Skocz do zawartości

[E46] 320d FL usunięcie klapek zawirowań kolektora


Brytol

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
koledzy czy w e46 320d 136km przed liftem sprawa wygląda tak samo jak opisana w temacie? doczytałem się w googlach że przed liftem nie było ich montowanych, dopiero po lifcie w 150 konnej wersji,

 

Dobrze doczytałeś, nie masz klapek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wielkie dzięki dla autora za tutorial.

Ja osobiście po oględzinach klapek wstawiłem je z powrotem, po ich uprzednim wyczyszczeniu, gdyż nie było podstaw żeby je wywalac. Pod niemałą warstwą nagaru nie dopatrzyłem się niczego niepokojącego w nich (230kkm przebiegu). Wyczyściłem też dolot i przy okazji EGR. Szkoda mi tylko, ze z pospiechu przy skręcaniu kolektora urwałem szpilkę z nakrętką (jedną z dwóch środkowych przynajmniej, a nie zewnętrzną).

 

Teraz mam spokój, bo wiem na czym stoję (miejmy nadzieję). Za rok kolejna kontrola przy wymianie filtrów. :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Szukałem i się nie doszukałem...

W zamian za to kupiłem w Leroy Merlin coś z czarną nalepką i czerwonym napisem "Kominek" czy coś. Piana aktywna, fajnie wyczyściła EGR.

Natomiast kolektor to jest dłuższa zabawa. Po wypsikaniu 2 wspomnianych specyfików, wyciągnąłem starą dużą miskę z piwnicy nalałem do niej ciepłej wody wsypałem granulki do udrażniania rur (Kret, Tytan), zamieszałem i zanurzyłem w tym kolektor. Poleżał w nim 20 minut, potem zmieniłem wodę, nasypałem nowego kreta i znowu 20 minut. Wszystkiego nie usunął ale i ja się za bardzo nie na męczyłem. Oczywiście przed zanurzeniem z kolektora wszysktko poodkręcać :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
ja teraz zrobilbym inaczej, pozyczyłbym od kolegi mechanika ROPOWNICE na sprezarke z elastycznym wezem, i lał do srodka po kolei, nie wiem, rope, benzyne, i na koncu mysle ze nitro by sie zdało ;) ale jak myłem kercherem kolektor-ropa i piana aktywna to tez ladnie poszlo.

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
zrobiłem kilka fotek aby uwidocznić wam zniszczenia...

 

chopie a uświadomiłeś sobie że zniszczenia są poważniejsze ?

URAWŁO CI DWA CYLINDRY !!!

:D :D :D

co do kupna kolektora bez klapek to kosztuje coś 1500 zł więc lepiej klapki wywalić a otwory zaślepić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

co do kupna kolektora bez klapek to kosztuje coś 1500 zł więc lepiej klapki wywalić a otwory zaślepić

 

Nie chcę nic mówić ale kolektor bezklapkowy na allegro kosztuje 150-200 zł :wink:

możliwe ale z osób z którymi rozmawiałem na ten temat nikt nie chciał starego bo marzą im się tylko nówki i to zakładane w serwisie a nie samemu w garażu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Nie pasuje, musi być z 318d m47n (nie ma klapek), czyli po 03.2003r.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Uszczelki mogą z czasem się sklepać.Ja za pierwszym razem nie wymieniałem ale teraz już wymienię przed zimą i zmianą świec, bo mam obawy,że troszkę już oklapły od temperatur i upływu czasu.Koszt nie wielki a zawsze pewniej.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedźcie mi cz mogę sprawdzić, nie ściągając kolektora czy np. poprzedni właściciel nie usunął już tych klapek (nie mam z nim kontaktu)?

Druga sprawa, z tego co tu przeczytałem, najrozsądniej w ogóle je usunąć i zamiast nich założyć jakieś zaślepki?

Trzecia, macie jakiegoś sprawdzonego mechanika który by to mógł zrobić , w obrębie Krakowa i okolic?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedźcie mi cz mogę sprawdzić, nie ściągając kolektora czy np. poprzedni właściciel nie usunął już tych klapek (nie mam z nim kontaktu)?

Możesz na początku tego posta zobaczyć jak wygląda kolektor po założeniu zaślepek (8 zdjęcie na 1 stronie - te metalowe jajowate jasne blaszki przykręcone dwiema śrubami) i ewentualnie dopatrzyć się na 5 zdjęciu jak wyglądają jeszcze założone mechanizmy do regulacji klapek. I wtedy jakoś zajrzeć pod zamontowany kolektor:) Żeby "ułatwić" to czasem zamiast blaszek wkręcają w te mechanizmy śrubki, które jeszcze trudniej zobaczyć. Generalnie jeśli nie miałeś w ręku zdjętego kolektora to może być Ci ciężko zlokalizować to czego szukasz.

Zaletą zdejmowania jest jeszcze możliwość sprawdzenia świec, które tam sprytnie umieszczono.

 

Druga sprawa, z tego co tu przeczytałem, najrozsądniej w ogóle je usunąć i zamiast nich założyć jakieś zaślepki?

Dokładnie tak, tego dotyczy ten manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Kolego poczytaj trochę - klapki w kolektorze są w e46 poliftowych - w przedlifcie ich nie ma i możesz być o to spokojny.

 

Jak masz polifta (a w Twoim profilu widzę że masz) to wywalasz klaplki i wstawiasz w to miejsce zaślepki, które możesz kupić już gotowe na przykładowo alledrogo. Lepiej się tym zajmij dosyć szybko, bo jeśli kawałek klapki Ci się urwie / odłamie to Będziesz Miał Wydatki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Wywaliłem tydzień temu klapki z kolektora i wyczyściłem zawór EGR BMW E46 320D 150KM. Zachęcam do tego wszystkich. Oto rezultaty w moim przypadku;

-silnik żwawiej przyspiesza przy niskich obrotach do 2000, nie dławi się jak wcześniej przy ruszaniu z pierwszego biegu

-reaguje natychmiast na wciśnięcie pedału gazu(wcześniej czas reakcji ok 2s. teraz od razu ciśnie w fotel)!!

-auto przyspiesza dużo lepiej przy każdych obrotach(jakby złapało drugi oddech)

-gaśnie cicho bez wibracji, jak przed

Nie odczuwam żadnych negatywnych skutków bez tych klapek, same plusy. Po pierwszej przejażdżce czułem się jakbym to auto dopiero co kupił ;-)

Powodzenia!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.