Skocz do zawartości

320D 150 KM NIe odpala błąd 4B90


TC

Rekomendowane odpowiedzi

Klepa jest to bardzo mozliwe... jesli slyszysz za kazdym razem bulgot w zbiorniku tzn ze powietrze jest wypychane z ukladu. Cos mi sie wydaje, ze przyczyna nie bedzie czysto mechaniczna, a raczej "uszczelkowa" np o'ring zaworu CR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Podjąłem decyzje wyciągam pompę CR i do pompiarza zobaczymy co będzie.

Zawór to masz na myśli ten w pompie CR? On i na listwie był podstawiany i tez nie odpalała.

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Dodam jeszcze że jak np. jadę na jakimkolwiek biegu i mam 1tys obrotów i wcisnę pedał do podłogi to słychać takie stukanie jak by właśnie wtryski kulały i potem jak mam wyższe obroty to już nie słychać tego...

Jak masz takie objawy to zmierz ciśnienie na cylindrach. W najgorszym razie lejący wcześniej wtrysk uszkodził tłok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa mechanik podmienił czujnik położenia walka rozrządu i wywaliło błąd 4B10 co on oznacza bo szukam na necie i konkretnie nie mogę znaleźć?

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe wiesci

Mechanik dal dupy i pewnie nie czyscil calego ukladu paliwowego bo pompiarz mowil ze wtryski maja pozacinane iglice i trzeba nowe koncowki,pompa cr dobra ale przy okazji wymieni uszczelniacze. Panowie macie pomysl a moze ktos przerabial jak i czym wyplukac caly uklad paliwowy?

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam jeszcze jedno pytanie co do układu paliwowego mianowicie chodzi mi o te 2 pompki http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2002/december/browse/fuel_supply/fuel_pump_and_fuel_level_sensor/

czy któraś z nich podaje paliwo na ta progowa czy tylko one wyrównują poziom paliwa w obu komorach a progowa pompka zasysa sama paliwo ze zbiornika?

Pytam z tego względu bo jak wstawiłem wtryski 1 raz po regeneracji to mialem pełen zbiornik i zrobilem 200km a potem jak za 2 razem wstawilem wtryski to mialem okolo 10l paliwa i zrobilem 5km pewnie szukam dziury w całym ale wole poznać wasze zdanie.

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i po sprawie wtryski zrobione i auto śmiga aż miło

ale i tak sprzedaje jak ktoś chętny to zapraszam na PW

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zrobiłem autem 1000km i podpiąłem pod kompa żeby sprawdzić korekcje wtrysków i wyszło na

1. - 0.9

2. - 0.4

3. 2.4

4. 0.3

 

Co może byś ze po regeneracji wyszły takie korekcje?

Dlaczego 2 są na plusie a 2 na minusie?

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem autem 1000km i podpiąłem pod kompa żeby sprawdzić korekcje wtrysków i wyszło na

1. - 0.9

2. - 0.4

3. 2.4

4. 0.3

 

Co może byś ze po regeneracji wyszły takie korekcje?

Dlaczego 2 są na plusie a 2 na minusie?

 

Poniważ korekcję mają, powinny się zerować, tzn. po zsumowaniu powinno wyjść zero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś odpaliłem po raz pierwszy INPE i sprawdziłem korekcje wtrysków sam wyszły tak przy normalnych obrotach co powiecie o tym?

http://img502.imageshack.us/img502/6456/wtryski.png

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam ten sam Błąd 4b90 i ciężko mi odpala gdy jest silnik gorący, lub temperatura na zewnątrz jest wysoka.

 

od czego mam zacząć bo szperałem po necie jedni piszę że przy tym samym problemie wymieniali:

 

-filtr paliwa,

-pompkę podprogową,

-czujnikiem cisnienia na szynie

-regulator cisnienia

-czujnik położenia wałka

ostatecznie skończyło się na wtryskach

 

inni piszą że trzeba :

 

sprawdzić jakie ma cisnienie w Inpa podczas rozruchu.

Jeżeli jest dobre w granicach 400bar to trzeba szukać przyczyny we wtryskach lub pompie wysokiego ciśnienia

jeszcze inni że:

 

Padł przekaźnik pompy paliwa za schowkiem - jasnozielony.

 

a nie którym pomogła zmiana akumulatora na nowy...

 

Nie mam żadnego sprzetu ani możliwości aby cokolwiek sprawdzic... Więc powinienem poszukać dobrego warsztatu gdzie maja cały sprzet BMW i będą mnie kasować i szukać sprawdzając każdą cześć po kolei ?

 

jesli chodzi o wtryski

to komuter nie odczytał wtryskow było to jakos tak:

 

1. 08 ( nie pamietam jaka wartość była ale pierwszy tylko odczytywało) reszty nie.

2. --

3. --

4. --

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
czy ktos może pomóc.. miałem dzisiaj takie objawy: auto stało 3 dni wsiadam kręce i kręce chyba z 5 minut z przerwami i nic nie odpala... na drugi dzien jeszcze raz odpalam ale psiknąłem odświeżacz powietrza w dolot .. i od razu zapalił... :/ oczywiście przez ponad miesiąc się zmagam z tym że auto mi nie chce odpalić rano.. dopiero po 20 sekundach kręcenia odpalało....gdy rozgrzany silnik to odpala jak trzeba..no może z minimalnym opóźnieniem niż normalnie... co to moze być ? wtryski ? bo byłem pod komputerem i gościu powiedzial ze wtryski nie są najlepsze po 240tyś.. przebiegu ale tez nie najgorsze..gdy jezdze na rozgrzanym silniku to nie zauwazam żadnego spadku mocy auto śmiga normalnie,,,w sumie mechanik stwierdził żebym z tym jechał do serwisu gdzie sie znają na BMW.. co moge zrobić.. czy od razu mam dać wykręcić wtryski i dać do sprawdzenia do firmy ktora sie specjalizuje we wtryskach czy może gdzieś indziej tkwi błąd ??? Prosze o odpowiedz POZDRAWIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum kolegi od siebie z okolic który posiada inpe, lub disa. Niech sprawdzi Ci błędy w ECU, korekcje wtryskow. Wtryski bym zostawił póki co w spokoju, ale zacząłbym od sprawdzenia błędów, i danych z live data.

Mechanikiem nie jestem, ale może to być pompa wysokiego ciśnienia, czujnik cisnienia na szynie, czujnik położenia wału itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mogę się założyć, że padł Ci wtrysk. Tego komputerem nie sprawdzisz, jedynie duuuużo tańszym sposobem, a mianowicie zrób test przelewowy, wyjdzie który padł, wymień na nowy lub dobrą używkę, nigdy na regenerowany i możesz zapomnieć o kłopocie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam zrobiłem ten test przelewowy jak radziłeś: co dalej robić ?

 

zrobiłem to na rozgrzanym silniku.. bo jak bym miał zimny to bym w ogolę nie odpalił...

 

juz pod czas kręcenia zaczął lać ten wtrysk nr.3 a gdy zapalił to po około 30 sekundach wypełniła się cała duża strzykawka.. a wtrysk nr2 tak jak widać na fotkach... co teraz mam robić ? gdzieś jechac to sprawdzić bardziej ?

http://images65.fotosik.pl/311/61e0c35e05caab2e.jpg

http://images62.fotosik.pl/310/a2c2ef6b31bbdeb1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koniec sprawdzania, kup wtrysk i wymieniaj. Oczywiście wymień numer 3, a później sprawdź jak zachowa się dwójka. Stawiam dobra łychę, że zapomnisz o problemie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mam wymienić ? sam? czy muszę jechać do firmy która sprawdza i wymienia wtryski?? i potem muszę komputerem cos ustawić? ,mam pokazac moj test przelewowy ? i jak mam szukać konkretnie wtrysku,, to obojętne jaki ? czy moge kopic każdy wtrysk ktory na allegro sprzedają ? byle był do 320D M47N ? i tyle informacji wystarczy do zakupu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powiem tak kolego, jak nie masz o tym pojęcia, to poszukaj kogoś dobrego w okolicy i niech się tym zajmie.

No chyba, że się mylę i umiesz zrobić to samemu, to poszukaj dobrego wtrysku z gwarancją, z modelu silnika jak Twój, rocznikowo od 2001 do 2003 (później weszły już inne) i z oznaczeniami podobnymi do Twojego, polecam znaleźć lekturę kolegi z forum ROGER_NYSA, pięknie opisał o numerach wtrysków, to pomoże Ci wybrać właściwy. Po wymianie musisz przypisać nowy numer wtrysku do sterownika, możesz to zrobić INPĄ, i po sprawie. Niby duża sprawa, ale jak masz pojęcie, wystarczy jeden wieczór. Jednak zaznaczam, jeśli nie umiesz, to oddaj to specjalistom, ale polecanym, nie Kaziowi, który zęby zjadł na mechanice, ale modeli FSO i FSM, może jest tu ktoś na forum z Twojej okolicy i Ci pomoże.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem.. nie znam się na tym.. wiec muszę komuś to zlecić ....

 

mój wtrysk nr 3 ma takie numery

http://images64.fotosik.pl/311/d656bc8f6e81c9b4.jpg

 

na allegro znalazłem dokładnie taki sam wtrysk:

http://allegro.pl/wtryski-bmw-e46-320d-520-d-150km-7788609-i3598260143.html

http://allegro.pl/bmw-e46-cd-d-320d-150-km-wtrysk-0445110080-7788609-i3580287787.html

 

pytanie czy mogę na własną rękeł kupić taki wtrysk i wtedy jechać do osoby która sie zna na wymianie? czy lepiej taka osoba ma szukac sama w dobrym stanie ? co bys radził ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolega zielo jest chyba z pomorza, pytaj może poratuje a jak nie to kogoś pewnie poleci :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem co Ci poradzić, bo ja bym kupił i sam wymienił. Nie wiem kto Ci będzie to robił, faktycznie Zielo jest z Twoich stron, chyba Wejcherowo, ale nie jestem pewien, podpytaj go o pomoc.

Kupowanie używanego wtrysku, to loteria, lepiej zapłacić stówkę więcej, ale za pewniaka. Może właśnie Zielo podpowie Ci co i gdzie kupić, a nawet wymienić.

Numer wtrysku się zgadza, ale ważny jest jeszcze jeden numer, ten najbliżej wewnętrznej strony, chodzi o ten z końcówką 080, nie pamiętam dokładnie o co w tym chodzi, dlatego poleciłem wypowiedź Rogera. Sam się przymierzam do wymiany jednego wtrysku, właśnie muszę się dokształcić i przypomnieć jaki wtrysk kupić.

Do kompa musisz później wprowadzić numer, który u Ciebie zaczyny się od AB....... Pamiętaj o tym, bo bez tego możesz zaszkodzić silnikowi.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam zrobiłem ten test przelewowy jak radziłeś: co dalej robić ?

 

zrobiłem to na rozgrzanym silniku.. bo jak bym miał zimny to bym w ogolę nie odpalił...

 

juz pod czas kręcenia zaczął lać ten wtrysk nr.3 a gdy zapalił to po około 30 sekundach wypełniła się cała duża strzykawka.. a wtrysk nr2 tak jak widać na fotkach... co teraz mam robić ? gdzieś jechac to sprawdzić bardziej ?

 

 

A przypadkiem pierwszy wtrysk to nie jest ten od strony chłodnicy ? Wtryskiwacza jakiego musisz szukać to 0 445 110 080 lub po tym nr 7 788 607 jeśli dobrze odczytałem. Pamiętaj o zakodowaniu po wymianie

Edytowane przez maciek06
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowanie używanego wtrysku, to loteria, lepiej zapłacić stówkę więcej, ale za pewniaka.

 

Dokładnie ...

Pamiętać musisz że nie jest to mało pracy , kolektor ssący musisz zdjąć.

Sam wtrysk można próbować podważać, idealny do tego jest ściągacz bezwładnościowy.

Pamiętaj o nowej podkładce na końcówce rozpylacza (miedziana)

Na koniec kodowanie IMA wtryskiwacza do DDE w twoim przypadku 6cyfr masz eu3.

 

Mam sprawny 100% pewny wtryskiwacz , taki jak potrzebujesz , korekta 0,5.

 

Ponadto z tego co się zorientowałem masz jeden z pierwszych softów w komputerze silnika ten soft nie pozwala analizować korekt , ani inpą (pokazuje głupoty ) najczęściej " zera" a przy próbie analizy DISEM aplikacja prosi o aktualizację DDE.

Ja zazwyczaj zaczynam od aktualizacji softu do najnowszej wersji wypuszczonej przez BMW do tego silnika pod koniec 2006 roku.

 

Wtrysk cenię sobie 350zł

Cała operacja : używany wtrysk (gwarancja rozruchowa ), aktualizacja softu , wymiana wtrysku, i kodowanie IMA to koszt nie mniejszy niż 550zł . Tyle byś zostawił u mnie.

Ile to zajmuje czasu..... :mrgreen:

Aktualizacja softu około 1h

Zdjęcie i założenie kolektora 1,5h

Wyciągnięcie wtryskiwacza ,czyszczenia gniazda wtryskiwacza , założenie nowego wtrysku 30 minut.

Kodowanie IMA max 5 minut.

Analiza korekt 2miuty

Na koniec pełna diagnostyka auta , wtryski , turbo , przepływa szyna cr. -dynamicznie 30 minut.

 

Teoretycznie ktoś kto ma doświadczenie i wie co robi powinien zamknąć się w 4h ,no chyba że pojawią się w międzyczasie niespodzianki np. szukanie gumowej podkładki kolektora która spadła podczas jego ściągania, raz szperałem 2 h i ni mogłem znaleźć , padały nawet teorie że wpadła do kanału powietrznego dolnego głowicy. Wtedy to już nie jest fajnie. :duh:

 

 

 

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.