Skocz do zawartości

Działanie inspekcji olejowej - jak to działa ?


pawex79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników.

Dręczy mnie ostatnio temat działania inspekcji olejowej, krążą różne opinie na ten temat. Jedni mówią że cegiełki gasną w zależności od przebytych kilometrów, mi znowu niedawno ktoś powiedział że gdzieś w silniku są jakieś "grzałki" (cokolwiek to znaczy) które mierzą faktyczne zużycie oleju. Ta druga opcja bardziej mi pasuje, gdyż z własnego doświadczenia wiem, że gdy robię większość cyklu od zmiany oleju do zmiany, po mieście adekwatnie szybciej znikają cegiełki, gdy przykładowo robię trasy.

Wiem na pewno że ikonka zegarka zapala się okresowo bodajże co 2 lata, a oznacza ona iż trzeba zrobić ogólny przegląd auta z wymianą płynu hamulcowego.

Jednak chciałbym abyście wyrazili swoją opinię na temat tej inspekcji olejowej, jak to waszym zdaniem wygląda.

W szukajce nic takiego nie znalazłem.

Czekam na wasze opinie, przemyślenia i doświadczenia.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego one gasną od ilości przebytych km. Nie może być od stanu oleju, gdyż jak kupowałem swoje BMW był problem z uszczelkami pod pokrywami zaworów i olej bardzo szybko uciekał, a cegiełki nie gasły więc nie może tak być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Krys32, chyba się nie zrozumieliśmy do końca :)

Zużycie oleju, miałem na myśli utratę jego właściwości, w konsekwencji czego wygaszania cegiełek na naszym liczniku, nie faktycznym przepaleniu i jego znikaniu z silnika.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Krys32, chyba się nie zrozumieliśmy do końca :)

Zużycie oleju, miałem na myśli utratę jego właściwości, w konsekwencji czego wygaszania cegiełek na naszym liczniku, nie faktycznym przepaleniu i jego znikaniu z silnika.

 

No chyba nie :D Ale kolega wyżej napisał co i jak :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znikanie tych cegiełek rzeczywiście zależne jest od kilku czynników jak napisał już kolega wyżej.

Ja dodam jeszcze od siebie, że przy mojej charakterystyce jazdy, kierując się tymi cegiełkami olej wymieniał bym co 25 tys km. Dlatego się nie kieruję tą inspekcją i wymieniam co 15 tys km. Ale jak kto woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich użytkowników.

mi znowu niedawno ktoś powiedział że gdzieś w silniku są jakieś "grzałki" (cokolwiek to znaczy) które mierzą faktyczne zużycie oleju.

gdy by faktycznie miało by tak jak wspomniałeś to taką "grzałkę" czy "czujnik" łatwo można by było zlokalizować(np.w instrukcji obsługi), a już na pewno co jakiś czas należało by ją wymienić, żeby poprawnie wskazywała czas wymiany oleju. Niestety jednak tu na forum nikt jeszcze tego nie odkrył. Podobny temat już kiedyś był na forum, ładnie opisany na kilka stron, poszukaj Sobie i będziesz miał wszystko wyjaśnione. Z tego co pamiętam to było tam wspomniane że komputer posługuje Się swoim programem - algorytmem do przeliczania okresu wymiany oleju, biorąc oczywiście pod uwagę czynniki, które były wymienione wcześniej

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolego komputer bierze pod uwagę trzy rzeczy:

-przebieg

-zużyte paliwo

-dni

 

Dodam jeszcze ilość odpaleń i styl jazdy.Podobnie jak przy pokazywaniu ilości km. jakie mamy do przejechania na paliwie w zbiorniku.Przykładowo -jadę sobie spokojnie autobahną i komp pokazuje mi że mogę jeszcze 500km przejechać ,nagle widzę w lusterku M5 więc zaczynam świrować i gwałtownie przyspieszam do 230kh,po chwili hamuję bo jakieś AUDI i MERC się przede mną wlecze :mrgreen: za sekundę widzę tył M5 i próbuję bezskutecznie dotrzymać mu kroku :cry2: .Po przejechaniu w takim stylu 50km komp pokazuje że zostało paliwa tylko na 250km a według wcześniejszego odczytu powinno na 450km. Jak odpuszczę i dalej będę jechał jak emeryt to ta wartość z 250km się zwiększy.

Tak jest w mojej beci i uważam że identycznie jest z kontrolkami od inspekcji oleju.Komputer musi brać pod uwagę styl jazdy bo inaczej to co opisałem byłoby niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gnieździe diagnostycznym 7 pin z masą łączysz na zapłonie i tyle chyba dasz rade połączyć to jakimś drutem :)

 

viewtopic.php?f=72&t=154752&hilit=inspekcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po lifcie:

BMW insp. reset

 

- Iginition OFF (POS 0)

- Press and Hold the trip odometer button while turning key to position 1 (ACCESSORY)

- Keep the button depressed (about 5 secs.) until you see "Oil Service" or "Inspection" with "Reset" or "Re" in the display

- *Note: On vehicles with "High" cluster, you will also see the amount of fuel (in litres) remaining until next service

- Press the button again and hold for approx. 5 secs. until "Reset" or "Re" flashes

- While the display is flashing, briefly press the button again to reset the Service Interval. After the display has shown the new interval you should see "END SIA" for about 2 secs.

 

Note that if the "Reset" or "Re" does not flash, then you have not met the minimum consumption level and cannot reset.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To taki bajer,mało praktyczny z którego się nie korzysta.W moim przypadku na jeden cykl kontrolek przypadają jakieś 2 wymiany oleju(wymieniam regularnie co 12tk).Ostatnio nie kasowałem,zbliża się kolejna zmiana oleju a jeszcze jest jedna zielona.

Ale fajnie jest jak się coś świeci,chociaż obracające wskazówki wskaźników w Subaru są lepsze.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znikanie tych cegiełek rzeczywiście zależne jest od kilku czynników jak napisał już kolega wyżej.

Ja dodam jeszcze od siebie, że przy mojej charakterystyce jazdy, kierując się tymi cegiełkami olej wymieniał bym co 25 tys km. Dlatego się nie kieruję tą inspekcją i wymieniam co 15 tys km. Ale jak kto woli.

ja wymieniam jak mi inspekcja wskaze a tu wskazowki producenta oleju

 

All models with service indicator: oil change interval varies with driving conditions, typically 15000 - 18000 miles/24000 - 30000 km (Depending on year of manufacture)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie prosiłbym o wytłumaczenie. Wg kompa olej wymienia się co ok. 25 tys. tak zaleca producent samochodu. Natomiast praktycznie każdy producent oleju nakazuje wymianę po maks 15 tys. U mnie w książce serwisowej, jak auto jeździło w niemcowni to wymiana była przeprowadzana co ok 22 tys. Silnikowi nic nie dolega nie słychać klawiatury po dłuższym postoju itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent nie zaleca wymiany co 25kkm tylko zrobił taki wskaźnik, który adekwatnie do sposobu użytkowania wskazuje konieczność wymiany. Jeśli jeździłbyś tylko względnie spokojne trasy powinieneś wymieniać wtedy tak jak wskazuje ten licznik czyli koło 25kkm. Jeżeli większość masz po mieście itd. km do wymiany spadają szybciej, a i tak zdroworozsądkowo należy zmienić zanim zmusi nas do tego inspekcja.

Nie ma co roztrząsać i tak każdy zmieni wtedy kiedy będzie uważał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent nie zaleca wymiany co 25kkm tylko zrobił taki wskaźnik, który adekwatnie do sposobu użytkowania wskazuje konieczność wymiany. Jeśli jeździłbyś tylko względnie spokojne trasy powinieneś wymieniać wtedy tak jak wskazuje ten licznik czyli koło 25kkm. Jeżeli większość masz po mieście itd. km do wymiany spadają szybciej, a i tak zdroworozsądkowo należy zmienić zanim zmusi nas do tego inspekcja.

Nie ma co roztrząsać i tak każdy zmieni wtedy kiedy będzie uważał.

 

No ale skoro tak producent zaprogramował komputer to takie są jego zalecenia co do wymiany oleju. Ja u siebie wymieniam co 15 tys. i wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To co zaleca producent nie zawsze jest takie dobre,najlepszym przykładem są wymiany oleju w ASB.

Nie przesadzajmy i nie patrzmy ślepo w to co pokaże nam elektronika,bo to tylko taki gadżet jest.

Nawigacja też często w pole prowadzi albo każe "pod prąd" trzeba też myśleć trochę.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Moderatorzy

Wczoraj zniknęła ostatnia zielona dioda i zaświeciła się żółta a nad nią napis "inspection".Do wymiany oleju brakuje 2 tk,a po poprzedniej nie kasowałem(wymieniam co 12tk).Czyli u mnie wszystkie zielone zniknęły po 22tk.

Ale zastanowiło mnie bo nad zielonymi diodkami jest "oilservice" obok na tej samej wysokości jest "inspection"-i moje pytanie dotyczy tego kiedy ma się zaświecić "oilservice" a kiedy "inspection" ?

Nie będę kasował wskazań zobaczę co jeszcze zaświeci się jak będzie czerwona dioda.

PS.Mam najuboższy zestaw wskaźników bez BC.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, mnie także zastanawia to co Cichy525 pisze. oilservice i inspection to dwa różne komunikaty, gdyby miało oznaczać to samo, inżynierowie BMW po prostu by tego nie robili. Może ktoś kto dokładnie wie jakie one mają znaczenie, podzieli się z nami swoją wiedzą.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisach jest mały przegląd i duży przegląd.Mały przegląd wykonuje się raz w roku lub po przejechaniu określonej ilości kilometrów (czyli niby 25tyś.km) ,a duży przegląd wykonuje się co dwa lata lub również po przejechaniu określonej ilości kilometrów (czyli 50 tyś.km)

I może "oilservice" to mały przegląd ,a "inspection" to duży przegląd.Przy dużym przeglądzie powinno wymienic się między innymi płyn hamulcowy i płyn w układzie chłodzenia (według serwisu BMW)

Tylko nie wiem kiedy wymienia się olej w skrzyni biegów (manual) i w dyferencjale ,bo czytałem ,że oleje te powinno się wymieniac co 80 tyś.km - 100 tyś.km ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.