Skocz do zawartości

E90 318i 320i N43 brzydka praca silnika


Robertas

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj akurat teoretycznie mógł zarejestrować katalizator tuż przed Twoim przyjazdem, co by uniknąć błędów związanych z całym układem NOx ale mała szansa na to. Choć dałoby się to w łatwy sposób sprawdzić. Przejechać z 10 km i wtedy zasiarczenie powinno wynosić już 5 mg. Jeśli dalej stałoby w miejscu, to wtedy wiadomo, że coś było majstrowane. A zresztą: zapytaj się o to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I ponownie raport po krótkim czasie od zrobienia adaptacji po wymianie elektrozaworów: zdarzało się coś tam silnikowi gorzej odpalać i łapać muła, szczególnie tuż po starcie jak ruszam i koła lekko skręcone, to potrafił się zdławić - ale ja już doskonale wiem co to za objawy :) To czujnik położenia wałka. Tak, nawet jeśli nie wywala błędu, podobne objawy opisywał niegdyś ppatryk: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=259217


Po wymianie rozrządu i Vanosów miałem także zmieniony ten czujnik na pozycji ssącej, wszystko było okej. Ale w trakcie namierzania problemu, gdzie podejrzewałem elektrozawory, to zanim je zamieniłem miejscami, pierw zamienione zostały właśnie czujniki położenia wałka i ten stary trafił na pozycję ssącą (ona jest ważniejsza). Auto teraz i tak trafiło na przegląd olejowy (tym razem wpadł Motul X-Clean 8100), a ja od razu bez zastanowienia się kupiłem ten czujnik.


Efekty? Chyba już wreszcie doprowadziłem ten N43 do perfekcyjnego stanu technicznego.

Nowy olej sprawia, że już nie słychać rozrządu przy odpalaniu na zimnym (nie polecam oleju marki Shell Helix).

Nowy czujnik sprawia, że silnik odpala elegancko, z miejsca po starcie nie ma dławienia, kompletnie inna jazda jest: praktycznie ledwo co dodaję gazu, a silnik zdecydowanie i miękko przyspiesza, a to też obniża spalanie.


Podsumowując: jeżeli komukolwiek zadzieją się takie objawy, to wymieniać OBA czujniki położenia wałka hurtowo i się nie certolić. 400 zł to żaden koszt w stosunku do pozostałych kosztów serwisu tego silnika, a jednocześnie różnica w jeździe i płynności największa. Zmiany biegów łatwiejsze, płynniejsze, revmatching też lepiej wchodzi, lepiej się zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

N43 320i

Panowie. Mam dziwny objaw łapania zajączka. Do tego silnik ma tendencję do gaśnięcia, łapie czkawkę przy ruszaniu a w szczególności przy cofaniu jeśli za mało dam gazu. Nie wiem, może przyzwyczaiłem się za bardzo do diesla gdzie nawet nie trzeba naciskać gazu żeby ruszyć. Czy to normalne?

Samochód więcej stoi niż jeździ. Przez ostatnie 3 lata zrobiliśmy góra 5 tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam mam pewien problem z moim BMW 318i e90 n43 143km, otóż wymieniłem świece na nowe jednak jak widać wypadanie zapłonu nadal występuję. Najczęściej zdarza się to według aplikacji bimmer-tool ma 3 i 4 cylindrze, chciałbym właśnie zacząć od nich i wymienić tam cewki. I tutaj mam do was pytanie, który to będzie fizycznie cewka ostatnia i przed ostatnia stojąc przodem do maski ?

Screenshot_20230918-202958~3.png

Screenshot_20230913-203529~3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, mam problem otóż wymieniłem świece we wrześniu,cewki były wymieniane około 2 lat temu. Świece przy wymianie były okopcone.Ostatnio kilka razy przy rozruchu zdążyło się, że wypadał zapłon na 3 cylindrze i trzęsło autem, auto zarejestrowało błędy :

2E1A Zapłon, cylinder 3

29CF Zaniki spalania, cylinder 3 

Gazowanie na postoju i kasowanie błędu rozwiązuje problem chwilowo. A więc wymieniłem na tym cylindrze świece oraz cewkę. Niestety wczoraj problem powrócił i dalej wypada zapłon na 3 cylindrze. Z tego co się orientuję mam już do wymiany wtrysk ale na cylindrze 2 bo leje. Myślicie, że jest tu winny ten właśnie wtrysk ? Ale dlaczego wyskakuje 3 cylinder skoro na 2 cylindrze wtrysk leje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak silnik pracuje w trybie uwarstwionym póki błąd cylindra 3 się nie zapali, bo później zaczyna bujać nim i auto nie ma mocy. Wtryski mają około 2 lat. Pomiary robione inpa oraz bimmertools, poniżej korekty. Jak widać 2 wtrysk leje. Tylko co się dzieje teraz z 3 cylindrem ?

Screenshot_20231219-172424~2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wprost przeciwnie 🙂 Korekta "na plus" oznacza, że czas wtrysku jest wydłużony czyli wtryskiwacz leje za mało. Tylko, że trzeba pamiętać że korekty zależą też od stanu poszczególnych cylindrów i ogólnie elementów silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze nowe czy używane, adaptacje nowe zrobione? Skasuj wszystkie adaptacje i zrob na nowo . Trzeba zrobić pelna diagnostykę silnika , czy otwarcia wtryskow są mniej więcej takie same , ocenić sprawność mechaniczna cylindrow . O ile się nie mylę to kolejnosc cylindrow jest według zapłonu 1-3-4-2

Edytowane przez Adam12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak coś zapraszam na zdalne diagno jeśli jest kabel kdcan ogarniemy temat.

 

Generalnie na chwilę obecną żaden wtrysk nie dawkuje poprawnie.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż nie jestem przyzwyczajony do widoku z Bimmer toola, zawsze wszystko na Inpie 🙂 Ale nie sądzę aby to świece mogły zrobić takie jaja, za to wtryski - jak najbardziej. Masz NOXem? Kiedy ostatni raz były robione adaptacje? Od tego można zacząć, ale jeśli dotychczas wszystko było okej, to z dużym prawdopodobieństwem coś nie halo z którymś z wtryskiwaczy, ich korekty są stanowczo za duże. Wedle Bimmerprofs, w sekcji Rough run, te wartości są podane w jakichś jednostkach, gdzie kompletny brak pracy to wartość "7.000". Dodatkową informacją sugerującą, że wartości ujemne oznaczają przelewanie jest:

"Checking Rough run data was detected, that cylinder No.6 (No.4 according to firing order) has remaining increased  mechanical efficiency both in the Homogeneous mixture and Stratified charge modes:"

image.thumb.png.83ac99207632682bf9741c4990d23bbf.png

Zwiększona efektywność, znaczy się, że leje więcej niż ustawa przewiduje.

 

A potem to już dochodzą wartości korekt w jednostkach mg/stk, które autor również opatruje mianem "opening time". Według nieco, wartości powyżej "2.8 mg/stk" już wywołują błąd (to naprawdę dużo). 

Long story short -  przyczyną był cylinder nr 6 (to był N53 akurat). Do poczytania:
https://bimmerprofs.com/story-of-an-injector/

U mnie pół roku temu wyglądało to tak. Od tego czasu już nie bawię się jakoś w sprawdzanie, samochód jeździ, ew. raz kiedyś trzeba go zabrać na wypalanie siarki z katalizatora NOx 🙂

Screen pierwszy, kolejność cylindrów to:

 

a) firing order: 1/3/4/2
Cylinder 1 in Inpa = Cylinder 1
Cylinder 5 in Inpa = Cylinder 3
Cylinder 3 in Inpa = Cylinder 4
Cylinder 2 in Inpa = Cylinder 2

b) data will be shown for cylinders 1/3/5/6, which correspond to 1/4/3/2

Czyli patrząc na screena patrzysz jakby na literę "L" i to są cylindry w Inpie 1/3/5/6, a naprawdę to są 1/4/3/2.

c) kolejność cylindrów na żywo:
- najbliżej świateł/chłodnicy to nr 1
- najbliżej ściany grodziowej i kabiny pasażerskiej to 4 (lub 6 jeśli masz N53)



6.thumb.png.8123f2a64bd9f451311ab005eb877e84.png

3.thumb.png.830440bdef22386f873c53bbcce2c93d.png

 

Tu screen z kolejnością (w menu rough run one chybą idą zgodnie z firing order).
N43_cylinders.thumb.png.3facde2d6fbbfb0ae3e2cd37de501c4e.png

Edytowane przez MatiKosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania u  mnie korekty w trybie jednorodnym na poziomie od 0,001 do 0,005 w uwarstwionym od 0,000 do 0,002

Tak jak pisałem wcześniej nowe adaptacje jeżeli nie pomoże wtryski wszystkie do sprawdzenia .

Edytowane przez Adam12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, okazało się, że winowajcą była cewka albo świeca. Był błąd wypadania zapłonu na cylindrze 3 w aplikacji bimmertools,wymieniłem świece o cewkę na początku na 2 cylindrze od chłodnicy i ta wymiana nie pomogła natomiast wczoraj wymieniłem też świece oraz cewkę na 4 cylindrze i błąd zniknął i auto chodzi jak należy. Na dniach zrobię na nowo adaptację i sprawdzę wtedy wtryski na inpie. Co do noxa to zamontowałem dwa lata temu możemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam ponownie. Mam teraz problem z drugim moim autem Bmw e87 118i 129km n46b20 benzyna 2005r. 191000 przebiegu. Auto posiadam od 4 lat, jakoś 2 lata temu wymieniałem w nim świecę. Od pewnego czasu auto jest zamulone szczególnie na niskim obrotach dopiero zaczyna normalnie przyspieszać powyżej 2.5 tys obrotów. Podłączyłem pod kompa i ujrzałem takie błędy a więc kupiłem dwa czujniki położenia wałka rozrządu, wymieniłem i jeździłem dwa dni. Jak na razie błąd nie powrócił. Auto troszkę odżyło ale nie jest idealnie. Poniżej zdjęcia z programów diagnostycznych. Jak widać na zdjęciach cylinder numer 2 ma sporą różnicę w wartościach względem innych cylindrów. Myślicie, że to wina cewki/świecy na cylindrze 2 ? Od tego zacząć czy jednak może być to rozrząd lub coś innego ?? Rozrząd nie był wymieniany bynajmniej przeze mnie, przy kupnie samochodu sprzedający też nie wspominał nic o rozrządzie. A i drugie pytanie czy w tym silniku też cylindry liczy się według kolejności zapłonu 1-3-4-2 ? Wtedy by wychodziło, że cylinder 2 w aplikacji(inpa) to jest fizycznie 3 świeca/cewka  licząc od strony chłodnicy.

 

Screenshot_20240424-120428.png

PXL_20240424_101822635.jpg

PXL_20240424_102110306.MP.jpg

PXL_20240424_102438951.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Nie. Skup sie na rozrzadzie oraz vanosach.

2. Od kiedy cylindry liczymy w kolejnosci zaplonu? Zawsze od przodu silnika (bez wzgledu na polozenie rozrzadu). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję jeszcze wymienić cewkę i świecę na cylindrze 2(inpa) i dam znać. 

Zz tego co się orientuję inpa/bimmer tool pokazuje cylindry według kolejność zapłonu, czyli cylinder 2 w programie diagnostycznym to jest fizycznie 3 licząc od strony chłodnicy. Potwierdził to twórca programu bimmer tool. I sprawdziło mi się to w silniku n43 gdzie miałem właśnie uszkodzona cewkę lub świece na jednym z cylindrów.

Edytowane przez darek559
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@kkx5 słuszna uwaga kolegi Darka. Fizyczna numeracja jak najbardziej po kolei leci, natomiast interpretacja z programu typu Inpa leci po kolejności zapłonu, tzw firing order

  • Lubię to 1

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.