Skocz do zawartości

Długo sie nagrzewa- czy to normalne w 2litrówkach ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

 

czy jakiś posiadacz 320tki może mi napisać jak wygląda z ogrzewaniem w jego autku. Miałem wcześniej kwadrata 318 i tam po przejechaniu jakiegos kilometra robiło się juz cieplutko, a w e36 2.0 muszę zrobić jakieś 5-7km po mieście i dopiero zaczyna dmuchać ciepłe powietrze - czy to normalne, czy mam cos nie tak z układem ???

 

pozdrowienia :arrow:

Opublikowano
witam.najpierw sprawdż termostat.u mnie było to samo,miałem zepsuty termostat[był otwarty cały czas] i silnik był chłodzony cały czas na dużym obiegu.pozdro :norty:
klepało ale przestało!!!
Opublikowano
Miełem do samo w 1.6 i też winny był termostat. Wymieniłem i jest już cieplutko :)
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisz jeszcze, co o tym myśli Twój wskaźnik temperatury?

Dochodzi do pionu?

Trzyma się temperatury, czy się kiwa jak jedziesz miasto/trasa?

Kai
Opublikowano

Mi też się długo nagrzewa silnik.

Obecnie muszę przejechać jakieś 8 :!: km by silnik osiągnął optymalną temperaturę. Wkrcęcam go na zimnym na max 3500obr.

Opublikowano
Cześć

 

muszę zrobić jakieś 5-7km po mieście i dopiero zaczyna dmuchać ciepłe powietrze - czy to normalne, czy mam cos nie tak z układem ???

 

pozdrowienia :arrow:

 

Ja mam 520i, chyba z tym samym silnikiem co Ty - M50B20. Muszę przejechać ok. 5 km żeby wskazówka stanęła na środku (w obecnych warunkach - ok. 0 na dworze, samochód odpalony po kilkunastu godzinach stania, po ruszeniu normalna jazda miejska ale bez korków). Niestety nasze silniki są dośc masywną konstrukcją, więc żeby się nagrzać musza troche dostać energii cieplnej. Zaznaczam, że u mnie temperatura po dojściu do normy stoi "jak drut" - nie ważne czy w korku, czy na szybkiej trasie.

Natomiast ciepłe powietrze leci dużo szybciej - nawet po dwóch minutach od odpalenia rozmraża szybę (choć nie jest to ukrop ;) ).

$M$
Opublikowano
Jestem po wczorajszej wymianie termostatu. Nie moglem nagrzac samochodu - 10 kilometrow po miecie i dopiero sie rozgrzewal jakotako. Gdy wracalem po 30 min silnik byl znowu zimny, a o spalaniu rzedu 20 litrow nie bede nawet tematu poruszal ... Gdy zdjalem obudowe termostatu okazlo sie ze jest otwarty..uff.Po wymianie i odpowietrzeniu jest rewelacja, powietrze parzy prawie, a samochod po pol godz. jest jescze cieply. No i spalanie wrocilo do normy..Zacznij od tego.

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Opublikowano
Termostat znajduje się w na takiej wysokości ze w zasadzie nie musisz spuszczać płynu, najwyżej troszke się wyleje. Jeżeli chcesz po ludzku to wylej góra 1 litr płynu i później ten sam wlejesz spowrotem.
www.lodofka.pl - Mocno pojechany serwis ogłoszeniowy.
Opublikowano
U mnie jest to samo, ciepłe powietrze z nawiewów leci po 30minutach jazdy i to tylko cieplutkie nie gorące. Czy ktoś może mi łopatologicznie wyjaśnić gdzie jest termostat i jak go wymienić? (silnik 318ti) dzięki!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to już nie mam się co rozpisywać :)

 

Główny odkarżony: TERMOSTAT - z tym się zgadzam.

Kai
Opublikowano
Jestem po wczorajszej wymianie termostatu. Nie moglem nagrzac samochodu - 10 kilometrow po miecie i dopiero sie rozgrzewal jakotako. Gdy wracalem po 30 min silnik byl znowu zimny, a o spalaniu rzedu 20 litrow nie bede nawet tematu poruszal ... Gdy zdjalem obudowe termostatu okazlo sie ze jest otwarty..uff.Po wymianie i odpowietrzeniu jest rewelacja, powietrze parzy prawie, a samochod po pol godz. jest jescze cieply. No i spalanie wrocilo do normy..Zacznij od tego.

 

A jak to wygląda w przypadku 325i 24v (gdzie się to znajduje)??

Opublikowano

witam

 

zgadzam sie z poprzednimi postami, choć u mnie temteratura magicznych 80 stopni występuje po przejechaniu ponad 5 km a z układem chłodzenia jest wszystko OK. silnik M50 czy M52 ma ponad 10 litrów płynu chłodzącego ( przynajmniej w mojej 2.0 tak jest) więc nie wpadajcie w panike, jeśli widać po wskaźniku że wolniej sie rozgrzewa niż miesiąc wcześniej, gdy na zewnątrz było dużo cieplej. Co do termostatu to najlepiej przejechać kilka kilometrów aż wskaźnik znajdzie sie na godzinie 11- przed połową, zatrzymać sie, otworzyć maske i złapać ręką wąż wchodzący do chłodnicy a pozniej ten wychodzący z chłodnicy który idzie do termostatu. Różnica temperatur obu węży powinna być wyraźnie wyczuwalna. Jeśli oba węże mają jednakową temperature to wtedy dopiero możemy sie brać za wykręcanie termostatu.

Opublikowano
niewiem czy dobrze myślę :mrgreen: ?? ale chyba jak wisco nie odbija tylko pracuje cały czas, to też się będzie wolno grzać?pozdro
klepało ale przestało!!!
Opublikowano

czesc

mam pytanko

w mojej e36 320 na wolnych obrotach leci zimne powietrze

jak wkrece na 1800- 2000 dopiero leci cieple.podczas jazdy wskazowka stoi pionowo i trzyma caly czas taka sama temperature.a i tez mi sie dlugo zagrzewa jakies 7 km musze przejechac

pozdrawiam

Opublikowano

czeka mnie wymiana płynu bo byłem na kontroli i temp. zamarzania wyszła -15C, jaki polecacie płyn ???

powiedzcie jeszcze jak odpowietrzyć układ po wymianie ???

w 318 miałem specjajną śrubkę , czy 320 maja cos podobnego? wstępnie juz patrzyłem i jakoś w oko nic mi podobnego nie wpadło.

 

 

pozdrowienia :arrow:

Opublikowano

Wymieniałem ostatnio płyn w m50 robiłem to następująco:

1. spuściłem płyn z chłodnicy (korek na dole chłodnicy po lewej stronie)

2. spuściłem płyn z bloku silnika (korek pod kolektorem wydechowym)

łącznie około 10l płynu

3. rozrobiłem koncntrat shella w proporcji 1:1 (do minus 40 czy 35 jakoś tak)

4. wlałem ile się dało weszło około 8,5l i zalałem zbiorniczek wyrównawczy na max.

5. odpaliłem silnik pochodził troszkę, zacząłem odpowietrzać poprzez odkręcanie śrubki w chłodnicy (odpowietrznik obok korka). Po paru odkręceniach uzupełniłem około 0,5 litra płynu.

6. Przejechałem się samochodem, nagrzałem go całkowicie po 5 minutach jazdy uzupełniłem płyn w zbiorniczku na max.

7. Czynność powtarzałem 3 razy aż dolałem jeszcze około litra płynu.

8. Później poziom w zborniczku wyrównawczym był stabilny :)

W taki oto sposób udało mi się wymienić płyn chłodniczy.

Sama radość :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Od momentu gdy się ochłodziło pojawił się u mnie następujący problem z temp. silnika. Jeśli nie używam ogrzewania temperatura jest OK (wskazówka w pionie), jeśli natomiast włącze ogrzanie to temperatura silnika spada, jeśli dodatkowo włącze dmuchawe na max-a to jeszcze bardziej. Ogrzewanie odbiera za dużo ciepła z nagrzewnicy i silnik jest niedogrzany ale nie wiem co jest tego przyczyną, pierwsze na myśl przyszedł mi termostat, przewertowałem cały temat i zauważyłem że ktoś wspominał coś o wisko (czy jak tam się to pisze) więc zanim zabiore się do naprawy chciałbym się poradzić co najprawdopodobniej będzie przyczyną tego niedogrzania, może ktoś miał dokładnie taki problem jak ja i pomoże? Dodam że poruszam się tylko po mieście, w korkach mało co stoje, a że jest ślisko to jeżdże raczej spokojnie, kręce silnik max do 3500.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.