Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
oleje półsyntetyczne nie spełniają norm bmw, wg instrukcji można je stosować tylko jako niewielką dolewkę

 

Tu się nie zgodzę.

W instrukcji do aut z początku produkcji jest wykres jakie oleje można stosować. Jak byk jest zaznaczone, że dopuszczają oleje 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kolego sołtys, ja mam tak napisane w mojej instrukcji z 2000r., że można stosować olej 10w40 jako niewielką dolewkę, w wypadku, gdy faktycznie wcale nie można w najbliższym czasie i okolicy kupić odpowiedniego oleju syntetycznego, czyli np. mamy sytuację podbramkową, stan oleju poniżej poziomu, wtedy z konieczności można dolać trochę oleju półsyntetycznego,a ja się stosuję do tego co zaleca producent, zresztą jak ktoś chce może sobie wlewać półsyntetyk lub nawet iść na całość i zalewać mineralnym, to jego sprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, chodzi tu o przebiegi pomiedzy jedna wymiana a druga. Odkad BMW przeszlo na dluzsze przebiegi, dyktowane bardziej zaawansowana logika ktora odpowiada za zapalanie sie lampki na desce rozdzielczej, odtad zaczeto wymagac wyzszej klasy olejow. Nie zmienia to faktu, ze na mineralnych olejach tez nie bedzie problemu, o ile bedziecie je wymieniac stosunkowo czesciej. Niestety lampka na desce nie wie jaki olej zostal wlany, wiec jesli zalejesz mineral, to radzilbym nie czekac z wymiana az sie ona zaswieci.

 

We wszystkich tych normach BMW (LL-98, LL-01, LL-04), to "LL" znaczy Long Life, czyli maja one wytrzymac dluzsze przebiegi. Normy LL bazuja tez na normie ACEA A3, ktorej podstawowym wymogiem jest to, by HT/HS (high temp/high shear viscosity) bylo na poziomie minimum 3.5 cP. Wiekszosc olejow 10w-40 to wymaganie spelnia jesliby doszukac sie w ich specyfikacji.

 

A co do oleju 10w-40, to nie koniecznie musi to byc pol-syntetyk. Tutaj za oceanem na przyklad niektore 10w-40 to pelne syntetyki jak np. Mobil1 HM 10w-40 czy Redline 10w-40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do oleju 10w-40, to nie koniecznie musi to byc pol-syntetyk. Tutaj za oceanem na przyklad niektore 10w-40 to pelne syntetyki jak np. Mobil1 HM 10w-40 czy Redline 10w-40.

 

Zgadzam sie tez mi się nawinął w hiszpanii 10W40 który był pełnym syntetykiem.Tłumaczyli mi ze liczby swiadcza tylko o gestosci i lepkości oleju a za miano pół czy syntetyk odpowiadaja dodatki uszlachetniajace.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie tez mi się nawinął w hiszpanii 10W40 który był pełnym syntetykiem.Tłumaczyli mi ze liczby swiadcza tylko o gestosci i lepkości oleju a za miano pół czy syntetyk odpowiadaja dodatki uszlachetniajace.POzdr

Nie tyle dodatki co baza oleju. Pelny syntetyk to olej w wiekszosci na bazie z grupy IV/V (PAO, Estry, itd.). Niektorzy dopuszczaja tez baze z grupy III (hydrocracked) do grupy pelnych syntetykow (zaleznie od rynku). A pol syntetyk to w wiekszosci olej mineralny na bazie grupy II z mniejsza lub wieksza domieszka bazy III lub IV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sprzeczki kolego ale to własnie napisałem tylko bez szczegułów.Baza to baza,ale z mineralnego nie będzie półsyntetyka jeżeli go nie uszlachetnisz dodatkami(komponentami)

Mało istotne nie dochodzmy sie o pierdoły i szczególiki.Wazne ze tak się to odbywa i sa takie cyrki.POzdr

Jak będziemy sie dochodzic to rzuce sie teraz w ocean i za pare godz. dopłyne do New York.To żarcik oczywiscie ale mieszkam przy samym Atlantyku-dzieli mnie jezdnia.Trzymka

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sprzeczki kolego ale to własnie napisałem tylko bez szczegułów.Baza to baza,ale z mineralnego nie będzie półsyntetyka jeżeli go nie uszlachetnisz dodatkami(komponentami)

OK. Nie zrozumielismy sie co do tych dodatkow. W standardowej nomenklaturze olejarskiej :) są bazy i są dodatki. Dodatki dodaje się do wszystkich olejów: mineralnych jak i syntetycznych. Dodatki te pełnią różne funkcje: detergenty, dyspersanty, dodatki modyfikujące lepkość, dodatki zapobiegające rdzewieniu, dodatki redukujące zużycie elementów podczas tarcia (np. ZDDP), itd.

 

Samo dorzucenie takich dodatków do bazy mineralnej nie zrobi z tego oleju pół-syntetyka. Potrzebne jest jeszcze dolanie bazy syntetycznej. Pół-syntetyk to nic innego jak zmieszany syntetyk z minerałem. Jak sobie nalejesz do silnika 2 litry syntetyka i 5 litrow oleju mineralnego, to też otrzymasz pół-syntetyk.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Oil_additive

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaden olej 10 w 40 nie spelnia normy bmw longlife

Zgoda, tylko że oleje z norma BMW LL pojawily sie dopiero w 1998 roku, wiec auta BMW wyprodukowane przed tą datą nie wymagały oleju, który by ją spełniał, więc jest całkiem możliwe, ze 10w-40 byl rekomendowany wczesniej w instrukcjach obslugi.

 

Z drugiej strony, nie wiadomo dokładnie, jaki są wymogi normy LL, bo BMW tego nie podaje do jawnej wiadomosci. Wiadomo tylko ze wszystkie oleje LL spelniaja tez norme ACEA A3. NIe jest wykluczone, ze jakis producent moglby wyslac swoj olej 10w-40 do certyfikacj przez BMW i ten olej zdalby egzamin. Ale masz racje, ze na oficjalnej liscie BMW nie ma ani jednego oleju 10w-XX. Z drugiej strony, oleje 0w-XX czy 5w-XX chronią silnik lepiej przy startach w bardzo niskich temperaturach, wiec nie widze zbytno sensu uzywania 10w-XX w dzisiejszych czasach, no chyba ze latem albo w ciepłym klimacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu http://www.sendspace.pl/file/9f9572fcc106cbd7fd6294b umieściłem wykaz olejów dopuszczonych przez BMW wg poszczególnych norm.

Jak widać do zwykłego M52 stosuje się oleje Spezialöl i tu większość to 10wXX. Nie jest więc prawdą, że BMW nie dopuszcza takich olejów.

Do M52TU stosuje się już oleje LongLife98 i tu faktycznie są tylko 0wXX i 5wXX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie otwiera wykazu trzeba się zarejstrować-czyli poczytałem :cry:

Po co mam się zarejstrowac,zaśmiecac całego neta.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Moderatorzy

No to jestem po wymianie oleju.Zalałem spowrotem Shell 10 W 40(zamiast Castroll-a) dlatego,że był w promocji 100zł-4 litry.Filtry polskiego prod.Filtronn,olejowy 25zł,powietrza 45zł,paliwowy został bo był zmieniany przed zimą.Olej był wysysany przez rurkę od bagnetu oleju i było go tyle samo co zalano świeży czyli 6,70 l.

Zastanawiam się nad sprawą wskaźnika diodowego inspekcji,z tego co wyczytałem to niektórzy się stosują do jego wskazań.Ja zawsze wymieniam olej co 12 tys bez względu na to co wskazują diody,przeważnie świecą się jeszcze 2 zielone czyli z 5 tk jeszcze bym machnął,ale wydaje mi się,że to za dużo na olej.

Jak wy stosujecie się do tych diód?

P.S-Co do oleju,specyfikacji i norm BMW jest ciekawy artykuł w magazynie BMW TRENDS.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol cichy525,ja wcześniej robiłem ok 17-18tys na 5w40,ale stwierdziłęm po postach na forum że trochi za dużo i teraz max 14-15tys i wymiana.Według mnie troche za dużo tych kilosów jeżeli chcemy sugerować się diodami.Oleje jakie mamy wszyscy wiedzą, raz pewniak raz bubel-ruletka :wink:.Owszem jak zawsze miałbym w 100% pewny olej i jeżdził an paliwku super i bardzo standardowo to może pochłapił bym się na 20tys.km,ale pewności brak,więc wole wcześniej.Ważne jest też to że jak jeżdziłbym dośc dynamicznym tempem czyli 50-60tys rocznie to zmieniałbym żadziej ale jeżeli mam dwa samochody i bunia zrobi 30tys- wymianie dwa razy i finał.Drugi wóz to laguna benz. i zmienia się co 30tys(w moim przypadku raz na rok).Takze sumując w buni nie sugeruje się diodami(turbina,różne oleje,diesel),natomiast w Lagunie tak, co 30tys.(benz,ma malutko przejechane,nie ma turbo,mniej skomplikowany motor,jak padnie tańsza wymiana,uż.laguny tak jeżdzą)POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej org bmw to bardzo dobry oliwa spelnia normy bmw longlife 98 .kolego nobeli nie za dlugo jezdzisz na tym magnatecu .z tego co sie orientuje magnatec nie spelnia zadnej normy bmw longlife takze chyba wymiana co 10 tys max 12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej org bmw to bardzo dobry oliwa spelnia normy bmw longlife 98 .kolego nobeli nie za dlugo jezdzisz na tym magnatecu .z tego co sie orientuje magnatec nie spelnia zadnej normy bmw longlife takze chyba wymiana co 10 tys max 12

Niby oznaczenia longlife(01,04,98itd) nie ma ale ACEA A3/B3 i A3/B4 jest jak najbardziej dla bavarek.Na tej klasy oliwy może śmigać dłużej. http://magnatec.castrol.com/pl/product-range/product-detail/DIESEL-5W-40-B4/

POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej org bmw to bardzo dobry oliwa spelnia normy bmw longlife 98 .kolego nobeli nie za dlugo jezdzisz na tym magnatecu .z tego co sie orientuje magnatec nie spelnia zadnej normy bmw longlife takze chyba wymiana co 10 tys max 12

Niby oznaczenia longlife(01,04,98itd) nie ma ale ACEA A3/B3 i A3/B4 jest jak najbardziej dla bavarek.Na tej klasy oliwy może śmigać dłużej. http://magnatec.castrol.com/pl/product-range/product-detail/DIESEL-5W-40-B4/

POzdr

to jest chyba tylko i wylacznie twoje zdanie.zaden serwis bmw nie potwierdzi tego ze na magnatecu mozna 20 tys zrobic.nie ma longa wiec wymiana normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będe dochodził się można czy nie można-żaden serwis nie wleje ci Lotosa,ani marki poza rekomendowaną.W instrukcji jest zaznaczone A3/B3 i A3/B4 a cały ten LL to oznaczenie takie jak MB.Wytłumacz mi taką kwestie Olej ELF 5w30 lejesz do Renault i śmigasz 30tys.oznaczenia LL niet potrieba???W tym temacie dużo i profesjonalnie wypowiedział się nasz kolega Pete z USA i kol ? fachowiec od lat.ONI konkretnie podsumowali gdybania i niejasności jakie masz.POzdr i poczytaj troche do tyłu ten temat.

 

Jeżeli to nie przewałka jakaś to warto kupić.

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cichy ja ponownie z lotosem zgodze się,stało się tak latek pare do zadu z mobilem takie przewałki robili ze mechaniorzy i klienci nie wiedzieli co to za siuśki.Rozlewnie w stodołach produkowały Mobil 1 na pełnych obrotach,co wprawdzie był Superol+dopalacze.Pisałem w tym temacie wczesniej że MB sprinta goniłem zawsze na lotosie prawie pół bańki kilosów i nic nie brał do sprzedazy.Ja ufam "pewnemu"Lotoskowi.Ale ASO bunii nie wleje nowego Lotosa Quazara chociaz normy LL spełnia.POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.