Skocz do zawartości

320d -20'C czyli prawdziwy test dla Diesla


silbergrau

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy i taka "mała" rada dla WSZYSTKICH!!! Przy każdej jeździe przegońcie auto porządnie, aby wyeliminować możliwość "pętli" przez zamarzniętą ODME. Z oleju wytrąca się emulsja hydro-olejowa, która osadzając się na membranie zaworu przy zgaszonym silniku (membrana jest przyciskana sprężyną do obudowy) ZAMARZA i szczelnie blokuje przelot ze skrzyni korbowej do dolotu. Tym samym zimny silnik nie ma możliwości rozmrozić tego "połączenia" przez co mgła olejowa i olej jest dosłownie WYCISKANY przez najsłabsze ogniwo - uszczelnienie silnika. To doprowadza do zapętlenia się silnika przez wyciekający, a raczej wtłaczany do dolotu olej. Dzięki temu możemy szukać nowy silnik i osprzęt. Wystarczy tylko mocno pognać autkiem co zrobi dobrze dla silnika, gdyż odparuje woda z oleju no i dla Nas, tj przyjemność z jazdy :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 217
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja tam przez pierwsze 5km nie włączam ogrzewania - tylko zimny nadmuch na szybę, zawsze szybciej silnik złapie temp. mimo że termostaty są sprawne...

Grzane siedzenia teraz to prawdziwe błogosławieństwo :)

Robilem identycznie i niestety to jest blad... Przy wyłączonym ogrzewaniu (16stopni) nie działa podgrzewacz płynu. Załącza sie dopiero jak ustawisz 16,5 i więcej...

Zrob test i zobaczysz ze to prawda (oczywiście jeśli masz sprawny podgrzewacz).

 

Ok, coś o tym czytałem - ale czy silnik nie ma możliwości załączania podgrzewacza dla siebie przy niskich temperaturach? tylko panel klimatyzacji może odpalić grzałkę?...byłoby to dziwne trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak myslalem, ze komputer sam powinien sterowac wlaczaniem grzalki, ale niestety nie. Dokladnie jak piszesz - klimatronikiem uruchamiamy grzalke. Dopiero po zrobieniu testu sie przekonalem, bo predzej tez zawszejezdzilem bez ogrzewania (16 stopni) zanim silnik sie nie nagrzeje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i taka "mała" rada dla WSZYSTKICH!!! Przy każdej jeździe przegońcie auto porządnie, aby wyeliminować możliwość "pętli" przez zamarzniętą ODME. Z oleju wytrąca się emulsja hydro-olejowa, która osadzając się na membranie zaworu przy zgaszonym silniku (membrana jest przyciskana sprężyną do obudowy) ZAMARZA i szczelnie blokuje przelot ze skrzyni korbowej do dolotu. Tym samym zimny silnik nie ma możliwości rozmrozić tego "połączenia" przez co mgła olejowa i olej jest dosłownie WYCISKANY przez najsłabsze ogniwo - uszczelnienie silnika. To doprowadza do zapętlenia się silnika przez wyciekający, a raczej wtłaczany do dolotu olej. Dzięki temu możemy szukać nowy silnik i osprzęt. Wystarczy tylko mocno pognać autkiem co zrobi dobrze dla silnika, gdyż odparuje woda z oleju no i dla Nas, tj przyjemność z jazdy :cool2:

 

 

...tylko mi się wydaje że odma przy nie pracującym silniku jest otwarta. Zamyka ją podciśnienie wytworzone przez układ dolotowy.

 

Ale ja w zasadzie z innej beczki. Czy myślicie że codzienna jazda 2km do roboty wystarczy by utrzymać w naładowanym stanie akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tylko mi się wydaje że odma przy nie pracującym silniku jest otwarta. Zamyka ją podciśnienie wytworzone przez układ dolotowy.

ODMA to zawór membranowy który otwiera się przez działanie ciśnienia gazów przedmuchowych ze skrzyni korbowej. Odepnij wężyk dolotowy ODMY od TIP (turbo inlet pipe) to zobaczysz że tak i tak wydobywa się z niej mgła i gazy przedmuchowe ze względu na w/w ciśnienie. Przy zgaszonym silniku na membranę oddziałuje sprężyna i dociska ją do obudowy przez co przymarza i powoduje kosztowne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staaary, 2 km to z buta :) Ani Ci się silnik nie nagrzeje, ani aku podładuje, rychło w czas rozrusznik padnie, boczki w siedzeniu od ciągłego wsiadania/wysiadania zajedziesz... No ok, to tak trochę żartem, ale 2 km to przecież można chociażby bicyklem pośmigać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ODMA to zawór membranowy który otwiera się przez działanie ciśnienia gazów przedmuchowych ze skrzyni korbowej. Odepnij wężyk dolotowy ODMY od TIP (turbo inlet pipe) to zobaczysz że tak i tak wydobywa się z niej mgła i gazy przedmuchowe ze względu na w/w ciśnienie. Przy zgaszonym silniku na membranę oddziałuje sprężyna i dociska ją do obudowy przez co przymarza i powoduje kosztowne problemy.

 

Jak odłączysz wąż od dolotu to faktycznie w skrzyni korbowej będzie lekkie nadciśnienie. Ale jak wszystko jest połączone to w całym układzie jest podciśnienie i wzrost tego podciśnienie ponad pewną wartość zamyka zawór. Gdy to nastąpi to przedmuchy ze skrzyni a dokładniej z zespołu tłok-cylinder zmniejszają to podciśnienie i ponownie otwiera się zawór odmy i zostają odessane spalony i tak w kółko. Nie mniej jednak w starszych motorach faktycznie następuje zamarzanie odpowietrzenia silnika ale nie w miejscu zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto na zewnątrz, rano -18, musiałem 3 razy długo kręcić zanim zapalił, trochę sie zdziwiłem bo świece żarowe wymieniane 3 miesiące temu, akumulator sprawny bo rozrzusznik żwawo kręcił,

 

Carsoft wypluł mi takie błędy:

 

4212 Cylinder 1 : Activation interrupted

4222 Cylinder 2 : Activation interrupted

 

czy to znaczy że mam dwie świece padnięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz w realoem w którym miejscu montowany jest dodatkowy element grzejny w układzie odpowietrzenia w wersjach na zimne kraje. To ci da do myślenia.

 

Jeżeli chodzi o zapalanie w -15 st to moje auto 260tyś przebiegu zapala tak jak auto na filmiku. Jeden strzał i chodzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak przy tak ekstremalnym temperaturach jak -20 i więcej nie zaszkodzi jak silnik po odpaleniu minutkę sobie po pracuje (w końcu nie są to nowe samochody)

 

Polecam sprawdzić czy zamyka się u was żaluzja na chłodnicy - to dużo daje. Te silniki wydzielają mało ciepła i na etapie rozgrzewania istotne są wspomagacze - czyli sprawne termostaty, podgrzewacz i żaluzja.

 

 

Witam kolego. w mojej e46 2004r. Gdy kupiłem autko roletka była zamknieta, otwierała się... Teraz zawsze jest otwarta na jakiej zasadzie to dziala i co sprawdzic jak to naprawić . hej !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staaary, 2 km to z buta :) Ani Ci się silnik nie nagrzeje, ani aku podładuje, rychło w czas rozrusznik padnie, boczki w siedzeniu od ciągłego wsiadania/wysiadania zajedziesz... No ok, to tak trochę żartem, ale 2 km to przecież można chociażby bicyklem pośmigać?

 

Popieram. Ja w ramach protestu paliwowego, jeżdżę na spółkę z żoną autem, a od wiosny rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świec żarowych to pomiędzy silnikami 136km, a 150km jest istotna różnica:

- w starszym 136km tyle ile świeci kontrolka tyle grzeją świece (czyli klasycznie)

- w 150km (DDE 5.0) kontrolka świeci zawsze tyle samo - sygnalizuje gotowość układu. Natomiast długością grzania świec steruje komputer, świece grzeją także na pracującym silniku (im zimniej tym dłużej)

 

 

 

a od wiosny rower.

Popieram :) sam w okresie wiosna-jesień staram się dziennie te 30km na rowerze zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że zdania są podzielone co do odpalania jednym 'pali na dotyk' u innych trzeba trochę pokręcić. Moje autko należy do tych drugich,nie jest garażowane przy mrozie -15 i w duł nie ma większej różnicy muszę kręcić trzy cztery razy dopiero zaskoczy jeżdżone jest codziennie. Sterownik mam dobry robiłem go jakiś tydzień temu (dzięki ROGER-NYSA) błędów nie mam na kompie (jedynie wcześniej ten sterownik) więc wydaje mi się że przy takiej temperaturze to nic dziwnego trzeba przeboleć jakoś te mrozy i już :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis u mnie byla rekordowo niska temp. - 23stopnie, drzwi skrzypia przy wsiadaniu, szyba zamarznieta od srodka. Akumulator bez szału, oryginalny z 2000r :lol: przekrecam stacyjke, wylaczam wszystkie nawiewy, radia i nawet lampke. Nagrzewam 3 razy swiece. 2 sekundy krece, zapala moze na 3 gary, reszta w przeciagu 5 sekund stopniowo sie dolacza :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.