Skocz do zawartości

wymiana paskow.............


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam BMW E-39 530d i chcialem zapytac czy przy wymianie paskow jest konieczka wymiana rolek prowadzacych??sa az 3 sztuki i tanie nie sa.i 2 napinacze je tez trzeba wymienic.Sprawa jest tego typu ze jak odpalam silnik to swista,piszczy jak jest zimny silnik i dlatego chce wymienic napinacze i paski na nowe.
Opublikowano

Zasada jest taka, ze jak wymieniasz klocki hamulcowe, koncowki w zawieszeniu, amory, tarcze itp to wymieniasz zawsze parami czyli lewa i prawa strona pojazdu i podobnie jest z paskami i jego rolkami, w niektorych modelach nawet napinacz.

Swist moze oznaczac luzy na łozyskach rolek prowadzacych lub rolki napinacza jak zdejmiesz pasek to ocenisz

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piszczy ci tylko na zimnym,bo na zimnym są większe opory,chociażby obciążenie samego alternatora i pasek wykonuje większą pracę.Dzieje się wtedy tak bo pasek jest niedostatecznie napięty.Rolki przeważnie grzechoczą bo łożyska mają luz lub piszczą jak zacierają się,ale wtedy przeważnie zimny/ciepły występuje ten sam odgłos.

Na początek żeby nie robic sobie nadmiernych kosztów zmień pasek i jego napinacz,zobaczysz czy problem ustąpi.Przy wymianie paska sprawdź ręką jak obracają się rolki czy nie mają luzów i obracają się bez oporów.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
witam mam BMW E-39 530d i chcialem zapytac czy przy wymianie paskow jest konieczka wymiana rolek prowadzacych??sa az 3 sztuki i tanie nie sa.i 2 napinacze je tez trzeba wymienic.Sprawa jest tego typu ze jak odpalam silnik to swista,piszczy jak jest zimny silnik i dlatego chce wymienic napinacze i paski na nowe.

 

Jak wymienisz to napisz jaki koszt i czy dalo efekt bo mam podobnie i nie wiem co wymienic.Myslalem ze alterantor albo pompa wspomagania...

Opublikowano
przeliczylem jezeli wymienial bym paski wszystkie rolki napinacze cos okolo 800oczywiscie wszystko orginal BMW napinacz od altelnatora ponad 270zl drugi napinacz ponad 140zl paski dalem 85zl continental rolki za trzy albo kolo 300zl lub obrzucone 300zl jak zrobie to to napisze.Jeszcze nie wiem kiedy ale jak zrobie to napisze.
Opublikowano
Zaczął bym od sprawdzenia rolki napinającej kompresora klimy.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
kupilem rolki teraz tylko wymienic

 

Ja jutro kupuje bo trzeszczy mi rolka ta srebrna pod alternatorem...Daj znac jaki efekt ja tez napisze...

ps:Zaczelo mi cos stukac w okolicy tego kola od klimy po lewej na dole ,co to moze byc??

Opublikowano

strzelila mi rolka napinacza, straszny grzechot pod maska, a tu sobota po poludniu, cudem tuz przed zamknieciem sklepow udalo mi sie ja zdobyc.

Zadowolony odebralem auto od mechanika a po kilku tygodniach musialem wymienic pozostale rolki prowadzace, ktore tez zaczely halasowac.. Efekt taki, ze za robocizne zaplacilem 2x...

Opublikowano
strzelila mi rolka napinacza, straszny grzechot pod maska, a tu sobota po poludniu, cudem tuz przed zamknieciem sklepow udalo mi sie ja zdobyc.

Zadowolony odebralem auto od mechanika a po kilku tygodniach musialem wymienic pozostale rolki prowadzace, ktore tez zaczely halasowac.. Efekt taki, ze za robocizne zaplacilem 2x...

 

jak halasowalo??czy byly stuki??

Opublikowano

grzechot jak gwozdzie w puszce, po demontarzu napinacz sie rozpadl i kulki wylecialy ;-)

 

Natomiast rolki po prostu zaczely szumiec wiec wymienilem profilaktycznie, przed wakacyjnym wyjazdem

Pozdrawiam,

Opublikowano
grzechot jak gwozdzie w puszce, po demontarzu napinacz sie rozpadl i kulki wylecialy ;-)

 

Natomiast rolki po prostu zaczely szumiec wiec wymienilem profilaktycznie, przed wakacyjnym wyjazdem

Pozdrawiam,

 

ile Cie to wszystko kosztowalo?

Opublikowano
dokladnie nie wiem bo bylo przy tym pare innych rzeczy , ale same rolki i napinacz ok okolo 600 zl z robota, czesci poza ASO
Opublikowano
orginalny napinacz kosztuje 340 zl chyba jedna rolka 120zl trzecia jest z napinaczem przy klimatyyzacji to kosztuje ponad 200zl mowie o orginalach
Opublikowano
Witam dołączę sie do tematu . Sprawa polega na tym ze jak dodam gazu i puszcze to słychac jak by rolka napinacza paska dostawała wibracje i terkocze problem w tym ze mnie to strasznie wkurzało i wymieniłem rolkę napinacza oraz napinacz ( owszem miał luzy i to spore ) , pasek wielorowkowy. Ale problem dalej jest kumpel powiedział ze to możne być alternator a wy jak myslicie ?
Opublikowano
Witam dołączę sie do tematu . Sprawa polega na tym ze jak dodam gazu i puszcze to słychac jak by rolka napinacza paska dostawała wibracje i terkocze problem w tym ze mnie to strasznie wkurzało i wymieniłem rolkę napinacza oraz napinacz ( owszem miał luzy i to spore ) , pasek wielorowkowy. Ale problem dalej jest kumpel powiedział ze to możne być alternator a wy jak myslicie ?

 

 

Mam tak samo rolki mialy luzy wymienilem i dalej to samo.Tylko ze mi na zimnym to slychac najbardziej.Jak rozwiazesz problem to daj znac...

Opublikowano
Witam dołączę sie do tematu . Sprawa polega na tym ze jak dodam gazu i puszcze to słychac jak by rolka napinacza paska dostawała wibracje i terkocze problem w tym ze mnie to strasznie wkurzało i wymieniłem rolkę napinacza oraz napinacz ( owszem miał luzy i to spore ) , pasek wielorowkowy. Ale problem dalej jest kumpel powiedział ze to możne być alternator a wy jak myslicie ?

 

 

Mam tak samo rolki mialy luzy wymienilem i dalej to samo.Tylko ze mi na zimnym to slychac najbardziej.Jak rozwiazesz problem to daj znac...

 

 

O to moze troszke potrwać teraz mam inne wydatki (wymiana pompy paliwa progowej 500zł , czujnik ABS 500zł , montaż car audio 300zł, aku pewnie w zimie 500zł no i najdroższe i najmniej opłacalne to utrzymanie ŻONY !!! ) wiec jak juz to w nastepnym roku sie znowu wezmę za rolki no chyba ze padnie sprzęgło albo dwu-masa

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie juz wiem dlaczego dalej jest terkotanie pomimo wymiany rolki wraz z całym napinaczem i nowym paskiem otóż pasek mam nowy ale bosch a nasze piękne BMW czasem nie lubią podrób kupiłem oryginalny pasek 180 zł i terkotania juz niema .

Pytam mechanika dlaczego a on mówi ze oryginalny pasek jest troszkę krótszy ma inna elastyczność to tak jak z czujnikami ABS

Opublikowano

Co do kosztów rolek i pasków to ja w lipcu u siebie wymieniałem i wtedy ceny miałem następujące:

Rolka napinająca z dźwignią:

FEBI (ina) - 113zł/szt

 

Rolka prowadząca x2:

FEBI (INA) - 77zł/szt

 

PASKI:

Duży:

CONTITECH - 56zł/szt

 

klimy :

CONTITECH - 30zł/szt

 

ROLKA z dźwignią do klimy:

RUVILLE (INA) - 105zł/szt

 

Za robociznę nie wiem ile wyszło za te konkretne bebechy bo sobie jeszcze wymieniałem VISCO i kilka innych pierdół.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.