Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moja sytuacja jest taka, że lałem cały czas 10w40 z braku wiedzy niestety i chciałbym przy najbliższej wymianie zmienić olej na Volvoline 5w40 z normą LL01 i moje pytanie jest takie, czy coś poważniejszego może się stać z silnikiem? Bierze mi teraz około 1L na 10000km, więc spodziewam się, że na 5w będzie trochę więcej łykał, ale z tym się mogę pogodzić. Liczę na pomoc, dziękuję i pozdrawiam. PS, silnik M52.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zmieniaj śmiało nie musisz sie martwić zobacz na czym polega pełen syntetyk i nawet jak będzie Ci ubywać to nie musisz się martwić. I tak norme ll01 ma synpower max life go noe ma wiec sobie go odpuść. Kup odme z przewodami bo w niej zostaje najwięcej syfu ze starego oleju. Kup płukanke polecam również valvoline. Złej olej do minimum wlej płukanke 10min na rozgrzanym i wymieniaj wszystko (podnieś lewy bok auta aby wszystko wyleciało) różnice zobaczysz i usłyszysz od razu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mała aktualizacja.

Aktualnie 269055km na cyferblacie=> 2 tys do wymiany.

Przypominając zalany EDGE 5W40

Olej dolewałem raz kilkaset km po wymianie bo uznałem, że lepiej jak doleję trochę ponad pół stanu.

Zaczęła mi się znowu szkoła także autko widzi ekspresy.

Obroty staram się trzymać około 2tys.

Wczoraj wymieniony czujnik tem. powietrza doładowanego bo jakiś bęcwał go wywalił a dziurę po nim zalepił, na szczęście dosłownie wystarczyło dotknąć szlifierką i rura jak nowa :D W rurze IC stosunkowo mało oliwy, mechanik stwierdził, że "to tylko opary"

 

Aktualnie w planach Ravenol VMO 5W-40 + MANN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej w mojej jednostce M54B22 zalany był olej półsyntetyczny Mobil Super 2000 10w40. Po przejechaniu około 1tys. km w silniku ubyło 1.1l oleju. Wymieniłem odmę, uszczelniłem dolot, wypłukałem silnik i zalałem olej syntetyczny Xado 5w30 504/507. Na obecną chwilę po przejechaniu 1tys. km ubyło mi ~0.3l oleju.

 

Pierścienie olejowe na tłokach masz do wymiany.

 

Postanowiłem wykonać remont silnika. Z tego co zauważyłem olej brał przez: uszczelniacze zaworowe (były mega sztywne), dodatkowo był już spory luz na prowadnicach zaworowych - wydechowych; pierścieniami- nie były zapieczone, ale luzy na zamkach były od 0.5mm (zgarniające) do ponad 1mm (uszczelniające). Panewki i wał były w porządku.

 

Teraz jestem w fazie docierania, następnie zaleję olej syntetyczny 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

viewtopic.php?f=72&t=150596&start=1560#p2383575

 

Poczytaj, już rozkminiałem parę stron wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, może komuś moja opinia pomoże wiec E39 w tamtym roku kupiłem od Helmuta. Pytanie jaki olej ??? brak kartki Olej jakiś ... dobra był olej Castrol 10w40 ten A3/B4 czyli ten z norma LL-01 wiec taki sobie jak na silniki R6 wiec takiego kupiłem. W tym roku dokładnie Czerwiec wymianę zrobiłem na Castrola 5w30 też A3/B4 po tych olejach silnik wygląda od środka jak nowy juz mam kilka razy ten olej i tak zauważyłem tak samo po 10w40 jest po prostu czysty lecz w tamtym roku raz dolałem 250ml oleju bo znikło na miarce trochę, na tym 10w40 zrobiłem jakieś 9tys km. Teraz olej Castrol Magnatec 5W30 no i oleju nie bierze na razie, zobaczymy później, zrobiłem płukankę z Liqui Moly i zalanie nowego oleju. A i kultura pracy się poprawiła chodzi mi o zimny silnik, ale to chyba wiadomo ze to Syntetyk, wycieków nie ma, na tym oleju przejechane mam ok 3 tys. km, moje zdanie ze nie można oszczędzać na oleju. To moja historia z olejem. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też dziś zmieniłem z 10w40 na 5w40 Valvoline z normą LL-01. Silnik jakby kilka koni więcej miał, bardziej żwawy. Głośność i kultura pracy raczej bez zmian, jeśli już jakieś minimalne to oczywiście na plus. Ogólnie jestem zadowolony. Płukałem płukanką od Valvo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja też dziś zmieniłem z 10w40 na 5w40 Valvoline z normą LL-01. Silnik jakby kilka koni więcej miał, bardziej żwawy. Głośność i kultura pracy raczej bez zmian, jeśli już jakieś minimalne to oczywiście na plus. Ogólnie jestem zadowolony. Płukałem płukanką od Valvo.

 

To i ja się podepnę. Jestem na etapie wymiany oleju w nowo kupionym e39 530i @ 209 km, nie wiem co jest w środku więc pytanie - po pierwsze - czy płukać silnik przed zalaniem oleju, a jeśli tak to czym najlepiej żeby nie zrobić mu krzywdy.

 

I kwestia oleju: planowałem pierwotnie zalać VALVOLINE MaxLife C3 5W30 LL-04. Tyle że dziś byłem dogadywać u cenionego lokalnie speca od LPG temat instalacji właśnie i kategorycznie skrytykował zalewanie tego silnika olejem 5W30, tłumacząc to (z tego co zrozumiałem) kiepskim smarowaniem silnika w temperaturach powyżej 90 st. C i zbyt niskim ciśnieniem oleju w silniku, który jest rozgrzany. Zasugerował żeby zmienić na 5W40, co podobno drastycznie poprawia smarowanie tych motorów, zwłaszcza podczas eksploatacji na LPG. Generalnie mówił, że 5W30 nadaje się do jazdy po mieście i na krótkich dystansach ale jeśli chcę żeby silnik był stale dosmarowany to tylko 5W40. Poszukałem na Valvoline specyfikacji BMW dla poszczególnych olejów i wychodzi mi, że alternatywą jest Valvoline SYNPOWER MST C3 5W40 LL-04 / ewentualnie SynPower™ Motor Oil SAE 5W-40 z normą LL-01.

 

Pytanie zatem, czy Waszym zdaniem jest w tym podejściu słuszne myślenie ? A jeśli tak to który olej będzie optymalny ? Dodam, że chcę aby auto służyło dłużej niż 2 lata. Niby oczywiste ale jednak.

 

Będę wdzięczny za sugestie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wybierz 5w40 ll-01, taki jest optymalny, może być ten valvo, moje 328i jeździ na nim właśnie (wybór poprzedniego właściciela) i nie mam uwag, ani na zimnym ani gorącym, zawsze polecam również motula x-cess 5w40 ll-01. Płukankę możesz zrobić, np. lm, ale jak nie zrobisz to też będzie oni, raczej nikt tu nie lał 15w40 :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierz 5w40 ll-01, taki jest optymalny

 

Czyli nie ma różnicy czy olej jest LL-01 czy LL-04 ? Dopytuję bo jeden z mechaników powiedział mi kiedyś, że wszelkie problemy z Vanosem w 95% są rezultatem oleju, który nie spełnia normy BMW LL-04 właśnie. Więc nie chciałbym nic skopać na początku ... Z drugiej strony 5W40 LL-01 i C3 LL-04 różni się cenowo dość wyraźnie, więc ta różnica pewnie nie bierze się znikąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja BMW E91 podaje ( czyli modele od 2005):

 

"Silniki benzynowe:

Jako pierwsze stosowac: LL-01, LL-01FE

Alternatywnie: LL-04, LL-98

Diesle:

Jako pierwsze stosowac: LL-04

Alternatywnie: LL-01, LL-98

Oleje zatwierdzone przez BMW maja nastepujace klasy lepkosci: SAE0W-40, SAE0W-30, SAE5W-40 i SAE5W-30

Jesli brak dostepu do olejow spelniajacych normy BMW mozna zastosowac oleje spelniajace norme ACEA A3/B4 pod warunkiem, ze posiadaja jedna z wyzej wymienionych klas lepkosci SAE."

Edytowane przez adamsaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do diesel'a bez dpf też jak najbardziej pasuje ll-01.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W pierwszej kolejności patrz żeby był na bazie w pełni syntetycznej.

 

W drugiej kolejności patrz żeby miał normy:

LL01, LL04 oraz lepkość 5W30, 5W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności patrz żeby był na bazie w pełni syntetycznej.

 

W drugiej kolejności patrz żeby miał normy:

LL01, LL04 oraz lepkość 5W30, 5W40.

 

Padło na Valvoline 5W40 LL-04. Cena do zaakceptowania więc może być ciut na wyrost ;-) Teraz czekam jeszcze na odmę z wężami ... lista rośnie, mam nadzieję że tylko na początku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na wyrost w tym przypadku niekoniecznie oznacza lepszy. Lepiej do tego silnika lać ll-01, ale to zweryfikuje pierwsze kilka tysięcy km, czyli jak dużo trzeba będzie dolać :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymiana oleju w silniku BMW z vanosami ma jakiś inny rezim czy tak jak to zwykle bywa spuścić olej ,zmienić filtri zalać olej ?

 

Pytanie może i śmieszne ale czytałem gdzieś, że komuś mechanik naprawiał ślizg vanosa i i nie zadbał o właściwe smarowanie po naprawie i uszkodził ..... dwa silniki ośmiocylindrowe :shock:

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz wszystko tak samo jak w każdym innym samochodzie.Tu nie ma kosmicznej technologii,żeby coś popsuć. Co do wyczynów wspomnianego mechanika to ciężko Się wypowiadać nie znając szczegółów sprawy, także ten tego cześć :wink:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymiana oleju w silniku BMW z vanosami ma jakiś inny rezim czy tak jak to zwykle bywa spuścić olej ,zmienić filtri zalać olej ?

 

Pytanie może i śmieszne ale czytałem gdzieś, że komuś mechanik naprawiał ślizg vanosa i i nie zadbał o właściwe smarowanie po naprawie i uszkodził ..... dwa silniki ośmiocylindrowe :shock:

Gdzie to czytałeś? Ślizg bez smarowanie od tak się nie uszkodzi odrazu. To nie nowy VAG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.