Skocz do zawartości

320i katalizator nagrzewa sie do czerwonosci


pszemek

Rekomendowane odpowiedzi

najprawdopodobniej nie jest drożny dlatego wywalaj trupielca jak najszybciej!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytnij, wywal środek w sensie sprzedaj, puszke zaspawaj i wstaw na swoje miejsce :) na przegladach nie ma problemów, zyjemy w Polsce, nie ta to inna stacja podbija. Nie widziałem jeszcze stacji która bada spaliny a na paru z autami byłem.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też wspawać katy z angola o małym przebiegu. Ja tak zrobiłem. Niestety trzeba wspawać same katy bo całe kolektory nie pasują.

 

Ale najważniejsze to jak najszybciej udrożnić wydech. Kolega przez niedrożny katalizator zatarł silnik na czterech cylindrach w A8 4.2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co wybebeszać, wytnij je, sprzedaj a w ich miejsce wstaw rury a w miejsca sond wspawaj tulejki pod sondy, po co się bawić w wypruwanie

w benzyniaku to nie przejdzie też mam taki sam motor i przerabiałem ten temat dawno temu,po pierwsze nie sprzedasz tych katów bo nikt tego nie bierze ( wiem,że katy od BMW są jedne z droższych na skupach ale niestety nie te akurat),po drugie jak wspawasz zwykłe rury to mimo że będą sondy to i tak będą głupieć ponieważ spaliny i ich temp,oraz inne wartości nie będą takie jak po przejściu przez katalizatory a co za tym idzie silnik będzie głupiał poprzez błędne odczyty sond .W dieslu np.2,0 nie ma takiego problemu można wyciąć nawet sprzedać (te akurat skupują)i wspawać rury,jedynie będzie trochę mocniej dymił .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wez chlopino najpierw go wytnij czy tam wykrec i zobacz co jest grane,moze da sie zrobic zeby byl drozny ,przedmuchac pod naprawde duzym cisnieniem,a katalizator napewno skupia tam gdzie odzyskuja platyne.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wez chlopino najpierw go wytnij czy tam wykrec i zobacz co jest grane,moze da sie zrobic zeby byl drozny ,przedmuchac pod naprawde duzym cisnieniem,a katalizator napewno skupia tam gdzie odzyskuja platyne.

Przedmuchać to można dyszę w kuchence gazowej a nie katalizator,i uwierz mi tych katów od 2,0i m52 nie skupują o ile się nie mylę jest on cały stalowy i na platynę tego nie biorą bo albo jej tam w cale nie ma bądź śladowa ilość teraz dokładnie nie pamiętam,wiem bo się dowiadywałem na temat tych katalizatorów jakieś 3 lata temu i zarówno ich nie kupują jak ich nie powinno się wycinać ,ewentualnie wycięcie i wspawanie takich samych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co wybebeszać, wytnij je, sprzedaj a w ich miejsce wstaw rury a w miejsca sond wspawaj tulejki pod sondy, po co się bawić w wypruwanie

w benzyniaku to nie przejdzie też mam taki sam motor i przerabiałem ten temat dawno temu,po pierwsze nie sprzedasz tych katów bo nikt tego nie bierze ( wiem,że katy od BMW są jedne z droższych na skupach ale niestety nie te akurat),po drugie jak wspawasz zwykłe rury to mimo że będą sondy to i tak będą głupieć ponieważ spaliny i ich temp,oraz inne wartości nie będą takie jak po przejściu przez katalizatory a co za tym idzie silnik będzie głupiał poprzez błędne odczyty sond .W dieslu np.2,0 nie ma takiego problemu można wyciąć nawet sprzedać (te akurat skupują)i wspawać rury,jedynie będzie trochę mocniej dymił .

Tu to opisałem,po prostu katalizatora sie nie czyści czy też przedmuchuje ,wycinasz i wspawujesz nowy,bądź zdrową używkę,żadnych rur itp.bo mogą pojawić się różne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zerknij na tą aukcje ja już bym zainwestował w nowy i będziesz miał spokój niż jakieś przeróbki używki itd http://allegro.pl/katalizator-lewy-bmw-e46-mercedes-do-wspawania-kat-i2042532071.html

 

A powiedz jeszcze jak zgasiłeś auto to też pod autem ci tak strzelało? Taki charakterystyczny dźwięk stygnącej blachy, jeśli tak to czy inni też tak mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zauwazylem zeby cos strzelalo . ale mysle ze to ze kat sie nagrzewa nie od tego ze jest przytkany tylko leci w niego paliwo i tam sie spala a reszta przez pierscienie leci do oleju (podniosl sie poziom oleju ) zaplila sie czajnik na zolto. sprawdzalem iskra na wszystkich jest wtryski chodza tak jak powiny (chyba ze po prostu za duzo leja?)samochod przez pierwsze kilka sekund po odpaleniu chodzi normalnie rowno a poznie tak mi sie wydaje jak go zaczyna zalewac to zaczyna wachlowac obrotami .czy moze byc to wina komputera ?? bo juz nie mam pomyslow?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zerknij na tą aukcje ja już bym zainwestował w nowy i będziesz miał spokój niż jakieś przeróbki używki itd http://allegro.pl/katalizator-lewy-bmw-e46-mercedes-do-wspawania-kat-i2042532071.html

Jeżeli masz zapchany ten kat z linku z allegro ( druga pucha licząc od końca wydechu)to go możesz wycinać bez problemów i dostać nawet 400zl .. Taki kat ma dużo rodu i platynę też ma. Wiem co pisze bo mój wujek siedzi w tym ale niestety u mnie już go nie było więc nie wpadła kasa za free..A tak poza tym ten zamienni jest do 320d bo ty masz mieć wlot spalin dwu rurowy .Zdjęcie wspawanej pustej puszki dla twojego modelu

http://imageshack.us/photo/my-images/18/201112291533.jpg/

http://img18.imageshack.us/img18/8500/201112291533.jpg

A pewnie zapchał ci się jeden kat przy silniku i tu właśnie jest problem ale jego też kupują ale to już jest na wagę (tzw. metale) i kosztuje to ok 40zl/kg więc rzeczywiście dużo to nie będzie no i problem z sondami jak koledzy piszą wyżej.

tu masz link do katów

http://allegro.pl/bmw-e46-2-0-benzyna-katalizator-prawy-lewy-i2025643482.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmieszne to trochę - katalizator czerwony - co robić? Hmmm pewnie umyć samochód...

Kat do wymiany i śmigasz dalej... za mały przepust to i spaliny mają cofkę, a sam pomyśl co by się stało jakbyś nie mógł bąka puścić?

 

Generalnie testowałem już wycinanie katalizatorów i nie polecam. Oczywiście w stosunku do zatkanego a jego braku będzie niebotyczna różnica na korzyść, ale w stosunku do sprawnego a jego braku - elastyczność spadała. Testowane nie na BMW co prawda, ale hondzie i toyocie. Dźwięk też zmieniał się na niekorzyść i przypominał bardziej dźwięk dużego fiata, a to bmw nie wypada. Abstrahuję już od wariujących sond, ale i to można obejść.

 

Kiedyś do mojego tłumikarza przyjechał facet który miał, aż gorące dywaniki w środku - im szybciej kata wymienisz tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam

 

Posiadam bmw e 46 z motorem 2.0i m52 po odpalenie nie chodzi rowno a jeden z katalizatorow rozgrzewa sie do czerwonoisc prosze, o jakas podpowiedz pomoc

 

i jak? wywaliles ten zużyty katalizator? Zrób to jak najszybciej, szkoda samochodu. Najlepiej wstawic katalizator dedykowany do tego modelu auta.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
nie zauwazylem zeby cos strzelalo . ale mysle ze to ze kat sie nagrzewa nie od tego ze jest przytkany tylko leci w niego paliwo i tam sie spala a reszta przez pierscienie leci do oleju (podniosl sie poziom oleju ) zaplila sie czajnik na zolto. sprawdzalem iskra na wszystkich jest wtryski chodza tak jak powiny (chyba ze po prostu za duzo leja?)samochod przez pierwsze kilka sekund po odpaleniu chodzi normalnie rowno a poznie tak mi sie wydaje jak go zaczyna zalewac to zaczyna wachlowac obrotami .czy moze byc to wina komputera ?? bo juz nie mam pomyslow?

 

Też Ci chłopaki napisali, a od kiedy katalizator robi się czerwony jak jest zapchany?. Poza tym nie zapycha się z dnia na dzień, tylko auto traci moc stopniowo. Żeby się zapchał tak, żeby zakłócać pracę na wolnych obrotach, musiałby być chyba zamurowany. Kolego masz brak palenia na jednym lub więcej cylindrze, tak jak napisałeś i spala Ci paliwo w katalizatorze. Katalizator mógł się stopić i uszkodzić, ale problem nie leży w nim. U nas wszyscy by wszystko usuwali, auto bez katalizatora straci na momencie w dolnym zakresie obrotów, ponieważ zmniejszy się rezystancja dla spalin w wydechu, to jest pierwszy minus takiej operacji. Po drugie nie dojdziesz do ładu z sondami, ponieważ będą sterownikowi sygnalizować niewłaściwą pracę katalizatora, musisz zainwestować w emulatory sond za katalizatorami. Po trzecie auto stanie się wyraźnie głośniejsze w wyższym zakresie obrotów, a nie wszyscy to lubią. Podstawa to komputer i naprawa układu wtryskowego, a potem ewentualnie wstawienie katalizatora uniwersalnego z nierdzewki.

pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie bagatelizował problemu. Kilku sztuk BMW podczas jarania gum i trzymania na odcięciu przez dłuższą chwilę rozgrzewało katalizatory do czerwoności a później pojawiały się płomienie i akcja gaszenia. Tam gdzie ludzie nie opanowali sytuacji spaliły się samochody. Ja bym się bał na twoim miejscu jeździć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.