Skocz do zawartości

320d spalanie komp/rzeczywiste


pur

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja ostatnio na połowie zbiornika zrobiłem ponad 500 km na trasie ponad 200km w jedna strone i to była jazda dosc nierowna, a wiec dobry silnik moze spokojnie zejsc ponizej 6 litrow na stowke w trasie.

A ja ostatnio na połowie zbiornika zrobiłem 700 kilometrów a po przyjeździe do domu z trasy z Gorzowa Wielkopolskiego zrobiłem dokładnie 970 kilometrów i trasa z Żor do Legnicy cały czas autostrada około 280 kilomtrów razy dwa reszta drogami zwykłymi i po tankowaniu wyszło mi spalanie 5,75 litra na setkę na autostradzie tempomat ustawiony na 140km/h a na drogach drugorzędnych jazda 50-70 km/h i taki wynik to jak dla mnie to rewelacja jak na 3.0d, oczywiście trasa ta robiona po zrobionych modyfikacjach silnika i programie. Nie obraźcie się że tak się w waszym wątku 2.0d chwalę alepragnę tylko uddowodnić że praktycznie w spalaniu 2.0d a 3.0d nie ma aż taak dużej różnicy.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie natomiast zawsze pierwsza połowa zbiornika zużywa się wolniej - a potem to już raz-dwa :duh:

Dokładnie u mnie było tak samo do połowki zrobiłem 700 kilometrów a ostatnie prawie 300 kilometrów wskazówka spadła bardzo szybko do poziomu prawie rezerwy.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio wróciłem z wakacji, trasa ponad 3000km, spalanie z kompa wyszło 5,3l a spalanie policzone z dystrybutora 5,2. trasa 70% po autostradach, ale starałem się jechać zgodnie z przepisami, bo nie uśmiechało mi się płacić mandatów w euro
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwony ma rację. Sam wiem na swoim przykładzie. Mam e46 2.8 i gdy jeżdżę w swoim rejonie mieszczę się bez problemu w 10 litrach (a nie jeżdżę powoli) raczej tak jak mi przepisy pozwalają a gdzie mogę ogień:D Najmniej ile udało mi się zejść to trasa Katowice-Wrocław (6.5 l na 100) prędkość 110 cały czas ( powiem przesrana jazda) ale chodziło mi o to zeby sprawdzić ile jestem w stanie maksymalnie zejść ze spalaniem. Spowrotem prędkości rzędu 140-180 spalanie 9 litrów.Tak samo jak Czerwony pisze mogę się założyć i to udowodnić każdemu niedowiarkowi. Pewnie idzie takim 2.8 spalić nawet i 20 litrów ale to albo musi jeździć młodociany kierowca (czyt. przeh*j) bo gdzie wy chcecie na naszych drogach tak szybko jeździć. Pozatym sam osobiście jechałem samochodem od Czerwonego i widziałem jego wskazania komputera więc nie ma lipy:D pozdro Mario (przek**wo:D:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwony ma rację. Sam wiem na swoim przykładzie. Mam e46 2.8 i gdy jeżdżę w swoim rejonie mieszczę się bez problemu w 10 litrach (a nie jeżdżę powoli) raczej tak jak mi przepisy pozwalają a gdzie mogę ogień:D Najmniej ile udało mi się zejść to trasa Katowice-Wrocław (6.5 l na 100) prędkość 110 cały czas ( powiem przesrana jazda) ale chodziło mi o to zeby sprawdzić ile jestem w stanie maksymalnie zejść ze spalaniem. Spowrotem prędkości rzędu 140-180 spalanie 9 litrów.Tak samo jak Czerwony pisze mogę się założyć i to udowodnić każdemu niedowiarkowi. Pewnie idzie takim 2.8 spalić nawet i 20 litrów ale to albo musi jeździć młodociany kierowca (czyt. przeh*j) bo gdzie wy chcecie na naszych drogach tak szybko jeździć. Pozatym sam osobiście jechałem samochodem od Czerwonego i widziałem jego wskazania komputera więc nie ma lipy:D pozdro Mario (przek**wo:D:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwony ma rację. Sam wiem na swoim przykładzie. Mam e46 2.8 i gdy jeżdżę w swoim rejonie mieszczę się bez problemu w 10 litrach (a nie jeżdżę powoli) raczej tak jak mi przepisy pozwalają a gdzie mogę ogień:D Najmniej ile udało mi się zejść to trasa Katowice-Wrocław (6.5 l na 100) prędkość 110 cały czas ( powiem przesrana jazda) ale chodziło mi o to zeby sprawdzić ile jestem w stanie maksymalnie zejść ze spalaniem. Spowrotem prędkości rzędu 140-180 spalanie 9 litrów.Tak samo jak Czerwony pisze mogę się założyć i to udowodnić każdemu niedowiarkowi. Pewnie idzie takim 2.8 spalić nawet i 20 litrów ale to albo musi jeździć młodociany kierowca (czyt. przeh*j) bo gdzie wy chcecie na naszych drogach tak szybko jeździć. Pozatym sam osobiście jechałem samochodem od Czerwonego i widziałem jego wskazania komputera więc nie ma lipy:D pozdro Mario (przek**wo:D:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat stary jak świat, ale dorzucę swoje 5 groszy.

 

U mnie komputer przekłamuje ok 1,5l. Próbowałem ze zmianą współczynnika w inpie, ale na nie wiele się to zdało.

W kwestii różnicy między spalaniem 320d vs 330d, to co poniektórzy tutaj próbują podważyć prawa fizyki.

 

Przy takim samym stylu jazdy 330d nie ma prawa spalić mniej niż 320d koniec i kropka.

Panowie słyszeliście taki termin jak pojemność skokowa ? Czy uważacie, że moc w waszych samochodach bierze się z powietrza, które wypełnia komorę spalania ?

 

Takie pierdoły tworzą tylko niepotrzebne mity i kupę sfrustrowanych użytkowników piszących "Pomocy 320d pali mi 6,5l/100km !!!"

Spalanie 4,6 zmierzone a nie z komputera ? Nie uwierzę w takie kity za nic na Świecie, ani w 320d ani tym bardziej w 330d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat stary jak świat, ale dorzucę swoje 5 groszy.

 

U mnie komputer przekłamuje ok 1,5l. Próbowałem ze zmianą współczynnika w inpie, ale na nie wiele się to zdało.

W kwestii różnicy między spalaniem 320d vs 330d, to co poniektórzy tutaj próbują podważyć prawa fizyki.

 

Przy takim samym stylu jazdy 330d nie ma prawa spalić mniej niż 320d koniec i kropka.

Panowie słyszeliście taki termin jak pojemność skokowa ? Czy uważacie, że moc w waszych samochodach bierze się z powietrza, które wypełnia komorę spalania ?

 

Takie pierdoły tworzą tylko niepotrzebne mity i kupę sfrustrowanych użytkowników piszących "Pomocy 320d pali mi 6,5l/100km !!!"

Spalanie 4,6 zmierzone a nie z komputera ? Nie uwierzę w takie kity za nic na Świecie, ani w 320d ani tym bardziej w 330d.

Kolego jestem w stanie się założyć że moja 330d mniej spali niż twoja 320d przy jeździe autostradowej na tempomacie przy ustalonej prędkości, moje auto ma 300 kucy i siłą rzeczy przy jednakowej prędkości będzie mniejsze zapotrzebowanie na paliwo (tak myślę) zapewne kiedy zacznę jeździć agresywnie to twoja 320d mniej spali niż moja 330d ale w przypadku ekonomicznej jazdy powinno być odwrotnie, szkoda że jesteś ze Szczecina ale na początku sierpnia jadę na urlop do Kołobrzegu i chętnie spotkałbym się z kolegą z forum TC który ma już na tym forum dosyć długi staż i myślę że on potwierdzi to o czym piszę. I pragnę tylko dodać że to nie są żadne pierdoły.

Czerwony ma rację. Sam wiem na swoim przykładzie. Mam e46 2.8 i gdy jeżdżę w swoim rejonie mieszczę się bez problemu w 10 litrach (a nie jeżdżę powoli) raczej tak jak mi przepisy pozwalają a gdzie mogę ogień:D Najmniej ile udało mi się zejść to trasa Katowice-Wrocław (6.5 l na 100) prędkość 110 cały czas ( powiem przesrana jazda) ale chodziło mi o to zeby sprawdzić ile jestem w stanie maksymalnie zejść ze spalaniem. Spowrotem prędkości rzędu 140-180 spalanie 9 litrów.Tak samo jak Czerwony pisze mogę się założyć i to udowodnić każdemu niedowiarkowi. Pewnie idzie takim 2.8 spalić nawet i 20 litrów ale to albo musi jeździć młodociany kierowca (czyt. przeh*j) bo gdzie wy chcecie na naszych drogach tak szybko jeździć. Pozatym sam osobiście jechałem samochodem od Czerwonego i widziałem jego wskazania komputera więc nie ma lipy:D pozdro Mario (przek**wo:D:)
Tak to prawda kolega Zenek miał okazję poczuć radość z jazdy moim autkiem i sam również potwierdzam co napisał na temat spalania jego auta bo to jest możliwe, sam pamiętam kiedy miałem e36 325 i na trasie potrafiłem zejśc bez problemu do spalania 7,5 litra na setkę. Pozdro Zenek (przek**wo)(lipa jak h**)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam samochod z tego samego roku i mi spala w trasie tak 5,5 jezdze tak do 130 czasem 140 poprostu mieszkam w taki terenie ze drogi nie pozwalaja na wiecej:) w miescie standart z klima 6,5 do 6,8 to juz maks i nie wiem czy to brednie czy jak poprostu tyle pali. jesli chodzi o komputerek jak go skasuje od momentu zatankowania i wsiade i jade cały czas to mnie nie oszukuje tyle ile pokazuje tyle spali.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czerowny chcesz powiedzieć, że zalewasz bak do pełna, robisz 100km, dolewasz paliwa i takie wyniki Ci wychodzą , czy mówisz o wskazaniach komputera ?

 

Mam wrażenie, że mówimy tutaj o dwu różnych rzeczach. Ty piszesz o skrajnie minimalnych wartościach, które w Polskiej rzeczywistości raczej nie mają szansy zaistnieć, bo nie mamy 100km autostrady, którą można przejechać ze stałą prędkością. Jeśli takie pomiary wykonałeś tak jak napisałem wcześniej przy takich warunkach jak powyżej i przy tankowaniu wyszło Ci tyle ile piszesz to najwidoczniej musi tak być.

 

Na początku sierpnia ja znowu jadę na Mazury, ale może innym razem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam samochod z tego samego roku i mi spala w trasie tak 5,5 jezdze tak do 130 czasem 140 poprostu mieszkam w taki terenie ze drogi nie pozwalaja na wiecej:) w miescie standart z klima 6,5 do 6,8 to juz maks i nie wiem czy to brednie czy jak poprostu tyle pali. jesli chodzi o komputerek jak go skasuje od momentu zatankowania i wsiade i jade cały czas to mnie nie oszukuje tyle ile pokazuje tyle spali.

Co do trasy to ok ale nie przy takiej predkosci chyba ze z gorki ale w miescie co piszesz z klimą wydaje mi sie ze ten kom twoj cie oszukuje i to strasznie chyba ze mieszkasz w wawie ale to i tak sie nie zgodze bo producent podaje iz w miescie auto pali 7,4 to ty masz jakis cudowny egzemplarz :D :D http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/spalanie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jestem w stanie się założyć że moja 330d mniej spali niż twoja 320d przy jeździe autostradowej na tempomacie przy ustalonej prędkości, moje auto ma 300 kucy i siłą rzeczy przy jednakowej prędkości będzie mniejsze zapotrzebowanie na paliwo (tak myślę) zapewne kiedy zacznę jeździć agresywnie to twoja 320d mniej spali niż moja 330d ale w przypadku ekonomicznej jazdy powinno być odwrotnie,

 

Witam

Czerwony ....... ja pamiętam jak skopałeś mi tyłek z rolowanego startu :cry2:

Na BMW-Sport wypowiadałem się odnośnie tej sytuacji, to raczej było pewne i do przewidzenia.

320d po programie na prawie 200ps i 400Nm nie ma szans z 330d 204ps w serii....

 

Teraz przy prawie 300 ps ,to masz ju naprawdę przyjemność z jazdy.

 

Ale mam słabość do Ciebie i twojej furki, więc przyjmuję wyzwanie dotyczące spalania.

Ja przyjmuje wyzwanie ja ustalam warunki .

Autostrada tempomat 100km/h piąty bieg :norty: dystans 150km.

 

Podłączamy kompa ,inpa-licznik -ilość paliwa w baku...... zapisujemy.

Zerujemy liczniki i w drogę, po przejechaniu 150km. Parking i ponowne podłączenie kompa .

Sprawdzenie ilości paliwa w baku według inpy na liczniku jest miarodajne (zawsze może się wedrzeć błąd jednego litra) Dlatego powinno się ten błąd rozłożyć na dłuższą odległość testu.

 

Prawda jest taka, że nawet gdyby zaistniała sytuacja na moją niekorzyść . Nie obawiam się o wygraną.

 

Mamy tą samą technologię wykonania silnika dde5

Takie same tłoki o tej samej pojemności Ty masz dwa więcej. Mamy te same wtryskiwacze o tej samej wydajności.

Mój motor M47N ma 4 tłoki każdy tłok o pojemności 498,8 cm3 i daje z siebie fabrycznie 37,5 konia (seria) 37,5x4=150ps

Twój motor M57N ma 6 tłoków każdy tłok o pojemności 498,75cm3 i daje z siebie fabrycznie 34 konie (seria) 34x6=204ps

 

Na pierwszy rzut oka widać że seryjnie w m57n silnik jest mniej wyżyłowany o około 3,5 konia na cylindrze.

 

Pomijam tu opory ,tarcie ,bezwładność itd występujące w silniku................

 

Spróbuję oprzeć się na faktach.

 

320d 150ps w programie ma zadane te same ciśnienie max na szynie CR czyli 1600atm. co silnik w 330d 204ps.

Co do powietrza .... seryjnie max ciśnienie w m47n to 1,4 bara bez atmosferycznego. W silniku m57n ciśnienie maź seria to 1,3 albo 1,35 bez atmosferycznego.

Myślę że z tego wynika ubytek 3,5 konia na tłok w odniesieniu do 320d.

 

Aktualnie oba auta są po "uluźnieniu "wydechu , i programie .

Mój motor deklaruje około 198 koni i około 400Nm co daje z cylindra 49,5 konia i 100Nm

Twój motorek deklaruje około 297koni i około 600Nm co daje z cylindra 49,5 konia i 100Nm

 

W twoim ,tak jak w moim aby uzyskać większą moc z cylindra trzeba było podnieść parametry pracy silnika ..czyli ogólnie zwiększyć ilość paliwa i zwiększyć ilość powietrza.

W moim na około 200ps ciśnienie z 1600atm. zostało podniesione na około 1715atm a doładowanie wzrosło z 1,4 na 1,6 bara

W twoim musi być bardzo podobnie zakładam że w programie masz około 1700atm na CR i ciśnienie w kolektorze około 1,65 bara.

Nie wypowiem się co do dawki paliwa w miligramach na suw ale powiedzmy że jeśli limt był ustawiony na 70mg to i w jednym i w drugim przypadku wzrósł o wartość X.

To akurat na potrzeby dyskusji jest do ustalenia. :norty:

 

Szybkie wnioski:

Moc 3 litrówki nie bierze się z kosmosu ,jest wypracowana tak jak w każdym silniku "na tłoku" .

Aby uzyskać moc z tłoka trzeba dać mu "jeść" . Parametry pracy silnika 3 i 2 litrowego są niemal identyczne .

W 3 litrówce jest więcej mocy bo są dwa tłoki więcej. TE TŁOKI TRZEBA NAKARMIĆ.

Na postoju przy wolnych obrotach 6 cylindrowy silnik spali więcej, spali więcej również w innych okolicznościach.

 

Idąc tropem kolegi "czerwony 330" wychodzi na to że im większa pojemność tym mniejsze spalanie.

Tak więc .. piękny silnik BMW M67 V8 czyli dwa silniki 2 litrowe w układzie v powinien w ogóle śmiesznie mało palić na autostradzie ..może jakieś 4 litry tak jak 1,4 tdi w VW Polo.

 

Mogę się spierać o symboliczną flaszkę bushmillsa albo o bak paliwa. Wiem że wygram. :norty: :norty: :norty: :cool2:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozecie wierzyc lub nie:) mi to naprawde ni przeszkadza tylko sie wypowiedziałem tam gdzie jezdze tak mi spala samochod jak napisałem:) powiem tez ze u mnie ojciec jest zawodowym kierowca i wsiada w ten samochod i daje dosc rowno ale jemu potrafi spalic 5 l nie mowie o miescie, jezdził juz roznymi samochodami i uwierzcie trzeba umiec jezdzic aby jechac 100 pare a spalac 4 litry a nie kazdy to potrafi. i ja nie mowie ze wy prawy nie piszecie bo sie zgodze z tym co piszecie. sprobujcie kiedy jechac na 4 biegu tak z 90 km/h zobaczcie ile wtedy pali załoze sie ze nie jeden z nas przy tej predkosci ma juz 5 wrzucona pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czerowny chcesz powiedzieć, że zalewasz bak do pełna, robisz 100km, dolewasz paliwa i takie wyniki Ci wychodzą , czy mówisz o wskazaniach komputera ?

 

Mam wrażenie, że mówimy tutaj o dwu różnych rzeczach. Ty piszesz o skrajnie minimalnych wartościach, które w Polskiej rzeczywistości raczej nie mają szansy zaistnieć, bo nie mamy 100km autostrady, którą można przejechać ze stałą prędkością. Jeśli takie pomiary wykonałeś tak jak napisałem wcześniej przy takich warunkach jak powyżej i przy tankowaniu wyszło Ci tyle ile piszesz to najwidoczniej musi tak być.

 

Na początku sierpnia ja znowu jadę na Mazury, ale może innym razem :-)

Tak zalewam bak do pełna, robię 100 kilometrów i dotankowuję i najmniejsze jakie mi wyszło to 5,0 litra na 100km a jesli chodzi o autostradę to akurat ja mam nawet więcej jak 100 kilometrów, akurat teraz otworzono odcinek A1 ze Świerklan do Gliwic a do Świerklan mam 2 kilometry, z Świerklan do Gliwic jest 40 kilometrów zjeżdżam na A4 do Wrocławia i to już następny odcinek około 200 kilometrów i na tych odcinkach wykonałem te pomiary. Naprawdę uwierzcie jest tak jak piszę.

mozecie wierzyc lub nie:) mi to naprawde ni przeszkadza tylko sie wypowiedziałem tam gdzie jezdze tak mi spala samochod jak napisałem:) powiem tez ze u mnie ojciec jest zawodowym kierowca i wsiada w ten samochod i daje dosc rowno ale jemu potrafi spalic 5 l nie mowie o miescie, jezdził juz roznymi samochodami i uwierzcie trzeba umiec jezdzic aby jechac 100 pare a spalac 4 litry a nie kazdy to potrafi. i ja nie mowie ze wy prawy nie piszecie bo sie zgodze z tym co piszecie. sprobujcie kiedy jechac na 4 biegu tak z 90 km/h zobaczcie ile wtedy pali załoze sie ze nie jeden z nas przy tej predkosci ma juz 5 wrzucona pozdrawiam

Ja jak najbardziej wierzę w to co piszesz, czyli w twoje spalanie jest to jak najbardziej do osiągnięcia, poza tym spalanie w duzej mierze zależy od stylu jazdy i kondycji naszego silnika, jak ktoś nie potrafi jeździć oszczędnie to nigdy tego się nie nauczy to poprostu trzeba mieć we krwi.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jestem w stanie się założyć że moja 330d mniej spali niż twoja 320d przy jeździe autostradowej na tempomacie przy ustalonej prędkości, moje auto ma 300 kucy i siłą rzeczy przy jednakowej prędkości będzie mniejsze zapotrzebowanie na paliwo (tak myślę) zapewne kiedy zacznę jeździć agresywnie to twoja 320d mniej spali niż moja 330d ale w przypadku ekonomicznej jazdy powinno być odwrotnie,

 

Witam

Czerwony ....... ja pamiętam jak skopałeś mi tyłek z rolowanego startu :cry2:

Na BMW-Sport wypowiadałem się odnośnie tej sytuacji, to raczej było pewne i do przewidzenia.

320d po programie na prawie 200ps i 400Nm nie ma szans z 330d 204ps w serii....

 

Teraz przy prawie 300 ps ,to masz ju naprawdę przyjemność z jazdy.

 

Ale mam słabość do Ciebie i twojej furki, więc przyjmuję wyzwanie dotyczące spalania.

Ja przyjmuje wyzwanie ja ustalam warunki .

Autostrada tempomat 100km/h piąty bieg :norty: dystans 150km.

 

Podłączamy kompa ,inpa-licznik -ilość paliwa w baku...... zapisujemy.

Zerujemy liczniki i w drogę, po przejechaniu 150km. Parking i ponowne podłączenie kompa .

Sprawdzenie ilości paliwa w baku według inpy na liczniku jest miarodajne (zawsze może się wedrzeć błąd jednego litra) Dlatego powinno się ten błąd rozłożyć na dłuższą odległość testu.

 

Prawda jest taka, że nawet gdyby zaistniała sytuacja na moją niekorzyść . Nie obawiam się o wygraną.

 

Mamy tą samą technologię wykonania silnika dde5

Takie same tłoki o tej samej pojemności Ty masz dwa więcej. Mamy te same wtryskiwacze o tej samej wydajności.

Mój motor M47N ma 4 tłoki każdy tłok o pojemności 498,8 cm3 i daje z siebie fabrycznie 37,5 konia (seria) 37,5x4=150ps

Twój motor M57N ma 6 tłoków każdy tłok o pojemności 498,75cm3 i daje z siebie fabrycznie 34 konie (seria) 34x6=204ps

 

Na pierwszy rzut oka widać że seryjnie w m57n silnik jest mniej wyżyłowany o około 3,5 konia na cylindrze.

 

Pomijam tu opory ,tarcie ,bezwładność itd występujące w silniku................

 

Spróbuję oprzeć się na faktach.

 

320d 150ps w programie ma zadane te same ciśnienie max na szynie CR czyli 1600atm. co silnik w 330d 204ps.

Co do powietrza .... seryjnie max ciśnienie w m47n to 1,4 bara bez atmosferycznego. W silniku m57n ciśnienie maź seria to 1,3 albo 1,35 bez atmosferycznego.

Myślę że z tego wynika ubytek 3,5 konia na tłok w odniesieniu do 320d.

 

Aktualnie oba auta są po "uluźnieniu "wydechu , i programie .

Mój motor deklaruje około 198 koni i około 400Nm co daje z cylindra 49,5 konia i 100Nm

Twój motorek deklaruje około 297koni i około 600Nm co daje z cylindra 49,5 konia i 100Nm

 

W twoim ,tak jak w moim aby uzyskać większą moc z cylindra trzeba było podnieść parametry pracy silnika ..czyli ogólnie zwiększyć ilość paliwa i zwiększyć ilość powietrza.

W moim na około 200ps ciśnienie z 1600atm. zostało podniesione na około 1715atm a doładowanie wzrosło z 1,4 na 1,6 bara

W twoim musi być bardzo podobnie zakładam że w programie masz około 1700atm na CR i ciśnienie w kolektorze około 1,65 bara.

Nie wypowiem się co do dawki paliwa w miligramach na suw ale powiedzmy że jeśli limt był ustawiony na 70mg to i w jednym i w drugim przypadku wzrósł o wartość X.

To akurat na potrzeby dyskusji jest do ustalenia. :norty:

 

Szybkie wnioski:

Moc 3 litrówki nie bierze się z kosmosu ,jest wypracowana tak jak w każdym silniku "na tłoku" .

Aby uzyskać moc z tłoka trzeba dać mu "jeść" . Parametry pracy silnika 3 i 2 litrowego są niemal identyczne .

W 3 litrówce jest więcej mocy bo są dwa tłoki więcej. TE TŁOKI TRZEBA NAKARMIĆ.

Na postoju przy wolnych obrotach 6 cylindrowy silnik spali więcej, spali więcej również w innych okolicznościach.

 

Idąc tropem kolegi "czerwony 330" wychodzi na to że im większa pojemność tym mniejsze spalanie.

Tak więc .. piękny silnik BMW M67 V8 czyli dwa silniki 2 litrowe w układzie v powinien w ogóle śmiesznie mało palić na autostradzie ..może jakieś 4 litry tak jak 1,4 tdi w VW Polo.

po

Mogę się spierać o symboliczną flaszkę bushmillsa albo o bak paliwa. Wiem że wygram. :norty: :norty: :norty: :cool2:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Witaj Krzyśku

Oczywiście jako jedyny mogłeś tak obrazowo wszystko opisać, zresztą każde twoje wypowiedzi są dosyć szczegółowe i to jak najbardziej jest w porządku bo jako jedyny chcesz udowodnić swoje racje. Jeśli chodzi o twoje wyzwanie to jest dość ciekawe ale dlaczego nie 100km/h i szósty bieg? i po co 150 kilometrów jak wystarczy 100 kilometrów, poza tym jak to widzisz gdzie można by sie spotkać by to sprawdzić? Jestem w stanie się załozyć ale po co o jakieś whiskey czy pełny bak, zróbmy to by udowodnić kto ma rację. Poza tym ja miałem na myśli sprawdzenie się z kolegą Soda którego autko posiada seryjną moc, nie potrafię tego wyjaśnić jak to się dzieje że moje autko tak mało pali, prawobodobnie związane to jest z moim stylem jazdy, mam bardzo lekką nogę. Jeśli zgodzisz się to mogę się z tobą zmierzyć ale jedynie o rację.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim się założysz to obadaj temat jak zachowuje się Twoje auto na 5 biegu przy 100 km / h :wink:

zauważ że każdy silnik ma inną charakterystykę pamiętaj że macie zmienione softy ...

a co do mniejszego spalania to jest to spowodowane tym że mniej musimy wciskać aby jechać tak samo , lecz system się załamuje gdy ciśniemy takie auto do końca :twisted:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń wynika, że przy oponach 225 przód 235 tył przekłamanie na kompie waha się od ok 1l w górę do 1,5l jednak średnie spalanie licząc przez dystrybutor wynosi ok 6,5 - 6,7 l /100km, natomiast przy wcześniejszych oponach seryjnych 205/50 16 spalanie przy tej samej jeździe wychodziło ok 6 - 6,2l styl jazdy normalny a nawet spokojny na trasie ok 35km jadąc przez miasto Opole (3- 4 światła bez większych korków) a potem już trasa poza miastem przez wioski zawsze jazda do rezerwy a potem tankowanie do pełna po sam korek.

 

Rekord jaki udało mi się osiągnąć w zeszłym roku w co sam niekiedy nie wierze to 4,2 - 4,3l w przeliczeniu na dystrybutor, była to trasa z Opola do Jedwabnego ok 500km omijając Warszawę styl jazdy ciągły, bardzo spokojny, bez większych korków przy prędkości 70-90km/h max 100, podałem 4,2 i 4,3 bo to jest w przeliczeniu na trasę tam i z powrotem dodam, że komputer w tym czasie pokazywał 3,6l hehe brat jadąc ze mną przy 3,7 stwierdził, że to jest niemożliwe ale jak spadnie do 3,6 to wysiada z auta, jednak jechał dalej całą trasę. Na kompa nie patrzyłem, bo wiedziałem że będzie przekłamanie ale nie wiedziałem jakie, jednak po przeliczeniu jak wyszło 4,2 - 4,3 to byłem sam zaskoczony.

 

 

Odnośnie waszego testu chętnie bym się przyłączył z moim autem tylko musiał bym wiedzieć kiedy i czy będę miał wtedy czas:) no i przy jeździe na 5 biegu bo 6 niestety nie posiadam:)

 

ROGER-NYSA pewnie się nie znam:) bo wszystko jest dokładnie przeliczone i chcąc nie chcąc jest tak jak piszesz, że każdy z cylindrów chce jeść i się z tym zgadzam, ale czy przy tych przeliczeniach nie powinno się brać również pod uwagę stosunku mocy do masy? czyli mimo, że jest więcej cylindrów, są one mniej obciążone, a co za tym idzie mniej paliwa potrzebują do wykonania tej samej pracy? dobrze rozumuje czy nie bardzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ale czy przy tych przeliczeniach nie powinno się brać również pod uwagę stosunku mocy do masy? czyli mimo, że jest więcej cylindrów, są one mniej obciążone, a co za tym idzie mniej paliwa potrzebują do wykonania tej samej pracy? dobrze rozumuje czy nie bardzo?

 

Jak najbardziej masz rację, moja wypowiedź była rzec by można co najmniej amatorska i akademicka. Pomija wiele mniej lub bardziej istotnych faktów.

Próbowałem przedstawić sytuację bardzo obrazowo, 330d jest znacznie cięższe od 320d ,często jeździ na szerszej oponie ,silnik jest większy ma więcej mocy ale ma również więcej oporów wewnętrznych.

Nie neguję tego że to wspaniały silnik ,jednak nie mogę zgodzić się z tym że pali mniej niż 320d.

Przyjeżdża do mnie na diagnostykę wiele ludzi , z wszystkimi rozmowa się kręci zawsze w okół BMW.

Spalanie ,zawieszanie ,wyposażenie ,moc ,parametry..... To nie jest perpetuum mobile , nie ma cudów.

 

Przy tym samym obciążeniu obu silników naturalnie że dawki wypadające na "tłok" w 330d będą mniejsze ale sumarycznie i tak wyjdzie więcej.

 

TC ... 100Km/h 5 bieg, co o tym sądzisz ? :mrgreen:

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiałbym sprawdzić przełożenia , ale podejrzewam że u Ciebie wypadnie to bardziej korzystnie na moment obrotowy niż u kolegi Czerwony :wink:

u mnie na 5 biegu przy 120 km/h pali mniej niż przy 110 km /h .....

więc prędkość jest bardzo ważna w takim teście zwłaszcza że auta mają różne przełożenia ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.