Skocz do zawartości

e39 523i - odłącza cylindry, kilka błedów


Psajdor

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam ale nie znam się na mechanice w ogóle.

 

Może ktoś podpowie gdzie szukać.

 

Na niskich obrotach do 2 tys. auto gubi zapłon i odłącza cylindry. Przy szybszej jeździe wszystko OK.

 

Wymienione świece, sprawdzone na innych cewkach wszystko, OK.

 

Ostatnia diagnoza - coś nie tak z podciśnieniem. Może ktoś a jakieś pomysły co sprawdzić.

 

Większość czasu jeżdżę w trasie i raczej dynamicznie, ale czasem, jak mi się nie spieszy denerwuje mnie to że np. na światłach silnik zaczyna pracować na 5-4 cylindrach, wtedy pomaga ponowne uruchomienie silnika. I znowu dopóki silnik utrzymuję powyżej 2 tys obrotów i nie trzymam dłużej niż kilka sekund na jałowym to jest ok.

 

Autko mam od, hmmm... grudnia i włożyłem już kilka tys. w doprowadzenie do normalnego stanu ( zawieszenie, opony, przeglądy, drobne naprawy, itp) dlatego chciałbym wreszcie doprowadzić moje wymarzone auto do pionu i wreszcie zacząć się nim cieszyć :)

Edytowane przez Psajdor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, dokładnej treści nie znam, ale coś tam właśnie o tym że gubi zapłon, czy coś w tym stylu.

 

Jeśli to co mówię jest bez sensu to jutro podam dokładne komunikaty z kompa bo mam osobę z forum z kompem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie skomentuję, bo się na tym nie znam. Buńkę mam od pół roku. Jestem właśnie po wymianie silnika, sprzęgła, przedniego zawieszenia, felg, opon, czujników ABS, chłodnicy, pompy wody, termostatu, silniczków podnoszenia szyb, lusterka, tarcz i klocków z tyłu, ręcznego i setki innych pierdół. Nie denerwuj się więc, uzbrój w cierpliwość i przygotuj na koszty. Nie unikniesz tego, jeśli twój poprzednik był klasy mojego.

Niestety...

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hoho...

Masz tam dość wesołą zbieraninę błędów.

Za bogato na obu sondach

Nie pali na większości cylindrów

Błąd czujnika prędkości auta < bardzo istotny>

Zacięty krokowiec.

Pierwsze błędy mogą być ze sobą powiązane. Mogą być spowodowane przykładowo zbyt wysokim ciśnieniem paliwa. Ale możliwości jest wiele.

Czy mierzyłeś mu ciśnienie sprężania?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem to co powiedziała mi żona :P

 

trzeba było sobie kupić malucha...

 

także na koszty jestem przygotowany :)

 

tylko czy ktoś ma pomysł co sprawdzać ?? jak nie to mam magika co mi to sprawdzi ale wole najpierw tu zapytać...

 

I jedno jest pewne... Nawet jeśli kiedyś, sprzedam to auto to i tak kupie BMW ;d

 

 

Co do diagnozy kompa co bylo dziwne...

 

po skasowaniu błedów silnik pomimo iz z kompa pokazywał ze 3 cylindry stoją pracował prawidłowo.... czyli na 6 garów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
I jedno jest pewne... Nawet jeśli kiedyś, sprzedam to auto to i tak kupie BMW ;d.

Pogadamy wkrótce, nie bądź tego pewien :mrgreen:

Potrafi czasem skutecznie uprzykrzyc życie.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy masz stale dostęp do komputera czy misisz jeźdxić i płacić za podłączenie?

Jeśli masz kompa to masz łatwiej ale jeśli n ie masz to raczej oddaj auto komuś kto robi beemki. Bo tak to cię cholera weźmie zanim znajdziesz.

Trzeba by sprawdzić parametry :

-ciśnienie paliwa

-ciśnienie sprężania na każdym cylindrze

-watrości przepływomierza

-wartości czujników wałka i wału

-Wartości sond lambda.

Dodatkowo cewki świece < jeśli auto nie pali to niespalone paliwo w wydechu pokazuje , że masz zbyt bogatą mieszankę.

Powodów może być kilka.

Zapłon może powodować przerwy. Zły skład mieszanki < mocno odbiegający od normy>

Lejące wtryski mogą podobnie zrobić. Lać mogą przez uwalony regulator ciśnienia.

No i kompresja. Może masz wypalone zawory lub zniszczone cylindry.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź na live data wskazania przepływomierza, /air flo - w carsoft/ na wolnych powinno byc 10-20 a po przegazówce powyżej 250. Przy twoich błedach cylindrów jest jakaś wzmianka o limicie przepływomierza, może on źle wskazuje. Warto też zrobić reset kompa przez odłączenie aku na conajmniej 30 min, odpalić sprawdzić jak chodzi i podpiąć kompa...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

mialbym do powiedzenia w tym temacie pare słów, chociaz nadal od roku borykam sie z tym problemem.

 

1. Sprawdzony dolot - lewe powietrze wyeliminowane

2. Nowe świece

3. Nowe cewki

4. nowy PRZEPŁYWOMIERZ - oryginał siemens

5. nowa listwa wtryskowa od gazu KME

 

problem wypadania zapłonu na wolnych obrotach pozostał...

 

powiedzcie czy ktoś wreszcie uporał sie z tym problemem ?

 

p.s. dodam ciekawostkę. u mnie po odłączeniu przepływomierza problem znika (podejrzenie walniętej przepływki wyeliminowane bo sprawdziłem już kilka - sam kupilem nową siemensa nawet- nie pomogło...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze wypadaja cylindry to nic, bo przeciez to jest efekt uboczny

a jest jasno napisane "MDK mecanical error hard steering or jam" co znaczy ze przepustnica ciezko sie steruje albo jest zacieta

jak juz sie uda ja otworzyc(wyzsze obroty) to jest ok, na niskich pewnie sie zacina

wyjmij ja obejrzyj i wyczysc, jak bedzie dalej zle to pozycz jakas albo kup i zlikwiduj ten blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się wszystko wyjaśnić. Mianowicie kolego piotr318is miałes racje. Zaczeło się od niefachowo założonej instalacji gazowej. Kupiłem bmw z półroczną inst. gazową na gwarancji, która po kilku miesiącach nieźle namieszała. Auto słabło, wywalało błędy sond lambda. I po pewnym czasie na wolnych obrotach zaczął wypadać zapłon z cylindrów, z różnych, losowo. Pojechałem do mojego magika gazownika, zajrzał pod maskę - przeżegnał się i kazał zostawić auto. Wtryskiwacze gazowe, parownik i sterownik poszły do kosza (mimo gwarancji - zależało mi na dobrze zrobionej instalacji a nie na naprawianiu szajsu), nie wiem co było dokładnie, wiem że chińskie wtryski Valtec. Przyszły wtryski KME, parownik jakiś Silver oraz sterownik Stag 300+, auto "ożyło". Problem wypadania zapłonu natomiast pozostał. Gazownik pyta czy auto kichnęło. Raz kichnęło... Nawet na sekwencji może kichnąć jeśli jest niesprawna. Kichnęło w dolot - przepływomierz padł. Gazownik przy mnie odpina przepływke - auto chodzi,zapłon nie wypada. Wyregulował instalke zebym mógł latać puki nie kupie nowej przepływki. Kupiłem nowy przepływomierz Siemens za 700 zł. Auto wyrzuca zapłon. Gul mi skacze. Decyzja - pojeździć na benzynie. Przejechałem 50 km. Auto przestało samo z siebie wyrzucać zapłon, dynamika wzrosła zaczął chodzić jakby lepiej i równiej. Tu mamy dowód na to, że nowa przepływka wbrew zdaniu niektórych - przynosi efekt po jakimś czasie. Podjechałem do gazownika - podregulował instalacje pod poprawne parametry przy nowym przepływomierzu - dziekuje dowidzenia, problemu nie ma.

 

Mam nadzieje, że mój post będzie pomocny. p.s. problemu zawsze najpierw zaleca się szukać w silniku - potem w instalacji gazowej. jednak w BMW problem najczęściej leży po stronie gazu - co nawet odbija sie na układzie benzynowym. BMW na byle czym nie pojedzie.

p.s.2 nie posiadam fachowej wiedzy, wyjaśniłem problem na swój sposób, jeśli coś powiedziałem źle - koledzy poprawcie mnie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Potwierdza się prawda, że nie warto kupować auta z "prawie nowym gazem-na gwarancji" bo to gwarancja tanich jej podzespołów,niechlujnego montowania przez ludzi nieznających się na rzeczy przeważnie w stodole i multum kłopotów spowodowanych przez to.Najlepiej zamontować sobie samemu w warsztacie tylko dobrym,bo jak założymy u papraków to efekt jest j/w.Ja też miałem kiedyś problem z instalacją ale powód był ten drugi czyli założyłem u papraków.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.