Skocz do zawartości

Silnik 'wyje' 530d


bigger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po wymianie oleju i filtrów (filtr oleju, filtry kabinowe, filtr powietrza) samochód zaczął ok 2tys obrotów lekko wyć. Dzwiek jest podobny do tego jak chodzilo wisko w starych tdsach. Z obrotami dzwiek "rośnie" i "maleje". Moje pytanie brzmi: Co jest powodem tego!? Zły olej? Czytalem tez cos na temat wycia w momencie kiedy jest nieszczelnosc w dolocie do intercoolera(?). Czekam na jakies pomysly. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jesli stało się to słyszalne ewidentnie po wymienia oleju i filtrów to sprawdziłbym dokladnie dolot, czy wszystko jest założone jak należy, czy dobrze jest wsadzony filtr powietrza itd.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wlasnie zauwazylem dzisiaj takie wycie w granicach 1500-1700 obr.

Co ma klima do tego?,tak z ciekawosci...

 

Mi tak wyje jak jakaś pompa, czy coś a okazuje się, że to łożysko albo napinacz klimy pod obciążeniem. Wyłączam - auta nie ma, włączam - wóz strażacki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, albo poproś mechanika o sprawdzenie napinacza, który jest przy wąskim pasku ewentualnie, jeśli je wyeliminujesz, to zostaje łożysko klimy.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC71&mospid=47753&btnr=64_1345&hg=64&fg=50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć

 

No to i ja się podłączam.. miałem napisać na forum, a okazuje się, że wątek jest już założony (potwierdzam funkcja "wyszukaj" działa :) )

 

Przypadłość ta jest bezpośrednio związana z włączaniem i wyłączaniem klimatyzacji. Włączona wyje, wyłączona wszystko pięknie. Podjechałem z tym do serwisu (auto jeszcze na gwarancji) i Mistrz Serwisu stwierdził, że tak już jest i będzie.. Oczywiście do przejechania się i pomocy był tak chętny, że prawie mnie poprosił bym powoził go jeszcze trochę. Ekspertem nie jestem, ale w tamtym sezonie tego dźwięku kompletnie nie słyszałem, a teraz czasem jest to tak irytujące, że wolę otworzyć okno i wyłączyć klimatyzację.

 

Czy komuś udało się rozwiązać ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie wycie klimatyzacji od pewnego czasu irytuje. Podjechałem do dwóch mechaników z czego jeden spec od klimy i stwierdził że tak ma być - nic niepokojącego nie widzi. U mnie jednak wycie pojawia się tylko wtedy gdy:

- na zewnątrz jest max 23*C a ja ustawiam klimę na 18-19*C. Jak ustawię pokrętło na min. to nie ma wycia - podobnie jest jak wyłączę klimę. Przy wyższych temperaturach nie ma tematu.

 

"Ponoć" może to wynikać ze stopnia obciążenia klimatyzacji - ja się tam na tym nie znam - ale w trybie AUTO rzadko kiedy słyszę "ten" specyficzny dźwięk

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegow z literka I i polecam zamiane na D wtedy zapomnicie o kompresorku :wink: a tak na powaznie to u mnie tez slychac swist ,ale tez nie zawsze.najbardziej w jezdzie miejskiej na 3,swist jest wprost proporcjonalny do obrotow silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś inny może coś dorzuci?:)

Nie chcę mi się wierzyć że "ten typ tak po prostu ma"...

 

Napinacz raczej nie jest powodem wycia moim zdaniem jeśli to był on to by wył niezależnie od tego czy klima jest włączona czy nie bo pasek pracuje cały czas więc i napinacz. Nie wszystkie auta mają napinacz - w pewnym momencie zrezygnowali z niego (moje auto jest z 09.2005 i już go nie ma) i pasek idzie od głównego koła pasowego do koła pasowego klimy - głupie to bo wymienić / założyć pasek to istna katorga.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=11_3796&hg=11&fg=18

 

Moim zdaniem sprężarka się kończy i daje o sobie znać. Ja musiałem swoja wymienić jakieś 2 lata temu. Moja nie wyła poprostu nagle się zatrzymała i spaliła pasek klinowy - akurat ruszałem coś zapiszczało spojrzałem w lusterko o tam siwo myślałem ,że turbosprężarkę wypluło przez wydech ale okazało się że sprawcą dymu był pasek klinowy od klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie dawno temu dalem sobie z tym spokoj.Opinnia paru fachowcow wydaje mi sie teraz bardzo autentyczna po przeczytaniu watkow z gory ze poprostu to jest standard w E60,klima wyje i bedzie wyla.Wczesniej ludzilem sie ze trafil mi sie dziwaczny model ale teraz moge potwierdzic ze nie jestem sam.Sprawdze u znajomego jak jest w 535d.Dodam ze klima u mnie smiga spox ale wycie czasami mnie irytuje.Nie przypominam sobie zeby w E39 byly takie jazdy :|
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poprawi to komuś humor albo nie, ale i u mnie czasem wyje. Najbardziej słychać to jak stoję w korku lub powoli jadę. Wynika z tego ze te sprezarki w e60 są jakieś trefne. W większości e60 są sprezarki o zmiennej wydajności i wyglada na to ze w jakimś punkcie pracy tak sie zachowują. Cieżko w to uwierzyć ale jak widać po ilości przypadków chyba to norma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto ma troszkę ponad półtora roku i naprawdę jestem przekonany, że w poprzednim "sezonie" tego nie słyszałem.

Pojawiło się to po raz pierwszy w tym roku w okolicach kwietnia gdy odpaliłem klimę. Od razu rzucił mi się "w ucho" ten dźwięk, a po paru minutach zorientowałem się, że jest to stricte związane z klimatyzacją.

 

Jak by ktoś słyszał, że udało się to usunąć to będę wdzięczny za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś inny może coś dorzuci?:)

Nie chcę mi się wierzyć że "ten typ tak po prostu ma"...

 

hmm,

W moim też tak jest i moja e46 tez to miała wiec ja dałem sobie na luz , chyba ze sie pogorszy i bedzie bardzo głośno.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No więc sprawa wygląda tak, że w przypadku gdy nie jest zbyt często wymieniany czynnik klimatyzacji, tworzy się w nim syf czyli brud, który zasyfia kompresor, który w E60 niestety jest dość skomplikowanym urządzeniem. Więc jak coś wyje, to niestety kompresor sam w sobie. Ponoć da się to przesmarować, ale to z kolei bym musiał pogadać z drugim specem tu z Łodzi tym razem od klimatyzacji, bo oni podobno jakoś sobie z tym radzą i są w stanie ten kompresor oczyścić i przesmarować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc sprawa wygląda tak, że w przypadku gdy nie jest zbyt często wymieniany czynnik klimatyzacji, tworzy się w nim syf czyli brud, który zasyfia kompresor, który w E60 niestety jest dość skomplikowanym urządzeniem. Więc jak coś wyje, to niestety kompresor sam w sobie. Ponoć da się to przesmarować, ale to z kolei bym musiał pogadać z drugim specem tu z Łodzi tym razem od klimatyzacji, bo oni podobno jakoś sobie z tym radzą i są w stanie ten kompresor oczyścić i przesmarować.

Moze tak jest ale ja nigdy nie wymieniałem czynnika a i w papierach które dostałem od ziutka ze szwajcarii tez tego nie było a klima hula tip-top i cisza. Więc może to nie do końca to.

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.