziewny i jeszcze latwiej ze sie do tego nie przyzna - czy nie powinienem po prostu zawiesc auto jutro do garazu wylac z niego plyn i wlac "pewny" ?

 

nie sadze zeby mogl zamarznac ale auto stoi "pod chmurka" a warsztat bedzie otwarty dopiero w poniedzialek wiec nie chce ryzykowac...

 

W moim pierwszym aucie mialem przypadek ze zaskoczyly mnie przymrozki co skonczylo sie calkowitym zamarznieciem plynu (rozcienczonego woda) w chlodnicy - w efekcie przy odpaleniu zerwal sie pasek rozrzadu. pogielo zawory, chlodnica peknela z zimna i malo co nie popekal caly silnik - zamarznieta woda robi swoje - tylko dobrze ze to bylo tanie autko.

Opublikowano
... no to wiesz czym to się kończy , dolej też koncentratu troche do tego płynu do spryskiwaczy - też nie wiadomo czym zalany , jak zamarznie to zbiorniczek szla trafi albo spalisz pompkę ...
* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
wylej stray plyn i zalej zupelnie nowym ktory sam kupisz i bedziesz wiedzial co wlewasz a jak bedziesz mial spuszczony plyn sprawdz termostat jak bedziesz wlewal plyn porzadnie odpowietrz ja i to powinno pomoc

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
stary nie wylewaj nowego płynu! jedz do jakiejś stacji obsługi niech ci zrobią pomiar płynu do ilu nie zamarza. jak będzie lipny to go wtedy zmień a jak nie to albo zapowietrzony albo termostat.
Opublikowano
Wygląda na to że nie ma obiegu a to może być spowodowane zapowietrzeniem układu, awarią pompy, zamarzniętą "wodą" w ukł. chłodzenia. Płyn możesz bardzo prosto sprawdzić pobierając próbkę i wkładając w plastikowym naczyniu do zamrażalnika. Jak sie zrobi kaszka to też jest do wymiany

60 też mi sparawia przyjemność ;-) hehe

http://img57.imageshack.us/img57/4166/avatar2ym6.jpg

Opublikowano

Witam

Prawie pewne,ze nie otwiera sie termostat :!:

Plynu nie wylewaj,jezeli przy tych mrozach nie zamarzl ,to jest ok

Awaria pompy raczej wykluczona,bo i tak obieg by byl.

Zapowitrrzenie ukladu mozliwe,ale ja stawiam na termostat.

pozdrawiam

Opublikowano

panowie, o czym my tu gadamy. Mechanik wymieniał mu płyn i nie odpowietrzył i tyle. jestem ciekawy ile płynu ci wlał, popytaj powinno koło 10 literków wejsc. To jedna sprawa.

Dlatego podejrzewam zapowietrzenie bo napisałeś ze ci nei grzał a to juz pierwszy znak o poważnym zapowieterezniu układu. We wczesniejszych samochodzikach układy sie same odpowietrzały takze niektórzy mechanicy (pseudo) nawet nie wiedza ze w BMW nalezy dokładnie odpowietrzyć układ zgodnie z procedurą. Jak tego nei zrobisz to zanika ci granie i przegerzewasz go. gdyby to był termostat uszkodzony to by grzał jak wściekły, czyli wg mnie na 99% zapowietrzony masz układ. I nie przegrzewaj go ponownie bo czeka ciebie duuży wydatek i robocizna zmiany głowicy :o jak już nie nabroiłes ta jazdą na czerwonym polu

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Dokładnie!

Na 100 % miałeś zapowietrzony silnik. Zrobił ci się korek powietrzny w układzie chłodznia silnika, pomimo tego że mechanik napełnił całkowicie chłodnicę i zbiornik wyrównawczy.

Proponuję napełnić układ i bardzo starannie odpowietrzyć. Sprawdź później czy na powierzchni płynu w zbiorniku wyrównawczym nie ma plam oleju. Świadczyłoby to o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą w wyniku przegrzania. Radzę również po tym wszystkim częściej sprawdzać poziom oleju.

Opublikowano
dodam tylko do mojego ostatnigo postu ze niektórzy mechanicy nei wiedza o tym ze trzeba stary płyn spuścić także z bloku i spuszczają tylko z chłodnicy a nastpenie nalewaja nowy tylko 4 literki i zadowoleni sa ze wymienili płyn, a tu zonk, Trzeba spuścić z chłodnicy i bloku, nastpenie, zalać i odpowienio odpowietrzyć. Za głupote mechaników płacą użytkownicy

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
panowie, o czym my tu gadamy. Mechanik wymieniał mu płyn i nie odpowietrzył i tyle. jestem ciekawy ile płynu ci wlał, popytaj powinno koło 10 literków wejsc. To jedna sprawa.

Dlatego podejrzewam zapowietrzenie bo napisałeś ze ci nei grzał a to juz pierwszy znak o poważnym zapowieterezniu układu. We wczesniejszych samochodzikach układy sie same odpowietrzały takze niektórzy mechanicy (pseudo) nawet nie wiedza ze w BMW nalezy dokładnie odpowietrzyć układ zgodnie z procedurą. Jak tego nei zrobisz to zanika ci granie i przegerzewasz go. gdyby to był termostat uszkodzony to by grzał jak wściekły, czyli wg mnie na 99% zapowietrzony masz układ. I nie przegrzewaj go ponownie bo czeka ciebie duuży wydatek i robocizna zmiany głowicy :o jak już nie nabroiłes ta jazdą na czerwonym polu

 

Dokładnie zgadzam się z opinią kolegi. Dziś właśnie przerabiałem zepsuty termostat. Ogrzewanie działało 200 % temperatura dochodziła do czerowonego pola więc co 5 min jazdy postój :mad2: a chłodnica zimna :cry2:

Przewody wlotowe gorące a wylotowe zimne.

Jakby nie te mrozy to by mnie chyba sznureczek czekał bo inaczej to by go nie wystudził. Nie cierpię zimy ale dziś byłem wdzięczny za 22 stopnie na minusie :norty:

Opublikowano

Mam podobny problem...wczoraj robilem trase 200 km i wszystko bylo ok pozniej wieczorem wzialem auto i po przjechaniu 1,5 km samochod jakos dziwnie zaczal jechac tak jakby paliwo sie konczylo wiec przelaczylem na benzyne bylo normalnie

(gaz mialem tez) patrze a tu wskazowka od temperatury dochodzi do czerwonego pola :shock: Wylaczylem auto chwile poczekalem i migiem do domu wrocilem... Dzisiaj rano poszedlem sprawdzic co sie dzieje z tym wszystkim. Odpalilem silnik zagrzalem a tu znowu to samo z tym ze dzisiaj na benzynie chodzil. W aucie zimno nie leci cieple powietrze- wczoraj grzal ladnie. Stojac przodem do auta to weze po prawej stronie wchodzace tam gdzie termostat sie znajduje sa gorace, a z lewej strony waz jest zimy. Silnik cieply chlodnica ciepla natomiast parownik jest zimny i przewody do niego dochodzace tez sa zimne. Na gaz sam nie przelacza bo nie ma temperatury parownika ale moge przelaczyc recznie na gaz i wtedy chodzi. Czy to zapowietrzony uklad??? W tamtym tygodniu byl zmieniany plyn... Czy moze cos z termostatem?

Opublikowano
Czy to zapowietrzony uklad??? W tamtym tygodniu byl zmieniany plyn... Czy moze cos z termostatem?

 

A odkręcałeś odpowietrznik przy termostacie ? Jeśli leci piana to jest zapowietrzony.

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
Mam podobny problem...wczoraj robilem trase 200 km i wszystko bylo ok pozniej wieczorem wzialem auto i po przjechaniu 1,5 km samochod jakos dziwnie zaczal jechac tak jakby paliwo sie konczylo wiec przelaczylem na benzyne bylo normalnie

(gaz mialem tez) patrze a tu wskazowka od temperatury dochodzi do czerwonego pola :shock: Wylaczylem auto chwile poczekalem i migiem do domu wrocilem... Dzisiaj rano poszedlem sprawdzic co sie dzieje z tym wszystkim. Odpalilem silnik zagrzalem a tu znowu to samo z tym ze dzisiaj na benzynie chodzil. W aucie zimno nie leci cieple powietrze- wczoraj grzal ladnie. Stojac przodem do auta to weze po prawej stronie wchodzace tam gdzie termostat sie znajduje sa gorace, a z lewej strony waz jest zimy. Silnik cieply chlodnica ciepla natomiast parownik jest zimny i przewody do niego dochodzace tez sa zimne. Na gaz sam nie przelacza bo nie ma temperatury parownika ale moge przelaczyc recznie na gaz i wtedy chodzi. Czy to zapowietrzony uklad??? W tamtym tygodniu byl zmieniany plyn... Czy moze cos z termostatem?

 

Ja też postawiłbym na zapowietrzony układ bo skoro chłodnica ciepła to termostat puścił. U mnie przy zaciętym termostacie chłodnica była lodowata za to ogrzewanie działało 300 % :mrgreen: :cry2:

Opublikowano
Wyglada na to ze mam konkretnie zapowietrzony uklad :duh: Odkrecilem srubke na obudowie termostatu i polecialo na poczatku troche plynu a pozniej dawalo powietrze i troche plynu co jakis czas. Chyba cos zle robie bo to chyba niemozliwe zeby caly czas dawalo samo powietrze. Robilem to na wlaczonym silnik i ogrzewaniu na max. Moze padla pompa wodna....Jak sprawdzic czy dziala??Troche sie odpowietrzyla bo juz nawet na gazie chodzi a tak to plyn nie dochodzil do parownika i byl zimny teraz juz tam dochodzi. Z ogrzewania nie leci cieple powietrze wiec pewnie nagrzewnica jeszcze zapowietrzona. Srubke odpowietrzania odkrecic jak jaka bedzie temperatura silnika?? Od razu po odpaleniu czy wskazowka pionowo czy wczesniej? Korek od zbiornika wyrownawczego powinien byc zakrecony tak? P O M O C Y
Opublikowano

Dokladnie taka sytuacje przerabialem nie dawno ,przewod chlodnica-termostat goracy a termostat-chlodnica zimny . Auto sie przegrzewa odopowietrzylem ale niewiele to dalo po wymianie termostatu wszystko cacy :D .

Oprocz termostatu jest jeszcze pompa ktora moze nie wzbudzac obigu plynu.

Tak jak radza koledzy pierwsze odpowietrzyc jesli nie pomoze ja stawiam na termostat.

daj znac co bylo ,pozdrawiam

Opublikowano

Witam i proszę o DOKŁADNĄ INSTRUKCJĘ JAK NALEŻY ODPOWIETRZAĆ układ chłodzenia :!: u mnie w e32 3,5 l w czasie mrozów puścił wąski wąż-jego zacisk nie ściskał zmrożonego,skurczonego przewodu co wchodzi w chłodnicę od strony kierowcy.KALTWASSERSTAND nie wyskoczył :?: chyba go zmroziło bo latem działał :mrgreen:wskazówka temperatury silnika ma opory aby dojść do pionu,nawiew od strony pasażera raz chłodny,po wyskoku ok.,wczoraj SYBERIA :cry2: płynu zwiało ok.1 litra,dolałem,poziom się trzyma

SZUKAŁEM NA POSTACH ale 1 radzi tak,2 inaczej,3 jeszcze mądrzejszy od pozostałych :mad2: WIĘC JAK MA TO ODPOWIETRZENIE WYGLĄDAĆ PRAWODŁOWO :?: :?: :?: PROSZĘ OPISAĆ DOKŁADNIE :modlitwa:

 

Z GÓRY DZIĘKI JACA szczecin

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja u mnie odpowietrzałem system na stary sposób. Odkręciłem tą nakrętkę na chłodnicy (koło zbiornika wyrównawczego) i „pompowałem” płyn ściskając i puszczając węże wychodzące z termostatu do chłodnicy i powrotny od chłodnicy do silnika. Oczywiście trzeba uzupełniać płyn w zbiorniku wyrównawczym jednocześnie. Pompowanie kontynuowałem do czasu gdy płyn zaczął pryskać przez odpowietrznik.

Tylko, że ja spuszczałem płyn jedynie z chłodnicy, nie spuszczałem płynu z bloku (musiałem wyciągnąć chłodnice by uszczelnić zbiornik wyrównawczy, uszczelka puściła).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.