Skocz do zawartości

530d 218ps zapchany DPF co radzicie ?


Sprinter313

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

530d 218 ps 2004r. Przebieg 221 tyś,zapchany DPF stało się to juz przy 200 tyś odziwo komputer tego nie pokazuje. Byl dwa razy czyszczony chemicznie,wystarczyło na 200 km i znowu lipa. Teraz jest tak zapchany że auto ledwo co rusza i jedzie max 100 km/h. Co radzicie? Wyciąć,wymienić wkład? lub inne propozycje - prosze o pomoc

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego popróbuj dynamicnie pojeździć może sie odepcha.....a jesli nie to zrób tak jak ja:) - wytnij gada!!!!!!! Ja wyciąłem i nie najmniejszego problemu oczywiście czasem lekkiego dymka puści ale nie jest to nagminne i zdarza się głównie jak mocno wcisne gaz...przynajmniej mam teraz problem z głowy, na kompie nie świeci sie żadna kontrolka ani nic po usunięciu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego popróbuj dynamicnie pojeździć może sie odepcha.....a jesli nie to zrób tak jak ja:) - wytnij gada!!!!!!! Ja wyciąłem i nie najmniejszego problemu oczywiście czasem lekkiego dymka puści ale nie jest to nagminne i zdarza się głównie jak mocno wcisne gaz...przynajmniej mam teraz problem z głowy, na kompie nie świeci sie żadna kontrolka ani nic po usunięciu.

Ale usunąłeś go mechaniczne i z systemu auta czy tylko mechanicznie? Jak koszt takiej zabawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

A moze wyjedz na trase okolo 300 km i pozwol mu sie przeczyscic , jak po czyszczeniu chemicznym nie pomaga to moze problem nie tkwi tylko w DPF-ie.

Przy tym przebiegu to i tak okres na sprawdzenie tego filtra, moze filtr sie nie dopala z powodu temperatury silnkia ( zbyt niska) sprawdz termostaty bo dopalanie DPF-a odbywa sie po osiagnieciu temp min 75 stopni. Napisz jak dlugo posiadasz to auto i gdzie jezdzisz ( trasa - miasto)???

Temperature sprawdzisz w ukrytym menu , poczytaj na forum .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
podłącze sie do tematu. U mnie tez zadnej kontrolki nie widać. Auto jezdzi w miare normalnie, po shamowaniu okazało sie ze brakuje mu 15km i ponad 50 momentu. Błędy DPF'a zalega 50g w nim (czy to duzo?) Turbina tez niedomaga, z tego co pamietam to zamiast 2300 dmucha ok 2000? aa i jeszcze jakis błąd "nadcisnienie w wydechu". Nie byl czyszczony chemicznie. Co radzicie? wymuszone wypalanie? Dodam jeszcze ze ostatnio wymienione 2 termostaty, nie wiem od kiedy stare byly uszkodzone poniewaz dopiero ostatnio na to wpadlem a auto mam od 3 mcy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jestem świeżo po czyszczeniu Dpf (wypalaniu)

autem byłem u mechanika i podpiął komputer coś poklikał (dokładnie nie powiedział TAJEMNICZY JAKIŚ :) ) powiedział by przegonić auto tak z 50km i wrócić :)

po czym zrobił to samo i się uspokoiło na jakieś dwa dni i błąd wyskoczył.

stwierdził że tak będzie przez jakiś czas, trochę mnie to martwiło bo mieszkam w Niemczech i trzeba było wracać :)

wiec mechanik stwierdził że jak będę startował to mam przed wyjazdem podjechać i kolejny raz komp podłączony trzy minuty i w drogę.

przez około 300km błąd wyskakiwał ale kiedy gasiłem auto kasował się i po kilku km pojawiał się aż w pewnym momencie znikło w czasie jazdy i jest spokój :cool2: :cool2: :cool2:

 

po czym spalanie zaczęło spadać i auto dostało mocy ale od startu do celu zrobiłem 980km

 

myśle że warto próbować to reanimować i przepalić niż wycinać środek a na to jest zawsze czas, takie moje zdanie :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będziecie reanimować, wypalać, czyścić, wstawiać nowe ori lub zamienniki, a i tak problemu się nie pozbędziecie.

W przelatanych dieslach to dziadostwo się nie sprawdza!!!

Padnie ci przepływka = zapchany dpf

padnie wtryskiwac = zapchany dpf

padnie turbo = zapchany dpf

padnie przepustnica = zapchany dpf

padnie termostat = zapchany dpf

częsta jazda po miescie = zapchany dpf

Wymieniać jeszcze??

Posiadam e60 od 2 i pół roku i największym problemem był dla mnie DPF!!! Jesli posiadacie program diagnostyczny bmw i nie macie co robić z czasem to DPF jest dla was.

W innym przypadku dam wam rade nie nabierajcie sie na wstawianie nowego DPF ani czyszczenie to strata czasu i pieniędzy. Prędzej czy póżniej wszystkie e60 będą jeżdzić bez korka w d...e. Mieszkacie w w niemczech?

Kupcie sobie benzyniaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego jestem zdania ze tylko benzyna.

 

A ja jestem zdania, że po pierwsze nie kupuje się zarżniętych aut, a po drugie jak się kupuje auto to się go utrzymuje w należytym stanie ;)

Sprawny samochód nie będzie zatykał sobie sam DPFu.

 

Oczywiście DPF to chory wynalazek, który w imię ekologii jest tylko źródłem problemów. Jednak jeśli moje auto go ma, to ma w nim być. Aż mi się ze złomnika jeden wpis przypomniał http://7er.pl/showthread.php/38200-Historia-z-mora%C5%82em-czyli-quot-polski-Janusz-vs-in%C5%BCynierowie-BMW-quot (wiadomo, że przekombinowany, ale zakresla pewną tendencję ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego jestem zdania ze tylko benzyna.

 

A ja jestem zdania, że po pierwsze nie kupuje się zarżniętych aut, a po drugie jak się kupuje auto to się go utrzymuje w należytym stanie ;)

Sprawny samochód nie będzie zatykał sobie sam DPFu.

 

Oczywiście DPF to chory wynalazek, który w imię ekologii jest tylko źródłem problemów. Jednak jeśli moje auto go ma, to ma w nim być. Aż mi się ze złomnika jeden wpis przypomniał http://7er.pl/showthread.php/38200-Historia-z-mora%C5%82em-czyli-quot-polski-Janusz-vs-in%C5%BCynierowie-BMW-quot (wiadomo, że przekombinowany, ale zakresla pewną tendencję ;) )

 

 

Heh.. auto nie musi być zarżnięte, żeby zapchało DPF, wystarczy mała awaria o, której nie będziesz wiedział. Padnie ci przepływka nawet nie będziesz wiedzial kiedy. Jeśli sie w pore nie zorientujesz to i drive ci przypomni, ale będzie już za późno. Po czymś takim możesz go odetkać np chemią, ale każda taka sytuacja pogarsza właściwości DPF-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dpf uwalic moze turbina karmiaca olejem wydech...

mam drugiego diesla z przebiegiem 140tys i na dzien dzisiejszy fakt posiadania dpfu to szcz, techniczny ... w bmw przy 160tys olejem zaczela t walic i byl zapchany dpf (1,5 roku temu auto z 2008)... moze tez troche styl eksploatacji byl istotny (auto duzo jezdzilo po miescie ale drugi moj diesel tez jezdzi duzo po miescie i nic sie nie dzieje)

DPF byl regenerowany w jakiejs firmie za tysiaka (slady rozcinania: ale czy srodek wymieniali czy czyscili to nie wiem: jest srodek bo go widac)/kupilem auto ze zdemontowanym DPFem po regeneracji/, jak narazie 30tys przejechalem i nic sie nie dzieje (T zmienilem na nowke za ponad 3 patyki)

BMW nie udalo mi sie przylapac jak wypala... drugiego diesla umiem rozpoznawac (delikatnie wyzsze obroty na boegu jalowym i taki poglos inny pracy silnika)... generalnie jezeli ktos nie jezdzi 100% miacho raczej dpf powinien nie sprawiac problemow.

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.