Skocz do zawartości

330d odma gdzie? koszt? trudno ?


wazkamax

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak w temacie, zabeiram sie za czyszczenie kolektora ssacego, i pasuje tez wymienic odme zapewne, i takie pytanie, gdzie ona sie dokladnie znajduje? jaki jest jej koszt? tylko odma czy moze jeszcze cos wymienic przy okazji? i jeszcze jedno moze bym wyczyscil IC, jak to zrobic?:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem odmę nie dalej jak tydzień temu. znajduje się ona zaraz obok filtra powietrza, pod tą taką gąbką oddzielającą filtr powietrza od kolektora dolotowego. wymienić jest banalnie łatwo, odkręcasz kilka śrub, wyjmujesz całą razem z obudową i wkładasz nową. odma wygląda tak:

http://www.bmw-sklep.com.pl/product/image/562/DSC03233.JPG

 

w 330d jest tylko jeden malutki problem - obudowę odmy zasłania rynienka z przewodami elektrycznymi od wtryskiwaczy. jest ona przykręcona na takie bardzo małe (3,5mm) nasadowe torxy. ciężko dostać klucz do tego... ja się męczyłem ponad pół godziny odkręcając powolutku kombinerkami :?

 

aha, cena w ASO BMW Misiak to było chyba 188zł za komplet z obudową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja wczoraj wymieniałem filtr + do tego jest komplet 3 uszczelek katalogowy nr.części 11 12 77 93 164 Oryginał BMW koszt 94zł w intercarsie z maleńką zniżka , na allegro można spotkać już taki zestaw innych firm od 48zł więc połowa ceny, a że ten filtr dość rzadko się wymienia zainwestowałem w Oryginał i polecam wymiana nie powinna sprawić problemu tak jak kolega wyżej już napisał pod warunkiem że dysponujesz odpowiednimi narzędziami. :8) i nie ma sensu kupować całej obudowy bo tą sobie bez problemu wyczyścisz
Bayerische Motoren Werke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jak kolega wyzej napisął,lepiej wymienic. Znam przypadki,gdzie turbo sie przez to posypało

wymienia sie co 60 tys.

Pajac w serwisie poowiedział,ze co kazda wymiane oleju ,chyba sobie szukał frajera aby co wymiane płacił 188 zeta.

Ja zakupiłem na allegro własnie za 48+ wysyłka zamiennik i chocbym miał wymienić co , co druga wymiane to i tka się to lepiej opłaca jak i dla kieszeni tak i dla silnika. Tyle odemnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie to się akurat czyści bo turbo może przez to sypnąć ...

Możesz kolego wytłumaczyć jak się przez odmę turbo może sypnąć :?:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
... ale CO w takim razie tak sumiennie czyscicie w tym ustrojstwie?? Bo w odpowietrznikach nowego typu nie ma filtra, wiec co wymaga "serwisu" i dlaczego??

 

Trzeba również wymieniać obudowę odmy dlatego że w środku jest membrana która z czasem się zużywa lub potrafi pęknąć i odma przestaje poprawnie funkcjonować.

 

PS. Popraw mnie yoshimura01 jeśli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie guzior2 :cool2: Zapytalem z ciekawosci czy ludzie po prostu wiedza co robia... wiekszosc zabiera sie za czyszczenie odpowietrznika DLA ZASADY z zaslyszanych obiegowych opinii ze np pada turbo :lol: Najglupsze w tym wszystkim jest to, ze czyszczeniu ulega stozkowy separator, a nie komora/membrana/sprezyna. Dlaczego ulega uszkodzeniu nie ma co pisac bo chyba kazdy to wie :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obydwu typach interesuje nas PRAWA komora... przeczyscic membrane, obudowe wewnetrzna i przesmarowac sprezyne. Co kazdy wyjazd regenerowac olej!

EDIT:

Regenorwanie oleju - zrobic solidny docisk rozgrzanego auta do odcinki obrotow, aby emulsja wodno-olejowo-paliwowa odparowala z oleju. Dzieki temu eliminujesz mozliwosc przymarzniecia membrany odpowietrznika do obudowy - a to jest GLOWNA awaria odpowietrznikow :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Pompa zamówiona.

Będę wymieniał w tygodniu ale mam jeszcze jedno pytanie - w przedlifcie jest jeden filtr powietrza ? Tylko ten w komorze silnika?

Mam nadzieje że ta wymiana rozwiąże mój problem i będę mógł już podpiąć wtyczkę do filtra i kontrola DDE zniknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jest jeden filtr powietrza wzdłuż kolektora wydechowego. O jakiej wtyczce do filtra powietrza piszesz. Może chodzi o przepływomierz?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.