Skocz do zawartości

2.5 TDS Ciężko odpala nawet z prostownika.


grzesiekduch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem jak w temacie. Auto ciężko odpala, szybko rozładowuje się akumulator. Podejrzewałem że to może jakieś zwarcie, ale wszyskie bezpieczniki są jak najbardziej dobre. Wyjmowałem nawet te które podobno często zawodzą (od nawiewu i podgrzewania tylnej szyby). Samochód nie ma problemu z paleniem na pych, po 3-4 metrach i "jednym przewaleniu tłoka" , brzydko pisząć silnik zapala bez problemu, od razu pracuje ładnie i równo bez zmian. Ktoś mi podpowiedział że moze to być wina świec ale koszt wymiany wszystkich jest spory więc najpierw chciałem poradzić się Was. Być może prąd gdzieś ucieka po przez masę ( minus - ) auta, ale nie mam pojecia gdzie szukać najczęstszych usterek. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jeżeli nie masz na świece 30 zł x 6szt,to bardzo mi Cię szkoda.Ogólnie te silniki jeżeli mają padnięte świece nawet ze 2(4 sprawne)pogorszenie w uruchamianiu jest bardzo duże.Może już też rozrusznik niedomaga i brakuje mu kopa.

PS.Ale na ringi to pieniądze miałeś :duh: Dlaczego ludzie posiadają samochody których nie potrafią utrzymać :?:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz na świece 30 zł x 6szt,to bardzo mi Cię szkoda.Ogólnie te silniki jeżeli mają padnięte świece nawet ze 2(4 sprawne)pogorszenie w uruchamianiu jest bardzo duże.Może już też rozrusznik niedomaga i brakuje mu kopa.

PS.Ale na ringi to pieniądze miałeś :duh: Dlaczego ludzie posiadają samochody których nie potrafią utrzymać :?:

 

Co prawda to prawda... :duh:

 

 

Ktoś mi podpowiedział że moze to być wina świec ale koszt wymiany wszystkich jest spory więc najpierw chciałem poradzić się Was. Być może prąd gdzieś ucieka po przez masę ( minus - ) auta, ale nie mam pojecia gdzie szukać najczęstszych usterek. Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

Świeca żarowa firmy Meyle(w miare dobry zamiennik) to koszt 19zł/szt czyli komplet świec to koszt ok. 120zł. Lepiej zamontować tańszy zamiennik niż męczyć akumulator, rozrusznik i inne elementy... Jak chcesz oryginał to szukaj BERU, ale to już koszt ok 35-40zl/szt.

Aha od razu załamie Cię, bo przy wymianie łatwiej jest ściągnąć kolektor ssący gdzie trzeba wymienić 6 uszczelek po 5zł/szt czyli dodatkowe koszta….

 

Może zacznij od wymontowania starych świec i sprawdzenia czy kwalifikują się do wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o to że nie mam 200zł ,a forum jest chyba po to by zapytać /poradzić się i nie wydawać pieniędzy na cos co jest sprawne. Jeśli chodzi o rozrusznik to został wymieniony więc to nie on, no nie ważne myślałem że uzyskam tu pomoc, jak widzę nie potrzebnie napisałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o to że nie mam 200zł ,a forum jest chyba po to by zapytać /poradzić się i nie wydawać pieniędzy na cos co jest sprawne. Jeśli chodzi o rozrusznik to został wymieniony więc to nie on, no nie ważne myślałem że uzyskam tu pomoc, jak widzę nie potrzebnie napisałem.

 

 

Zrobiłeś to co Ci pisałem tzn sprawdziłeś świece??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej było to samo wymień świece i akumulator ale daj taki jak w instrukcji bo jak dasz za duży to ci nie będzie się doładowywał z tego co wiem to 85 ah.Jak słaby akumulator to i prostownik nie pomoże. I jeszcze zresetuj koma ( instrukcje znajdziesz w internecie) W moim autku pomogło. Fakt forum powinno być po to by sobie pomagać nie dopieprd...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Sprawdż swiece, akumulator i wtedy zobaczysz co jest nie tak. Rozrusznik jak wymieniony na uzywke tez moze namieszac. Zabiera prad i nie zapala.

Wiesz jak to zrobić - ba jak nie to pisz.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otoz jezeli aku sie szybko rozladowuje to sprawdz jego kondycje. Na slabym akumulatorze bedzie rozrusznik slabo krecil i silnik bedzie ciezko palil. Sprawdz czy nic nie kradnie pradu. Do tego wystarczy zwykly miernik.

Swiece mozna latwo sprawdzic. A mianowicie odkrecic od swiecy kabel plusowy i na "krotko" polaczyc go z akumulatorem. Jezeli kabel zaiskrzy to na 99% swieca jest OK.

 

PS

Kolego Cichy525

Forum jest do tego aby wymieniac spostrzezenia. Jezeli nie masz nic ciekawego do powiedzenia to moze lepiej nic nie mowic. Kolega nie napisal, ze nie stac go na swiece tylko nie widzi sensu wywalenia 200zl na cos co niekoniecznie przyniesie skutek. A nawet jezeli go nie stac to nie jest to problem twoj czy kogokolwiek na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można tylko dodać - zapalanie diesla "na pych" (rozumiem, że skrzynia manualna) nie jest najlepszym pomysłem, lepiej unikać takiej konieczności. Co do TDSa to zdrowy m51 na zimno zapali zawsze, o ile ma sprawne: świece, akumulator, rozrusznik i szczelny układ paliwa. Na tym w zasadzie kończy się odpalanie na zimnym, pomijam sytuacje, gdy z pompy czy wtrysków "leje się" ON, ale taka sytuacja już byłaby widoczna, poza tym dławiłby się i podczas jazdy (lub w ogóle by gasł). Najczęściej jednak problemy z TDSami na zimno to niesprawne świece i nieszczelny układ paliwa (zapowietrza się). Tyle jeśli chodzi o odpalanie.

 

Natomiast zanim wymienisz świece, sprawdź akumulator i sprawdź czy nic Ci nie ciągnie prądu, tak jak koledzy wyżej podpowiadali. Jeśli akumulator złom, to zawsze problem będzie, jeśli nie to szukać trzeba co kradnie. Jeśli nie chcesz lub nie lubisz latać z miernikiem/amperomierzem po samochodzie, proponuję wpiąć go do akumulatora i po kolei wypinać bezpieczniki - zaczynając od tych z wyposażenia wnętrza. To chyba najłatwiejsza droga znalezienia "złodzieja prądu", później to tylko zlokalizować konkretne miejsce. Jeśli chodzi o akumulator, żeby mieć spokój to każdy dobrej marki 95Ah zda egzamin (dobra marka dla mnie to VARTA, BOSCH, MOLL, budżetowo to GIGAWATT (BOSCH) i MAXIS(VARTA)). Co do świec - nie warto kombinować z tańszymi i niepewnymi, jak nie wiesz do końca co kupić, kup komplet BERU, spokój. Nie wymieniaj świec pojedynczo o ile sam ich wcześniej nie zmieniałeś, nigdy nie wiesz co i kiedy było zamontowane.

 

A na koniec taka mała dygresja - odpalałeś auto z "innego auta"? Bo żeby odpalić m51 z prostownika, to naprawdę trzeba mieć bolszy ten prostownik startowy, żeby wygenerował minimum 700A prądu. Do tego kwestia aku - jeśli złom, to i tak może nie odpalać (pamiętajmy, że nie całość prądu rozruchowego idzie z drugiego samochodu). Jeśli aku dobry, a nadal z pożyczonego nie odpala - znaczy się problem przy silniku.

 

Pozdrawiam.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.