Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

i jak z Valvoline?

też myślę żeby na próbę zalać Valvo albo LiquyMolly, tylko że ich nigdy nie używałem :D

a niby w sporcie też się liczą nie gorzej niż światowe trusty...

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Shell wogóle nie ma smarowidła 0W-ileśtam

W Kanadzie jest Shell Rotella T5 0w-40, promowany jako Heavy Duty Diesel Oil, ale żadnych norm ACEA ani BMW to nie spełnia. W USA go nie widzialem, a czy w Europie jest to nie wiem.

 

 

tak żadnych chyba ,bo ten rotella T5 to był jakiś wynalazek typowo na Ameryki. pseudo syntetyk, a nowy niby najlepszy full syntetyk T6 znów jest 5W40 :D

 

http://www-static.shell.com/static/can-en/downloads/products_services/lubricants/rotella/rotella_rotella.pdf

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak żadnych chyba ,bo ten rotella T5 to był jakiś wynalazek typowo na Ameryki. pseudo syntetyk, a nowy niby najlepszy full syntetyk T6 znów jest 5W40 :D

 

http://www-static.shell.com/static/can-en/downloads/products_services/lubricants/rotella/rotella_rotella.pdf

Yup. T6 to całkiem niezła oliwa... cieszy się tu dużym powodzeniem, szczególnie w gronie wlascicieli silnikow diesla i wlascicieli motocykli, bo spelnia tez norme JASO MA, po części dlatego że kosztuje tylko $20/galon (4 litry prawie). Nie jest to co prawda syntetyk z grupy IV/V, niemniej sądząc po wynikach analizy, sprawuje się równie dobrze. Używałem go kiedys w silniku VW 2.0 żony, ale ten silnik to akurat jezdziłby na czymkolwiek.

 

Sorry za lekkie odejscie od tematu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś zalałem do swojego 525d Havoline Texaco Ultra S 5W40. Pierwszy zauważalny efekt to trochę bardziej miękka praca silnika ale to raczej normalne po zalaniu świeżego oleju. Olej ma akceptację normy BMW LL04 więc powinien się sprawowac bardzo dobrze.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie powinno się nic stac. Kiedyś nie było olejów z dopiskiem DIESEL i się lało patrząc tylko na oznaczenie xxW-yy. Ja teraz zalałem olej Havoline Super S 5W-40 i jest na nim napisane, że i do silników benzynowych i do diesla. Spełnia normę BMW LL-04. Jak widac chyba nie ma jakichś wielkich różnic w takich olejach.

Podobnie jest z kwestią obecnych olejów, które są niby zalecane do samochodów z DPF ale jednocześnie bardzo często jest dopisek, że te bez DPF mogą byc także zalewane takich olejem. Sam jestem ciekaw jak się sprawa przedstawia ale szczerze mówiąc myślę, że jest to tylko tzw "chłyt markietingowy".

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto wie czym różni się olej dajmy na to 10 W 40 dla diesla i benzyny?Co się stanie jak wleje się olej bez napisu diesel do silnika diesla?Czy czasami nie różni się tylko tym napisem?

 

NIC SIĘ NIE STANIE!

 

Ten temat to rzeka bez dna,można debatować bez końca jakiej marki olej lać do diesla ,jaki do benzyny

Jeden powie że najlepszy jest Castrol drugi że Mobil albo Elf,--jedni będą lać 0W 50 do 15 letnich BMW bo tak mówi producent,--inni leją 10W40 od 100tkm i też jest dobrze,są też tacy co leją mineralny i chwała im za to bo olej należy dobierać do silnika,jego stanu technicznego a nie do marki samochodu.

 

POCIESZENIEM DLA TYCH CO SIĘ WAHAJĄ JAKI OLEJ WLAĆ JEST TO ŻE WSZYSTKIE DZISIEJSZE OLEJE SĄ BARDZO DOBRE, TAK NAPRAWĘ RÓŻNIĄ SIĘ TYLKO CENĄ I MARKĄ PRODUCENTA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli kupuje się w serwisie bmw oryginalny olej ze znaczkiem bmw, to jest to olej do silnika diesla i benzynowego, nie ma na nim napisu diesel, np. ja leje shell helix ultra 5w40 do swojego auta, a także do benzynowej mazdy syna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Myślę, że nie powinno się nic stac. Kiedyś nie było olejów z dopiskiem DIESEL i się lało patrząc tylko na oznaczenie xxW-yy. Ja teraz zalałem olej Havoline Super S 5W-40 i jest na nim napisane, że i do silników benzynowych i do diesla. Spełnia normę BMW LL-04. Jak widac chyba nie ma jakichś wielkich różnic w takich olejach.

Podobnie jest z kwestią obecnych olejów, które są niby zalecane do samochodów z DPF ale jednocześnie bardzo często jest dopisek, że te bez DPF mogą byc także zalewane takich olejem. Sam jestem ciekaw jak się sprawa przedstawia ale szczerze mówiąc myślę, że jest to tylko tzw "chłyt markietingowy".

Pzdr.

 

akurat olej do DPF różni się od tego bez DPF.

można lać w drugą stronę ale nie powinno się gorszego lać do DPF ponieważ nie ma dodatków uszlachetniających ułatwiających wypalenie sadzy z filtra

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy czasami nie różni się tylko tym napisem?

Czasami tak wlasnie jest. Mozna wziac na przyklad Mobil 1 0w-40 New Life i Mobil 1 0w-40 Turbo Diesel: wszystkie parametry w PDS maja identyczne. Niemniej żaden z nich nie powinien byc lany do nowoczesnych silnikow diesla wyposażonych w DPF. Do tych silnikow jest M1 0w-40 ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat olej do DPF różni się od tego bez DPF.

można lać w drugą stronę ale nie powinno się gorszego lać do DPF ponieważ nie ma dodatków uszlachetniających ułatwiających wypalenie sadzy z filtra

Chyba raczej olej do DPF ma tych dodatkow mniej, by nie zatruwały DPF. Pochodną ilosci dodatkow jest popiół siarczanowy. Zwykły olej (nie do DPF) ma zawartosc popiolu siarczanowego powyzej 1%, natomiast olej do DPF ma go znacznie ponizej 1%. Osiąga sie to kosztem ograniczenia ilosci dodatkow, przez co i liczba TBN olejow do DPF jest znacznie niższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

właśnie.

o parametrach nie czytam szczegółowo bo nie mam dpf.

ale dlatego są te oleje żeby się filtry nie zapychały.

w drugą stronę można lać jak parametry te same a brak filtra.

odwrotnie nigdy.

to a propo's kolegi co mówił że tylko marka się różni i parametry

jeden 5w 40 nalejesz do nowego diesla innego już nie.

w benzynie to wszystko jedno co lejesz - mniej wrażliwa i jeszcze jak turbo nie ma...

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam troche odkopie temat, ale mam metlik w głowie już odnosnie LL-01, a LL-04 i stad bedzie moje pytanie. Zalewany był u mnie Castrol Edge 5w40 (LL-04), czy moge bardzo narozrabiać zmieniajac go na Shell Helix 5w40 tyle, ze on ma norme LL-01 (pytam ponieważ shell'a mam powiedzmy za friko). Tutaj - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=94103 - widze posty, ze nic sie powinno stać, ale chce sie jeszcze upewnić. Dzieki za odpowiedz/i. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
A kto wie czym różni się olej dajmy na to 10 W 40 dla diesla i benzyny?Co się stanie jak wleje się olej bez napisu diesel do silnika diesla?Czy czasami nie różni się tylko tym napisem?

 

NIC SIĘ NIE STANIE!

 

Ten temat to rzeka bez dna,można debatować bez końca jakiej marki olej lać do diesla ,jaki do benzyny

Jeden powie że najlepszy jest Castrol drugi że Mobil albo Elf,--jedni będą lać 0W 50 do 15 letnich BMW bo tak mówi producent,--inni leją 10W40 od 100tkm i też jest dobrze,są też tacy co leją mineralny i chwała im za to bo olej należy dobierać do silnika,jego stanu technicznego a nie do marki samochodu.

 

POCIESZENIEM DLA TYCH CO SIĘ WAHAJĄ JAKI OLEJ WLAĆ JEST TO ŻE WSZYSTKIE DZISIEJSZE OLEJE SĄ BARDZO DOBRE, TAK NAPRAWĘ RÓŻNIĄ SIĘ TYLKO CENĄ I MARKĄ PRODUCENTA.

Witam. Kolego bogi uwazam ze trche sie mylisz z tym ze wszystkie oleje sa bardzo dobre. Znajomy mechanik pokazywal mi kiedys do porownania dwa rozebrane podobne silniki jezdzace na roznych olejach, jeden na syntetycznym Castrol a drugi na jakims tanim oleju z marketu i powiem Ci ze roznica byla ogromna ten od Castrola czysciutki, a ten od taniego oleju pelen nagarow, szlamu. Dziwne ze jeszcze jezdzil.

Osobiscie w moich autach przewaznie tez lalem Castrol, ale wiele dobrego slyszalem o oleju Motul. Pytalem Macka z "czescidobmw" i do mojej 525d z 2002r On poleca 8100 X-cess 5W-40. sprawdze go :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio swojego diesla zalałem Castrolem 0W40, miał być Edge Sport ale polecono mi jakiś nowy FTL czy coś takiego :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem odnośnie oleju, jest gdzieś tu na forum zakopane.

Do M62 zalecany jest Castrol Edge 0W30. Omyłkowo zamieniłem przy ok. 200kkm na 5W30 - zaczął mi brać olej. Wróciłem do 0W30 - zjawisko ustąpiło. Aktualnie od zmiany do zmiany na bagnecie poziom oleju jest identyczny.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HAVOLINE TEXACO ULTRA S 5W-40. Ma rekomendacje BMW, spełnia normę LL-04. Od wymiany do wymiany zero problemów.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.